به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,225
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,162
بازدید ماه: 121,668
بازدید کل: 23,783,464
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4 - بررسی ابعاد مختلف پیروزی مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان‌الاقصی- ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
بررسی ابعاد مختلف پیروزی مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان‌الاقصی-بخش نخست
 پیروزی مقاومت حماس با ضربه‌فنی رژیم صهیونیستی  
  ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
مقاومت فلسطین: محاسبات دشمن را بر هم زدیم

رضا الماسی
پس از اجرائی شدن آتش‌بس و آغاز روند مبادله اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف‌های بین‌المللی، برخی رسانه‌های این رژیم همچون روزنامه‌ هاآرتص، گفته‌های رژیم صهیونیستی درباره جنبش حماس را مورد تمسخر قرار داده و به ناتوانی رژیم صهیونیستی در اجرای ادعای خود مبنی بر نابود کردن این جنبش اذعان کردند.
هاآرتص در این باره می‌نویسد: «اسرائیل اعلام می‌کند که رهبران و فرماندهان حماس در غزه را از بین خواهد برد اما برمی‌گردد و با همین رهبران و فرماندهان برای عملیات تبادل اسیران مذاکره می‌کند.»
اوایل اعلام آتش‌بس؛ رژیم صهیونیستی که عادی ‌شدن شرایط در غزه را پیروزی دیگری برای مقاومت فلسطین می‌داند از ساکنان شمال غزه خواسته بود به خانه‌های خود برنگردند.
رژیم صهیونیستی که هدف از عملیات نظامی در غزه و کشتار بیش از ۱۵ هزار کودک و زن و دیگر غیرنظامیان را از بین بردن مقاومت فلسطین و آزادی اسرایش اعلام کرده بود با پذیرش آتش‌بس موقت بدون از بین بردن حماس و دیگر گروه‌های مقاومت و بدون آزادی اسرایش، مجبور به تسلیم و پذیرش شروط حماس شد.
سقوط با شیب تند
بازگشت غزه به زندگی عادی در این روزها، کابوس رژیم صهیونیستی شده است. در این میان نخست‌وزیر و کابینه نتانیاهو بیش از همه در سرزمین‌های اشغالی احساس خطر می‌کنند. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه هفته قبل آغاز شد. بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه غرب آسیا معتقدند؛ با پیروزی حماس در جنگ اخیر، سقوط رژیم صهیونیستی با شیب تندتری نسبت به گذشته در حال تحقق است.
مجتبی شجاعی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره به ایرنا می‌گوید: «یورش به غزه توسط رژیم صهیونیستی در پاسخ به حماسه تاریخی طوفان‌الاقصی از سهمگین‌ترین عملیات نظامی در قرن اخیر است و حجم بمباران این قطعه کوچک از جهان با هیچ نمونه‌ای برابری نمی‌کند. سلاح‌های فراوانی آزمایش و تمام قوانین جنگ در جهان زیر پا گذاشته شد و کلکسیون جنایت‌ها اعم از کشتار مردم عادی و عمدتاً زنان و کودکان، حمله به اماکن غیرنظامی اعم از منازل مسکونی و بیمارستان‌ها و نقاط امن، کشتار بی‌شمار خبرنگاران، قطع آب و برق و عدم اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و صحنه‌های دلخراش دیگر که عواطف و احساسات جامعه جهانی و به‌ویژه مسلمانان را جریحه‌دار کرده است.»
او ادامه می‌دهد: «در این جنگ نابرابر، رژیم صهیونیستی شکستی مفتضحانه از مقاومت فلسطین خورد و به هیچ‌یک از اهداف خود در این نبرد نرسید. اسرائیل در برابر طوفان مقاومت فلسطین در هفتم‌ اکتبر ناتوانی خود را به نمایش گذاشت و از نظر اطلاعاتی بی‌حیثیت شد.»
شجاعی تصریح می‌کند: «ناتوانی در رسیدن به مهم‌ترین هدف این جنایت‌ها اسرائیل را کاملا مغلوب کرد، از سویی جنگ غزه نتوانست نیاز اسرائیل به گشایش جبهه‌های جدید و دخالت تمام‌عیار حامیان و تکرار تجربه اشغال را برآورده کند. افراطیون صهیونیست می‌خواستند به بهانه این جنگ اشغال جنوب لبنان و تجاوز به سوریه را از سر بگیرند که با هوشمندی گروه‌های مقاومت ناکام ماندند.»
