به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,206
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,853
بازدید ماه: 40,824
بازدید کل: 23,702,644
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۸۷ - باقری کنی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
باقری کنی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی:
شهید سلیمانی در حکمرانی دینی و انقلابی یک رکن و معیار است
   ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

باقری: شهید سلیمانی در حکمرانی دینی و انقلابی یک رکن و معیار است - ایرنا

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعدازظهر سه‌شنبه 12 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد عروج آسمانی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: پشتوانه انقلاب اسلامی ما تفکر امام خمینی(ره) و ورود دین به حاکمیت است و برحسته‌ترین ابتکار و معجزه امام هم ورود دین به حاکمیت بود.
وی گفت: این تفکر معارض داشته و دارد در واقع از پیش انقلاب تا به امروز این مسئله ادامه دارد. پس از انقلاب معارضه دشمنان با انقلاب اسلامی پیچیده‌تر و جدی‌تر شد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله تفکر مخالفان امام همین بحث ورود دین به حاکمیت بود. تفکر و ایده امام خمینی(ره) با همه دشمنی‌هایی که با انقلاب ما در ابتدای آن شد که در نوع خودش کم‌نظیر بود، بسیار مؤثر و کارآمد بود.
وی ادامه داد: وقتی کشورهایی تحریم می‌شوند به ما می‌گویند که شما چطور با این همه دشمنی و تحریم مقابله کردید. امروز هدف اصلی دشمن زیر سؤال بردنِ کارآمدی حکمرانی دینی است. شما ببینید هدف تحریم‌های دشمن علیه ایران چیست؟ آمریکا می‌گوید تا زمانی ‌که به حرف من گوش ندهید تحریم می‌کنیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان داشت: دو هدف اصلی تحریم‌های اعمالی دشمنان علیه ایران یکی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و دیگری فعالیت‌های موشکی ایران است. اما آیا توانمندی هسته‌ای محصول حوزه است یا دانشگاه؟ محصول صنعت است یا فقه و اصول؟ کار تخصصی این حوزه برای دانشگاه است.
باقری گفت: توانمندی هسته‌ای برای ایمنی، سلامتی و رفاه بیشتر مردم است و توانمندی موشکی هم برای حفاظت از حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور است.
وی ادامه داد: بنابراین گزاره‌ای که برخی این‌طور می‌خواهند القا کنند که ورود دین به حمکرانی باعث ناکارآمدی می‌شود یا پایبندی به دین موجب عقب‌افتادگی در برخی حوزه‌ها می‌شود، گزاره اشتباهی است.
شهید سلیمانی نشانه کارآمدی دین در حکمرانی
این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: شهید سلیمانی توانست با ابتکار و خلاقیتی که داشت جریانات مردمی در سوریه و عراق را ایجاد کند و این محصول تفکر انقلاب اسلامی بود که توانست به صورت مؤثر با جریان تروریستی مقابله کند و پیروز شود و این نشان‌دهنده کارآمدی ورود دین به حمکرانی است.
باقری افزود: تعبیر رهبری در خصوص شهید سلیمانی به‌کار بردند که شبیه این تعبیر را فقط در خصوص حضرت امام خمینی(ره) داشتند. ایشان گفتند «مکتب شهید سلیمانی» یعنی ایشان یک پارادایم فکری است که می‌تواند در عرصه حکمرانی کارآمدی را ایجاد و تثبیت کند. همان‌طور که شهید مطهری در اندیشه انقلاب اسلامی یک رکن و معیار اساسی بود شهید سلیمانی هم در حکمرانی دینی و انقلابی یک رکن و یک معیار است.
وی تصریح کرد: شهید سلیمانی این تفکر را خارج از ایران بُرد و این یعنی این تفکر اصالت دارد و زیربنای آن ریشه دارد که می‌تواند در کشورهای دیگر هم بنا شود.  
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در داخل هم برخی می‌گویند که ما نفهمیدیم بالاخره ما منافع ملی را در نظر می‌گیریم یا ایدئولوژی را؟ اصلا زیرساخت سیاست خارجی ایدئولوژی است و بسیاری از کشورهای دنیا ایدئولوژی ندارند چرا که نه قدرت به حساب می‌آیند و نه مستقل هستند. ولی ایران، آمریکا، روسیه و برخی دیگر از قدرت‌ها در سیاست‌ خارجی خودشان ایدئولوژی دارند.
تفکر مقاومت نابودشدنی نیست
باقری افزود: جریانات مقاومت یک تفکر هستند. در جنگ غزه دشمنان نتوانستند بین مردم آن و مقاومت تفکیک قائل شوند چرا که مقاومت یعنی مردم. این باور ما هست که جریان مقاومت محوشدنی نیست.
وی ادامه داد: شما یک صندلی را می‌توانید نابود کنید ولی یک تفکر را نمی‌توانید، مردم فلسطین به دنبال استقلال و هویت خودشان هستند و این را نمی‌توان نابود کرد. مردم فلسطین مستحکم ایستادند و اینجاست که جامعه بیشتر به کارآمدی مسیری که حضرت امام خمینی(ره) ایجاد کردند پی می‌برد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان عنوان داشت: هیچ کشوری با سرگشتگی نتوانسته به جایی برسد. در داخل برخی می‌گویند ما دچار تهدید هستیم، بله تا زمانی‌که شما گوهری در دست دارید با تهدید مواجه هستید. هرچه حوزه دارایی‌های شما بیشتر شود دغدغه و نگرانی شما هم بیشتر می‌شود. ما گوهرهای جدی داریم و بزرگ‌ترین گوهر ما نیز استقلال ما هست و برای همین دشمن نیرنگ و عوام‌فریبی می‌کند.
باقری گفت: جنگ ترکیبی سال گذشته هم بر این مبنا بود. اینکه بخواهند روی فکر افراد تأثیر بگذارند. البته این موضوعات توجیه‌گر نواقص و کاستی‌ها نیست. رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بحث اساسی که دارند مبارزه با فساد است. یکی از کارویژه‌ها و نکات اصلی رهبری این هست که باید مبنایی به موضوع مبارزه با فساد و رفع کاستی‌ها بپردازیم.
وی افزود: اینجا مسئولیت ما بیشتر می‌شود. اما ما در این مسیر گامی برداشتیم یا نه؟ در خصوص مکتب شهید سلیمانی هر کسی به چه اندازه گام برداشته است؟ هرکدام باید به سهم خودمان گامی برداریم. در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و هر جای دیگری که تفکر مقاومت رفته است کارآمدی خود را نشان داده است. درحالی که دشمن تلاش زیادی انجام داد که مقاومت را موجودی زائد نشان دهد.
به گزارش ایرنا، این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: در دو سال گذشته در سیاست خارجی ما توانستیم سه ضلع ارزش‌ها، اقتصاد و امنیت را در یک تعامل هم‌افزا قرار دهیم. تلاش جدی در این دولت صورت گرفت که این سه ضلع با تعامل سیاسی و در یک چارچوب مشخص با یکدیگر مسیر اهداف کشور را پیش ببرند. این سه ضلع لازمه حیات، بقا و ارتقای کشور است.