به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 542
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,710
بازدید ماه: 121,604
بازدید کل: 23,784,012
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
963 - سنتکام: مقابله با ارتش یمن بزرگ‌ترین نبرد دریایی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم است ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
سنتکام: مقابله با ارتش یمن بزرگ‌ترین نبرد دریایی آمریکا
بعد از جنگ جهانی دوم است
  ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌ها «هفت‌هزار نیرو» به دریای سرخ اعزام کرده  استتحولات خاورمیانه و معادلات دریای سرخ ‌
تا سال ۲۰۱۵ یعنی تا زمانی که ائتلاف عربستان با چراغ سبز و حمایت همه‌جانبه آمریکا جنگ بزرگ علیه یمن را آغاز کرد، صنعا از نیروی دریایی که قادر به تعیین معادلات در دریای سرخ و یا حمایت از آب‌های منطقه‌ای یمن باشد، برخوردار نبود و یک پایگاه دریایی در الحدیده با سلاح‌های دفاعی قدیمی و فرسوده داشت. اما دولت یمن علی‌رغم سال‌ها جنگ گسترده، محرومیت و تحریم طی دهه گذشته موفق شد ناوگان دریایی خود را از شرایط کاملاً ضعیف به سطحی ارتقا دهد که بتواند آمریکا و متحدان غربی آن را به چالش بکشد؛ چالشی که گویا تا اطلاع ثانوی پایانی ندارد.
حالا کار به جایی رسیده است که «برد کوپر» گفته است: «فکر می‌کنم برای پیدا کردن مشابه این جنگ [مقابله با انصارالله یمن در دریای سرخ] ما باید به جنگ دوم جهانی برگردیم، زمانی که کشتی‌ها درگیر نبرد بودند.» وی افزود: «وقتی می‌گویم شرکت در نبرد، یعنی جایی که در آن شلیک می‌شود و ما پاسخ می‌دهیم.» کوپر که معاون فرماندهی سنتکام و یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا است به برنامه «۶۰ دقیقه» گفت: «نیروی دریایی آمریکا ۷۰۰۰ نیرو به دریای سرخ فرستاده است.»
گفتنی است، آمریکا همچنین برای مقابله با ارتش یمن ائتلافی دریایی ایجاد کرده اما هیچ‌کدام از این تمهیدات نتوانسته مؤثر باشد و در تازه‌ترین رویداد در دریای سرخ سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از انجام عملیات جدید توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی انگلیسی و یک پهپاد متجاوز آمریکایی خبر داده است. ارتش یمن اعلام کرده در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.
ترامپ: هر بمبی بر سر یمن یک‌میلیون دلار هزینه دارد
خبر دیگر آن‌که رئیس‌جمهور سابق آمریکا تأکید کرد، هر بمبی که بر سر یمن می‌افتد، برای آمریکا یک‌میلیون دلار هزینه برمی‌دارد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، یکشنبه در جمع هوادارانش در ایالت میشیگان گفت: «ما در حال بمباران یمن هستیم. هر بمبی یک‌میلیون دلار خرج دارد. اما مهم‌ترین مسئله این است که شما مردم زیادی را می‌کشید.» البته مشخص است نیست که ترامپ از کی نگران جان مردم است. 
حمله انصارالله به پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی
همچنین رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن ۲ کشتی در آب‌های دریای سرخ خبر دادند. به گزارش ایسنا، شرکت حمل‌ونقل دریایی امبری اعلام کرد: یک کشتی باری انگلیسی از وقوع حمله در تنگه باب‌المندب خبر داد. سازمان تجارت دریایی انگلیس هم اعلام کرد: گزارشی از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ دریافت کرده است. این سازمان اعلام کرد: ناخدای یک کشتی، وقوع انفجاری را در ۳۵ مایل دریایی جنوب شهر «المخا» یمن گزارش کرد. طبق گزارش رسانه‌ها، کشتی هدف گرفته شده در جنوب المخا از امارات می‌آمد.
