به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 684
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,744
بازدید ماه: 70,817
بازدید کل: 23,732,628
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۰ - قدردانی آیت‌الله جنتی از مجامع مشورتی فقهی و حقوقی و پژوهشکده شورای نگهبان ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

قدردانی آیت‌الله جنتی از مجامع مشورتی فقهی

و حقوقی و پژوهشکده شورای نگهبان 

۱۴۰۲/۰۹/۲۶

آیت‌الله جنتی: وجوه فقهی و حقوقی شورای نگهبان ناشناخته مانده است/ اعضای شورا  پای‌بند به انجام

 آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه این شورا، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) اسوه و الگوی حق‌طلبی و دفاع از حقیقت هستند. عمر با برکت ایشان سرشار از آموزه‌های گرانقدر برای جامعه بشری است.
وی به خطبه فدکیه حضرت زهرا‌(س) نیز اشاره و آن را سرشار معارف ارزشمند دینی دانست و بر ضرورت تبیین مفاهیم متعالی آن با زبان هنر تاکید کرد. دبیر شورای نگهبان درخصوص مناسبت سالروز تصويب اعلاميه حقوق بشر در سازمان ملل متحد و روز جهانی حقوق بشر هم گفت: این مناسبت فرصت خوبی است تا سؤالی را از کشورهایی که شعار دفاع از حقوق بشر از زبان‌شان نمی‌افتد و آمریکا جلودار آن‌هاست، مطرح کرد.
آیت‌الله جنتی آن سؤال را این‌گونه بیان کرد: چرا آنها از جنایاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد و تمام ارزش‌های انسانی را زیر سؤال می‌برد، حمایت می‌کنند؟ وی تاکید کرد: خون کودکان بی‌دفاع غزه‌ گریبان‌گیر آمریکا و دیگر کشورهایی خواهد شد که شریک رفتار ظالمانه رژیم‌صهیونیستی هستند.
قدردانی از مجامع مشورتی فقهی و حقوقی
دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش هفته پژوهش را گرامی داشت و از تلاش پژوهشگرانی که در راستای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند، قدردانی کرد.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: حضور مجموعه‌های پژوهشی در کنار سازمان‌ها بهره‌های فراوانی دارد و این موضوعی است که در شورای نگهبان هم تجربه شده است. حضور مجمع مشورتی فقهی و مجمع مشورتی حقوقی سرمایه ذی‌قیمتی برای شورای نگهبان است و این مجموعه‌ها همواره منشا خیر و زمینه‌ساز اتقان بیشتر نظرات شورای نگهبان بوده‌اند.
وی از تمامی کسانی که در ادوار مختلف در مجمع مشورتی فقهی و نیز در پژوهشکده شورای نگهبان زحمت کشیده‌اند و در زمینه ارتقای کیفی عملکرد شورای نگهبان تاثیرگذار بوده‌اند، تشکر کرد.