به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,831
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,831
بازدید ماه: 117,337
بازدید کل: 23,779,135
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۱۸ - حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،خطیب جمعه تهران/ خطيب جمعه شيراز : ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،خطیب جمعه تهران:
دولت در ایجاد ارتباط جهانی و جذب کشورها
برای مقابله با استکبار سرآمد بود  
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

صدیقی: پاسخ مردم ایران به توطئه‌های آمریکا «نه» است - ایسنا

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیج یعنی حامی مظلوم، خصم ظالم، عاشق خدمت و عاطفه نسبت به گرفتاران که تحمل دیدن مظلومیت مظلوم و فقر فقیر را ندارد، بیان داشت: این روحیه ایران را در ۴۴ سال گذشته در مسیر خود قرار داده و امروز از مرزها عبور کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی همان آرمان انقلاب اسلامی ایران است که در برابر متجاوز غاصب ایستادگی می‌کند و می‌داند که کار با مذاکره و حرکت انفعالی و دفاعی پیش نمی‌رود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتفاضه تا به حال موضع دفاعی داشت، اما این بار موضعی تهاجمی گرفت، اظهار داشت: شاهد بودیم در یک نیمروز و تنها یکی از گروه‌های مقاومت به تعبیر مقام معظم رهبری توانستند اسرائیل را ضربه فنی کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حماس در یک حمله برق آسا پوچ بودن رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به عالم نشان داد، به تظاهرات در آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مقاومت اشاره کرد و گفت: به فضل خدا نابودی اسرائیل نزدیک است و افول آمریکا را هم ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود.
اسرائیل دیگر محلی امن برای صهیونیست‌ها نیست
وی بیان داشت: این روزها چند ابتکار عمل را شاهد بودیم. از جمله استفاده حماس از موشک‌های برکان که تا به حال از آنها استفاده نکرده بود. همچنین استفاده گروه‌های مقاومت عراق از موشک‌های بالستیک در مقابله با شیطان بزرگ و از طرف دیگر توقیف کشتی متعلق به شرکت اسرائیلی توسط یمن و تظاهرات‌های مختلف در حمایت از مقاومت غزه در کشورهای جهان که همه اینها نشان می‌دهد اسرائیل دیگر محلی امن برای صهیونیست‌ها نیست.
امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از رهبری پیامبرگونه، جامع‌نگر، فرزانه و دوراندیش مقام معظم رهبری در حمایت از مظلومان غزه، گفت: همچنین از ملت انقلابی و ولایی تشکر دارم و از حرکت جهادی و دیپلماسی بی‌سابقه‌ دولت در این زمینه سپاسگزاریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، خاطرنشان کرد: شاهدیم که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن‌چنان تحرک سریع و حساب شده‌ای داشتند و در حمایت معنوی، سیاسی و تبلیغاتی از مظلومان غزه کم نگذاشتند. دولت ما در ایجاد ارتباط جهانی و جذب کشورها برای مقابله با استکبار سرآمد بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بسیج یک شجره طیبه و نهال مبارک است، بیان داشت: در روحیه بسیجی عشق به خدا و رهبری وجود دارد که به آن گرما می‌بخشد و این روحیه تمدن ساز، امیدآفرین و خدمت‌رسان است؛ بنابراین هر زمان که خطر، فتنه و آشوبی بوده است بسیج تربیت شده قرآن، حضورِ نقش‌آفرین داشته است و هیچ‌گاه به خاطر جوسازی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند و دست از اجرای فرمان ولی‌فقیه خود بر نمی‌دارد.
رئیس سازمان بسیج ادامه داد: برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی، طرح‌های مربوط به برطرف کردن تنش‌های آبی در روستاها و رساندن آب شرب به روستا، ساخت مسکن برای محرومین و بازسازی و ساخت مسکن در محلات حاشیه برخی شهرها، احداث راه‌های روستایی و جاده‌های بین مزارع، احداث نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و زود‌بازده، ایجاد شغل برای افراد فاقد شغل به‌خصوص جوانان عزیز، تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد به صورت مردم‌پایه برای رفع مشکلات و کارگشایی از مشکلات مردم محلات، مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی به‌خصوص واحدهای متوسط و کوچک، بالا بردن بهره‌وری در میزان سطح در کشاورزی در سراسر کشور، اعزام گروه‌های پزشکی جهادی به مناطق محروم و دایر کردن میزهای خدمت از جنبه‌های مهم و اساسی این رویکرد محسوب می‌شود.
