به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 295
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,149
بازدید ماه: 41,119
بازدید کل: 23,702,940
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۸۸ - ادای احترام به شهیدان فاطمی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی: پیروان مخلص و راستینِ حضرت زهرا(س) ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ادای احترام به شهیدان فاطمی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی:
پیروان مخلص و راستینِ حضرت زهرا(س)
   ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

خبرآنلاین - عکس | تصویری از شهید سیدرضی موسوی در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی

سردار «سیدرضی موسوی» از فرماندهان ارشد سپاه در دمشق به شهادت رسید +فیلم و  خاطره‌ جالبی از یارِ حاج قاسم :: نورنیوز

کامران پورعباس
امسال سیزدهم دی 1402 مصادف با سالگرد میلاد بانوی دو عالم و سرور زنان اهل بهشت حضرت فاطمه زهرا(س) است. از سوی دیگر سیزدهم دی سالگرد شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی است. به دلیل این تقارن یادی می‌نماییم از جنبه‌های فاطمیِ سیرت و به ویژه عملکرد شهید قاسم سلیمانی و همچنین ادای احترام می‌نماییم به فرزند حضرت زهرا(س) و شهید عزیز سید رضی موسوی که اخیراً و در آستانه شهادت سردار دل‌ها و جان‌ها شربت شهادت نوشید و به آرزویش که شهادت در آستانه سالگرد حاج قاسم بود، رسید. 
شهید حضرت زهرایی و سردار زهرایی
حاج قاسم سلیمانی اعتقاد و ارادت راسخ و راستین و مخصوصی به زهرای اطهر(س) داشت. مهم‌ترین توسلات حاج قاسم، توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
علامه مصباح یزدی خاطرنشان نموده است: من ندیدم کسی مانند حاج قاسم سلیمانی مقام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را شناخته باشد و در هیچ حالی از توسل به آن بزرگوار غافل نشود.
توسل و ارادت سردار دل‌ها به بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه در مراحل سخت جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش زبانزد همه است.
حاج قاسم در وصیتنامه‌اش به خاطر در مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندانش قرار گرفتن، شکرگزاریِ ویژه‌ای می‌نماید:
«خداوندا! ‌ای قادر عزیز و‌ ای رحمان رزّاق، پیشانی شکر شرم بر آستانت می‌سایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع، عطر حقیقی اسلام، قرار دادی و مرا از اشک بر فرزندان علی ‌بن ابی‌طالب و فاطمه اطهر بهره‌مند نمودی؛ چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمت‌هایت است؛ نعمتی که در آن نور است، معنویت، بی‌قراری که در درون خود بالاترین قرارها را دارد، غمی که آرامش و معنویت داد.»
شهید سلیمانی ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا(س) داشتند و می‌گفتند نام حضرت فاطمه(س) اعجاز می‌کند.
به فاصله کوتاهی بعد از شهادت حاج قاسم برای نخستین‌بار صحبت‌های سردار درباره کمک‌ها و محبت‌های حضرت زهرا به رزمندگان دفاع مقدس منتشر و کلیپ آن به‌صورت گسترده در فضای مجازی پخش گردید.
شهید سلیمانی در این سخنان می‌گوید: «ما هر وقت در سختی‌های جنگ فشارها بر ما حادث می‌شد، اون وقتی که به صورت بسیار مظطری هیچ کاری ازمون برنمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا نداشتیم و ما هم پناهگاهمون زهرا بود.»
در این صحبت‌ها از یاد حضرت زهرا و ذکر «یا زهرا» در میان رزمندگان و قدرت و محبت مادری حضرت زهرا در مصائب عظیمِ جنگ تحمیلی یاد نموده است و جمعیت حاضر نیز زارزار می‌‌گریند. در کلیپ دیگری که از صحبت‌های حاج قاسم سلیمانی در موقعیت دیگری منتشر شده است. سردار دل‌ها می‌گوید: «همه حوادثی که بر سر حضرت زهرا آمده را در یک شب در عالم خواب دیدم. همه حوادث بر سر سیده زهرا آمده بود و همه‌چیز که سر منبر میگن، درب، آتش گرفتن و غیره، در عالم رؤیا دیدم.»
