به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,157
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,094
بازدید ماه: 121,600
بازدید کل: 23,783,396
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
6 - حماس در هشتادمین روز جنگ غزه کارنامه‌اش را منتشر کرد: / فارغ‌التحصیلی 20هزار نظامی یمنی ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
حماس در هشتادمین روز جنگ غزه کارنامه‌اش را منتشر کرد:
5000 نظامی صهیونیست هدف قرار گرفته‌اند
از فرماندهان تیپ تا فرماندهان گردان
   ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

یحیی السنوار که اسرائیل وعدهٔ حذف او را داده، کیست؟

«یحیی سنوار»، فرمانده شاخه نظامی حماس بالاخره سکوت خود را شکست و در هشتادمین روز جنگ غزه کارنامه درخشان گردان‌های قسام را منتشر کرد. 5000 نظامی صهیونیست از جمله 3 فرمانده تیپ، 4 فرمانده گردان و ده‌ها افسر و درجه‌دار هدف قرار گرفته و همه آنها کشته، زخمی یا معلول شده‌اند. 750 خودروی زرهی از جمله ‌تانک و نفربر صهیونیست‌ها نیز در این مدت منهدم شده‌اند.

امروز جنگ غزه وارد هشتادمین روز خود می‌شود. یحیی سنوار، فرمانده «گردان‌های قسام»، شاخه نظامی حماس دیروز بالاخره سکوت خود را شکست و طی نامه‌ای به گوشه‌ای از دستاورد جبهه مقاومت فلسطین در این مدت اشاره کرد. 80 روز نبرد با صهیونیست‌ها، هم بی‌سابقه است و هم صهیونیست‌ها را در وضعیتی بی‌سابقه قرار داده است. طبق اظهارات «یائیر گولان» نائب رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، اگر حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و نظامی آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست در برابر این همه فشار دوام بیاورد.

همین دیروز قسام اعلام کرد، طی فقط 4 روز 48 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده و 35 خودروی نظامی و زرهی آنها را نیز منهدم کرده است. «یحیی سنوار» فرمانده شاخه نظامی حماس و رئیس این جنبش قدرتمند طی نامه‌ای نوشت 5000 نظامی و افسر صهیونیست در این مدت هدف قرار گرفته‌اند: «گردان‌های قسام عملیات‌هایی بی‌سابقه و شدید ضد دشمن انجام داده و ارتش اسرائیل را در هم شکستند...گردان‌های قسام در طول جنگ زمینی با دشمن دست کم ۵ هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادند که یک‌سوم آنها کشته و یکسوم دیگر به شدت مجروح و یکسوم دیگر دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند... همچنین در سطح تجهیزات ارتش صهیونیستی نیز ۷۵۰ خودروی نظامی دشمن به طور کامل یا جزئی منهدم شده است.» سنوار در بخش دیگری از این نامه آورده است که گردان‌های قسام ارتش صهیونیستی را در هم کوبیده و همچنان به وارد کردن ضرباتی سخت و دردناک به آن ادامه می‌دهد و زیر بار شروط دشمن نخواهد رفت.
طبق گزارش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده «سنوار» در این نامه از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی و تاکید کرده که «ساکنان نوار غزه نمونه بی‌نظیری از جانفشانی، قهرمانی، جوانمردی و همدلی را از خود به نمایش گذاشتند و وظیفه رهبران سیاسی است فورا در تلاش برای التیام زخم‌ها و رنج‌های این مردم و تقویت پایداری آن‌ها باشند.» نامه سنوار به رهبران حماس به دنبال پیشنهاد‌های رژیم صهیونیستی به این جنبش از طریق واسطه‌های مصری و قطری درخصوص آتش‌بس موقت در غزه ارسال شده است. این در حالی است که جنبش حماس اعلام کرده دیگر خبری از آتش‌بس موقت نخواهد بود بلکه هدف این جنبش توقف کامل جنگ علیه غزه است.
شبکه تلویزیونی «المیادین» نیز آمار گزارش «یحیی سنوار» را کامل‌تر کرد. المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت 3 فرمانده تیپ، 4 فرمانده گردان و چندین افسر بلندپایه تاکنون در این جنگ کشته شده‌اند... تیم گشت‌زنی ناحال تمام فرماندهان خود را از دست داده و گردان 13 تیپ گولانی نیز تاکنون ضربات سهمگینی دریافت کرده است.» طبق این گزارش 27 درصد از کشته‌شدگان ارتش صهیونیستی در‌ غزه، افسران بلندپایه هستند.
