به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,733
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 23,902
بازدید ماه: 114,765
بازدید کل: 23,776,565
افراد آنلاین: 74
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۹۵ - با حضور رئیس‌جمهور: بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار پس از 34 سال به بهره‌برداری رسید ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
با حضور رئیس‌جمهور:
 بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار
پس از 34 سال به بهره‌برداری رسید
  ۱۴۰۲/۰۸/۲۸

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار توسط رئیس جمهور افتتاح شد | خبرگزاری فارسشهرستان شهریار

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار را که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود، به شکل رسمی افتتاح کرد.
عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از 34 سال قبل آغاز شده بود و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت
76 درصدی رسیده بود.
رئیسی پس از سفر اردیبهشت 1401 خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت‌مدیره بیمارستان و سپس تامین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
بیمارستان امام خمینی دارای 18 بخش بیمارستانی بوده و در مجموع 313 تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.
بیمارستان امام خمینی(ره) که ساخت آن در مجموع 870 میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس‌جمهور پس از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.
ارتقای دسترسی مناطق کمتر‌برخوردار از امکانات درمانی مورد توجه دولت مردمی بوده است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه همزمان با روز ولادت حضرت زینب (س) و روز ‌پرستار، در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی(ره) شهریار، ضمن تبریک ولادت
حضرت زینب‌(س) به‌ویژه به کادر درمانی و ‌پرستاران تلاشگر کشور تصریح کرد: ما و دیگر ملت‌های جهان این روزها بسیار محزون و ناراحت حوادث تلخ غزه هستم.
وی افزود: جا دارد از این‌جا به‌عنوان یک مرکز درمانی، یاد همه ‌پرستاران و پزشکان شهید بیمارستان‌های غزه را گرامی بداریم که یک مجاهدت ویژه و جانانه داشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد. مقاومت و از خودگذشتگی کادر درمانی در غزه مثال‌زدنی و یک الگو برای جامعه‌پرستاری در همه دنیاست.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز به یمن ولادت حضرت زینب کبری (س)‌ روزی بسیار مبارک و شایسته برای تجلیل از ‌پرستاران است، اظهار داشت:‌ پرستاری یکی از مشاغلی است که به صبر و ظرفیت بسیار بالایی نیاز دارد و‌ پرستاران و کادر درمان ما در مقاطع مختلف به‌ویژه در دوران سخت شیوع کرونا نشان دادند که از صبر، ظرفیت و روحیه ایثار بسیار بالایی برخوردارند و در این میدان بسیار خوش درخشیدند؛ از همه اعضای کادر درمان کشور قدردانی کرده و یاد شهدای عرصه خدمت را گرامی می‌دارم.
رئیسی موضوع سلامت و نیاز به خدمات درمانی را از ضرورت‌های کشور و محورهای توجه و تلاش دولت مردمی دانست و گفت: دولت مردمی تلاش قابل توجهی برای ارتقای دسترسی مردم مناطق کمتر برخوردار به امکانات درمانی داشته است.
وی با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: از آغاز به کار دولت مردمی تکمیل طرح‌هایی را که به هر دلیل اعم از فنی، حقوقی، مالی و غیره نیمه‌تمام مانده بودند، در دستور کار قرار دادیم و در سفر سال گذشته به شهریار نیز پس از بازدید از این بیمارستان که مردم بیش از 30 سال چشم انتظار افتتاح آن بودند، در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله امروز شاهد آغاز رسمی بهره‌برداری از آن هستیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کار تجهیز یک مرکز درمانی سخت‌تر و حساس‌تر از عملیات ساختمانی آن است، از تلاش دست‌اندرکاران تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار قدردانی کرد و افتتاح این مرکز درمانی را به مردم شهریار و کادر درمان تبریک گفت.
رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت اولویت‌دهی به موضوع بهداشت پیش از درمان، تصریح کرد: ما هرچه نسبت به مسئله بهداشت اهتمام داشته باشیم و در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم شرایط به‌گونه‌ای خواهد شد که دیگر نیاز به درمان نخواهیم داشت.
وی همچنین به موضوع نظام تعرفه‌گذاری برای خدمات‌ پرستاری به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های ‌پرستاران کشور نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع پس از تاخیری 12 ساله در دولت مردمی آغاز شده و ما مصمم به تکمیل آن هستیم چرا که معتقدیم شغل ‌پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند.
رئیس‌جمهور احداث مهدکودک در همه ادارات و سازمان‌ها برای رفاه حال بانوان شاغل را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بانوان شاغل، افزایش کیفیت کار و همچنین پیشبرد سیاست‌گذاری‌ها در حوزه افزایش جمعیت ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها و ادارات دولتی است.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه ایجاد عدالت درمانی از محورهای کار وزارت بهداشت دولت مردمی است، از افزایش 1700 تخت بیمارستانی در 2 سال گذشته در مناطق کمتر برخوردار در شهرستان‌های اطراف تهران خبر داد.
ضرورت ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل و آموزشی شهرستان شهریار
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به شهرستان شهریار، در اجتماع مردم این شهرستان با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) تصریح کرد:‌ در جریان این سفر انتظار بیش از
30 ساله مردم برای بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی(ره) پایان یافت و این مرکز درمانی به نام با برکت
حضرت زینب کبری (س) افتتاح شد.
وی با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور افزود: بنده در سال 1359 توفیق داشتم که در شهرستان کرج آن زمان مسئولیتی داشتم و لذا با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه که در آن زمان در حال تاسیس بود، آشنایی داشتم، اما امروز این مناطق بسیار توسعه یافته و نسبت به آن زمان تغییر کرده‌اند.
رئیسی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله تردد و حمل‌ونقل در این منطقه چه در بخش‌های درونی و چه به لحاظ ارتباط با دیگر مناطق استان و کشور گفت:‌ توسعه خطوط ریلی و مترو به منطقه شهریار نیز از ضرورت‌هایی است که از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و دولت نیز از تلاش‌های آنها در این زمینه حمایت می‌کند.
وی در ادامه به اهمیت مسئله آموزش و مسائل فرهنگی در شهرستان شهریار و مناطق غربی استان تهران به‌خصوص با توجه به مهاجرت گسترده به این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم این مناطق، مردمی دلداده به انقلاب، علاقه‌مند به ارزش‌ها و پایبند به فرهنگی اسلامی و ایرانی هستند و باید تلاش کنیم این هویت و فرهنگ حفظ شده و ارتقای یابد.
رئیسی در ادامه توجه به ارباب رجوع و پیگیری مشکلات مراجعان به دستگاه‌های اداری و اجرائی به عنوان یکی از انتظارات بحق مردم از دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: خواسته بنده از همه همکاران در دستگاه‌های اداری و اجرائی آن است که مسائل و مشکلات مردم را به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه مورد توجه و پیگیری قرار دهند به گونه‌ای که مردم احساس کنند خدمتگزاران‌شان در دستگاه‌های اداری و اجرائی حقیقتاً به دنبال گره‌گشایی از مشکلات آنها هستند.
وی بر پیگیری نامه‌ها و درخواست‌های مردم از دولت تأکید کرد و اظهار داشت: حتماً همکاران بنده در بخش ارتباطات مردمی دولت نامه‌های دریافت شده از سوی مردم را به دقت بررسی و خواسته‌های آنها را پیگیری خواهند کرد چرا که اساساً یکی از دلایل اصلی آمدن من در میان مردم توجه به خواسته‌های آنهاست.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم شهریار امنیت امروز کشور را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: آنچه امروز مردم فلسطین به آن مبتلا شده‌اند، همه ما را نیز در نحوه حمایت از آنها در معرض آزمون الهی قرار داده است.