سردار سلیمانی به حضور در جلسات اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) توجه زیادی داشت و از کودکی در این مسیر قرار داشت. حاج قاسم وقتی به تهران آمد، منزل مسکونی‌اش در کرمان را برای برگزاری مراسم اهل‌بیت وقف حضرت زهرا نمود و نام «بیت‌الزهرا» را برای آن انتخاب نمود.
ولایت‌مداری و ولایت‌محوریِ اعلا
حضرت زهرا به ولایت‌مداری معروف هستند و به عنوان نخستین شهید راه ولایت شناخته می‌شوند.
حاج قاسم پیرو مخلص و راستینِ حضرت فاطمه زهرا در ولایت‌مداری و خدمت و فداکاری در راه اسلام و نظام اسلامی بود.
حاج قاسم سلیمانی نیز سرباز ولایت، مطیع محض ولایت و یکی از بزرگ‌ترین شهدای راه تحقق منویات ولایت فقیه است.
ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و اطاعت محض و همه‌جانبه و موبه‌مو از رهبری از جمله ویژگی‌های شاخص و بازر سردار سلیمانی بود.
سردار سپهبد شهید در یکی از سخنرانی‌های خود که در یادواره شهدای مدافع حرم ایراد می‌نمود، مهم‌ترین و اساسی‌ترین ملاک‌ها و شاخص‌های عاقبت به خیری را چنین برشمرد:
«برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهم‌ترین محور محاسبه این است.»
شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیتنامه کم‌نظیرشان که به حق آیینه تمام‌نمای ولایت‌مداری و دعوت به پیروی از ولایت‌فقیه است، بارها و بارها با عظیم‌ترین تعابیر از ولی‌فقیه یاد نموده و این حقایق عظیم را خاطرنشان نموده است: 
عظمت مقام و شخصت و مظلومیتِ ولی‌فقیه، نجات‌بخش بودنِ ولایت فقیه، رها نکردنِ خیمه ولایت که همان خیمه رسول‌الله است، گردیدن دورِ ولایتِ ولی‌فقیه که همان ولایت علی ‌بن ابی‌طالب و خیمه او همان خیمه حسین فاطمه است، جزو اصول بودنِ ولایت فقیه، جان خود دانستنِ ولی‌فقیه و حرمت او را مقدسات دانستن، اعتقاد عملی به ولایت فقیه، شنیدنِ نصیحت او و عمل کردن با جان و دل به توصیه و تذکرات او به‌عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب و جمهوری اسلامی و ولی‌فقیه، راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار تحت پرچم ولی‌فقیه است، حمایت جدی از جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه که میراث امام خمینی(رحمهًْ‌الله‌علیه) هستند.
ولایت‌مداری در عمل
یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصول و راهبردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات ولایت فقیه، دفاع از مظلومان و محرومان و مستضعفان و مبارزه با ظالمان و مستکبران در سرتاسر جهان است. شهید سلیمانی فرمانده میدانی و محقق‌کننده این سیاست بنیادین و سرنوشت‌ساز در حد اعلا بود و در دوران حیات دنیوی‌اش مظلوم‌ترین مظلومان در جهان را به توانمندی و پیروزمندی و عظمتی روزافزون رسانید و تمامی برنامه‌ها و توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و جنگ‌افروزی‌های مستکبران جهانی و دنباله‌هایشان را به شکست کشانید و عزت و اقتدار بی‌نظیرِ محور مقاومت و افول و انزوای بی‌سابقه استکبار جهانی و گروهک‌های تروریستی را رقم زد و این روند بعد از شهادت سردار دل‌ها با شدت و سرعت برق‌آسا و خیره‌کننده‌ای تداوم پیدا کرد، به‌گونه‌ای که این تعابیر بسیار رایج و معروف گردیدند: «همه ما قاسم سلیمانی هستیم»، «شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است»، «خون تو حریف می‌طلبد» و...  