تأیید اظهارات «سنوار» از سوی «والا»
پایگاه خبری و عبری زبان «والا» هم در یادداشتی تحت عنوان «آیا اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است؟» به نوعی اظهارات و آمارهای اعلامی یحیی سنوار را تایید کرد آنجا که نوشت: «پس از گذشت دو ماه و نیم از جنگ، ظاهرا دیگر حرف زیادی در مورد پیروزی قاطع در جنگ به میان نمی‌آید. لیست اسامی نظامیان کشته شده اسرائیلی هر لحظه طولانی‌تر می‌شود، جایگاه حماس نزد افکار عمومی هر لحظه بهتر می‌شود، نه فقط به خاطر اینکه این جنبش توانست با حمله هفتم اکتبر ما را غافلگیر کند، بلکه به این خاطر که با موفقیت در مقابل این رژیم می‌جنگد.»
کشف اجساد سربازان صهیونیست 
خبرگزاری‌ها وقتی مشغول تحلیل اظهارات «سنوار» بودند، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از کشف اجساد دست‌کم پنج صهیونیست در میان خرابه‌های اطراف اردوگاه «جبالیا» خبر دادند. این مقام نظامی ارتش اشغالگر گفت که عملیات در خان یونس بسیار پیچیده است و «در جریان کشف شبکه‌ای از تونل‌ها در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه، اجساد پنج سرباز و افراد غیرنظامی ربوده شده را پیدا کردیم.»
اهداف اسرائیل در غزه قابل اجرا نیستند
از آن سو روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» که در این 80 روز جنگ بسیار فعال بوده، طی تحلیلی با توجه به اخباری که در بالا اشاره کردیم نتیجه گرفته، اهدافی که صهیونیست‌ها برای غزه در نظر گرفته و اعلام کرده‌اند، دست نیافتنی است. این روزنامه نوشت: «ترور، حذف، فروپاشی (اصطلاحاتی که نتانیاهو، گالانت و گانتز به کار می‌برند)، اینها آرزوهای قابل انتظاری هستند که در برابر حمله‌ای که در هفت اکتبر در معرض آن قرار گرفتیم، توقع تحقق آنها را داشتیم... اما اهدافی که محافل سیاسی برای ارتش تعیین کرده‌اند قابل اجرا نیست و این از همان روز اول برای همه روشن بود.»
آژانس خبری آمریکایی «بلومبرگ» نیز در فضائی متفاوت با «یدیعوت آحارونوت» همین مفهوم را تکرار کرده و با اشاره به افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در درگیری‌های نوار غزه نوشته «ممکن است حمایت از عملیات تل‌آویو علیه این باریکه را از سوی جبهه داخلی تضعیف کند.»
پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه از هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست در غزه تنها طی ۲۴ ساعت خبر داد، بلومبرگ نوشت: «این تعداد تلفات نشانه آن است که جنبش حماس همچنان قدرتمند بوده و از خود مقاومت شدید نشان می‌دهد... این مقاومت جنبش حماس در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل می‌گفت ضربات قدرتمندی به این جنبش وارد کرده است.... مسئله کشته شدن نظامیان یک موضوع حساس در اسرائیل است.»
آتش‌بس بی‌آتش‌بس!
«علی برکه»، مدیر ارتباطات ملی جنبش حماس نیز طی اظهاراتی اعلام کرده، تنها در یک صورت حاضر به پذیرش آتش‌بس و توقف ضربات مهلک به صهیونیست‌هاست. او گفت «مقاومت در غزه با تمام توان می‌جنگد و دشمن صهیونیستی همزمان متحمل خسارات سنگینی شده است.... دشمن صهیونیستی نمی‌تواند خسارات را تحمل کند و نتانیاهو از ارتش اسرائیل برای ماندن بیشتر در قدرت استفاده می‌کند... دشمن با انعقاد توافق مبادله اسیران و از سرگیری تجاوز به غزه می‌خواهد پرونده را به نفع خود تمام کند، اما مقاومت فلسطین هرگز کارت اسرا را از دست نخواهد داد. چندین پیشنهاد مطرح شد، اما موضع مقاومت روشن است که باید ابتدا تجاوز اسرائیل به نوار غزه متوقف شود. حماس هر پیشنهادی برای آتش‌بس یک یا دو هفته‌ای را رد می‌کند و موضع همه جناح‌های مقاومت در این زمینه متحد است. تجاوز باید متوقف شود، گذرگاه‌ها باید باز شوند، به مجروحان رسیدگی شود تا بعد بتوان گام‌هایی به جلو برداشت.»