این کارشناس سیاسی اظهار می‌دارد: «اسرائیل از حیث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای بازنده این جنگ بود، این رژیم در طول جنگ متحمل خسارت‌هایی شد که وابستگی‌اش به دولت‌های غربی را بیشتر کرد، از سویی از حیث حقوق‌ بشری اسرائیل در بین افکار عمومی جهان بی‌آبرو شد.»
به گفته این کارشناس سیاسی، رژیم کودک‌کش اسرائیل که پس از جنگ جهانی دوم کوشیده بود چهره‌ای مظلوم از خود به نمایش بگذارد، حالا چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و تاکنون موفق به نابودی حماس نشده است.»
او تاکید می‌کند: «مقاومت فلسطینی انگیزه بیشتری برای مبارزه گرفته و با قدرت و اعتماد به‌ نفس بیشتری در آینده رودرروی تل‌آویو خواهد ایستاد و در نهایت، نتانیاهو نتوانسته است به‌واسطه جنگ برای خود مشروعیت داخلی بسازد، او با اعتراضات عریان داخلی در اراضی اشغالی روبه‌روست و منتقدانش هیچ بیمی از تکرار خواسته حذف وی ندارند.»
ناکامی رژیم کودک‌کش در تحقق اهداف
نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر بلوف‌هایی که در ابتدای جنگ غزه داده بودند مورد تمسخر رسانه‌های این رژیم قرار گرفته‌اند.
شجاعی در خصوص ناکامی صهیونیست‌ها در تحقق اهداف‌شان می‌گوید: «با شروع جنگ اخیر؛ رژیم صهیونیستی سه هدف مهم نابودی حماس، کنترل کامل نوار غزه و آزادی اسرای اسرائیلی را در حمله به غزه اعلام کرد که با این حال، پذیرش آتش‌بس در غزه در حالی صورت گرفته که تل‌آویو نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود تاکنون دست یابد. در روزهای اخیر با اعلام وزارت امور خارجه قطر و تایید حماس و رژیم صهیونیستی میانجیگری‌ها منجر به یک توافق آتش‌بس موقت شد.»
حتی متحدان نتانیاهو از جمله «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه وی نیز پذیرش آتش‌بس و شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا را برای رژیم صهیونیستی، شکست اعلام کرده بود. بن‌گویر، توافق آتش‌بس کنونی را به نفع مقاومت فلسطین دانسته و گفته بود: «این آتش‌بس همان چیزی است که حماس می‌خواست.»
او می‌افزاید: «آزادی زنان و کودکان صهیونیست از نظر بین‌المللی به نفع مقاومت فلسطین است و گروه‌های مقاومت از مدت‌ها پیش خواهان تحقق آن بوده‌اند.»
رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» می‌گوید: «حماس (به ازای آزادی زنان و کودکان صهیونیست)، به همه اهدافش از جمله دریافت سوخت، آزادی مبارزان فلسطینی، توقف عملیات نظامی و حتی (اعلام غزه به عنوان) منطقه پرواز ممنوع رسید.»
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شکست رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا اشاره کرده و می‌گوید: «ما ابتدا خواستار آزادی ۸۰ اسیر شده بودیم، بعد به ۷۰ اسیر هم راضی شدیم و حالا به ۵۰ اسیر هم راضی شده‌ایم. قبلا گفته بودیم که نباید غذا و سوخت وارد غزه شود، اما اکنون مردم این منطقه، هم به سوخت و هم به غذا دسترسی دارند.»
عجز رژیم صهیونیستی در برابر یک گروه جهادی
یکی از نکات بسیار مهم و درخور توجه در جنگ اخیر غزه این است که رژیم صهیونیستی با همه ادعاها و امکاناتش در این نبرد نتوانست بر یک گروه جهادی به نام حماس غلبه کند. تا جایی که آمریکا و اروپا مجبور شدند مستقیماً وارد این جنگ بشوند. بسیاری از کارشناسان بین‌المللی، همین مسئله را بزرگ‌ترین نشانه برای ناتوانی رژیم صهیونیستی در دفاع از خودش برمی‌شمارند.