پس از شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی، در سرتاسر محور مقاومت از سوریه و عراق گرفته تا فلسطین و لبنان و یمن مشت‌ها گره‌کرده‌تر و قدم‌ها استوارتر گردید و تحولات میدانیِ ضداستکباری و ضدتروریسم شتاب خارق‌العادهای یافت و ضربات مهلک فراوانی به مواضع آمریکا و اسرائیل و سرسپردگان‌شان وارد آمد.
محور مقاومت در حال حاضر در مقتدرترین وضعیت خود قرار دارد و این امر با رهبریِ امام خامنه‌ای و فرماندهی میدانی و خونِ حاج قاسم سلیمانی محقق گردیده است.
محور مقاومت که تاکنون در موضع دفاعی بود و هرگاه مورد حمله واقع می‌شد، از خود دفاع می‌نمود و تا شکست دشمن به دفاع ادامه می‌داد، اخیراً در پدیده‌ای شگفت‌انگیز وارد فاز تهاجمی شده و حملات پیش‌دستانه در محور مقاومت آن هم مستقیم علیه آمریکا و اسرائیل کلید خورده است. ابتدا نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهر برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و ترکیبی و بی‌نظیری با نام «طوفان‌الاقصی» را از غزه علیه رژیم اشغالگر و تروریست و کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز نمودند که به زلزله‌ای ویرانگر و شکستی تاریخی و بی‌نظیر و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «غیرقابل ترمیم» تبدیل گردید. متعاقب آن حزب‌الله لبنان حملات هواییِ پیش‌دستانه و انصارالله یمن حملات هواییِ پیش‌دستانه و سپس حملات بی‌نظیر و بی‌باکانه دریایی علیه رژیم اشغالگر قدس را که منجر به فلج شدنِ تجارت دریاییِ صهیونیست‌ها و وارد آمدنِ ضربات بنیادین و ویرانگر به اقتصاد اسرائیل گردیده است، را آغاز نموده و بی‌وقفه ادامه دادند. در سوریه و عراق نیز مکرراً پایگاه‌های آمریکایی زیر آتش محور مقاومت قرار می‌گیرد.
با توجه به نقش پررنگ و بی‌نظیرِ شهید قاسم سلیمانی در تقویت و تجهیز محور مقاومت در سرتاسر منطقه، می‌توان این‌گونه تعبیر نمود که هر تیری که به سمت آمریکا و اسرائیل در حال حاضر می‌رود، انگار سردار دل‌هاست که آن تیر را می‌اندازد و هنوزم که هنوز است می‌توان گفت که خیلی بیشتر از قبل: «خون تو همچنان حریف می‌طلبد، سردار دل‌ها».
به گفته سیدمجتبی ابطحی سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: امروز شاهد تجلی شهید سلیمانی در جای‌جای منطقه و جبهه مقاومت هستیم و دشمنان بزدل ما در پایگاه‌های آمریکایی، هر روز صدای حاج قاسم را می‌شنوند.
شهیدالقدس
امسال، شعار مراسم سالگرد شهید سلیمانی «شهیدالقدس» نامگذاری شده است؛ این اقدام به نمایندگی از ملت قهرمان فلسطین و همچنین مطابق سخنان اسماعیل هنیه در مراسم تشییع این شهید بزرگوار که ایشان را شهیدالقدس نامیدند، انجام شده است.
سردار دل‌ها و جان‌ها نقش بسیار مهم و ممتازی در تجهیز و انسجام و اقتدار محور مقاومت در فلسطین نیز داشته است. 