پیش‌بینی خسارت 400 میلیارد دلاری برای اسرائیل!
در حالی که روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» خسارت اقتصادی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی را تا دیروز 65 میلیارد شِکِل (18 میلیارد دلار) برآورد کرده است. وب‌سایت انگلیسی «میدل ایست آی» نیز مثل سازمان غیرانتفاعی «لاتت» در سرزمین اشغالی، به تبعات اقتصادی این جنگ برای صهیونیست‌ها پرداخته و نوشته «اقتصاد اسرائیل در نتیجه جنگ غزه به شدت آسیب دیده و ممکن است در یک دهه آینده ۴۰۰ میلیارد دلار ضرر کند و در صورت ادامه عملیات نظامی؛ اقتصاد جهانی نیز با پیامدهای منفی مواجه خواهد شد.»
در گزارش «لاتت» هم آمده بود: «اگر وضعیت جنگی در اسرائیل به همین منوال ادامه یابد، حالت فوق‌العاده یا بغرنج اجتماعی و اقتصادی بروز خواهد کرد که بر اثر آن فقر بیشتر خواهد شد و در نهایت وضعیت به رکود منتهی می‌شود... ۷۹.۳ درصد اسرائیلی‌ها در نتیجه جنگ دچار آسیب‌های روحی و روانی شده و ۸۱.۶ درصد سالخوردگانی که با کمک‎های انجمن‌های خیریه زندگی می‌کنند، هم اکنون زیر خط فقر به سر می‎برند. ۳۵.۵ درصد از این سالخوردگان نیز امنیت غذایی خود را کامل از دست داده‌اند. زیرا ۱۰۰ درصد انجمن‌های خیریه هیچ کمکی از دولت طی مدت اخیر دریافت نکرده‌اند حال آنکه نیازها بیشتر شده است... فقر هم رو به افزایش است و اسرائیلی‌ها آن را حس می‌کنند. ۸۵.۳ درصد اسرائیلی‌های ساکن فلسطین اشغالی معتقدند که درصد فقر بعد از جنگ به شکل کاملا ملموس افزایش پیدا خواهد کرد. ۴۵.۵ درصد نیز بیم آن را دارند که وضعیت اقتصادی‌شان دچار فروپاشی شود.»
درخواست تعطیلی 10 وزارتخانه به دلیل بحران مالی
 کسری بودجه تل‌آویو در نتیجه جنگ در غزه حتی باعث شده تا مقامات تل‌آویو به فکر تعطیلی برخی وزارتخانه‌های خود بیفتند. این را خبرگزاری مهر به نقل از شبکه 12 اسرائیل نوشته است. طبق این گزارش وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو توصیه کرده ۱۰ وزارتخانه غیرضروری را برای پوشش کسری بودجه تعطیل کند. بنا بر گزارش‌ها، وزارت دارایی بسته شدن ۱۰ وزارتخانه اضافی دولتی را برای پوشش کسری بودجه ۷۰ میلیارد شکل یا ۲۰ میلیارد دلاری در زمان جنگ را ضروری دانسته است.
چین هم تحریم کرد
در حالی که فشارهای افکار عمومی جهان، به شدت صهیونیست‌ها را نگران کرده و این قوم وحشی را در سراسر عالم رسوا کرده است، خبر رسیده، چین که همه چیزش اقتصاد است! هم، فشارهای اقتصادی به این رژیم کودک‌کش را آغاز کرده است. 
