به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 576
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,744
بازدید ماه: 121,487
بازدید کل: 23,784,046
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
36 - حزب‌الله، اسرائیل را به موشک بست شلیک 150 موشک ظرف 24 ساعت ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

حزب‌الله، اسرائیل را به موشک بست

شلیک 150 موشک ظرف 24 ساعت 

   ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

Magiran | روزنامه کیهان (1402/12/09): حزب الله، اسرائیل را به موشک بست شلیک  150 موشک ظرف 24 ساعت

رسانه‌های عبری‌زبان با انتشار گزارش‌هایی حیرت و شگفتی خود را از شدت گرفتن عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه اراضی اشغالی نشان دادند. این رسانه‌ها، روز سه‌شنبه 8 اسفند، اذعان کردند که حمله‌های موشکی حزب‌الله لبنان علیه اراضی اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار شدید بوده است. در این گزارش‌ها آمده است که نیروهای مقاومت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند. ساعاتی بعد از اعلام این خبر منابع از شلیک ۵۰ موشک از طرف حزب‌الله به اراضی اشغالی خبر دادند.
حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه میرون
منابع خبری تصاویری از لحظات حمله موشکی گسترده مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان علیه پایگاه مهم راهبردی رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی اراضی اشغالی را منتشر کردند. به گزارش مهر، مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان صبح دیروز در واکنش به حملات وحشیانه روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی و غیر نظامیان لبنانی در شهر بعلبک، پایگاه جاسوسی و راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی تحت عنوان میرون را هدف قرار داد. بنا بر اعلام منابع آگاه در این حمله موشکی گسترده، حزب‌الله دست‌کم ۴۰ فروند موشک به سوی این پایگاه صهیونیستی پرتاب کرد.
دیگر حملات حزب‌الله
در همین راستا شبکه الجزیره نیز گزارش داد که یک موشک به پایگاه «رمثا» ارتش رژیم صهیونیستی در تپه‌های «کفرشوبا» اصابت کرده است. حزب‌الله در بیانیه‌ای درباره تازه‌ترین عملیات خود اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها، پایگاه «رویسات العلم» در مزارع اشغالی شبعا لبنان را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که جلوی اقدامات خصمانه را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در نوار مرزی بگیرند.» تصاویری نیز از ترس شهرک‌نشینان و نیز وحشت سربازان اسرائیلی در جولان اشغالی بعد از شلیک موشک از جنوب لبنان به این منطقه منتشر شده است.
تدابیر اتحادیه صنایع اسرائیل از وحشت حزب‌الله
اتحادیه صنایع در اراضی اشغالی فلسطین از مدیران کارخانه‌ها خواست برای جنگ در شمال با حزب‌الله لبنان که منجر به قطعی برق و گاز و خدمات حیاتی می‌شود، آماده ‌باشند. اتحادیه صنایع رژیم صهیونیستی از مدیران کارخانه‌ها در شمال اراضی اشغالی خواست برای سناریوهای قطعی برق برای دوره‌های طولانی و قطع گاز و توقف تردد کامیون‌ها و خدمات ارتباطی آماده ‌باشند. روزنامه عبری اقتصادی «کلکالیست» گزارش داد این درخواست به دنبال افزایش تنش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین و نگرانی نسبت به تبدیل این تنش‌ها به جنگی فراگیر است.
قاسم: سلاح‌های استفاده شده، حداقل‌هاست
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان مقابله با رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را در راستای منافع غزه و کشورش دانست و تاکید کرد، سلاح‌هایی که تاکنون مقاومت استفاده کرده، حداقل‌ها است. شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسم بزرگداشتی در بیروت اظهار کرد: هرگونه توسعه‌ای در مقابلش توسعه‌ای خواهد بود و هرگونه تخطی از مرزها متقابلا به عبور از مرزها منجر خواهد شد. تنها چیزی که ما را متوقف می‌کند تصمیم‌ ماست و ارزیابی ما به این است آنچه انجام می‌دهیم به نفع ماست اما زمانی که حمله گسترش یابد، نفع در آن است که ما هم آن را گسترش دهیم تا از ادامه یافتن آن و تحقق اهدافش ممانعت کنیم. نعیم قاسم با تاکید بر اینکه موضعگیری‌های سیاسی و اعتراض‌های تشریفاتی مانع رژیم صهیونیستی نشده و تنها سلاح و مقاومت می‌توانند مانع از آن شود، گفت: اسرائیل در جنوب لبنان دست به تخریب می‌زند اما مقاومت نیز مواضع آنها را ویران می‌کند و خسارت‌های وارده به آنها نیز بزرگ خواهند بود. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: اگر اسرائیل به غیرنظامیان حمله کند، پاسخ ما همراه با نادیده گرفتن اصولی همراه خواهد بود که برای خودمان تعیین کردیم. ما این اصول را تعیین کردیم نه اسرائیل چون به دنبال درگیری محدودی هستیم که به هدفش برسد اما اگر اسرائیل به آن دامن بزند، ما پاسخ بیشتری خواهیم داد.
ناگفته‌هایی از موشک‌های مقاومت
