به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 550
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,404
بازدید ماه: 41,374
بازدید کل: 23,703,195
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۲۹ - سید حسن نصرالله: آماده آوارگی 2 میلیون صهیونیست باشید ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
در صورت گسترش جنگ
سید حسن نصرالله: آماده آوارگی 2 میلیون صهیونیست باشید  
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

Magiran | روزنامه ایران (1402/11/25): سید حسن نصرالله: در صورت گسترش جنگ، 2  میلیون صهیونیست را آواره می کنیم

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنانی به مناسبت روز جانباز گفت: امروز به مناسبت روز جانباز یعنی روز جانبازان مقاومت که بخش ارزشمندی از فداکاران را تشکیل می‌دهند گرامی داشته‌ایم. مناسبت دوم هم به ایران مقاومت ارتباط دارد که روزهای زیادی را در زندان‌ها گذرانده‌اند. برخی پرونده‌های اسیران ما نزد دشمن مانند اسیر «یحیی سکاف» همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما همه تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و همه احتمالات را برای خود باز می‌دانیم اما در جبهه جنوب با نگاه به غزه می‌جنگیم. در نتیجه وقتی تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک گلوله‌ها در جنوب نیز متوقف خواهند شد و در صورت توقف حملات اگر دشمن صهیونیستی دست به هر اقدامی بزند، ما به قوانین و معادلات موجود خود باز خواهیم گشت زیرا وظیفه مقاومت بازدارندگی دشمن و پاسخ‌های متناسب به آن خواهد بود. نصرالله در پایان تاکید کرد هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید کند ما نیز او را به گسترش جنگ تهدید خواهیم کرد و هرکس تصور کند مقاومت در لبنان حتی یک لحظه احساس ترس یا سردرگمی می‌کند؛ سخت در اشتباه است و باید در محاسبات خود تجدیدنظر کند. مقاومت امروز مصمم‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری برای مقابله با دشمن در هر سطحی از رویارویی و درگیری قرار دارد. اگر ما بخواهیم پاسخ بدهیم بیش از 100هزار صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی برنمی‌گردند و باید برای 2میلیون آواره آماده باشند و مدارس و بیمارستان‌ها و... را برای آوارگان خود آماده کنند. مقاومت امروز در رویارویی با دشمن در هر سطحی، از گذشته مطمئن‌تر و مصمم‌تر است.
پاسداران ایران تکیه‌گاه حقیقی مقاومت
وی همچنین با اشاره به گرامیداشت روز پاسدار در ایران افزود: به برادران‌مان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران روزشان را تبریک می‌گوییم؛ کسانی که به حق از آغاز تکیه‌گاه حقیقی و حامیان نیرومند تمامی جنبش‌های مقاومت بوده‌اند. وضعیت کنونی محور مقاومت و قدرت آن به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است که در چنین روزهایی به پیروزی رسید.
۱۳۰ روز از شکست دشمن می‌گذرد
سیدحسن نصرالله بیان کرد: دشمن صهیونیست جز انتقام گرفتن وحشیانه از غیرنظامیان و افراد بی‌گناه کاری از پیش نبرده است. رزمندگان مقاومت در غزه طی ۱۳۰ روز نبرد حماسه بزرگی خلق کردند. دشمن صهیونیست در تحقق اهدافش ناکام مانده است. وی افزود: آنچه در غزه رخ می‌دهد و محاصره شدید ساکنانش در شرایط سخت باید که وجدان بشری را به حرکت درآورد.
نصرالله گفت: ۱۳۰ روز از پایداری افسانه‌ای مبارزان مقاومت در غزه، قهرمانی‌های معجزه‌وار و صبر بی‌همتای آنان در طی تاریخ می‌گذرد و از سوی دیگر ۱۳۰ روز نیز از شکست اسرائیل و ناتوانی آن در تحقق هدف‌هایش می‌گذرد. ۱۲۹ روز نیز از حمایت، پشتیبانی و همراهی کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان می‌گذرد. وی ادامه داد: به تمامی خانواده‌های شهیدان در تمامی جبهه‌های مقاومت که در این روزها به شهادت رسیده‌اند تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم.
وقایع غزه باید وجدان جهانیان را تکان دهد
نصرالله گفت: اقدامات ما در جبهه لبنان یک مسئولیت ملی و در وهله نخست پاسخی راستین به مسئولیت ایمانی، اخلاقی و دینی ما است. وقایع غزه باید وجدان جهانیان را به لرزه درآورد و آنها باید در قبال این حمله و فاجعه بشری احساس مسئولیت کنند.
وی افزود: شکل‌گیری رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه تمامی بحران‌های منطقه است و تاریخ لبنان بر درستی این موضوع گواه است. اسرائیلِ قوی خطری برای منطقه است و اسرائیل ترسو که با بازدارندگی مواجه شده است خطر کمتری برای منطقه دارد.