طبق گزارش «یدیعوت آحارونوت» کارخانه‌های با فناوری پیشرفته در اراضی اشغالی برای واردات قطعات از چین که «تحریم‌هایی» در پس‌زمینه جنگ غزه اعمال می‌کند، مشکل دارند. این روزنامه به نقل از واردکنندگان می‌گوید که چینی‌ها شروع به ایجاد مشکلات بوروکراتیک برای ارسال قطعاتی به اراضی اشغالی کرده‌اند که می‌توانند برای اهداف غیرنظامی و نظامی استفاده شوند. در این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع دولتی آمده: «معلوم است که این موضوع مربوط به جنگ غزه است.» این در حالی است که اجزاء و قطعات مورد اشاره را می‌توان برای مقاصد نظامی نیز مورد استفاده قرار داد. واردکنندگان صهیونیست می‌گویند که تامین‌کنندگان چینی بدون اعلام تحریم علیه رژیم صهیونیستی اقدامات اداری و بوروکراتیک را آغاز کرده‌اند و آنها خواستار پر کردن فرم‌های زیادی می‌شوند و به بهانه پر نکردن صحیح فرم‌ها، محموله‌ها را به تاخیر می‌اندازند و نتیجه آن مشکل در تامین مواد است.
جنایت هولناکی دیگر!
صهیونیست‌ها طی 80 روزگذشته، یک استراتژی قدیمی را در مواجهه به جوانان مسلح فلسطینی در پیش گرفته‌اند: «کشتار وسیع غیر نظامیان» تا بدین وسیله نیروهای مسلح فلسطینی را وادار به تسلیم کنند. و همین موضوع باعث نفرت جهانیان از این طیف شده است، طیفی که همواره و در طول تاریخ منفور بوده و چه‌بسا دلیل آوارگی تاریخی آنها نیز همین خوی وحشیگری آنها بوده باشد. درباره تازه‌ترین این جنایت‌ها دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه «دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده است.»
دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده که بیش از ۶۸ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. اما شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرده که شمار شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بیش از ۸۵ نفر است و بیشتر شهدا نیز زن و کودک و افراد سالخورده هستند.
 
فارغ‌التحصیلی 20هزار نظامی یمنی از آزمون‌های «جنگ با اسرائیل»
 
فارغ‌التحصیلی ۲۰هزار نظامی یمنی از آزمون‌های «جنگ با اسرائیل» | جامعه  اسلامی حامیان کشاورزی ایران
 
جنبش انصارالله یمن رژه مردمی را به مناسبت پایان دوره آموزشی «طوفان الاقصی» و فارغ‌التحصیلی۲۰ هزار رزمنده داوطلب در این دوره آموزشی در شهرستان «عبس» در استان «حجه» برگزار کرد.
از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائيل در غزه، انصارالله که غربی‌ها آن‌ها را بیشتر حوثی‌ می‌خوانند در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائيلی و آن‌هایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند حمله می‌کند. این حملات شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد؛ بالاخره خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند که البته خلل از همان ابتدا در ارکان این به اصطلاح ائتلاف بود. اما انصارالله همچنان ادامه می‌دهد. حالا خبر می‌رسد که جنبش انصارالله یمن رژه مردمی را به مناسبت پایان دوره آموزشی «طوفان الاقصی» و فارغ‌التحصیلی ۲۰ هزار رزمنده داوطلب در این دوره آموزشی در شهرستان «عبس» در استان «حجه» برگزار کرد. فارغ‌التحصیلان شعارهای آزادی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، آمادگی برای حمایت از مبارزان و مقاومت فلسطین و دفاع از «مسائل امت» به ویژه مسئله فلسطین سر دادند. آموزش‌دیدگان همچنین پرچم یمن و فلسطین را برافراشته و آمادگی خود را برای نبرد در کنار نیروهای مسلح یمن به رهبری «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله، در مقابل رژیم صهیونیستی و ائتلاف آمریکایی تأکید کردند.
آن‌طور که ایسنا نوشته است، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، در سخنانی در جریان این مراسم گفت: «عشایر و مردم حجه امروز در پاسخ به رهنمودهای رهبر انقلاب (عبدالملک بدرالدین الحوثی) بیرون آمدند. آنها برای تجمع و رژه در این‌جا حضور نیافته‌اند، بلکه برای اعلام آمادگی برای مبارزه تا پای جان و سرحد مرگ در حمایت از مقاومت دلیر فلسطین گردهم آمده‌اند.» وی افزود: «رهبر انقلاب خواستار بازکردن گذرگاه‌ها برای رسیدن ملت یمن به فلسطین شدند و ملت یمن از هیچ چیزی هراس ندارند.»
