به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 651
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,505
بازدید ماه: 41,476
بازدید کل: 23,703,296
افراد آنلاین: 37
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۹ - سیدحسن نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان: شکست دشمن صهیونیستی قطعی است ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
سیدحسن نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان:
شکست دشمن صهیونیستی قطعی است
  ۱۴۰۲/۰۹/۰۳

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد - ایرنا

دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شکست دشمن صهیونیستی قطعی است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سفر به لبنان، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه، لبنان و فلسطین و جنگ غزه و مسؤولیت همه طرف‌ها در این دوره تاریخی و سرنوشت‌ساز برای پشتیبانی از مسأله فلسطین و قدس شریف، تلاش‌های سیاسی جاری برای توقف حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و احتمالات و سناریوهای مطرح در این خصوص گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
وزیر امور خارجه در این دیدار گزارشی از تحرکات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های گذشته برای کمک به مردم فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ارائه کرد و دستیابی به توافق در زمینه برقراری آتش‌بس انساندوستانه و تبادل اسرا را نتیجه مقاومت و پایداری ملت فلسطین و عجز و درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت برشمرد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار با اشاره به ایستادگی وصف‌ناپذیر رزمندگان مقاومت ‌و مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه ‌‌و کرانه باختری و تأکید بر آمادگى کامل مقاومت در جبهه‌های مختلف، پیروزی نهایی مقاومت و شکست دشمن صهیونیستی را قطعی خواند.
وزیر امور خارجه در پایان دیدارها و ملاقات‌های خود در لبنان و قبل از خروج از بیروت، به همراه هیأت همراه در روضة الشهیدین مزار شهدای مقاومت لبنان و شهدای اخیر حزب الله حضور یافت و با قرائت فاتحه، به روح بلند شهدای مقاومت ادای احترام کرد.
وی در ادامه این سفر بیروت را به مقصد دوحه ترک کرد. گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات قطری در خصوص تحولات فلسطین و روند تحولات غزه و نیز برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، از اهداف سفر وزیر امور خارجه به دوحه است. 
اگر رژیم اسرائیل جنگ را ادامه دهد شرایط متشنج‌تر خواهد شد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنجشنبه دوم آذر ماه با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان با تشکر از حسن استقبال نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و با اشاره به اینکه این چندمین دیدار ما در طول ۶ هفته اخیر است، از تلاش‌های ارزشمند امیر و نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در ارتباط با فلسطین و زمینه سازی برای آتش‌بس موقت انسانی در غزه تشکر کرد.
وزیر امور خارجه ضمن استقبال از آتش‌بس موقت در غزه گفت: در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.
امیرعبداللهیان افزود: اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست و آنچه در ۶ هفته گذشته علیه آمریکا در منطقه رخ داده، واکنش گروه‌های مقاومت در منطقه به اقدام آمریکا در حمایت از نسل‌کشی در فلسطین بوده و ربطی به ایران ‌نداشته است.
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه حماس جنبش آزادیبخش و برآمده از متن ملت فلسطین است، اضافه کرد: حماس قابل حذف شدن نیست و آنها نباید فکر کنند که آنچه را که در طول بیش از یک‌ ماه و نیم جنگ نتوانستند به دست آورند، می توانند از طریق سیاسی به دست آورند.
شیخ محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت‌ها و همکاری‌های خوب و سازنده بین دو کشور ایران و قطر، از نقش محوری و تلاش‌های ارزنده ایران در کمک به دستیابی به نتیجه در موضوع توقف انسانی جنگ علیه غزه تشکر کرد. 
وی با اشاره به اینکه به مرحله خوبی رسیده‌ایم، افزود: اولویت اول، آتش‌بس است و تلاش ما این است که آتش‌بس موقت تمدید و جنگ و کشتار فلسطینی‌ها به طور کامل متوقف شود و مانع بازگشت مجدد به گزینه جنگ شویم. 
در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و همکاری‌ مشترک در چارچوب کمک به تقویت امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
قدردانی هنیه از حمایت‌ها و تلاش‌های ایران برای تحقق آتش‌بس موقت
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفرش به دوحه پنجشنبه شب دوم آذر‌ماه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از کادر رهبری سیاسی این جنبش دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات غزه و کرانه غربی فلسطین، روند آتش‌بس موقت و نیز راه‌های تقویت حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از ملت فلسطین در زمینه‌های مختلف بشردوستانه، سیاسی، حقوقی و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه گفت: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود، اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگ‌تر بود و موازنه‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ادعای اولیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل به رغم بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی را در حوزه نظامی‌کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی به دست نیاوردند، خاطرنشان کرد: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند که آنچه را که در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند به دست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز یک رویایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین این اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.
امیرعبداللهیان با تجلیل از مقاومت عزتمندانه و شجاعانه گروه‌های مقاومت و مردم غزه در برابر ۴۷ روز تجاوز وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به غزه، بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی تأکید کرد.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبری، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک وزیر امور خارجه از مسأله فلسطین و مردم آن بویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه، آخرین وضعیت مقاومت و‌ پایداری در غزه و نیز ابعاد توافق آتش‌بس موقت را تشریح کرد.
هنیه همچنین حمایت‌های جهادی جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از برادران و خواهران خود در غزه را افتخارآمیز و دارای پیامی واضح به رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد. اسماعیل هنیه با تشریح برخی از ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و خاصه جنایت این رژیم علیه بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و شهری غزه، دولت آمریکا را محور اصلی جنگ علیه غزه به دلیل‌ عصبانیت آن از ابعاد و آثار راهبردی عملیات طوفان‌الاقصی خواند و گفت: آمریکا به رغم مخالفت اولیه با آتش‌بس، اما با درک واقعیت‌های میدان نبرد نهایتا مجبور شد در مقابل اراده ملت فلسطین و نیز خواست ملت‌های جهان و رأی مثبت ۱۲۱ کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، تسلیم شده و با آتش‌بس و توافق با حماس موافقت کند و این نشان می‌دهد که سلطه آمریکا بر نظام بین‌الملل کاهش یافته است.
به گزارش فارس، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت، اظهار داشت: این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان به دست آمده و دشمن در تحقق اهداف خود به جز کشتار زنان و کودکان و شهروندان و ویران کردن خانه‌های آنان ناکام‌ ماند و ما به یاری و نصرت حتمی خداوند در پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی ایمان داریم.