به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,183
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,120
بازدید ماه: 121,626
بازدید کل: 23,783,422
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
10 - روز پُرکار حزب‌الله و انصارالله یکی در جبهه شمال و دیگری در باب‌المندب ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

روز پُرکار حزب‌الله و انصارالله

یکی در جبهه شمال و دیگری در باب‌المندب

   ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

نقش تسلط انصارالله بر تنگه باب المندب در تهدید نفتی ایران | خبرگزاری فارس

شاخه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. خبرها حاکی از چند حمله انصارالله علیه کشتی‌های عازم به سمت اسرائیل در دریای سرخ است؛ همچنین حزب‌الله حملات مکرری را علیه اهداف صهیونیستی انجام داده است.
عملیات انصارالله
فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اواخر سه‌شنبه ادعا کرد یمنی‌ها دو موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت بخش جنوبی دریای سرخ شلیک کردند که هیچ خسارتی برجا نگذاشته است. سنتکام افزود چند کشتی تجاری در منطقه برخورد موشک‌ها به آب‌های اطراف خود را گزارش دادند. اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا پیش از بیانیه سنتکام از سه انفجار، یکی در پنج مایل دریایی یک کشتی تجاری در تنگه باب‌المندب در ۳۳ مایل دریایی شرق شهر عصب اریتره خبر داده و گفته بود خساراتی در پی نداشته است. 
مرکز دریایی انگلستان اعلام کرد که انصارالله یمن سه موشک به یک کشتی در نزدیکی سواحل اریتره پرتاب کرده است. همچنین الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک کشتی که در حال حرکت به سمت اراضی اشغالی بود را هدف قرار داده است. به گفته این منبع یمنی، این کشتی بعد از نادیده گرفتن هشدارهای یمن و خودداری از پاسخگویی، هدف حمله ارتش این کشور قرار گرفته است.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) از حمله به یک کشتی کانتینری در دریای سرخ به نام «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» 
(CMA CGM TAGE ) که عازم فلسطین اشغالی بود خبر داد. او گفت که این حمله پس از آن رخ داد که کشتی مذکور به هشدارها توجهی نکرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که روند آزاد کشتیرانی در دریای سرخ و دریای مکران، به سمت تمامی نقاط جهان به استثنای فلسطین اشغالی ادامه دارد. او همچنین به حملات و تهدیدات آمریکا اشاره کرد و گفت:‌ «هرگونه تجاوزی از سوی آمریکا بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند؛ به دشمن آمریکایی و دیگران درخصوص حمایت و پشتیبانی از کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هشدار می‌دهیم.»
گفتنی است، در هفته‌های اخیر و به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی است و قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ را دارند، تنگ‌ کرده است. حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر کدام مدعی شده‌اند که پهپادها یا موشک‌های شلیک‌ شده از یمن را ساقط کرده‌اند. آمریکا با تشکیل ائتلافی دریایی در حمایت از جنایات ارتش اسرائیل در غزه که از ابتدای شکل‌گیری با عدم پیوستن چند کشور عربی و غربی عملاً شکست خورده، مدعی است قصد حفظ امنیت کشتیرانی بین‌المللی را دارد. در همین راستا، نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه گفت که شورای امنیت احتمالا برای بررسی وضعیت کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل جلسه بدهد.
حملات مکرر حزب‌الله
جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد چهارشنبه از انجام حملاتی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در نزدیک مرز شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله طی بیانیه‌ای و با انتشار نقشه عملیات خود اعلام کرد که در حمایت از مقاومت مردم نوار غزه، گروهی از نظامیان صهیونیست را در اطراف پایگاه «المرج» با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده که منجر به کشته و زخمی‌شدن آن‌ها گردید. 
به نوشته وبگاه شبکه «المنار»، جنبش مقاومت اسلامی لبنان دقایقی بعد از انجام دومین حمله به نظامیان صهیونیست در همان محل خبر داد. حزب‌الله گفت پس از اینکه اشغالگران، کشته‌ها و مجروحانشان را به پایگاه منتقل کردند، گروه جدیدی از نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه المرج مستقر شدند. در این بیانیه تاکید شده که رزمندگان مقاومت با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده، بار دیگر اشغالگران را هدف قرار دادند که این حمله نیز منجر به کشته و زخمی‌شدن آن‌ها گردید.