الحوثی در ادامه خطاب به کشورهای عضو ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ تأکید کرد: «ملت یمن در صحنه حضور دارند و برای هر نبرد آتی آماده هستند و آماده رویارویی با خود آمریکایی‌ها هستند.» وی همچنین تأکید کرد: «ائتلاف آن‌ها پیش از شروع به کار از هم پاشیده است.» وی از سران برخی کشورهای عربی خواست تا دست از ذلت و خواری بکشند و وضعیتی را که در آن قرار دارند ارزیابی کنند؛ چراکه آمریکایی‌ها هر طور که می‌خواهند به آن‌ها دستور می‌دهند. عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: «کسانی که در فلسطین نابود می‌شوند، برادران سران عرب هستند و یمن با توجه به تحولات و جنگ یک‌دهم امکانات کشورهای همسایه را هم ندارد، اما به جای آن دارای غرور و عزت، قدرت، ایمان و اراده است.»
اگر آمریکا ادامه دهد دریای سرخ پرتنش خواهد بود
سخنگوی انصارالله یمن از شلیک دیوانه‌وار توسط یک ناو آمریکایی در هنگام فعالیت شناسایی نیروهای یمنی در عرض دریای سرخ خبر داد. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن، اعلام کرد که این ناو موشک‌هایی را به سمت یک پهپاد شناسایی یمنی شلیک کرد. وی افزود: «یکی از موشک‌هایی که این ناو شلیک کرد نزدیک کشتی جمهوری گابن منفجر شد.» محمد عبدالسلام گفت: «اگر آمریکا و همپیمانانش به رفتار قلدرمآبی که دارند، ادامه دهند، دریای سرخ صحنه پرتنشی خواهد بود.» عبدالسلام افزود: «این کشتی وابسته به جمهوری گابن از یکی از بنادر روسیه حرکت کرده بود و مقصدش جنوب دریای سرخ بود.» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «دلیل تهدید کشتیرانی بین‌المللی این است که آمریکا و شرکای آن دریای سرخ را نظامی کرده‌اند.» او تأکید کرد: «کشورهای حاشیه دریای سرخ باید واقعیت خطراتی که امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند، درک کنند.»
آمریکایی‌ها کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند
عضو شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد که جنگنده‌های آمریکایی به بهانه انهدام هواپیمای جاسوسی در دریا، کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که جنگنده‌های آمریکایی با توجیه سرنگونی یک هواپیمای شناسایی در دریا، کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند. به گزارش المیادین، الحوثی افزود: «کشتی‌های جنگی آمریکایی با ارواح می‌جنگند و ناوگان بین‌المللی را تهدید می‌کنند تا به اسرائیل ثابت کنند که از کشتی‌های اسرائیلی محافظت می‌کنند.»
اگر ایران وارد شود!
اسکات ریتر افسر اطلاعاتی بازنشسته آمریکا گفته است: «ما از نه گفتن به اسرائیل درمانده‌ایم زیرا اسرائیل صاحب و مالک ما است. آمریکا در اوج درماندگی به دنبال یافتن راهکاری برای مسئله یمن است. یمن از سال 2014 زیر بمباران جنگنده‌ها است، فکر کردید یمنی‌ها از چند جنگنده آمریکایی وحشت خواهند کرد؟ اگر ایران به این جنگ پا بگذارد، اقتصاد جهان به ویژه اقتصاد کشورهای غربی ضربه خواهد خورد. بایدن باید از خواب غفلت بیدار شود، این مشکل بزرگ‌تر از آمریکاست! ایران موشک‌های فراوانی دارد و می‌تواند مرگ و ویرانی را چنان بر سر آمریکایی‌ها وارد کند که از جنگ جهانی دوم تاکنون به چشم خود ندیده‌اند...» نشریه انگلیسی اکسپرس نیز نوشته است: «بایدن این هشدار را دریافت کرده که «هیچ کس او را جدی نمی‌گیرد»، چون اتحادیه اروپا با بی‌رحمی به آمریکا کم محلی کرد.»
دنیا را فیلتر می‌کنیم!
اما خبری نیز منتشر شد از هشدار جدید انصار‌الله یمن. انصارالله هشدار داد: «کابل‌های اینترنت جهانی که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند از زیر دریا در باب‌المندب می‌گذرد.» هشداری را نیز برخی از منابع خبری از منابعی در یمن نقل کرده‌اند که هشدار داده‌اند: «اگر جنگ متوقف نشود برای عصر حجر واقعی آماده شوید.»