ان‌شاءالله با عنایات الهی و به برکت خون شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای قدس، پیروزی ملت فلسطین و محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی هرچه زودتر اتفاق خواهد افتاد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها و به ویژه بعد از شروع طوفان‌الاقصی، وعده پیروزی ملت فلسطین را فرموده‌اند؛ جدیدترین بشارت رهبر انقلاب‌شان مبنی بر پیروزی ملت فلسطین چنین است:
«بنده عرض بکنم تردیدی نداشته باشید که پیروزی با جبهه‌ حق است. تردیدی نداشته باشید که رژیم غاصب صهیونیستی یک روز از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد و این ان‌شاءالله جزو آینده‌های حتمی است؛ بعون الله و قوّته و باذن الله و عزّته این کار خواهد شد و امیدواریم ان‌شاءالله شما جوان‌ها آن روز را به چشم خودتان ببینید.»02/10/1402
شهادت فرزند زهرا در آستانه سالگرد حاج قاسم
4 دی 1402، در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و تروریست و کودک‌کش صهیونیستی به زینبیه دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمد. وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.
سردار شهید سید رضی موسوی، از جمله رزمندگان زنجانی دوران دفاع مقدس و سردار دلاور سپاه زنجان بود که در بسیاری از عملیات‌ها در کنار رزمندگان زنجانی در مقابل رژیم بعثی عراق ایستادگی کرد.
سردار شهید سید رضی موسوی سال‌ها از جمله خادمان حسنیه اعظم زنجان بود که روز هشتم محرم اجتماع باشکوه این مسجد برگزار می‌شود.
مورد علاقه خاص و ویژه حاج قاسم 
سردار پلارک رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت در مورد عظمت شخصیت و عملکرد شهید موسوی و عشق و علاقه دوجانبه شهید سلیمانی و شهید موسوی خاطرنشان می‌نماید:
«سید عزیز و بزرگوار از پیشکسوتان سربازان برون‌مرزی و خدمتگزار در عرصه مقاومت [بود]. شاید قریب بیست‌وپنج سال در این عرصه ایشان نقش‌آفرینی می‌کرد و تمامی هماهنگی‌های امور را به عهده داشت. این سید عزیز مورد علاقه خاص و ویژه سردار شهید حاج قاسم بود و به شدت هم بعد از شهادت حاج قاسم در فراق حاج قاسم، ایشان بی‌تابی می‌کرد و همیشه آرزو می‌کرد که در آستانه سالگرد حاج قاسم هم به شهادت برسد.»  
در دیدار کوتاهی که اردیبهشت ۱۴۰۲ در پایان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به سوریه انجام شده است، سید ابراهیم رئیسی در دعای خیر خود برای سردار شهید سید رضی موسوی می‌گوید: ان‌شاءالله خداوند شما را از سربازان حضرت ابا عبدالله و امام زمان قرار دهد و ان‌شاءالله خداوند سایه آقا را مستدام نگه دارد که همه ما از سربازان ایشان هستیم.
از زمینه‌سازان شکست اسرائیل در غزه
علیرضا تقوی‌نیا کارشناس مسائل سیاسی در مورد نقش شهید موسوی در شکست‌های اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان می‌نماید:
«سید رضی موسوی مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در لبنان و سوریه بود. تسلیحات و تجهیزاتی که امروز در غزه، ارتش اسرائیل را فرسوده و گرفتار کرده، با تدابیر این شهید از طریق راه‌هایی که هیچ‌کس نمی‌داند، به دست آنها رسیده است. اسرائیل در غزه باخت...»
خصوصیات و ویژگی‌های ممتاز اخلاقی
سید علی صالحی ملقب به ابوتراب از همرزمان شهید سید رضی موسوی است. او از خصوصیات اخلاقی این شهید چنین می‌گوید: شهید سید رضی موسوی پشتکارش خیلی زیاد بود و شبانه‌روز کار می‌کرد. آدم نترسی بود. در کار شباهت زیادی به حاج قاسم داشت و زیاد کار می‌کرد. روحیه مهربانی داشت و با نیروهایش خوش‌برخورد بود اما در کار فوق‌العاده جدی بود. برایش فرقی نمی‌کرد طرف حسابش ایرانی است یا سوری و عرب. جدیت در کار برایش مسئله اول بود. البته در جمع‌های دوستانه اهل شوخ‌طبعی و خنده هم بود.
