به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,940
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,587
بازدید ماه: 40,558
بازدید کل: 23,702,378
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۸۵ - حجت‌الاسلام علی شیرازی: بسیاری از ساعت‌های عمر حاج قاسم به شب‌زنده‌داری سپری شد ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حجت‌الاسلام علی شیرازی:
 بسیاری از ساعت‌های عمر حاج قاسم به شب‌زنده‌داری سپری شد
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

حجت الاسلام شیرازی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله شد -  تسنیم

 جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع گفت: سردار سلیمانی اهل نماز شب بود؛ ایشان شب‌ها خصوصاً در شب‌های ایام پاییز و زمستان ساعت سه از منزل بیرون می‌آمد و قبل از ساعت سه بامداد عبادات و نماز خود را بجا می‌آورد و سپس از منزل خارج می‌شد تا بعد از انجام ورزش صبحگاهی پیش از آغاز ساعت کاری در محل کارش باشد.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب بود، برای همین سیره علمی و معنوی این شهید والامقام می‌تواند درس زندگی برای انسان‌ها باشد تا با الگوگیری از سیره ایشان طوری زندگی کنند که همچون حاج قاسم مورد خطاب ولایت فقیه قرار گرفته و آنان را تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) معرفی کنند. سلوک رفتاری حاج قاسم سراسر معنویت و گرایش به دعا و نجوای الهی، ارادت به ائمه اطهار‌(ع)، اخلاص، خشوع و خضوع و در یک کلمه رفتار مؤمنانه است. ایشان با مجاهدت‌های شبانه‌روزی که داشت تنها به دنبال قرب الهی بود و این هدف را در خدمت کردن به مردم و نجات مظلومان از یوغ استعمارگران و ظالمان جست‌وجو می‌کرد. برای همین دنیا در منظر این شهید والامقام بسیار کوچک و بی‌ارزش بود. ثبت و انتشار سیره و سلوک شهید سلیمانی از زبان فرماندهان و نیروی‌های سپاه سرافراز قدس یکی از ضروریاتی است که لازم است به صورت جدی دنبال شود، بر همین اساس در چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر آن شدیم تا بخشی از سیره و سلوک معنوی این شهید والامقام را در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع و نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه قدس واکاوی کنیم که در ادامه می‌خوانید:
حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه قدس در گفت‌وگو با مهر گفت: حاج قاسم شاگرد مکتب اسلام بود. آنچه را که اسلام برای کمال انسان‌ها تبیین می‌کند و برای رشد آدمی لازم و واجب می‌شمارد؛ حاج قاسم تلاش می‌کرد این دستورات را در وجود خود و در زندگی خویش پیاده کند.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب بود، برای همین سیره علمی و معنوی این شهید والامقام می‌تواند درس زندگی برای انسان‌ها باشد تا با الگوگیری از سیره ایشان طوری زندگی کنند که همچون حاج قاسم مورد خطاب ولایت فقیه قرار گرفته و آنان را تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) معرفی کنند. سلوک رفتاری حاج قاسم سراسر معنویت و گرایش به دعا و نجوای الهی، ارادت به ائمه اطهار‌(ع)، اخلاص، خشوع و خضوع و در یک کلمه رفتار مؤمنانه است. ایشان با مجاهدت‌های شبانه‌روزی که داشت تنها به دنبال قرب الهی بود و این هدف را در خدمت کردن به مردم و نجات مظلومان از یوغ استعمارگران و ظالمان جست‌وجو می‌کرد. برای همین دنیا در منظر این شهید والامقام بسیار کوچک و بی‌ارزش بود. ثبت و انتشار سیره و سلوک شهید سلیمانی از زبان فرماندهان و نیرو‌های سپاه سرافراز قدس یکی از ضروریاتی است که لازم است به صورت جدی دنبال شود، بر همین اساس در چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر آن شدیم تا بخشی از سیره و سلوک معنوی این شهید والامقام را در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع و نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه قدس واکاوی کنیم که در ادامه می‌خوانید:
حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه قدس گفت: حاج قاسم شاگرد مکتب اسلام بود. آنچه را که اسلام برای کمال انسان‌ها تبیین می‌کند و برای رشد آدمی لازم و واجب می‌شمارد؛ حاج قاسم تلاش می‌کرد این دستورات را در وجود خود و در زندگی خویش پیاده کند.