پایگاه‌های ما دست‌کم ۱۰۲ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند
خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. پایگاه میلیتری‎تایمز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا تایید کرد که از اواسط ماه اکتبر (همزمان با حملا رژیم صهیونیستی به نوار غزه)، پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه دست‌کم ۱۰۲ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. به گفته وی، این تعداد حملات شامل ۴۷ مورد در عراق و ۵۵ مورد در سوریه است. این حملات ترکیبی از حمله پهپاد‌های تهاجمی، راکت‌ها، خمپاره‌ها و موشک‌های بالستیک دوربرد هستند.
همچنین مقاومت عراق دیروز از حمله‌ای به نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر داد. خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای آمریکایی در پایگاه «القریهًْ الخضراء» در میدان نفتی العمر در شمال شرق سوریه در معرض حمله‌ای قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را مقاومت عراق برعهده گرفت. مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، مبارزان مقاومت پایگاه آمریکا در القریه الخضراء در عمق سوریه را با پهپاد هدف قرار دادند.
هشدار حزب‌الله به تل‌آویو
خبر دیگر از جبهه شمالی اراضی اشغالی است. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که اگر دشمن صهیونیستی تصمیم به تشدید تجاوزات خود به جنوب لبنان بگیرد، این حزب به شدت پاسخ خواهد داد. «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: «جنگ در جنوب لبنان برای رویارویی با اسرائیل و در حمایت از مقاومت در غزه و علیه تجاوزات اسرائیل در آنجا رخ داد. تا دیروز هیئت‌های اعزامی کشورهای غربی در سطوح عالی همچنان از ما سه سؤال می‌پرسیدند که آیا می‌خواهید جنگ را گسترش دهید یا خیر؟ سرنوشت شهرک‌نشینان چه می‌شود و آیا می‌توانند سالم به شمال فلسطین اشغالی بازگردند؟ آیا مقاومت در جنوب و مستقیما در مرزها باقی خواهد ماند یا راه‌حل‌های مشخصی وجود دارد؟ آن‌ها همه این‌ها را به خاطر ثبات در منطقه می‌گویند.» قاسم در پایان خاطرنشان کرد: «ما نگران تهدیدهای نژادپرستانه پوچ اسرائیلی‌ها نیستیم. ما اهل میدان، اهل سربلندی، استواری و شجاعت هستیم. هر چه زودتر دشمن تجاوز را متوقف کند تلفات خود را کاهش خواهد داد. زیرا مراقب تلفات خود است که بسیار سنگین خواهد بود، اما ما به وظیفه و مسئولیت خود در دفاع و حمایت از فلسطین و لبنان عمل می‌کنیم.»
گفتنی است، پیش از این، وال استریت ژورنال فاش کرد که جو بایدن از بنیامین نتانیاهو خواست تا حمله پیشدستانه علیه حزب‌الله را متوقف کند. وی نسبت به عواقب ایجاد یک جنگ منطقه‌ای گسترده هشدار داد. دفتر بنیامین نتانیاهو با رد اینکه بایدن او را متقاعد کرده که به حزب‌الله حمله نکند، تأکید کرد که او تصمیم گرفته ‌است ابتدا در جنوب به پیروزی برسد.
حملات موشکی مقاومت به پایگاه‌های رژیم
منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از حمله موشکی از خاک لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که هشت موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «سعسع» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد. خبرنگار الجزیره در جنوب لبنان اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی درحال گشت‌زنی در نزدیکی مرز لبنان هستند. در همین راستا، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از انفجار یک خودرو در شهر اشغالی «حیفا» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: مجاهدان ما محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر را در نزدیکی پادگان «میتات» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل خبر داده است: «طی 24 ساعت گذشته، 27 نظامی زخمی شدند.»
منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از حمله موشکی از خاک لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که هشت موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «سعسع» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد. خبرنگار الجزیره در جنوب لبنان اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی درحال گشت‌زنی در نزدیکی مرز لبنان هستند. در همین راستا، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از انفجار یک خودرو در شهر اشغالی «حیفا» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: مجاهدان ما محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر را در نزدیکی پادگان «میتات» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل خبر داده است: «طی 24 ساعت گذشته، 27 نظامی زخمی شدند.»