به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,049
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,903
بازدید ماه: 41,873
بازدید کل: 23,703,694
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۲۸ - نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان:
 بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است 
  ۱۴۰۲/۱۱/۲۲

دیدار امیرعبداللهیان با نصرالله؛ از رئیس‌جمهور لبنان تا روند گفتگوی ایران و  عربستان | دیدار نیوز

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئتی سیاسی و برای سومین بار در چهار ماه گذشته و پس از حملات صهیونیست‌ها به غزه به بیروت سفر کرده، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت حضور داشتند، آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و اوضاع فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تقدیر از حمایت‌های امام خامنه‌ای، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و با تشریح وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه یادآور شد: دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.
سیدحسن نصرالله مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه خواند و تأکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر به فرد قلمداد کرد.
امیرعبداللهیان هم در این دیدار گزارشی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارائه کرد و یادآور شد پذیرش مقاومت به عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح شده، نشان از نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه است. 
وی تأکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است.
وزیر خارجه افزود: در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.
رهبران گروه‌های مقاومت در دیدار با امیرعبداللهیان: زمان به نفع مقاومت است
امیرعبداللهیان که در ر‌أس هیئتی سیاسی و در سفری به منطقه و در نخستین مقصد این سفر در بیروت حضور دارد، با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
‎رهبران گروه‌های مقاومت در این دیدار ضمن تشریح وضعیت میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیش از ۴ ماه گذشته، عنوان کردند که در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است. 
آنها عنوان کردند که ‎زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی در حالی که تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.  ‎رهبران گروه‌های مقاومت ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در
۴ ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی مؤثر دانستند.