ساعاتی بعد سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای این کشور یک پهپاد آمریکایی را هنگام انجام عملیاتی خصمانه در حریم یمن ساقط کرده‌اند و یک کشتی انگلیسی را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح روز دوشنبه، از دو عملیات جدید نیروهای این کشور علیه آمریکا و انگلیس خبر داد. یحیی سریع ابتدا اعلام کرد: نیروهای این کشور یک کشتی انگلیسی به نام «روبیمار» را با چند «موشک دریایی مناسب» هدف قرار داده‌اند.
براساس این بیانیه، حرکت کشتی انگلیسی به دنبال این عملیات به طور کامل متوقف شد و خسارات سنگینی به آن وارد شده و این کشتی هم‌اکنون در حال غرق شدن است. یحیی سریع اضافه کرد که نیروهای این کشور در این عملیات ویژه، تدابیر لازم برای خروج امن خدمه کشتی انگلیسی را مدنظر قرار دادند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه همچنین خبر داد پدافند هوائی این کشور یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ9 را هنگام انجام عملیاتی خصمانه در حریم یمن ساقط کرده‌اند که در حال جاسوسی برای رژیم اسرائیل بود. یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور در اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اهداف متخاصم تردید نخواهند کرد و به حمایت خود از فلسطین ادامه خواهند داد. به گزارش فارس، او همچنین تاکید کرد که عملیات‌های نیروهای این کشور در دریای سرخ و دریای مکران ادامه خواهد داشت.
شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع آگاه درباره هدف قرار دادن کشتی «RUBYMAR» انگلیس در دریای سرخ نوشت که محموله این کشتی آمونیاک بود که در خلیجِ عدن هدف نیروی دریایی یمن قرار گرفت و با سلاح دقیق و جدیدی که هنوز ماهیت آن فاش نشده، در آب غرق شد. یک شرکت امنیتی نیز گزارش داد که مالک این کشتی انگلیسی در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای یدک‌کش و خارج کردن قطعات این کشتی از خلیج عدن است.
از طرف دیگر، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل ایرنا کلید و راه‌حل پایان تنش در منطقه و دریای سرخ را در توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دانست و اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصار‌الله یمن را نشان از ورشکستگی کاخ‌سفید و اعلام جنگ همه‌جانبه علیه یمن برشمرد.
نظامیان آمریکایی باید در این سال عراق را ترک کنند
خبر دیگر از مقاومت عراق است. شیخ «همام حمودی»، رئیس مجلس اعلای اسلامی، عراق گفت: «باید مطالبه این باشد که طی سال جاری میلادی آمریکایی‌ها عراق را ترک کنند.» او در جمع اعضای این مجلس ضمن تاکید بر خروج هرچه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از عراق افزود: «مطالبه محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر در خروج نظامیان آمریکایی از عراق بسیار جدی است.»
آمریکا با ایجاد داعش جای پا در عراق باز کرد
همچنین تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد که آمریکا از طریق ایجاد تشکیلات تروریستی داعش به دنبال ایجاد جای پایی برای خود در عراق بود. «قاسم التمیمی»، تحلیلگر سیاسی عراقی، تصریح کرد: «حمله‌های نیروهای مقاومت عراق باعث شد آمریکایی‌ها بر سر میز مذاکره درخصوص جدول زمان‌بندی خروج از این کشور حاضر شوند.»
خبر دیگر آن‌که منابع خبری اعلام کردند که پنتاگون در حال بررسی گزینه‌ای برای انتقال بخشی از نیروهای خود در عراق به اردن است. منابع دیپلماتیک غربی در امان، پایتخت اردن اعلام کردند: طرحی که توسط وزارت دفاع آمریکا در مورد بسته شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق ظرف ۲ سال ارائه شده است، به دنبال جست‌وجو برای ایجاد پایگاه نظامی جایگزین در منطقه نزدیک به عراق و سوریه است.
