به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 181
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,118
بازدید ماه: 117,624
بازدید کل: 23,779,421
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۲۱ - حجت‌الاسلام حاج علی ‌اکبری خطیب جمعه تهران: تهدیدزدایی و حداکثر‌سازی ظرفیت دو رکن اساسی منطق بسیج است ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
حجت‌الاسلام حاج علی ‌اکبری خطیب جمعه تهران:
تهدیدزدایی و حداکثر‌سازی ظرفیت دو رکن اساسی منطق بسیج است
  ۱۴۰۲/۰۹/۱۰

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری؛ خطیب جمعه این هفته تهران

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی ‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، خاطرنشان کرد: منطق بسیج روی دو رکن استوار شده، تهدیدزدایی حداکثری یعنی توان مقابله با دشمنان خودش؛ رکن دوم حداکثر‌سازی ظرفیت و امکان برای تولید فرصت پیشرفت و زندگی بهتر که این هم همان رکن رحما بینهم است.
وی اظهار داشت: تفکر بسیج فراتر از مرزها است و اندیشه بسیج در ایران محصور نمی‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری یادآور شد: در جنگ ۴۸ روزه هم، اندیشه بسیجی خود را نشان داد و مقاومت امروز فلسطین هم نتیجه همین تفکر بسیجی پیش‌برنده است، بسیج هم فراتر از زمان و هم فراتر از سازمان‌هاست.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران ادامه داد: گرچه سازمان بسیج در این زمینه پرچمدار و پیشتاز است، اما هر نهادی که رایحه تفکر بسیجی و زیست مؤمنانه در آن جریان داشته باشد، نیروی مقتدر بسیجی است، همچون ارتش که هم در گذشته چهره‌هایی مثل شهید صیاد شیرازی داشته و هم امروز فرماندهان آن مصداق بسیجی هستند.
وی تأکید کرد: هر کسی که برای تحقق ایران قوی در مجموعه‌های علمی تلاش می‌کند هم بسیجی است، دولت و شخص رئیس‌جمهوری هم که حال او حال خدمت است، بسیجی است؛ دولت خدمات بزرگ برای مردم فراهم می‌کند و نمونه آن متروی پرند است، دولت خدمت‌رسانی را تسریع کرده و به دور از حاشیه‌ها کار خود را در این زمینه پیش ‌می‌برد.
دولت در بازار کالاها و گرانی آن‌ها به‌ویژه گرانی مسکن بیش از پیش اقدامات خود را اجرائی کند
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌ علی‌اکبری با بیان اینکه از دولت انتظارات دیگری هم وجود دارد، خطاب به دولتمردان، گفت: شما که نشان دادید می‌توانید گره‌های بزرگی را در کشور باز کنید- از جمله بازار طلا و ارز را با کنترل و نظارت تا حد زیادی مهار کنید- در بازار کالاها و گرانی آن‌ها، به‌ویژه گرانی مسکن بیش از پیش اقدامات خود را اجرائی کنید تا روزهای بهتری برای معیشت مردم پدید آید.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امیدواریم مجلس یازدهم هم بتواند در مدت باقی‌مانده از عمر خدمت خود با تصویب لوایح، کمک‌های بیشتری به معیشت مردم کند و قوه‌قضائیه هم کارگشایی بیشتری در امور مردم فراهم کند، حل‌المسائل همه مشکلات کشور بسیج است.
وی با اشاره به وضعیت جنگ غزه، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی آغاز آمریکازدایی است و این مهم‌ترین دستاورد این عملیات است که نه فقط برای مسلمانان یا برای فلسطینیان یا منطقه، که برای کل جهانیان بود و یک سیلی محکم به چهره سیاه آمریکا نواخته شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌ علی‌اکبری یادآور شد: از یک طرف هم خود عملیات‌ طوفان‌الاقصی معجزه‌گون است و هم از سوی دیگر شاهد سبعیت از رژیم صهیونیستی هستیم که همه مرزها را شکسته است و در عین حال مقاومت مردم غزه را شاهدیم که نمی‌دانیم با چه واژه‌ای می‌توان آن را توصیف و از آن تقدیر کرد.
وی تأکید کرد: در جریان این جنگ، شاهد حضور هماهنگ شبکه مقاومت در کنار مردم فلسطین از یمن قهرمان تا حزب‌الله سلحشور لبنان و حشدالشعبی عراق و مقاومت سوریه گرفته تا ایران بودیم که مثل کوه پشت این محور مقاومت ایستاده و همه را به شگفتی آورده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در جریان این جنگ هم نصاب بی‌شرمی و بی‌حیایی و البته تروریست بودن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ارتقا پیدا کرد، هم نصاب بی‌غیرتی مقامات برخی کشورهای مسلمان که حتی حاضر به قطع روابط با رژیم صهیونیستی نشدند و در اجلاس‌ها به زحمت شرکت کردند.
دریادار ایرانی: دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری در حال اجراست
دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: هفتم آذرماه روز فداکاری همرزمان جان برکفم در دفاع مقدس و کمترین زمان یعنی ۶۷ روز پس از آغاز جنگ تحمیلی است که ناوچه پیکان و تکاوران دلاور نیروی دریایی و همرزمان توانمند من موفق شدند دشمن بعثی را همیشه از صحنه دریا حذف کنند.
