به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 588
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,756
بازدید ماه: 121,478
بازدید کل: 23,784,058
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
928 - گروسی: ایران به سرعت در حال غنی‌سازی است اما نمی‌گویم سلاح دارند ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

گروسی: ایران به سرعت در حال غنی‌سازی است

اما نمی‌گویم سلاح دارند  

۱۴۰۲/۱۰/۲۷

گروسی: ایران به سرعت در حال غنی‌سازی است اما نمی‌گویم سلاح د|راهبرد معاصر

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با وبگاه «نشنال‌نیوز» گفته است که ایران به‌سرعت در حال غنی‌سازی اورانیوم است اما «ما نمی‌گوییم که سلاح دارد.»
گروسی با متهم کردن ایران به ایجاد مانع در مسیر بازرسی‌های آژانس گفت: «ایران تنها کشور غیرتسلیحات هسته‌ای است که در سطح بسیار بسیار بالا در حال غنی‌سازی اورانیوم است که بسیار به سطح تسلیحات (هسته‌ای) نزدیک است.»
وی سپس تأکید کرد: «می‌گویم این کار حساسی است... باید از قوانین پیروی کنید.»
اوایل ماه جاری میلادی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه خود به اعضای این سازمان گفته بود که ایران تولید اورانیوم با غنای بالای خود را افزایش داده؛ و تصمیم خود برای کاهش غنی‌سازی که از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شده بود را معکوس کرده است. گروسی به
نشنال‌نیوز گفت: «ایران بخشی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است آنها باید به این تعهد خود پایبند باشند و ایران باید اقدامات بیشتری در مقایسه با آنچه انجام می‌دهد، انجام دهد». پیش از این، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش اظهارات رافائل گروسی گفته بود که از مدیرکل انتظار می‌رود با رعایت بیطرفی و حفظ حرفه‌ای‌گری، در مصاحبه‌های خود به نحوی صحبت کند که بیطرفی او و جایگاه مستقل مدیرکل آژانس زیر سؤال نرود. به گزارش فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تأکید کرد که مسیر گفت‌وگوها با ایران همچنان باز است اما در ادامه در خصوص ادعای مانع‌تراشی ایران در مسیر بازرسی‌ها گفت: «این قطعاً در تضاد با روح کار ما است. بسیار بسیار غیرسازنده است.»
علی‌رغم آنکه گروسی می‌گوید ایران در مسیر بازرسی‌ها مانع‌تراشی می‌کند، وی در ماه گذشته در خصوص بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران گفته بود که نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران علی‌رغم لغو مجوز بازرس‌های این نهاد بین‌المللی ادامه دارد.