سمیر مشهراوی از رهبران جریان اصلاح دموکراتیک جنبش فتح فلسطین در گفت‌وگو با الجزیره می‌گوید: «️حماس یک تفکر و جریان و بخشی از بافت اجتماعی فلسطین است، ارتش نازی و جنایتکار اسرائیل نمی‌تواند کوچک‌ترین گروه فلسطینی را هم نابود کند، چه برسد به جنبش حماس.»
او می‌افزاید: «آنچه حماس انجام داد، مایه افتخار ملت فلسطین است، حماس جنبشی است که در فلسطین ریشه دوانده و سران اسرائیل قادر به نابودی آن نیستند.»
مشهروای می‌گوید: «اقدام حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) اهانت و لکه ننگی بر پیشانی ارتش رژیم اشغالگر و پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین بود. پس از این روز بود که دشمن صهیونیستی با قتل و کشتار کودکان و زنان و بمباران و نابودی ساختمان‌ها عرض‌اندام کرد و این یک انحطاط اخلاقی مرگبار و سرآغاز نابودی این رژیم است.»
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در این باره می‌گوید: «اگر ثبات مقاومت نبود، عملیات تبادل اسرا انجام نمی‌شد، اسرائیل مجبور شد که به سمت آتش بس برود.»
او می‌افزاید: «اگر اسرائیل بخواهد که جنگ علیه غزه را ادامه دهد، این امر به نفع او نخواهد بود و مقاومت آماده پیروزی در جنگ است. طوفان‌الاقصی یک کار بنیادی است و باید موفق شود.»
بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آنها به معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی نشان داده که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.
جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.
علی‌رغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه‌جانبه و بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند و این موضوع عجز رژیم صهیونیستی و حامیانش در مقابله با یک گروه جهادی را نشان می‌دهد.
شکست طرح صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط
عبدالفتاح السیسی در نشستی مطبوعاتی با نخست‌وزیران اسپانیا و بلژیک در قاهره با اشاره به جنگ اخیر غزه اظهار می‌دارد: «جنگ غزه نشان داد چشم‌انداز سیاسی برای حل مسئله فلسطین شکست خورده است.»
او با بیان اینکه گفت‌وگوهای موسوم به «سازش» بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی نتوانسته است آرمان‌های فلسطین را تحقق بخشد، می‌گوید: «نتایج 30 سال گذشته به ما می‌گوید که باید رویکردمان را در قبال مسئله فلسطین تغییر دهیم.»
این مقام مصری خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین در جامعه بین‌الملل و اعطای کرسی به آن در سازمان ملل شد.
السیسی معتقد است: «فقط چنین کاری می‌تواند جدیت ما درباره تحقق آرمان فلسطین را نشان دهد.» اعتراف ضمنی السیسی به شکست طرح‌های صهیونیستی در حالی است که تجربه تاریخی نشان داده که تل‌آویو چیزی جز زبان زور را نمی‌فهمد. در همین راستا؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرده؛ آنچه در کرانه ‌باختری رخ می‌دهد، جنگی است که هدف آن نسل‌کشی مردم فلسطین و اجرای طرح کوچ اجباری و گسترش شهرک‌سازی می‌باشد.
در بیانیه جهاد اسلامی تاکید شده که این جنبش آماده مبارزه با رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای است و ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و با هر امکاناتی که در اختیار دارد با تروریسم مبارزه می‌کند.
جنبش جهاد اسلامی می‌افزاید: از مردم (فلسطین) می‌خواهیم که از مقاومت غزه و جنین حمایت کنند و بر اهمیت ورود همه به این نبرد تاکید داریم.
نظامیان صهیونیست پس از اعلام آتش‌بس با یورش به جنین و اقدام به تیراندازی و پرتاب انبوه گاز اشک‌آور بر سر مردم، به منازل فلسطینیان در محله الزهراء در این شهر حمله کردند. منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که چند شهروند فلسطینی پس از آتش‌بس در اثر جراحت‌های اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.