سردار سلیمانی با اشاره به جهاد امیدآفرینی نیز تصریح کرد: در موضوع جهاد امیدآفرینی، همه اقشار بسیج به‌ویژه بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، فرهنگیان، اساتید، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، کارگری، عشایری و همه اقشار ۲۲گانه با برنامه‌های وسیع و گسترده‌ای در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری، سبک زندگی، فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی در حال تلاش هستند تا در کنار مردم عزیز در جهت رفع مشکلات بر اساس راهکارهای جهادی و میان‌بر نقش‌آفرینی کرده تا بتوانند مسیری امیدبخش و نشاط‌برانگیز را در جامعه محقق کنند.
سردار سلیمانی: شبکه گسترده‌ای از فعالان روشنگری در عرصه جهاد تبیین سازماندهی شده‌اند
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته بسیج گفت: هفته بسیج را که یادآور صدور فرمان تاریخی امام راحل و عظیم‌الشأن مبنی بر تشکیل شجره طیبه الهی بسیج است را به شما نمازگزاران عزیز تبریک عرض می‌کنم‌.
وی افزود: اجازه می‌خواهم از شما که بخشی از پیام امام عظیم‌الشأن که در دوم آذر ماه سال ۶۷ به مناسبت صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو صادر شد، را قرائت کنم.
به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیام مذکور، بیان داشت: حضرت امام(ره)در این پیام می‌فرمایند، تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بسیج در بیش از سه دهه‌ای که پس از دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشته، توسعه پیدا کرد و اعتلا و تکامل آن همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۷ دوره جدیدی پیش روی ملت ایران و بسیج این ملت، آغاز شد. در دوره جدید که براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ملت بزرگ ایران می‌بایستی سه مرحله مهم و اساسی از مراحل پنج‌گانه تکامل انقلاب اسلامی یعنی تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و ورود به مرحله تمدن نوین اسلامی را پی‌ریزی و محقق گرداند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای مردمی و خدمتگزار و پیش‌رونده برنامه اعتلای خود را تنظیم کرد و با تأیید رهبر معظم انقلاب به عنوان بسیج گام دوم در سراسر کشور، این برنامه را در مسیر تحقق و پیاده‌سازی قرار داد.
سردار سلیمانی با بیان اینکه مساجد بایستی بار دیگر کانون جوشان فعالیت جوانان و نوجوانان عزیز شود و در قالب کارگروه‌های تخصصی برای تحقق محلات مردم‌سالار ظرفیت‌سازی شود، گفت: این کار خوب و بزرگ بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در حال حاضر در ۲۲ هزار مسجد آغاز شده است. این موضوع مهم می‌تواند نقش تشکیلاتی بسیج و پیش‌روندگی بسیج را برای خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران محقق کند.
وی بیان داشت: جهاد خدمت که امروزه خوشبختانه در پیروی از رهنمودهای رهبر حکیم به فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان جدی در کشور مورد توجه واقع شده است، با بهره‌گیری از ۵۲ هزار گروه جهادی در سراسر میهن اسلامی در چارچوب برنامه‌های محرومیت‌زدایی، سازندگی، پیشرفت و آبادانی و اقتصاد مقاومتی در حال عملیاتی شدن و اجراست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سه رویکرد مهم و اساسی اعم از جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین، رویکردهایی است که در بسیج بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد توجه است، تأکید کرد:‌ در این راستا، برای تحقق این رویکردها در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌های وسیعی انجام شده و با مجموعه‌ها و بخش‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هماهنگی و هم‌افزایی شده تا ملت بزرگ ایران به‌خصوص جوانان و نوجوانان بتوانند از ابعاد مهم و تأثیرگذار این رویکردها استفاده کنند.
وی بیان داشت: شبکه گسترده‌ای از فعالین تبیین و روشنگری در مجموعه‌های مختلف به عنوان بسیجیان صاحب سبک و دانش‌ سازماندهی شدند و برنامه‌های توانمندسازی بسیار قابل توجهی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است. در حال حاضر با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی در حال تبیین و روشنگری هستند.
سردار سلیمانی با اشاره به سند اعتلای این نهاد، تصریح کرد: در این برنامه، بنابراین است که با استفاده از همه استعدادهای مردمی فراهم کردن بستر حضور نوجوانان و جوانان در پایگاه‌های مقاومت مساجد تحقق بیانیه گام دوم از محلات آغاز شود. مساجد به عنوان محور اصلی این حرکت و مردم به عنوان نقش‌آفرینان این میدان لحاظ شده‌اند و این برنامه امروز در حال حاضر در بیش از ۲۲ هزار محله در سطح کشور در حال اجراست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر بتوانیم با میدان‌داری مردم عزیز و پیش‌قراولی جوانان عزیز و با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی، استانی، شهرستانی و محلی این سازماندهی جدید را به خوبی محقق کنیم، تحقق همه جنبه‌های مردم‌سالاری اسلامی و به یک معنای دیگر تحقق دولت اسلامی در مسیر عینی‌ شدن و عملیاتی‌شدن قرار خواهد گرفت.
 