رسانه‌های عبری روز چهارشنبه گزارش دادند که دو سرباز بر اثر شلیک گلوله ضد زره حزب‌الله در منطقه رمیم در نزدیکی مرز لبنان زخمی شدند. 
روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دو سرباز در حمله موشکی ضد زره حزب‌الله به یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهرک مناره در نزدیکی مرز لبنان زخمی شدند. رادیو ارتش اشغالگر نیز زخمی شدن دو سرباز بر اثر انفجار موشک کورنت در مرز با لبنان را تایید کرد. شبکه ۱۳ عبری نیز گزارش داد که شامگاه سه‌شنبه حادثه‌ هدف قرار دادن یک نقطه نظامی در شهر الرمیم رخ داد که در نتیجه آن دو سرباز به طور جزئی مجروح شدند و ارتش اشغالگر با شلیک توپخانه به منبع پرتاب موشک پاسخ داد. پیش از این، حزب‌الله لبنان مسئولیت ۱۰ حمله جداگانه به شمال اراضی اشغالی را بر عهده گرفت که چهار مورد از آنها در یک ساعت بوده ‌است.
اسرائیل برای پاسخ حزب‌الله آماده می‌شود
منابع رسانه‌ای عبری فاش کردند که درپی ترور معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت، رژیم صهیونیستی درحال آماده کردن خود برای پاسخ قوی حزب‌الله است. شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها به حالت آماده‌باش حداکثری درآمده ‌است. 
طبق این گزارش، تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای سناریوی یک جنگ گسترده در جبهه‌های لبنان و نوار غزه است، صهیونیست‌ها برای پاسخ حزب‌الله با شلیک موشک‌های دوربرد در عمق سرزمین‌های اشغالی و همچنین نفوذ رزمندگان از لبنان به شهرهای مرزی فلسطین اشغالی مهیا می‌شوند. روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» نوشت که در پی ترور صالح العاروری خطر تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به شدت افزایش یافته‌است.
نگرانی ماکرون!
در حالی که سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی «مارک رگو»، ساعاتی پس از ترور نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان، ادعا کرد که این اقدام، حمله به لبنان و حتی حزب‌الله نبود، «امانوئل ماکرون» از رژیم آپارتاید اسرائیل خواست از هرگونه اقدام تنش‌زا، به‌ویژه در لبنان، خودداری کند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که «فرانسه به ارسال این پیام‌ها به تمام بازیگران درگیر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در منطقه ادامه خواهد داد.»
۱۱۸ حمله به پایگاه‌های آمریکا
یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد، از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (25 مهر) بیش از ۱۱۸ حمله به نیروهای این کشور در سوریه و عراق شده است. این مسئول نظامی آمریکایی تصریح کرد، از زمانی که مقاومت اسلامی عراق از آغاز عملیات خود در حمایت از غزه (از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) خبر داد، دست‌کم ۱۱۸ حمله به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است. براساس گزارش المیادین، از آن تاریخ تاکنون، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور سوریه و عراق ادامه داده و در بیانیه‌های خود تاکید کرده است که این حملات در راستای موضع مقاومت در قبال نیروهای آمریکایی در عراق و منطقه و در واکنش به کشتار ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی انجام شده‌اند.
حمله به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
کانال تلگرامی صابرین‌نیوز نیز بامداد چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در روستای «الخضراء» هدف حمله قرار گرفته است. جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده و هیچ گروهی فعلا مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. پیش از این نیز گروه مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی رزمندگان خود به پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال این کشور خبر داده بود.
جنایات اسرائیل بدون حمایت آمریکا انجام نمی‌شد
کتائب حزب‌الله بامداد چهارشنبه گفت که دشمن صهیونیستی بعد از ناتوانی در مقابله با رزمندگان غزه، دست به جنایت ترور دیگری با هدف قرار دادن نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس زد. 
گروه مقاومت عراقی «کتائب حزب‌الله» بامداد چهارشنبه در واکنش به ترور شهید «صالح العاروری» نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس توسط رژیم صهیونیستی، گفت که این جنایات با حمایت واشنگتن انجام می‌شود. در این بیانیه آمده است: «جنایت رژیم صهیونیستی مبنی بر ریختن چندین تُن بمب بر سر غیرنظامیان غزه و تداوم حمله به اماکن غیرنظامی در لبنان، و تنش‌زایی خطرناک در سوریه و عراق، نشان می‌دهد که این جنایات بدون حمایت دولت آمریکا با هدف اجرای نقشه‌های شوم خود در منطقه، انجام نمی‌شد.»