هجوم شهرک‌نشین‌ها به مغازه‌ها از ترس حزب‌الله
اما خبر از مقاومت لبنان آن‌که رسانه‌های عبری‌زبان از هجوم هزاران صهیونیست به مغازه‌ها در اراضی اشغالی بعد از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و احتمال وقوع جنگ فراگیر خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص دامنه درگیری‌ها در منطقه‌های شمالی اراضی اشغالی واکنش نشان دادند. آن‌طور که مهر نوشته است، در گزارش این رسانه‌های عبری‌زبان آمده است: «بعد از سخنرانی سیدحسن نصرالله ترس و وحشت نسبت به وقوع یک جنگ فراگیر در جبهه شمالی میان شهرک‌نشینان افزایش یافته است.» در ادامه این گزارش تاکید شده است: «این در حالی است که تهدیدهای حزب‌الله مبنی بر اجرای عملیات موشکی علیه ایلات در اسرائیل همچنان وجود دارد.» رسانه‌های عبری‌زبان اضافه کردند: «مجموعه این شرایط باعث شده هزاران اسرائیلی از ترس وقوع جنگ به سمت مغازه‌ها و پاساژها هجوم بیاورند.» این رسانه‌ها تاکید کردند: «تعداد زیادی از موشک‌های گراد و دیگر تجهیزات موشکی کوتاه‌برد نزد حزب‌الله تبدیل به یک سلاح هدایت‌شونده دقیق شده است.»
پاشنه آشیل صهیونیست‌ها
مدیر شرکت برق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: شهرک‌نشینان باید برای حمله حزب‌الله به نیروگاه‌های برق آماده باشند و باتری خودرو‌ها را شارژ کنند. «شائول گلدشتاین»، مدیر شرکت نوگا، که بخش برق در رژیم صهیونیستی را مدیریت می‌کند به شهرک‌نشینان صهیونیست توصیه کرد که علاوه‌بر ذخیره‌سازی بنزین خانگی و پرکردن باک خودروها از سوخت، باتری ماشین و تلفن‌های همراه خود را نیز شارژ کنند. این توصیه‌ها طی مصاحبه‌ای توسط گلدشتاین با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ارائه شد و او تاکید کرد: در صورت حمله حزب‌الله به نیروگاه‌های صهیونیستی، سناریوی بدی در پیش است. گلدشتاین گفت: «ما حرف‌های نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) را می‌شنویم و باور می‌کنیم. وقتی او می‌گوید که به تاسیسات حیاتی سیستم برق اسرائیل ضربه خواهد زد، به خوبی می‌داند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کند و ما سعی می‌کنیم پس از بستن تمام روزنه‌ها تا حد امکان برای همه سناریو‌ها آماده باشیم.»
کنترل حزب‌الله بر پهپاد صهیونیست‌ها
رسانه‌های عبری اعلام کردند: حزب‌الله لبنان کنترل پهپاد شورای شهرک متولا در شمال اراضی اشغالی را در دست گرفت. رسانه‌های عبری شامگاه یکشنبه گزارش دادند حزب‌الله لبنان کنترل پهپاد متعلق به شورای شهرک متولا در شمال اراضی اشغالی را در دست گرفت. روزنامه یسرائیل‌هیوم نوشت: «پهپاد چند ثانیه بعد از پرواز مسیر خود را تغییر داد و ناپدید شد.»
شعارهای حقوق بشری جامعه جهانی کذب محض است!
رئیس شورای اجرائی حزب‌الله با اشاره به اینکه دنیا با وجود توحش صهیونیست‌ها در غزه همچنان سکوت کرده است، گفت که شعارهای دفاع از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی کذب محض است. «سید‌هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله، طی سخنانی درباره تحولات مربوط به جنگ غزه اعلام کرد: «از مهم‌ترین نتایج آنچه که در غزه رخ می‌دهد این بود که ملت‌های آزاده منطقه بعد از مشاهده صحنه‌های جنگ در غزه متوجه شدند با یک گروه وحشی (رژیم صهیونیستی و حامیانش) مواجهند که هیچ‌گونه عطوفت و انسانیتی ندارند.»
سید‌هاشم صفی‌الدین ادامه داد: «بنابراین مقابله با این گروه وحشی نیازمند سلاح و عزم و اراده و حضور پایدار در جبهه‌های جنگ مقابل آن است و هیچ‌چیز جز این فایده‌ای ندارد. یکی دیگر از نتایج جنگ غزه و صحنه‌های کشتاری که صهیونیست‌ها در این منطقه به راه انداختند هم این بود که همه متوجه شدند دیگر چیزی به نام جامعه جهانی وجود ندارد و همه شعارهای دفاع از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی نابود و ثابت شده که همه این شعارها، دروغین و صرفا در خدمت آمریکا و استکبار است.»