به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,731
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 35,333
بازدید ماه: 56,303
بازدید کل: 23,718,123
افراد آنلاین: 27
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۳ - آیین رونمایی از خودروی شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگزار شد ۱۴۰۲/۰۹/۰۸

آیین رونمایی از خودروی شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگزار شد 

 ۱۴۰۲/۰۹/۰۸

جزئیات جدید از عملیات ترور شهید فخری زاده / مالک خودروی نیسان منفجر شده چه  کسی بود؟ - خبرآنلاین

چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» و آیین رونمایی از خودروی شهید دکتر محسن فخری زاده با حضور خانواده شهدای هسته‌ای در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام آقاجانپور، ریاست عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم ضمن بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی شهید فخری زاده گفت: گمنامی یکی از ویژگی‌های بارز شهید بود. او چنان گمنام بود و می‌خواست گمنام بماند که یک فیلم بیست دقیقه‌ای هم از او وجود ندارد. پس از شهادتش به دنبال عکس‌ها و فیلم‌هایی از او بودند تا او را بشناسانند و به سختی پیدا شد. تواضع از دیگر ویژگی‌های ایشان بود. وقتی با ایشان ملاقات داشتی، دست به سینه مقابل دیگران می‌ایستاد.
برخی می‌گفتند دوران موشک گذشته در حالی‌که اگر کشوری نتواند از خود دفاع کند دشمنان با چکمه‌های خود گلوی آن ملت را می‌فشارند
به گزارش تسنیم، وی افزود: شهید فخری‌زاده برای کشور تولید قدرت کرد. شهید فخری زاده شهید عرصه علم و فناوری و پیشرفت بود. دشمنان نمی‌توانستند ایران قوی را ببینند و تحمل کنند. آنهائی که می‌گفتند ما نیازی به سلاح نداریم، آنهائی که می‌گفتند دوران موشک گذشته و نیازی به آن نداریم، امروز می‌فهمند اگر کشوری نتواند از خود دفاع کند، دشمنان با چکمه‌های خود گلوی آن ملت را می‌فشارند. قرآن می‌فرماید «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة»؛ تا می‌توانید ساز و برگ مقابله با دشمن را فراهم کنید. سپاه حق آنچنان قدرت ‌یابید که «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُم»؛ دشمنان خدا و شما بترسد.
حجت‌الاسلام آقاجانپور خاطرنشان کرد: وقتی طوفان الاقصی راه افتاد، برای اولین بار پس از 75 سال گوشه‌ای از جبهه مقاومت وارد سرزمین‌های صهیونیستی شدند و تن سران کشورها به لرزه افتاد.
امیر سرتیپ سهرابی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» و آیین رونمایی از خودروی شهید دکتر محسن فخری زاده گفت: ما برای اینکه این فخر ایران همیشه جلوی چشم ملت ایران باشد، یک رونمایی انجام می‌دهیم تا جوانان ما افتخار بکنند و احساس غرور به چنین دانشمندی بکنند. دانشمند ما گمنام بود و هنوز هم کوشش‌های بسیار ایشان گمنام و محرمانه است.
کم کم آثار خودش را در آینده نشان خواهد داد.
وی افزود: چند وقت قبل از شهادتشان به دفترشان رفتیم، در آن جلسه یک سؤالی پرسیدم. گفتم ما کجا هستیم در حوزۀ لیزر؟ لبخندی زد و گفت خیلی از آنها عقب نیستیم. سؤال کردم خیلی زمان برده مشکل کجاست؟ عامیانه گفت مشکل اینجاست که در بحث لیزر، هم سلاح و هم هدف متحرک است. هرکه بر این مشکل فائق بیاید، او جلوتر است. امثال شهید فخری زاده قدرت ملی ما را افزایش داده‌اند. ما در آینده به مرور اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده از افتخارات این شهید بزرگوار را نمایان می‌کنیم تا ملت ما و جوانان ما به این دانشمند افتخار کنند.
همچنین، سردار محمد قاسم ناظر، رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: شهید فخری‌زاده معنای واقعی «مجاهدت فی سبیل الله» را تبلور بخشید و هر فرجامی جز شهادت شایسته او نبود. ۴ سال قبل در این روز، استکبار جهانی و پایگاه نظامی رژیم تروریست آمریکا با ترور این دانشمند فرهیخته و مسئول پدافند هسته‌ای، بار دیگر چهره کریه و رو به زوال خود را نشان داد.
وی افزود: این ترور عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی را از پیشرفت‌های چشمگیر کشور در دستیابی به مدارج بالای علم و فناوری صنایع نوین نشان داد.
به گزارش فارس، سردار ناظر اظهار داشت: اگر چه ترور این دانشمند بزرگ تلخ و ضربه‌ای سنگین به مجموعه دفاعی کشور محسوب می‌شد؛ اما رژیم غاصب صهیونیستی باید بداند راهی که شهید فخری‌زاده آغاز کرد، با همت و تلاش جوانان فرهیخته و انقلابی هرگز متوقف نمی‌شود. درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی با خون شهیدان وطن روز به روز محکم‌تر شده و دشمنانش هر روز بیش از دیروز به سمت اضمحلال و نابودی پیش می‌روند.
خودروی شهید فخری‌زاده در معرض دید عموم قرار گرفت 
رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد: خودروی شهید فخری‌زاده به عنوان سند مظلومیت، اقتدار و سربلندی سربازان جمهوری اسلامی ایران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت تا همگان بدانند این انقلاب تا زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هر روز پربارتر خواهد شد.
در این مراسم برخی از شعرای آیینی اشعاری در تکریم شهید فخری زاده خواندند. همچنین از کتاب «فخر ایران» با گردآوری محمدمهدی عبداللهی با حضور فرزند شهید فخری زاده رونمایی شد. این کتاب شامل اشعار شاعران برجسته کشور در وصف شهید دکتر فخری زاده است. 
در ادامه این مراسم از خانواده شهدای هسته‌ای تجلیل شد. در پایان همایش نیز از خودروی شهید فخری‌زاده که در آن هدف عملیات تروریستی واقع گردید، رونمایی شد.
شهید فخری‌زاده جمعه هفتم آذر سال 1399 در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند هدف عملیات تروریستی صهیونیست‌ها قرار گرفت که منجر به شهادت این دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان شد.