وی از پیش‌قدم بودنِ شهید موسوی در کارهای خیر نسبت به همه مردم خصوصاً مظلومان جنگ‌زده سوری می‌گوید: دستش خیلی به کار خیر بود. از آنجایی که بیشتر در سوریه بود، به فکر کمک به مردم سوریه هم بود. از ارتباطاتی که داشت برای رسیدگی به خانواده شهدای سوری و شیعیان جنگ‌زده استفاده می‌کرد. برایشان خانه مهیا کرده و برای دختران دم‌بخت جهیزیه تأمین می‌کرد. برای افراد مقیم سوریه و رفع مشکلات آنان تلاش زیادی کرد.
کارهای خیرِ سید رضی فقط برای مردم شیعه سوریه نبود بلکه هرجا دست نیازی بلند بود، شهید موسوی برای گرفتن آن پیش‌قدم می‌شد. صالحی در این‌باره می‌گوید: در جریان زلزله بزرگی که در ترکیه و سوریه آمد و خرابی‌های زیادی در برخی مناطق سوریه به بار آمد، سید رضی کمک زیادی به مردم زلزله‌زده سوری کرد. هیچ‌کدام از اینها جزو کارش نبود و در این‌باره وظیفه‌ای نداشت اما از آنجایی که در کارهای خیر پیش‌قدم بود این‌ها را دلی انجام می‌داد.
همرزم شهید سید رضی موسوی در ادامه می‌گوید: دوستی داشت به نام ابوکریم که از خیلی سال پیش با هم عیاق بودند و خیلی از کارهای خیر را با هم انجام می‌دادند. شب قدر سال گذشته بود که سید رضی با ابوکریم بدون هیچ تشریفاتی به حرم حضرت رقیه(سلام‌الله‌علیها) رفت. در آنجا به توسل و نماز و عبادت خود رسید در حالی که آقا سید با توجه به مسئولیت بزرگش در منطقه وزنه‌ای برای جبهه مقاومت محسوب می‌شد و شاید کسی انتظار نداشت این‌قدر ساده و بدون تشریفات به حرم رفت‌وآمد داشته باشد.
ابوتراب به نقش اثرگذار سید رضی در ماجرای تعویض ضریح حضرت رقیه(س) و بازسازی آن اشاره می‌کند و می‌گوید: در موضوع ساخت ضریح جدید حضرت رقیه(س) و انتقال ضریح جدید از ایران به سوریه تأثیر بسزایی داشت. انتقال ضریح جدید مدتی به تأخیر افتاده بود به دلیل اینکه جعبه‌های انتقال قطعات ضریح بسیار بزرگ بود. اسرائیل هم در آن ایام چندین مرتبه فرودگاه دمشق را زده بود و تهدید کرده بود هواپیماهای باری را می‌زند. ولی سید رضی با قدرت در این مسئله جلو آمد و با درایت او انتقال قطعات ضریح جدید از ایران به سوریه محقق شد و به بازسازی حرم حضرت رقیه(س) کمک بزرگی کرد.
دوست و یار دیرین و امینِ حاج قاسم
همرزم شهید از رابطه نزدیک او با حاج قاسم می‌گوید و ادامه می‌دهد: سید رضی دوست، یار دیرین و امین حاج قاسم بود. هیچ‌کس غیر از ایشان از ساعت رفت‌وآمد حاج قاسم خبر نداشت. بعد از شهادت حاج قاسم او انتظار شهادت را می‌کشید. از دوران دفاع مقدس با حاج قاسم رفیق بود و این دوستی تا شهادت ادامه داشت. خودش تعریف کرده بود که حاج قاسم به او گفته بود دیگر وقت شهید شدنت است.
