به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 263
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,117
بازدید ماه: 41,087
بازدید کل: 23,702,908
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۸۱ - در آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در مسکو : تسلیم و خودباختگی در مکتب شهید سلیمانی، راه‌حل نیست ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
در آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در مسکو :
 تسلیم و خودباختگی در مکتب شهید سلیمانی، راه‌حل نیست
  ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

کاظم جلالی، شامگاه شنبه 2 دی در آیین چهارمین سالگرد شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در مرکز اسلامی مسکو افزود: در مکتب شهید سلیمانی، نفاق و تظاهر، غلط است و این مکتب برخلاف روش برخی حاکمان منطقه و جهان است که در مقابل ظلم جاری بر مردم فلسطین به صدور بیانیه بسنده می‌کنند و از اقدام عملی در توقف ظلم و تعدی خوددای می‌کنند.
وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در خطوط مقدم و مخاطره‌آمیز نبرد به عنوان فرمانده میدان، از وی به عنوان اسطوره مقاومت و ایستادگی یاد کرد و بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که شهید سلیمانی یک شخصیت و فرد نیست، بلکه یک مکتب است را یادآور شد.
سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی، برای حل مشکلاتی که وجود دارد راه‌حل‌های گوناگونی ارائه شده است، و جا دارد که بررسی شود که ‌کدام راه‌حل، راه‌حل متینی بود که شهید سلیمانی در آن مسیر پای نهاد و شخصیت و منش وی را به مکتب تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه همه مشکلات امروز و دیروز جهان از یک ریشه واحد برخوردار هستند، گفت: آن مشکل این است که برخی انسان‌ها تلاش کردند که در جایگاه خدا قرار گیرند و از انسان‌های دیگر خواستند که انسان را که به دلایل ساختگی از دیگران برتر جلوه می‌دهند، تبعیت کنند.
جلالی از ایالات متحده آمریکا و تلاش‌های این کشور برای تحمیل اراده و معیارهای خود به دیگر کشورها را مصداق این نگاه در عرصه جهانی دانست و گفت: جریان دیگری در تاریخ حول شعار «الله‌اکبر» شکل گرفت که بر مبنای وحدانیت خداوند است. کسانی خود را بنده خدا دانستند و اطاعت خدا واجب دانستند نه اطاعت بندگان خدا؛ برخلاف آمریکایی‌ها که می‌خواهند با زور، زر و تزویر خودشان را بر بشریت غالب کنند.
سفیر ایران در مسکو تصریح کرد: امروز دیگر سخن گفتن از آمریکا و جنایات این کشور کار سختی نیست، چرا که همه افکار عمومی دنیا این را فهمیده‌اند؛ اکنون مگر صحنه غزه به جز صحنه کربلا است؟
وی ادامه داد: اگر دیروز، جنایات صورت گرفته در کربلا برای برخی غیرقابل باور بود و این موضوع را مطرح می‌کردند که مگر می‌شود قوم و قبیله‌ای به حدی از قساوت برسند که به زن و بچه و پیر و بیمار رحم نکنند؛ حال آنکه این وضعیت امروز در غزه به وضوح دیده می‌شود.
جلالی گفت: در واقعه کربلا، آب را بر فرزندان امام حسین بستند. امروز نیز آب را بر مردم غزه بسته‌اند؛ آیا در جهان امروز، یزید دوران قابل شناسایی نیست؟
ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی
سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مشخصه اولیه این مکتب این است که در جبهه خدا هستیم که مبتنی بر بندگی و ایستادگی در راه خدا است. به گفته وی، مشخصه دوم مکتب شهید سلیمانی، نفاق نورزیدن، انجام وظیفه به شکل مطلوب است و در خط مقدم بودن و آرزوی شهادت داشتن در این مسیر با اعتقاد کامل.
جلالی ادامه داد: مشخصه سوم مکتب شهید سلیمانی، نجات همه انسان‌ها و انسانیت، فارغ از تفاوت مذهب، دین،‌ کشور و شکل و شمایل افرادی است که باید نجات دهیم. شهید سلیمانی، انسانیت را نجات داد. وی با طرح این پرسش که آیا شهید سلیمانی به میدان رفت که شیعیان را نجات دهد؟ یادآور شد: در عراق، تمام مناطقی که توسط داعش اشغال شد، برادران اهل سنت زندگی می‌کردند و در برخی مناطق دیگر عراق و سوریه هم مسیحیان و آشوری‌ها زندگی‌ می‌کردند، از این رو می‌توان گفت که شهید سلیمانی، انسان و انسانیت را نجات داد.
جلالی اظهار داشت: جریان نفس‌پرست و خدا ناپرست، خیلی از ابعاد این مکتب را نمی‌تواند درک کند و بفهمد همچنان‌که امروز تصورات اشتباهی درباره شکل‌گیری عملیات طوفان الاقصی مطرح می‌شود، غافل از اینکه فرزندان، پدران و مادران شهدای امروز غزه، در آینده انتقام خون شهیدان خود را خواهند گرفت و نیازی به نیابت از دیگران برای رشادت و تلاش برای دستیابی به حقوق از دست رفته ملت فلسطین ندارند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در عملیات تروریستی خود علیه سردار شهید سلیمانی و همرزمان وی از جمله حاج ابومهدی المهندس، جسم شهدا را از بین بردند اما از این شهادت، مکتب شهید سلیمانی متولد شد.
سفیر ایران در مسکو یادآور شد: عاملان شهادت شهید سلیمانی امروز در عالم منفور هستند و شهید سلیمانی محبوب است چون این سردار شهید ذوب در خدا و اعتقادات خود بود و راه او همیشه پررهرو و ادامه‌دار خواهد بود.
جلالی همچنین با گرامیداشت یاد شهید ابومهدی المهندس، رشادت‌های وی و دیگر همرزمان شهید سلیمانی را گویای پیوندهای ملت‌های ایران و عراق در جبهه مقاومت دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو در سخنانی در این آیین به زبان‌های فارسی و ترکی، از سردار سلیمانی به عنوان مالک اشتر مقام معظم رهبری یاد کرد و به بیان برخی از ابعاد شخصیتی این سردار شهید پرداخت.
حجت‌الاسلام موصلی،‌ مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق از دیگر سخنرانان این آیین بود.