به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 440
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,608
بازدید ماه: 121,642
بازدید کل: 23,783,910
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
33 - آمریکا باز هم قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد: اسرائیل، هیولایی که غرب ساخت ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
آمریکا باز هم قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد:
 اسرائیل، هیولایی که غرب ساخت 
  ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

آمریکا قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد - خبرآنلاین

کشتار وحشیانه غیرنظامیان غزه و استفاده سه‌باره آمریکا از حق مسخره «وتو» برای جلوگیری از آتش‌بس در این باریکه با واکنش‌های جهانی مواجه شده است. مثلا رئیس‌جمهور آرژانتین «اسرائیل» را «هیولایی» خوانده است که «غربی‌ها ساخته‌اند...»
سه‌شنبه شب به وقت تهران، قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای «آتش‌بس فوری در غزه» در سازمان ملل -تقریبا با رای مثبت همه کشورها - مواجه شد(13 رای موافق)  اما آمریکا برای سومین بار آن را وتو کرد. انگلیس هم ترجیح داد وسط «لحاف» باشد چرا که به این قطعنامه رأی ممتنع داد. صهیونیست‌هایی که بارها گفته‌اند، «اگر آمریکا نبود، دوام نیاورده بودیم» خوشحال از این «وتو» به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهند و طبق آخرین گزارش‌های رسمی، همین روزهاست که شمار شهدای این باریکه از مرز 30 هزار شهید عبور کند.
صهیونیست‌ها که حریف نیروهای مسلح فلسطینی نمی‌شوند و طی 136 روزی که از جنگ می‌گذرد، هزاران کشته و زخمی روی دستشان مانده است، مثل همیشه تاریخ سیاه و کثیفشان ترجیح داده‌اند با گزینه «کودک‌کشی»، نیروهای مسلح فلسطینی را وادار به تسلیم کنند. این روند با واکنش‌های تند رهبران برخی کشورهای مستقل مواجه شده است. به عنوان مثال «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از حمایت‌های عجیب و غریب غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: «غرب به طور یکپارچه از اسرائیل حمایت می‌کند درست همان طور که پیش از جنگ جهانی دوم از آدولف هیتلر و آلمان نازی حمایت کرد.» آن طور که العالم نوشته است مادورو با حمایت و تایید ارزیابی لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل از شرایط غرب آسیا ادامه داد: «خانواده‌های قدرتمند آمریکایی، اروپایی و انگلیسی، در سال ۱۹۳۳ از به قدرت رسیدن هیتلر حمایت و از آن استقبال کردند...صاحب‌منصبان و خواص غربی مقابل کشتارهای هیتلر سکوت کردند چون آنها در حال آماده کردن او برای آوار شدن قوای نظامی‌ قدرتمندش بر سر شوروی سابق بودند. هیتلر هیولای ساخته و پرداخته غرب بود... اسرائیل امروز، به همان هیولا تبدیل شده است. غرب امروز به همان سبک و سیاق تشکیلات نظامی جنایت‌کار اسرائیل را ترغیب، برای آن بودجه تامین و از آن حمایت می‌کند.»
حماس: آمریکا خون می‌خواهد
حماس نیز وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را «چراغ سبزی برای کشتار بیشتر توسط اسرائیل» دانست. خبرگزاری رسمی چین اما، به نقل از نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، گزارش داد که پکن از وتوی آمریکا بر پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش‌بس فوری در غزه «شدیدا ناراضی» است. به گزارش شینهوا، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در این باره گفت: «وتوی آمریکا پیام اشتباهی را منتقل می‌کند و وضعیت غزه را به سمت خطرناک‌تری سوق می‌دهد و مخالفت با آتش‌بس در غزه هیچ تفاوتی با چراغ سبز نشان دادن به کشتار مداوم ندارد.» عربستان نیز که خود متهم به حمایت‌های پنهان از صهیونیست‌هاست، علیه وتوی آمریکا موضع گرفت و آن را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: «ما از وتوی پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و اطراف آن است، متأسفیم.»