شهادت‌طلبی و حضور در خطرناک‌ترین عرصه‌ها
هرچند سید رضی کارهای مختلف و زیادی در سوریه را به سرانجام رسانده بود اما کار اصلی او پشتیبانی بود. صالحی در این‌باره می‌گوید: سید رضی از سال‌ها پیش در سوریه حضور داشت و کار می‌کرد و پشتیبانی جبهه مقاومت دست او بود. در واقع کار اصلی او پشتیبانی جبهه بود، چه در سوریه و چه در لبنان. همسر او هم مدیر مدرسه ایرانی در سوریه بود. سید چندین‌بار توسط اسرائیل تهدید به ترور شده بود. خودش اصلاً چیزی در این‌باره مطرح نمی‌کرد و برایش اهمیتی نداشت.
او از نقشه‌های مختلف اسرائیل برای ترور سید رضی چنین می‌گوید: سال گذشته شبکه اینترنشنال خبری از او پخش کرد و در آن تصویر سید رضی را منتشر کرد. از آن زمان به بعد ظن و گمان‌ها برای برنامه دقیق اسرائیل جهت ترور ایشان بیشتر و جدی‌تر شد. پیش‌تر چندین‌بار مقری که در آن فعالیت داشت را زده بودند اما موفق به ترورش نشده بودند. یکی از ترورهای ناموفق ایشان در ماجرای شهادت سید مصطفی بدرالدین مشهور به ذوالفقار از فرماندهان حزب‌الله لبنان بود که در دفتر سید رضی اتفاق افتاده بود. بدرالدین در این ماجرا به شهادت رسید اما سید رضی آنجا نبود و در امان ماند.
یکی از فرماندهان اثرگذار سپاه در مقاومت منطقه
اما چرا رژیم صهیونیستی این‌قدر برای به شهادت رساندن سید رضی تلاش می‌کند؟ ابوتراب در پاسخ به این سؤال می‌گوید: سید رضی یکی از فرماندهان اثرگذار سپاه در مقاومت منطقه بود. در کارهای رزمی، پشتیبانی نقش بسیار مهم را ایفا می‌کند. اگر پشتیبانی نباشد، هیچ عملیاتی جلو نمی‌رود و نیرو توان کار کردن ندارد. هدف اسرائیل از ترور سید رضی تضعیف پشتیبانی جبهه مقاومت بود. از آنجایی که اسرائیل می‌خواهد پشتیبانی جبهه مقاومت را ببندد فکر می‌کند با زدن سید رضی توانسته این مسیر را مسدود کند، در حالی که کسان دیگری هستند که بتوانند راه این شهید بزرگوار را دنبال کنند.
وی در پایان به تصاویر ماندگار از سید مهربان سوریه در ذهن رزمندگان می‌گوید: یادم هست یک‌بار در ماه رمضان که زمان پروازهای سوریه به زمان افطار برخورد می‌کرد، ایشان خیلی اصرار داشت که زمان پرواز را جابه‌جا کند تا بچه‌های رزمنده جمع شوند و دور هم افطار کنند و بعد به کارشان مشغول شوند. خودش هم کنار بچه‌ها دورهمی افطار می‌کرد و از آنجایی که اهل شوخی بود، سر افطار با طنز سخن می‌گفت و خاطره‌های جالبی برای ما به یادگار می‌گذاشت.
شهید آزادی قدس
سید رضی از سرداران پیشکسوت و فوق‌العاده راهگشا و اثرگذار در عرصه مقاومت بود که قریب به ۲۵ سال در مقاومت منطقه نقش‌آفرینی نمود. وی یار صدیق و دیرینِ شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها به دیدارش شتافت و همچون شهید قاسم سلیمانی شهید آزادی قدس گردید.
به امید پیروزی کامل ملت فلسطین و محو غده سرطانی اسرائیل و آزادی قدس شریف و نماز خواندن در قدس در آینده‌ای نزدیک.