وی افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس، نه تنها توان نظامی دشمن را از صحنه دریا حذف کردند، بلکه شاهرگ اقتصادی آن را که به نفت و سکوهای البکر و العمیه وابسته بود، از بین ببرند، به‌گونه‌ای که نتواند اقتصاد جنگ را مدیریت کند، در مقابل اقتصاد کشور خودمان و خطوط مواصلاتی ایران اسلامی را برقرار نگه داشتند و بنادر و پایانه‌های نفتی کشور فعال باقی ماند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، بیان داشت: امروز به برکت خون شهدای هفتم آذرماه و شهدای تکاور در جنگ ۳۴ روزه خرمشهر، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از هم‌رزمان عزیزم با دانش و تخصص بالا و با بهره‌گیری از همه ظرفیت کشور در همه ابعاد به ویژه حوزه دانش صنعت و فنی و به برکت انقلاب و ولایت و هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا این افتخار را دارد که مسیر دریاها را پشت سر بگذارد و این افتخار را در سال ۱۴۰۲ در این مقطع تاریخی و زیر پرچم ولایت به مردم عزیز کشورمان هدیه کنند.
دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز این افتخار به دست ایرانی‌ها رقم خورده است و از همه ایران در این مأموریت بزرگ و افتخارآفرین حضور داشتند و‌ حضورشان این‌گونه رقم خورد که برای همه کشورها ابهامات راهبردی ایجاد کردند.
وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نه در دریاهای جنوب، بلکه در دریای خزر، آخرین دستاورد علمی و صنعتی به عرصه آمده و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دیلمان قادر خواهد بود با همان توانمندی و بیشتر و به‌روزتر در حوزه برقراری امنیت و ایمنی دریانوردی در دریای شمال مأموریت اجرا کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل در عرصه جهانی است، امروز به لطف انقلاب با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری، این مأموریت در بالاترین کیفیت و سطح در حال اجراست.
دریادار ایرانی اظهار داشت: امروز همان مأموریت
۸ سال دفاع مقدس در باز گذاشتن خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت دریانوردی همه دریانوردان عزیز در حوزه تجاری و نفتکش به دست پرتوان همرزمان عزیز من با حداکثر توان و کیفیت بالا در حال اجراست.
ناوشکن جماران در خلیج عدن و ناوشکن البرز در دریای سرخ مشغول تأمین امنیت کشتیرانی هستند
وی با اشاره به مأموریت‌های این نیرو که در حال اجراست، ابراز داشت: امروز این افتخار را داریم که ناوشکن جماران در خلیج عدن مشغول تأمین امنیت کشتیرانی است و ناوشکن البرز نیز در دریای سرخ این مأموریت را عهده‌دار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: اقتصاد دریا امروز به کمک همرزمان من از نظر امنیتی در بالاترین کیفیت تأمین می‌شود و دریانوردان عزیزی که در این عرصه گام برمی‌دارند و موجبات شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم می‌کنند، در امنیت کامل به‌سر می‌برند.
وی همچنین خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در نماز جمعه تهران بیان داشت: من به عنوان یک سرباز کوچک به وجود همه شما و همچنین، همه جوانان عزیزی که به‌درستی فرمان فرماندهی معظم کل قوا را درخصوص ارتقای توان دانش و علمی کشور دریافت کرده‌اید، افتخار می‌کنم و دستان شما عزیزان را با افتخار می‌بوسم.
دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان عزیزی که امروز در محضر آنها هستم، بدانند که از این سفره‌ بسیار پربرکت، زیبا و ارزشمند بسیج رزمندگانی خواهید بود و به عرصه خواهید آمد و افتخارات نظام مقدس و کشور عزیز و مردم عزیزمان را براساس آنچه شهدای گرانقدر برای ما ترسیم کرده‌اند، باید اجرائی کنید.
تقدیر از فرمانده ناوگروه ۸۶ در مراسم نماز جمعه
گفتنی است، در مراسم نماز جمعه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری از دریادار دوم فرهاد فتاحی، فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر به‌عمل آمد.
سردار حسن‌زاده: یکی از برنامه‌های اساسی ما در بسیج موضوع تعلیم و تربیت است
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اینکه امروز شاهد حضور مجموعه بزرگ و شبکه عظیم تربیتی صالحین در نماز جمعه هستیم که بیانگر ظرفیت تربیت‌کنندگی و تربیت‌شوندگی بسیج است، گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که در تربیت جوان مؤمن انقلابی در بسیج مدنظر قرار گرفته، همین تعلیم و تربیت اسلامی و بسیجی است؛ لذا در بسیج یکی از برنامه‌های اساسی ما موضوع تعلیم و تربیت است؛ تعلیم و تربیتی که از دل آن معنویت، بصیرت و خود‌سازی بیرون آید و نیز از دل شبکه بزرگ صالحین جوانان مؤمن، انقلابی و پای کار را شاهد باشیم.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ضمن تقدیر از بسیجیان، به‌خصوص نوجوانانی که با یک شور و انگیزه الهی در میعادگاه نماز جمعه حضور پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: از مسئولان گروه‌های صالحین، مربیان و سرمربیان و به‌ویژه از استادیارانی که امروز در این میعادگاه حضور پیدا کردند نیز تشکر و قدردانی دارم.
وی خطاب به نمازگزاران و کادر نیروی دریایی ارتش که در نماز جمعه حضور داشتند، گفت: طی هشت هفته به نیت امام هشتم، هر هفته بالغ بر چهار هزار نفر از نوجوانان بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین و تربیتی در نماز جمعه حضور پیدا خواهند کرد.
لازم به ذکر است، راهپیمایی حمایت از مقاومت فلسطین و مردم مظلوم غزه پس از مراسم نماز جمعه، در تهران، ایلام، خوزستان، هرمزگان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی برگزار شد.