 
بررسی ابعاد مختلف پیروزی مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان‌الاقصی-بخش پایانی
برتر جریان مقاومت پس از حماسه «طوفان‌الاقصی» 
  ۱۴۰۲/۰۹/۰۸

بیانیه مدیر جامعه الزهرا(س) در حمایت از طوفان الاقصی

 
رضا الماسی
سوم آذرماه برابر با ۲۴ نوامبر، پس از حدود ۵۰ روز کشتار زنان و کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، تل‌آویو تن به آتش‌بس موقت در ازای تبادل اسرا داد. بسیاری از کارشناسان و ناظران بین‌المللی، پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی را یک شکست مفتضحانه برای این رژیم ارزیابی می‌کنند.
اینکه چرا نتانیاهو به‌رغم ادعاهای خود مجبور به پذیرش شروط حماس برای آتش‌بس شد و چرا گروه‌های مقاومت به ماندن و بودن دست روی ماشه اصرار دارند، بخشی از ابعاد این شکست بزرگ برای صهیونیست‌هاست.
وحشت صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطین
ترس و وحشت صهیونیست‌ها از جریان مقاومت همچنان رو به افزایش است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی می‌گوید؛ حمایت و پشتیبانی ملت فلسطین از مقاومت فقط در غزه نیست، بلکه در کرانه باختری نیز از هر ۱۰ کودک فلسطینی، ۹ نفر «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس و «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام را الگوی خود می‌دانند.
این شبکه در گزارش دیگری با اشاره به نخست‌وزیر و وزیر جنگ  رژیم صهیونیستی اعلام کرده؛ حماس کاملا بر نوار غزه کنترل دارد و فردی که با شتاب از پایان حماس سخن می‌گفت، باید اتفاقات امروز را مرور کند که بیانگر سیطره کامل حماس بر نوار غزه است.
با وجود اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه حماس کنترل شمال نوار غزه را از دست داده است، اما این گروه موفق شد که آتش‌بس را همزمان در شمال و جنوب نوار غزه بر طرف اسرائیلی تحمیل کند.
این شبکه صهیونیستی می‌افزاید: «حماس توانست اسرائیل را با وجود اظهارات «بنیامین نتانیاهو» مبنی بر عدم پذیرش آتش‌بس پیش از نابودی این جنبش به سمت آتش‌بس انسانی بکشاند. گروگان‌های اسرائیلی همزمان آزاد شدند و این به معنای این است که ارتباط حماس با زندانبانان خود همچنان برقرار بوده و بر اثر جنگ، قطع نشده بود.»
شبکه 12 رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد: «حماس همچنان با وجود حملات گسترده در نوار غزه، قوی و بر وضعیت مسلط است و در سطح رهبری و اداری‌،کارها را پیش می‌برد.»
آمادگی مقاومت برای پاسخ به حملات احتمالی
همزمان با جدیت یافتن موضوع آتش‌بس در غزه، «ماندن دست روی ماشه»، ترجیع‌بند سخنان رهبران مقاومت است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با آغاز آتش‌بس موقت در فرودگاه بیروت، یک بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید و اعلام کرد: «ما از رهبران مقاومت منطقه شنیده‌ایم تا احقاق کامل حقوق فلسطین و به نتیجه رسیدن مبارزات، دست‌های مقاومت روی ماشه باقی خواهد ماند.
ابوآلاء الولائی، دبیرکل کتائب سیدالشهداء هم دستان مقاومت عراق را روی ماشه اعلام کرده و آن را متناسب با میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش‌بس دانسته است.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در اظهاراتی می‌گوید: «ملت بزرگ فلسطین با استقامت ‌و پایداری حماسه آفرید و مبارزان ما به دشمن ضربه زدند. با عزت و افتخار توانستیم با دشمن مقابله کنیم و اراده آن را بشکنیم و طرح‌هایش را با شکست مواجه کنیم. شهدا بهای آزادی و استقلال هستند.»
