به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 767
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,935
بازدید ماه: 120,808
بازدید کل: 23,784,235
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۵۰ - سرلشکر رشید: اقدام تاکتیکی را به شکست راهبردی تبدیل می‌کنیم ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سرلشکر رشید:
 اقدام تاکتیکی را به شکست راهبردی تبدیل می‌کنیم  
  ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

سرلشکر رشید: عاملان شهادت شهید سلیمانی مجازات خواهند شد | شهرآرانیوز

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه نیروهای مسلح با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی- تهاجمی را در دستور کار دارند، گفت: دشمن می‌داند که تحرکات را رصد کرده و اقدام تاکتیکی آنها را به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در همایش تخصصی «بهداری رزمی در جنگ آینده» که با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و پزشکان برگزار شد، اظهار داشت: ملت شریف ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن با راهپیمایی گسترده و باشکوه خود، یک حماسه دیگر را خلق کردند، میلیون‌ها نفر از ملت بزرگ ایران به صحنه آمدند و در یک حرکت سرنوشت‌ساز، فضای غبارآلودی را که طی ماه‌ها، رسانه‌های معاند با ده‌ها هزار دروغ، ساخته بودند، این فضا را نابود و به نفع اسلام و انقلاب و ایران تغییر دادند.
وی افزود: هر بار که ملت ایران خطری را نسبت به انقلاب اسلامی که به رهبری امام، خالق آن بوده‌اند را احساس کنند به صحنه می‌آیند و در حقیقت به همه دشمنان اعلام می‌کنند با ما طرف هستید! این ما ملت ایران هستیم که برای حفظ دین، ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر به هر نوع فداکاری هستیم و این بزرگ‌ترین پیام ۲۲بهمن است.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ابراز امیدواری کرد که دولت کنونی موفق به حل مسائل و چالش‌های اجتماعی و اقتصادی شود و گفت: به هر میزانی که با افزایش توانمندی مدیریتی و کارآمدی دولت در پاسخ به نیازمندی و مشکلات مردم مواجه شویم به همان میزان پیوستگی میان مطالبات اجتماعی- اقتصادی با مسائل سیاسی- امنیتی و هر دو با تحریک دشمنان در خارج دچار گسست خواهد شد.
انتخابات مجلس مهم‌ترین آزمون سیاسی- اجتماعی در سال جاری است
سرلشکر رشید بیان کرد: برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری به اعتبار ارزیابی میزان مشارکت مردم، مهم‌ترین آزمون سیاسی- اجتماعی در سال جاری است که امید است با مشارکت بالایی محقق شود.
وی با اشاره به ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در جنگ احتمالی آینده اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی- تهاجمی را در دستور کار خود دارند و دشمن می‌داند که همواره تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورت خطا در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی آنها را، با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده، به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) یادآور شد: فرماندهان ما از نسل جنگ، انقلاب، فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند و مایل نیستیم دشمن به دنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت بنابراین باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به‌دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه به راهبردها و نقش و وظایف چهارگانه طب رزمی در جنگ متأثر از تجربه هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های جاری طی سه دهه گذشته در سطح منطقه پرداخت که شامل رسیدگی و درمان مجروحان در صحنه نبرد قبل از انتقال به سامانه‌های جراحی سیار و بیمارستان‌های صحرایی، ایجاد ظرفیت‌های بهداشتی- درمانی در خطوط نبرد، طراحی یک زنجیره امداد، و انتقال مناسب و کارآمد با به‌کارگیری همه امکانات کشوری و لشکری و ایجاد ظرفیت برای مقابله با بیوتروریسم در صحنه نبرد آینده است.