فاجعه دیپلماسی قرن
وزیر امور خارجه کشورمان نیز تکرار وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط دولت آمریکا را باید «فاجعه دیپلماسی قرن» نامید و گفت: «این وتوی مکرر به روشنی مسئولیت بین‌المللی تداوم نسل‌کشی رژیم جعلی اسرائیل در غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری فلسطین را متوجه کاخ سفید می‌کند. جهان باید آمریکا را پاسخگو کند.»
نشان پادشاهی انگلیس در سطل زباله
از آن سو هنرمند مشهور انگلیسی نیز در اعتراض به حمایت کشورش از نسل‌کشی در غزه، نشان پادشاهی خود را به سطل زباله انداخت. کاترین همنت، هنرمند و طراح مد انگلیسی که به خاطر طراحی تی‌شرت‌های سیاسی مشهور است و عالی‌ترین نشان پادشاهی انگلستان (CBE) را دریافت کرده است، با انتشار یک ویدیو در اعتراض به نقش انگلستان در نسل‌کشی غزه نشان پادشاهی خود را به سطل اشغال انداخت. روی پیراهنی که وی در این ویدیو به تن دارد، نوشته شده است: «من به علت نقشی که ما در نسل‌کشی غزه داشته‌ایم از این که اهل انگلستان هستم، بیزارم.»
نبرد خونین 
دیروز اما گزارش‌های زیادی از وقوع نبردی خونین بین جوانان مسلح فلسطینی و نظامیان صهیونیست در جنین منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست با یک خودرو به این منطقه یورش بردند اما با مقاومت مسلحانه و 6 ساعته فلسطینی‌ها مواجه شدند و در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند. آنها قبل از عقب‌نشینی خودرویی را که با آن به جنین نفوذ کرده بودند را آتش زدند! همزمان گردان‌های قدس هم اعلام کرد که «رزمندگان‌مان پس از بازگشت از مناطق درگیری در محله الزیتون در شهر غزه، درگیری خود را با سربازان و خودروهای ارتش اسرائیل با مسلسل و موشک‌های ضدتانک تأیید کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شد... گردان‌ها دو خودروی زرهی اسرائیلی را در محله أمل در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.» فلسطینی‌ها تصاویر حملات دقیق خود به صهیونیست‌ها در منطقه «الزیتون» را منتشر کردند.
دادگاه لاهه به کجا رسید؟
دیروز اما سومین جلسه رسیدگی به اشغال اراضی فلسطین توسط صهیونیست‌ها دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) برگزار شد. آن طور که خبرگزاری فارس نوشته است جلسات استماع برای رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری اسرائیل از روز دوشنبه هفته جاری با حضور بی‌سابقه 52 کشور آغاز شده و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت. با آنکه جلسات این دادگاه به طور مستقیم به جنگ ارتش اسرائیل در غزه مربوط نمی‌شوند اما نتایج آن می‌توانند فشارها بر اسرائیل برای پایان بخشیدن به عملیات خود در غزه را به پایان برسانند. 
در این جلسه نمایندگان 4 کشور صحبت کردند که «فارس» بخشی از این صحبت‌ها را این طور منتشر کرده است: نماینده آمریکا گفت که رأی این دادگاه «نباید این باشد که اسرائیل باید به صورت فوری و بی‌قید و شرط از اراضی اشغالی عقب‌نشینی کند.» نماینده کوبا گفت که اینکه اقدامات اسرائیل تنها به عنوان آپارتاید به رسمیت شناخته شود به منزله نپرداختن به قصد ضمنی اسرائیل برای ریشه‌کن کردن مردم فلسطین است. نماینده مصر گفت فلسطین در معرض «طولانی‌ترین اشغالگری مستمر در تاریخ مدرن» قرار گرفته است. او علاوه بر این، نابود کردن «حق مسلم، دائمی و بی‌قید و شرط مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود» را محکوم کرد. نماینده امارات متحده عربی هم گفت که اسرائیل باید به محاصره غزه پایان داده و اجازه دهد کمک‌های انسانی به این منطقه برسد. او همچنین گفت که اسرائیل بایستی سیاست کوچاندن اجباری جمعیت فلسطینی‌ها را متوقف کند.
رسیدگی به این پرونده بنا به درخواست سال 2022 مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. این مجمع از دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین مرجع سازمان ملل خواسته بود، نظر مشورتی خود را درباره اشغالگری اسرائیل اعلام کند.