آنها همچنین بر اهمیت وحدت صفوف فلسطینی در مرحله اداره نبرد میدانی و سیاسی کنونی و مرحله پس از پیروزی برای رسیدگی به مشکلات مردم نوار غزه در نتیجه پیامدهای این جنگ تأکید کردند.
در این دیدار مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت نیز حضور داشتند.
وزیر امور خارجه نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مسئله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه، تثبیت کند.
امیرعبداللهیان همچنین با تأکید بر اولویت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری، اهمیت اتخاذ موضع یکپارچه و متحد گروه‌های فلسطینی در مدیریت ابتکارهای سیاسی مطرح شده برای پایان جنگ علیه غزه، امدادرسانی به مردم بی‌پناه غزه و تبادل اسرا را یادآور شد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های هفته‌های اخیر خود با مقامات کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، افزود: این تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌های خود از خارج از فلسطین بر ملت فلسطین خودداری کنند و اجازه دهند ملت فلسطین درخصوص سرنوشت خویش و بر اساس سازوکارهای مورد توافق فلسطینی تصمیم بگیرند.
امیرعبداللهیان: اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به همراه خود در باتلاق جنگ خاورمیانه غرق کند
حسین امیرعبداللهیان پیش‌تر، عصر جمعه ۲۰ بهمن ماه در بدو‌ ورود در فرودگاه رفیق حریری بیروت، در جمع خبرنگاران گفت که رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را نیز در باتلاق جنگ در خاورمیانه گرفتار و غرق کند. وی همچنین تصریح کرد که امروز آمریکا باید حمایت از رژیم نسل کش و کودک‌کش اسرائیل را فورا متوقف کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: بعد از گذشت چهار ماه از نسل‌کشی و تجاوزات رژیم صهیوینستی به غزه و کرانه باختری فلسطین، امروز شاهدیم که تل‌آویو به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نائل نیامد.
وی عنوان کرد: آنچه شاهد آن هستیم به لطف و مدد الهی و با قدرت مقاومت فلسطین و لبنان و منطقه حاصل شد. رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و میدانی و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کردند. وزیر خارجه بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی را به نام حماس روی میز قرار داده است.
امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد: به آمریکا به صراحت گفتیم که در نسل کشی علیه غزه و جنایت علیه کرانه باختری از صهیونیست‌ها حمایت نکنند. 
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: با صدای بلند از ابتدای بحران غزه اعلام کردیم که جنگ راه‌حل نیست.
امیرعبداللهیان همچنین گفت که ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت.
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه عنوان کرد که حزب‌الله و مقاومت لبنان با درایت و خردمندی و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرد. به همه شهدای مقاومت فلسطین، مقاومت منطقه و به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم. درودهای گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم.
امیرعبداللهیان: فلسطینی‌ها برای مرحله پس از جنگ طرح و ابتکار عمل سیاسی دارند
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفری منطقه‌ای به لبنان سفر کرده، پیش از ظهر شنبه ۲۱ بهمن ماه با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار تداوم گفت‌وگوها با لبنان و مشورت با مقامات این کشور را از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران خواند و ضمن تأکید بر حمایت قوی ایران از ثبات و امنیت لبنان، افزود: برخی تلاش کردند که بین دولت و ملت لبنان و مقاومت اختلاف ایجاد شود، اما موفق نشدند.
امیرعبداللهیان از لبنان و نیز شخص نخست‌وزیر این کشور به دلیل حمایت از فلسطین و مقاومت در فلسطین تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر حمایت از مقاومت در فلسطین تأکید می‌کند، اما همزمان در ۴ ماه گذشته تلاش کرد که با توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، مانع گسترش دامنه جنگ در منطقه شود. 
وزیر امور خارجه با اشاره به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، این حملات را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و تحریک‌آمیز و در جهت استمرار حمایت از رژیم صهیونیستی خواند و گفت که این حملات خطر تشدید بحران در منطقه را تقویت می‌کند. رئیس دستگاه دیپلماسی این حملات را همچنین ناقض ادعاهای آمریکا مبنی بر عدم تمایل به گسترش دامنه جنگ در منطقه خواند و افزود: در همین حال آمریکا حتی ارسال سلاح خود به اسرائیل را ذره‌ای کاهش هم‌ نداده است.
قدردانی میقاتی از حمایت‌های ایران از ثبات لبنان
نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار شرایط منطقه را متغیر و پیچیده خواند و با اشاره به اهمیت مسئله غزه و فلسطین، بر ضرورت تداوم تلاش برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه تأکید کرد.
وی افزود: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم و باید تلاش کرد علاوه‌بر پایان دادن به جنگ علیه غزه، خطر توسعه دامنه جنگ در منطقه برطرف شود.
میقاتی، آخرین وضعیت سیاسی لبنان و همچنین شرایط مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی را تشریح و از حمایت ایران از ثبات لبنان قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری:نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود
امیرعبداللهیان با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سیاسی لبنان و نیز حمایت وی از فلسطین، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند سیاسی و نیز ثبات و امنیت لبنان مورد تأکید قرار داد.
وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین را از اصول ثابت ایران برشمرد و افزود: همه بازیگران مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی اعتراف می‌کنند که به‌رغم همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه با شکست مواجه شده و این در حالی است که آمریکا با تمام وزن و توان خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و متأسفانه هنوز هم نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود و این برخلاف ادعای آنهاست که می‌گویند به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستند. 
وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس با حمله به یمن مرتکب خطای راهبردی شده‌اند، افزود: آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می‌زنند.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان، بر ضرورت انتخاب رئیس‌جمهور و خروج لبنان از شرایط فعلی تأکید و آخرین وضعیت روند سیاسی لبنان را تشریح کرد.
رئیس پارلمان لبنان مسئله فلسطین را مسئله حق و باطل خواند و نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین را ستود.
وی با تأکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای آتش‌بس فوری در جنگ علیه فلسطینی‌ها، از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در غزه تجلیل کرد و گفت: ما از توافق بین گروه‌های فلسطینی برای اداره سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.
امیرعبداللهیان: هیچ‌گاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم
امیرعبداللهیان، ۲۱ بهمن ماه و پس از دیدار و گفت‌وگو با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان و با بیان اینکه با همتای خود درخصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخته است، گفت: ایران و لبنان تأکید دارند جنگ راه‌حل نیست و هیچ‌گاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم.
وزیر خارجه ایران اضافه کرد: معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه و دقیق عمل کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: البته بر جهانیان آشکار و واضح است که بیش از چهار ماه جنگ و نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاورد ملموسی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نداشته است.
امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، افزود: مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی در غزه است و مسیر دوم سخن گفتن از راه‌حل سیاسی است.
این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی بیان کرد: به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است، راهکار آن توقف جنایات و نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری است.
وی همچنین گفت: از مقامات عالی لبنان و وزیر خارجه لبنان درخصوص تحولات داخلی لبنان گزارش‌های امیدبخشی را دریافت کردیم.
وزیر خارجه در پایان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای لبنان نمی‌‌خواهد. 
امیرعبداللهیان وارد دمشق شد
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه سفرش به منطقه و در دومین مقصد این سفر و به منظور گفت‌وگو با مقامات سوریه درخصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌، ظهر یکشنبه ۲۲ بهمن ماه وارد فرودگاه دمشق شد.
دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه از جمله برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر به دمشق خواهد بود.
امیرعبداللهیان در ادامه قرار است به قطر سفر کند.