او می‌افزاید: «دشمن شرط بسته بود که اسرایش را با سلاح، قتل و نسل‌کشی بازگرداند. اکنون دشمن شروط مقاومت را پذیرفت و اراده ملت شجاع ما منجر به آتش‌بس شد. تحت نظارت برادرانمان در قطر و مصر وارد مذاکرات سختی شدیم و آن را با مسئولیت‌پذیری و توازن اداره کردیم. تاکید می‌کنیم که تا زمان پایبندی دشمن به اجرای توافق پایبند هستیم. از قطر و مصر تقدیر و تشکر می‌کنیم و بر ضرورت تداوم تلاش‌های بین‌المللی برای برآورده کردن حقوق ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.»
رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر وحدت ملت فلسطین از مواضع عربی و اسلامی در عدم دخالت در سرنوشت غزه تقدیر کرده و تاکید می‌کند: «ملت فلسطین وارد نبرد آزادی در غزه، قدس اشغالی و تمام مناطق فلسطینی شده است.»
نقش بی‌بدیل ایران در برقراری آتش‌بس
احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌و‌گویی با اشاره به نقش‌آفرینی طرف‌های بین‌المللی (به‌خصوص ایران) برای برقراری آتش‌بس غزه اظهار می‌دارد: «آتش‌بس و مذاکرات از طریق واسطه‌هایی از مصر، قطر و آمریکا انجام شد و جمهوری اسلامی ایران هم پیگیر این مسائل و از آن مطلع بود و از همان روز اول اعلام کرد که بیطرف نخواهد بود و تلاش دیپلماتیک بزرگی انجام داد.»
او ادامه می‌دهد: «اگر دشمن بخواهد آتش‌بس را تمدید کند، ما هم می‌خواهیم تا رنج مردم ما کم شود اما اگر دشمن بخواهد جنگ‌ را از سر بگیرد، ما هم آماده‌ایم و خسارات سنگینی به او تحمیل خواهیم کرد.»
نماینده جنبش حماس در لبنان می‌افزاید: «دشمن صهیونیستی از ابتدای حملات خود شعارهایی از جمله درهم شکستن و از بین بردن حماس را سر داده و امروز به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با این جنبش مقاوم فلسطینی است که در آن غیرنظامیان صهیونیست در ازای اسرای فلسطینی اعم از کودکان و زنان آزاد می‌شوند. این شعارها به هیچ وجه مبتنی بر واقعیت میدانی نیست زیرا واقعیت‌های میدانی بیانگر خسارات مختلف وارده به دشمن صهیونیستی است.»
عبدالهادی اظهار می‌دارد: «حماس و مقاومت فلسطین، زمانی که نبرد طوفان‌الاقصی را انجام دادند، صهیونیست‌ها را به اسارت گرفتند اما به نظر می‌رسید که در شهرک‌های صهیونیستی که مقاومت عملیات انجام داد، در کنار صهیونیست‌ها، تعدادی اتباع خارجی نیز از ملیت‌های تایلندی، آمریکایی، فرانسوی و سایر ملیت‌ها بودند. در ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، دو نفر از اتباع خارجی آزاد شدند و همان‌طور که گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد همه آزاد خواهند شد و ما فقط اسرای صهیونیست را در نظر داریم و فقط اسرای صهیونیست در اسارت باقی خواهند ماند.»
او تاکید می‌کند: «آزادی همه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به خودی خود یک معامله است زیرا اسیران ما در زندان‌های رژیم صهیونیستی با اسیران جنگی با نظامیان و افسران صهیونیست که نزد مقاومت فلسطین هستند، مبادله می‌شوند. تصمیم از سوی جنبش حماس در این معامله مستقل بعد از جنگ مطرح خواهد شد، اما اگر دشمن صهیونیستی آماده ‌باشد در ازای آزادی نظامیان و افسران اسیر شده خود، اسیران فلسطینی را آزاد کند، ما مخالفتی نداریم و آن وقت این معامله جدا از اسیران غیرنظامی مورد مذاکره قرار می‌گیرد.»
