به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 591
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,445
بازدید ماه: 41,415
بازدید کل: 23,703,236
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۲۳ - یک روز پس از وعده سید حسن نصرالله: حزب‌الله انتقام را آغاز کرد انهدام پایگاه راهبردی «مرون» با 62 موشک ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یک روز پس از وعده سید حسن نصرالله:
 حزب‌الله انتقام را آغاز کرد انهدام پایگاه راهبردی «مرون» با 62 موشک
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

خبرآنلاین - سیدحسن نصرالله وعده انتقام داد/ ناگزیر به پاسخ خواهیم بود -  صاحب‌خبر

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی روز جمعه خود تأکید کرد شهادت شیخ «صالح العاروری» و برادرانش در حومه جنوبی قطعاً بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود و تصمیم درباره نحوه پاسخ به این اقدام در دست میدان است. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد اگر در قبال ترور و شهادت العاروری سکوت کنیم، لبنان دیگر بدون حفاظ خواهد بود و بنابراین ما ناگزیر به پاسخ خواهیم بود.
بعد از اینکه منابع رسانه‌ای صبح دیروز (شنبه) از شلیک ده‌ها موشک از خاک لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند،‌ حزب‌الله لبنان مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوائی مرون شلیک کردند.» در بیانیه حزب‌الله آمده است که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوائی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.
همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک‌های «مرگلیوت»، «مسعاف عام» و «المناره» در الجلیل غربی به صدا درآمده است. طبق این گزارش در مجموع، آژیرهای خطر در ۹۴ شهرک و شهر در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمده است. ارتش رژیم اشغالگر نیز از بسته شدن تمامی جاده‌ها و تقاطع‌های در امتداد مرز لبنان خبر داد. «دنیل ‌هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر، نیز اعلام کرد که حدود ۴۰ راکت و موشک از لبنان به سمت منطقه «جبل میرون» پرتاب شده است.
اهمیت پایگاه جاسوسی «مرون»
حزب‌الله لبنان جزئیات بیشتری از پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی که صبح دیروز آن را هدف قرار داد، فاش کرد. این حزب در این خصوص گفت: «پایگاه مرون در زمینه ‌سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمامی عملیات هوائی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی بخش شرقی دریای مدیترانه فعالیت دارد.» این پایگاه مرکز اصلی عملیات پارازیت الکترونیکی در جهات مذکور است و تعداد زیادی از افسران و سربازان زبده صهیونیست در این پایگاه فعالیت می‌کنند. به نقل از المنار، در بیانیه‌ این حزب آمده است، پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوائی در شمال اراضی اشغالی است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. پایگاه هوائی مرون را تعدادی از افسران و فرماندهان رژیم صهیونیستی اداره می‌کنند که بیشترشان از خلبانان و مهندسان هوائی و فنی هستند. پایگاه مرون در بالای کوه‌های الجرمق در شمال فلسطین اشغالی واقع است که مرتفع‌ترین کوه‌ها در فلسطین اشغالی است. حزب‌الله لبنان همچنین افزود: «پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت و کنترل هوائی در شمال اراضی اشغالی و یکی از دو پایگاه اصلی در تمام اراضی اشغالی است. این دو پایگاه مرون در شمال و متسبیه رامون در جنوب هستند.»
مقامات صهیونیست: جنگ با حزب‌الله محتمل است
خبر دیگر آن‌که چند مقام صهیونیست از احتمال شکل‌گیری یک «جنگ محدود» میان رژیم اشغالگر و مقاومت لبنان خبر داده‌اند. چند مقام دولتی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند: «ما در آستانه توقف تلاش‌های طاقت‌فرسا برای دستیابی به توافق هستیم، چرا که حزب‌الله تمایل خود را برای دستیابی به توافق، به میانجیگران اعلام نمی‌کند.» طبق گزارش رسانه‌های عبری زبان، این مقام‌های صهیونیست افزودند: «اگر توافقی برای دور کردن حزب‌الله از مرز لبنان حاصل نشود، ممکن است جنگ محدودی میان دو طرف آغاز شود.» آن‌ها همچنین گفتند که اگر این جنگ با حزب‌الله آغاز شود، ممکن است به تشدید همه‌جانبه تنش در کل منطقه منجر شود.
همچنین، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. «نجیب میقاتی» و «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی» بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری برای توقف نقض‌ قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند. نتیجه این گفت‌وگو هشدار دوحه و بیروت نسبت به سوق دادن لبنان به جنگ منطقه‌ای بود.
