به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,857
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,857
بازدید ماه: 27,827
بازدید کل: 23,689,648
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۹ - آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
رهبر انقلاب با همان صلابت امام(ره) انقلاب و نظام را مدیریت کرده‌اند
   ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
رهبر انقلاب با صلابت نظام را مدیریت و مسیر امام را استمرار بخشیدندسیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد به کار خود پایان داد |  خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسین نوری همدانی طی پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با قرائت حدیثی از امام صادق درخصوص وظایف علما اظهار داشت: شناخت زمان یکی از وظائف مهم علما است به این صورت که اهل زمان و فرهنگ زمانه را بشناسند؛ زمان ما زمان به خصوصی است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و آن مرحوم توانست با زمان شناسی مستکبرین را سرکوب کند و به مستضعفین جایگاه ببخشد.
این مرجع تقلید گفت: امام راحل ما توصیه داشتند که فقر در جامعه به همراه بی‌عدالتی ریشه‌کن و از ظلم پرهیز شود؛ همچنین توصیه شده مصالح اسلام درکل جهان مد نظر باشد و دفاع از مظلوم نیز در سرلوحه وظایف علما، روحانیون و مسئولین باشد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به در صدر قرار داشتن مسئله فلسطین از میان مسائل جهان اسلام، تصریح کرد: عملی کردن وظایف نظام و انقلاب وظیفه علما است که باید خود را در سطح بالا برای عملیاتی کردن این مسائل مهم آماده کنند.
وی اتحاد و وحدت حول محور ولی فقیه را امری مهم دانست و بیان داشت: ولی فقیه زمانه ما آیت زمان شناسی است و لازم است که حول ایشان متحد باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به توصیه‌های امیر مؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر، تصریح کرد: حضرت علی(ع) مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند و در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده‌اند.
وی تأکید کرد: توصیه دارم که حوزه علمیه را انقلابی نگه داشته و از نظام و رهبری حمایت کنیم؛ رهبری معظم انقلاب توانست با همان افکار و اهداف امام و با همان صلابت و اقتدار انقلاب را در مقابل دشمن نگهداری کند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره توطئه جدایی دین از سیاست، آن را خواست دشمن معرفی کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) این توطئه را تشخیص داده و با آن مقابله کردند.
وی در پایان از مسئولان و اعضای جامعه مدرسین درخصوص برگزاری این اجلاسیه تشکر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی: 
در اسرائیل جایی نیست 
که زیر نظر موشک‌های نقطه‌زن ما نباشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این اجلاسیه تصریح کرد: از لحاظ نظامی در برخی عرصه‌ها به جایی رسیدیم که دو ابرقدرت اتمی دنیا از ما درخواست تجهیزات مهمی را دارند که در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است؛ در اسرائیل جایی نیست که زیر نظر موشک‌های نقطه زن ما نباشد.
وی با تاکید بر این که ماجرای غزه داستان فلسطینی‌هاست و بس و ارتباطی به ما ندارد اما آن‌ها از ما الگو گرفته‌اند، حرکت مقاومت اسلامی فلسطین و ایستادگی آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را تحسین کرد و گفت: امروز یمنی‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که کشتی‌های اسرائیلی مجبور هستند فاصله تردد خود را بسیار دور کنند و این مسئله هزینه‌های زیادی برای‌شان داشته و دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که ماجرای غزه داستان فلسطینی‌هاست و بس و ارتباطی به ما ندارد اما آن‌ها از ما الگو گرفته‌اند، حرکت مقاومت اسلامی فلسطین و ایستادگی آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را تحسین کرد و گفت: امروز یمنی‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که کشتی‌های اسرائیلی مجبور هستند فاصله تردد خود را بسیار دور کنند و این مسئله هزینه‌های زیادی برای‌شان داشته و دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور این کشور را شریک جرم صهیونیست‌ها دانست و افزود: در ماجراهای اخیر رسوایی یهود را مشاهده کردیم، غربی‌ها و اروپایی‌ها نیز عملکرد مشابهی در اتفاقات اخیر داشتند.
حوزه و علما نسبت به مشکلات مردم
حساس و دغدغه‌مند هستند
همچنین، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد ضمن خوش‌آمد گویی به حضور علمای بلاد در این اجلاسیه اظهار داشت: این اجلاسیه سیزدهمین اجلاسیه است که هر دوسال یک بار تشکیل می‌شود که در این اجلاسیه از سراسر کشور مهمان شهر قم هستند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه این مسئله را مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه دانستند و باید دانست که مقصود از تبلیغ این نیست که صرفا به خطابه بپردازد بلکه مراد این است که ما نیازهای جامعه را شناسایی و رصد کنیم و متناسب با نیازهای شناسایی شده جامعه، سخن بگوییم.
وی در ادامه با اشاره به این که برخی از افراد سؤال می‌کنند که نتیجه برگزاری این اجلاسیه‌ها چیست بیان کرد: این اجلاسیه‌ها با تشکیل کمیسیون‌ها مسائل مختلف را بررسی کرده و نتایج کمیسیون‌ها در این اجلاسیه به صورت مستمر از مراکز و نهادهای مربوط کشوری پیگیری می‌شود و ما مصوبات این کمیسیون‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم. جامعه مدرسین هیچ روزی نیست که نسبت به دغدغه‌های مردم، دغدغه
نداشته باشند.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید روحانیت در کنار مردم بوده و در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی و دیگر ابعاد زندگی مردم جامعه در کنار آنان باشد؛ چرا که روحانیت همچون پیامبر گرامی اسلام نسبت به مردم حریص و دلسوز هستند.
وی با اشاره به این که نقطه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مردمی نگه داشتن انقلاب اسلامی است اظهار کرد: امروز در آستانه انتخابات هستیم، و جامعه مدرسین انتخابات را درست تبیین کرده و امیدوارانه با مردم صحبت می‌کند و مشوق آنان برای شرکت در انتخابات است.
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بیان کرد: دو مشکل جدی ما در کشور مشکل اقتصادی و مشکلات فرهنگی است و ان‌شاءالله بتوانیم این دو مسیر را به خوبی سپری کنیم و با وحدت و دوری از چنددستگی در جامعه است که دشمنان ناامید شده و از میدان خارج می‌شوند.