وی افزود: هدف از خلقت بندگی است و بنده خدا بودن به معنای تابع دستور و نواحی خدا بودن است؛ حاج قاسم بر مباحث واجبات و احکام شرعی تاکید و توجه داشت. اسلام تاکید دارد که سهمی از زندگی باید به عبادت پرداخته شود؛ ایشان برای عبادت و آموزش مباحث اعتقادی و معنوی وقت می‌گذاشت و نسبت به نماز اول وقت، تلاوت آیات قرآن کریم، روزه و همه مباحث شرعی که خداوند به انسان دستور داده وقت می‌گذاشت بر همین اساس تکالیف شرعی خود را به صورت دقیق دنبال می‌کرد و کاملاً با آن آشنا بود. مسائل شرعی را از چند کانال دنبال می‌کرد تا مباحث کامل و دقیق برایش روشن شود از این‌رو همواره مستند عمل می‌کرد. این طور نبود که هر کسی هر چیزی گفت او قبول کند.
نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه قدس عنوان کرد: سردار سلیمانی اهل نماز شب بود؛ ایشان شب‌ها خصوصاً در شب‌های ایام پاییز و زمستان ساعت سه از منزل بیرون می‌آمد و قبل از ساعت سه بامداد عبادات و نماز خود را بجا می‌آورد و سپس از منزل خارج می‌شد تا بعد از انجام ورزش صبحگاهی پیش از آغاز ساعت کاری در محل کارش باشد. چنانچه جلسه و یا برنامه‌ای داشت شب تا سحر بیدار می‌ماند از این‌رو می‌توان گفت بسیاری از ساعت‌های عمر حاج قاسم به شب‌زنده‌داری سپری شد.
جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع افزود: همواره بعد از هر عملیات شهدا را بزرگ می‌کرد برای مثال بعد از والفجر ۸ شهید حاج احمد امینی و شهید یوسف الهی را بزرگ می‌کند بعد از کربلای پنج که ۲۴ نفر از فرماندهان ثارالله شهید شدند و حاج قاسم بعد از این عملیات به سخنرانی پرداخت با تمام وجود می‌سوزد و اشک می‌ریزد و از شهدا زندی، عابدینی، مشایخی، تاجیک و بخصوص شهید میرحسینی جانشین حاج قاسم نام می‌برد ایشان اصلاً به خودش فکر نمی‌کرد و همه فکرش دوستان و هم‌رزمانش بود.
حجت‌الاسلام شیرازی گفت: برای همین است که وقتی شهید می‌شود در وصیت‌نامه خود می‌نویسد مرا در کنار یوسف الهی دفن کنید؛ این هم از اخلاص اوست که می‌خواهد دیده نشود. در زمانی که همه با نام حاج قاسم اشک می‌ریزند می‌گویند و مطلع می‌شوند که حاج قاسم وصیت کرده مرا در کنار یوسف الهی دفن کنید بر این اساس همه ذهن‌ها متوجه یوسف الهی می‌شود که او کیست که حاج قاسم با این عظمت سفارش کرده که مرا در کنار یوسف الهی دفن کنید. زندگی حاج قاسم در رابطه با شهدا این‌گونه است که یک لحظه از شهدا غافل نیست همه عظمت خودش را مربوط به این شهدا می‌دانست.
به گزارش مهر، جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: ایشان در نامه‌ای بعد از جنگ به شهدای لشکر ثارالله می‌نویسد «قاسم اگر قاسم شد به خاطر شما بود، شما جنگیدید و قاسم را قاسم کردید»؛ این نکته را در همه ابعاد زندگی قاسم سلیمانی می‌دیدیم. حاج قاسم سندی نیز در وصیت‌نامه دارد که موید همین نکته است حاج قاسم حتی بعد از شهادت نیز خواست هم رزمان شهیدش دیده شوند نه خودش.