منافع کشورهای منطقه در شکست رژیم صهیونیستی
نصرالله گفت: درخصوص رخدادهای غزه باید گفت که پیش از منافع ملی فلسطین، منافع ملی کشورهای منطقه در شکست رژیم صهیونیستی است. گشایش جبهه لبنان با اشغالگران در درجه نخست منافع ملی ما را در جلوگیری از پیروزی دشمن صهیونیست تشکیل داد.
ریشه همه مشکلات
سید نصرالله اظهار داشت: رژیم اشغالگر ریشه همه بحران‌های منطقه بوده و تاریخ لبنان گواه آن است. اسرائیلِ «قوی» خطری بزرگ برای منطقه است اما اسرائیلِ وحشت‌زده و ترسیده، خطر کمتری دارد و این (وحشت و ترس) وضعیتی است که اسرائیل بعد از سال 2006 تا امروز تجربه می‌کند و همین عامل است که خطر آن را برای لبنان و کشورها و ملت‌های منطقه کاهش می‌دهد.
وی افزود: این که برخی می‌گویند منفعتی در اقداماتی ما در جبهه لبنان نیست، خود یک مشکل و موضوعی فاجعه‌آمیز است. برخی طرف‌ها، دستاوردها و پیروزی‌ها هرچه هم که باشد، از پیش حکم خود را صادر کرده‌اند و آنچه را تحقق می‌یابد دستاورد خیالی می‌خوانند. نصرالله گفت: این افراد در نشست‌های داخلی خود به تحقق دستاوردها اذعان می‌کنند، اما به صورت علنی آن را بیان نمی‌کنند. با وجود تحمیل شکست به ارتش رژیم اشغالگری که «شکست‌ناپذیر» بود، برخی در مورد منفعت مقاومت به بحث و جدل می‌پردازند. ما باید دقت کنیم که این کشمکش به درگیری‌های مذهبی نینجامد؛ زیرا این موضوع به نفع اسرائیل است و در راستای منافع ملی و کرامت ملی ما نیست.
وی افزود: کسانی که در درجه نخست امروز بار را در جبهه لبنان به دوش می‌کشند هموطنان ما در روستاهای خط‌مقدم و ساکنان جنوب هستند و لبنان نیز با آنها اعلام همبستگی می‌کند. ساکنان روستاهای خط‌مقدم کسانی هستند که می‌جنگند و فرزندان خود را به عنوان شهید تقدیم می‌کنند. بسیاری از شهیدان ما از ساکنان روستاهای خط‌مقدم هستند. اکثریت قاطع ساکنان جنوب و روستاهای خط‌مقدم بدون در نظر گرفتن مسائل مذهبی، اراده و تصمیم خود در راستای مقاومت را بیان می‌کنند و به صورت عملی آن را پیاده می‌کنند.
خانه‌های ویران‌شده بهتر از قبل بازسازی خواهند شد
نصرالله گفت: خانه‌های ویران‌شده در جنوب بهتر از قبل بازسازی خواهند شد. پافشاری ساکنان روستاهای مرزی در تشییع شهیدان در این روستاها و در برابر دیدگان مواضع اشغالی صهیونیستی حاکی از اراده و انتخاب گزینه مقاومت از سوی آنان است. این مقاومت با این جانفشانی‌ها و اهالی این منطقه‌ها با این پایداری کسانی هستند که از لبنان دفاع می‌کنند.
رژیم اشغالگر توجه زیادی به لبنان دارد
وی افزود: جبهه لبنان از ۱۲۹ روز پیش گشوده شده و به صورت روزانه خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند، اما با ضوابط و حدود مشخصی می‌جنگد. رژیم اشغالگر به دلیل وجود مقاومت توجه زیادی به لبنان دارد و جهان نیز هیئت‌هایی را به دلیل وجود جبهه جنوب لبنان به سوی ما اعزام می‌کند. این رخداد جایگاه و وزن بازدارندگی را به اثبات می‌رساند و ثابت می‌کند که لبنان دارای قدرت بازدارندگی است. دیدار هیئت‌های غربی از لبنان تنها یک هدف دارد و آن هم حمایت از اسرائیل و بازگرداندن شهرک‌نشینان به شمال است.
نصرالله گفت: هیئت‌های غربی در پیشنهادهای خود هیچ‌چیزی در مورد رخدادهای غزه و جنگ و جنایت در آن را مورد بحث قرار نمی‌دهند. هیئت‌های غربی خواهان اجرای اقدامات دلخواه خود هستند و مسئله اراضی اشغالی، تعرض‌های صهیونیستی و اموری از این دست را بیان نمی‌کنند و روی امنیت اسرائیل تمرکز دارند. این هیئت‌ها با به‌کارگیری اظهارات اسرائیلی‌گونه تلاش دارند ما را بترسانند. سیدحسن نصرالله: در مذاکرات گفته‌اند حزب‌الله را باید بالاتر از رودخانه لیتانی برگردانیم اما بعد گفته‌اند رودخانه را جابه‌جا کنیم بهتر از درگیری با حزب‌الله است.