نماینده جنبش حماس در لبنان تصریح می‌کند: «ایستادگی مردم ما به‌رغم آنکه دشمن صهیونیستی قتل عام علیه او انجام داد باعث شد تا دشمن به شرایط مقاومت فلسطین عمل و با آتش‌بس موافقت کند. نبرد «طوفان‌الاقصی» برای این بود که به تمام جهان بگوییم که فلسطینی‌ها حقوق خود را مطالبه می‌کنند و تمام تلاش‌های مجامع بین‌المللی از طریق توافق‌نامه‌های صلح و شهرک‌سازی، حق فلسطین را نادیده می‌گیرد و اساس آن پایان دادن به مسئله فلسطین بود. عملیات «طوفان‌الاقصی» مسئله فلسطین را روی میز جهان گذاشت و گفت که باید به فلسطینی‌ها حق بدهید و صحبت از ایجاد کشور بدون سلاح، زود است و گفت‌وگو درباره آن پس از پایان نبرد انجام می‌شود و بسیاری از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود، چه با تشکیل کشور مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ و چه غیر از این، در این گفت‌وگوها شرکت خواهند کرد.»
ضرورت محاکمه عاملان جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین
رژیم صهیونیستی یک هفته پس از آغاز بمباران و کشتار مردم فلسطین، با موج عظیم و البته بی‌سابقه‌ای از انتقادات و اعتراضات در سطح جهانی از سوی مردم رو‌به‌رو شد.
این رژیم در نوار غزه جنایات جنگی انجام داده است و سران و عاملان این جنایت باید در دادگاه‌های بین‌المللی، محاکمه و مجازات شوند. این حداقل انتظاری است که جامعه جهانی از نهادهای حقوقی خود دارند و امیدوارند در دادگاه‌هایی صالح به نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی رسیدگی عادلانه شود.
کارشناسان معتقدند؛ پذیرش آتش‌بس به این معناست که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه‌تنها نتوانست برخلاف وعده و ادعای خود حماس را نابود کند بلکه حتی نتوانست یکی از فرماندهان ارشد این گروه را شهید یا اسیر کند. آزادی اسرا، به عنوان کانونی‌ترین موضوع اعتراضی امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی همچنان با نظر و صلاحدید حماس کنترل می‌شود.
خسارت وارد شده به رژیم صهیونیستی، هم از منظر تعداد کشته‌ها و هم خسارات نظامی، غیرقابل تحمل‌تر از همیشه شده است. در جنگ اخیر تا روز چهل‌وپنجم، رژیم صهیونیستی طبق اعلام رسمی، ۳۶۸ نفر از نظامیان و ۱۱۴۷ نفر از غیرنظامیان و در مجموع ۱۵۱۵ نفر کشته داده و این زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم که در جنگ ۲۰۰۶ علیه لبنان، طی 33 روز مجموعا ۱۶۵ کشته داد یا در جنگ ۲۰۱۴ علیه غزه، طی 50 روز؛ صهیونیست‌ها ۷۲ کشته نظامی و ۷۲۰ زخمی دادند.
بر اساس بیانیه‌های گروه‌های مقاومت، از زمان آغاز جنگ زمینی بیش از ۲۰۰ فروند‌ تانک و نفربر یا خودرو نظامی اسرائیلی منهدم شده که تعدادی از آنها‌ تانک‌های افسانه‌ای مرکاوا بوده است. اعتبار سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم و نیز کارایی گنبد آهنین زیر سؤال رفته و در بخش اقتصادی هم آمارها از زیان مالی بیش از ۱۰ میلیارد دلاری حکایت دارند. اقتصاد رژیم صهیونیستی در نتیجه این جنگ به رکودی بزرگ دچار شده؛ ارزش سهام‌ شرکت‌های اصلی، پول ملی، گردشگری، صادرات حوزه انرژی و... با افت شدیدی مواجه و بیکاری به معضل بزرگ دولت تبدیل شده است.
در کنار این موارد نباید اعتراضات این ‌روزها در بخش‌های مختلف جهان به جنایات رژیم صهیونیستی را مورد غفلت قرار داد. واقعیت آن است که تل‌آویو امروز منفورترین بخش از جهان است و این موضوع برای دولت و مردمی که نزدیک به 70 سال برای ایجاد وجهه مثبت، مظلوم و حق به‌جانب در جهان تلاش کرده بودند، شکستی بزرگ و استراتژیک است. دولت نتانیاهو پس از پایان جنگ در غزه، با موج بزرگی از اعتراضاتی رو‌به‌رو خواهد شد و به استناد تجربه‌ای تاریخی، نخست‌وزیری برای او به احتمال بسیار زیاد به پایان خواهد رسید.