خطيب جمعه شيراز :
شكست هیبت پوچ اسرائیلی‌ها توسط رزمندگان فلسطینی
با تأسی از تفکر بسیجی در عملیات طوفان‌الاقصی

پیام خطیب جمعه شیراز به «سران سلطه‌گر آمریکا»: شما هم رفتنی هستید -  خبرآنلاین

دژکام ادامه داد: بچه‌ای که در خانواده به او محبت نمی‌شود به احتمال زیاد در کوچه و خیابان دنبال جبران کمبود محبت در خانواده باشد و به نحوی این کمبود را جبران کند که نه برای خود و نه برای خانواده و نه برای جامعه اسلامی خوب و مناسب نیست، لذا این ویژگی‌ها را شما اگر در حدیث کسا دنبال کنید به نظرم خیلی کار شده باشد، اما باز هم جا دارد که تحقیق شود و آنچه تحقیق می‌شود باید ترویج شود.
خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به مسئله سقط جنین در کشور آمریکا، گفت: در آمریکا آماری است از بچه‌های زیر ۵ سال که به دست پدر و مادر کشته می‌شوند. اینکه ما بغض داریم نسبت به آن‌ها باید به ابعاد قضیه دقت کنیم که چه با بشریت می‌کنند و فرهنگ آمریکایی بر سر اولاد آدم چه می‌آورد که هزاران نفر از بچه‌های زیر ۵ سال به دست مادران و پدران یا کسانی که با مادران رابطه نامشروع دارند، کشته می‌شوند، این آمار موجود است.
وي به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر رهبری می‌فرماید جامعه خانواده‌محور و خانواده الگوی اسلامی، یعنی بچه‌ها امام حسنی و امام حسینی باشند، برای این موارد باید با جدیت تمام برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین این سخنان صرفا بحث توصیه به والدین نیست که توصیه را در سایر منبر‌ها می‌توانیم انجام دهیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: در ایام فاطمیه هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی و آحاد جامعه در برگزاری باشکوه بزرگداشت شهادت دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی ضمن تبریک ۷ آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: امیدواریم روح شهدای نیروی دریایی ارتش با مولایشان اباعبدالله الحسین‌(ع) محشور باشند.
خطيب جمعه شيراز افزود: شجره طیبه بسیج برآمده از دل مردم بوده و به همین خاطر هرگاه در این ۴ دهه خطری از سوی دشمن متوجه ایران اسلامی شده بسیج مردمی به صورت خودجوش به میدان آمده است.
دژکام با اشاره به روز همبستگی با ملت فلسطین، گفت: اگر چه همه سال‌های پس از انقلاب با این ملت مظلوم همبستگی و همراهی داشته و داریم در رابطه با وضعیت فعلی فلسطین ضمن اینکه این قساوت و خونخواری رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که بیش از ۱۴ هزار شهید از مردم غزه گرفته‌اند، اما هرچه شهید کنند آبروریزی برای خود را بیشتر می‌کنند که در طوفان الاقصی تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی شکسته شد و با ۱۲۰۰ نیرویی که از بسیج الهام گرفته بودند، هزار و دویست نیرو بیشتر وسط طوفان الاقصی نبود و تمام لشکر اسرائیل شکست خورد. این عظمت‌آفرینی ۱۲۰۰ لشکری است که فریادش تکبیر است.
وي ادامه داد: رزمندگان فلسطینی با تأسی از تفکر بسیجی در عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی حمله کردند و هیبت پوچ اسرائیلی‌ها را شکست
دادند.