حملات به کشتی‌های اسرائیلی ادامه دارد
از مقاومت یمن نیز خبر می‌رسد که ۲ نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در غرب و شمال غربی مالدیو، توسط پهپادهای ناشناس مورد هدف قرار گرفتند. گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات جدی به هر ۲ نفتکش است. این دو نفتکش طبق برنامه، قرار بود از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ عبور کنند. انصارالله یمن تهدید کرده که تا پایان جنگ در غزه، کشتی‌ها و نفتکش‌های متعلق به اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهد. همچنین شرکت امنیت دریایی انگلیس دیروز -شنبه- مدعی شد گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در باب‌المندب دریافت کرده ‌است. به گزارش ایسنا، شرکت امنیتی انگلیس «امبری» اعلام کرد که گزارشی درباره یک حادثه امنیتی دریایی در منطقه باب‌المندب دریافت کرده ‌است. از طرف دیگر، در پی حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، شرکت کشتیرانی دانمارکی «مرسک» اعلام کرد که مسیر کشتی‌های خود را از دریای سرخ به «دماغه امید نیک» در آفریقای جنوبی تغییر خواهد داد.
سرانجام تحرکات آمریکا شکست است
یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن، با اشاره به تداوم اقدامات ارتش این کشور در حمایت از مقاومت و ملت غزه، سرانجام تحرکات آمریکا را شکست دانست. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المسیره، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد که کشورش به سبب سیاست‌های نادرست آمریکا، نقش منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. وی افزود: «رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد اعتراف کند که بازگشت قدرت بازدارندگی، مشابه آنچه قبلا جریان داشت، محال است.» البخیتی اضافه کرد: «یمن به عملیات نظامی در حمایت از برادران خود در فلسطین فارغ از اقدامات آمریکا ادامه خواهد داد.» وی تاکید کرد: «ما باید بدانیم که مرحله نخست جنگ علیه آمریکا و متحدانش را برده‌ایم. آمریکا از نظر نظامی شکست خواهد خورد، زیرا با اراده ملت‌ها رو به رو است.» البخیتی گفت: «آمریکا که در شکست مقاومت در غزه ناکام مانده، پس چگونه می‌خواهد با کشورهای محور مقاومت، مقابله کند؟»
همچنین «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی به کشورهایی که قصد ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ را دارند، هشدار داد. وی در این باره گفت: «هر کشوری که به ائتلاف تشکیل شده آمریکا ملحق شود، امنیت دریانوردی را از دست خواهد داد و با آتش موشک‌های ما مواجه خواهد شد.»
كمبودهای آمریکا در مقابله با یمن!
مؤسسه آمریکن اینترپرایز (AEI) در طی گزارشی با اشاره به اینکه نیروی دریایی آمریکا درحال‌حاضر در بالاترین سطح نبرد موشکی خود در برابر حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ قرار دارد عنوان کرده افزایش هزینه‌های نظامی و مالی در طی عملیات حفاظت از شناورهای تجاری در این محدوده دریایی، واشنگتن را نگران کرده است. این مؤسسه در این گزارش ضمن اشاره به اینکه موضوع کاهش تسلیحات پدافندی شناورهای نظامی آمریکا مورد توجه پکن قرار گرفته بیان می‌کند درکنار چین، ایران هم با در اختیار داشتن حدود 3000 تیر موشک بالستیک در انواع مختلف، تهدیدی جدی برای ذخایر دفاع بالستیک نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود.
حملات مکرر به پایگاه‌های آمریکایی
دو پایگاه آمریکایی یکی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه و دیگری در مرز عراق و سوریه مورد حمله پهپادی مقاومت قرار گرفت. شبکه الجزیره به نقل از مقاومت اسلامی عراق گزارش داد که با پهپاد به پایگاه‌های التنف در مرز سوریه و عراق و الشدادی در عمق سوریه حمله کرده‌است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه رویکردمان و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق ساکنان غزه با پهپاد دو پایگاه اشغالگران آمریکایی یعنی التنف و الشدادی را در عمق سوریه هدف قرار دادیم.» منابع مطلع همچنین روز شنبه از حمله پهپادی به سومین پایگاه اشغالگران آمریکا در دیرالزور سوریه طی دیروز خبر دادند. منابع رسانه‌ای گزارش دادند که چند انفجار شدید در داخل پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه رخ داد.
خبر دیگر آن‌که دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی بر ضرورت اخراج نظامیان خارجی و در راس آن‌ها اشغالگران آمریکایی از این کشور تاکید کرد. «قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، در بیانیه‌ای صد و سومین سالروز تاسیس ارتش کشورش را تبریک گفت. 
از طرف دیگر خبر می‌رسد که «جو بایدن» در توجیه حمله هوائی اخیر آمریکا در بغداد به مجوزهایی قدیمی استناد کرد که دموکرات‌ها و حتی خود کاخ سفید هم پیش‌تر درصدد فسخ آن‌ها بودند! رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه به سران کنگره ایالات متحده گفت که حمله هوائی پنج‌شنبه آمریکا در عراق در چهارچوب «اجازه‌نامه به‌کارگیری نیروی نظامی علیه عراق طبق حکم ۲۰۰۲»، «اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها» و همچنین ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده است.