یکی از فرماندهان یگان موشک‌های ضد زره حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که مقاومت اسلامی لبنان تخصص‌های زیادی دارد که هر کدام از این تخصص‌ها چارچوب ویژه خود را دارد. وی ادامه داد که در عملیات اخیر و در نتیجه ماهیت عملیات‌ها، موشک‌های ضد زره نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، البته برخی تخصص‌ها و شاخه‌های دیگر نیز به صورت جزئی در عملیات حضور دارند، اما حضور یگان‌های موشکی حزب‌الله پررنگ‌تر از دیگران بوده و باعث شده اشغالگران چیزهایی را به چشم خود ببینند که توقع آن را نداشتند.
این فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که ویژگی‌های موشک‌های ضد زره باعث شده آنها از انعطاف، تاثیرگذاری و در عین حال سهولت در اجرای عملیات بهره‌مند باشند و این ویژگی‌ها باعث می‌شود استفاده از آنها در برابر تهدیدات و موشک‌باران دشمن نیز به راحتی صورت گیرد. بنا بر اعلام این فرمانده میدانی مقاومت، موشک‌های ضد زره حزب‌الله باعث شده اشغالگران در استفاده از ‌تانک و خودروهای زرهی با مشکل مواجه شوند و این موشک‌ها تاثیرگذاری قابل توجهی در برابر تمامی اهداف دشمن صهیونیستی ایجاد کرده است.
«عباس فنیش»، تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان، نیز در گفت‌وگو با المیادین به مرحله‌ای بودن عملیات مقاومت ضد رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که طی دو هفته اول، اهداف صهیونیستی کاملاً در سطح پوسته و آشکار بودند و گروهای مقاومت ‌تانک‌ها و افراد و مواضع صهیونیستی را هدف قرار می‌دادند که بیشتر این حمله‌ها با استفاده از تسلیحات ضد زره بود. وی ادامه داد که مقاومت در ادامه بیش‌ از پیش به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و مخفیگاه‌های متعدد آنها را هدف قرار داد. عرصه تحولات میدانی نشان‌دهنده تاثیرگذاری موشک‌های ضد زره است و این موضوع را می‌توان از تانک‌های تخریب شده و مواضعی که نظامیان صهیونیست در داخل آن به هلاکت رسیده‌اند، مشاهده کرد.
المیادین در ادامه آماری از عملیات‌های
ضد صهیونیستی حزب‌الله لبنان با سلاح‌های رهگیر یا مستقیم ارائه کرده و نوشت که تعداد عملیات‌های با سلاح‌های رهگیر حدود ۴۶۹ مورد بوده و ۱۰۵ حمله به سلاح‌های مستقیم انجام شده است.
این گزارش می‌افزاید که ۸۷ حمله با سلاح‌هایی صورت گرفته که مقاومت اسلامی از آن رونمایی نکرده بود که ۸۲ مورد از آنها موشک‌های رهگیر و ۵ مورد باقیمانده موشک‌های مستقیم هستند.
فرمانده نظامی مقاومت در ادامه این گفت‌و‌گو تاکید کرد که یکی از غافلگیری‌های حزب‌الله در این جنگ این است که مهمات ضد زره تنها تسلیحات حزب‌الله نیستند. امروز درگیری با دشمن، درگیری با استحکامات و افرادی از ارتش اشغالگر است که نیازمند استفاده از سلاح‌هایی متفاوت است. وی ادامه داد که حزب‌الله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادر به تخریب منازل و نفوذ به آنها و کشتار افراد داخل آن است. این موشک‌ها، موشک‌های «ترموباریک» هستند. عباس فنیش در این رابطه گفت که مقاومت اسلامی لبنان سه نوع موشک جدید وارد این درگیری‌ها کرده است. نوع اول موشک‌های ترموباریک با برد ۸ کیلومتری است و نوع دوم موشک‌های ثار‌الله و نوع سوم موشک‌های ویژه رهگیر است.
یمن در نبرد آشکار با آمریکا و انگلیس
خبر دیگر از مقاومت یمن است. عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، «علی القحوم»، روز سه‌شنبه تصریح کرد که کشورش پس از تجاوزات آمریکا و انگلیس در نبردی آشکار با آمریکا و انگلیس قرار دارد. «حاکمیت و استقلال ما خط قرمز است و هیچ تجاوزی را نمی‌توانیم تحمل کنیم». این بخشی از مصاحبه امروز علی القحوم با شبکه المیادین لبنان است. وی با اشاره به این‌که یمن در نبردی آشکار با آمریکا و انگلیس قرار دارد زیرا آنها در همه اشکال به جمهوری یمن، حاکمیت و مردمش تجاوز کردند، تاکید کرد که «تجاوز به یمن موضوع ساده‌ای نیست».
وی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: شکست و ناکامی انگلیس و آمریکا در مقابله با عملیات ارتش یمن در حمایت فلسطین و غزه، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس، را وادار کرده است که ادعاهای غیرواقعی و اتهام‌زنی به یمن مطرح کند. وزیر دفاع انگلیس در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی این کشور در مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، ادعاهای بی‌اساسی را درباره اهداف حمایت یمن از جنبش حماس مطرح کرده بود.
فارن پالیسی: زمان پایان اشغالگری آمریکاست
 نشریه آمریکایی فارن پالیسی با اشاره به افزایش نارضایتی مردم عراق از نیروهای اشغالگر اعلام کرد زمان آن رسیده که دولت جو بایدن به فکر بهترین راه برای کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق باشد. این رسانه آمریکایی در ادامه به وضعیت نیروهای آمریکایی در عراق بعد از تشدید حملات آنها علیه مناطق مختلف این کشور و خشم مردم عراق از این نیروها پرداخته و تاکید کرد که واشنگتن باید درباره حضور خود در عراق تجدید نظر کند. فوریه گذشته قرار بود پارلمان عراق جلسه‌ای برای رای‌گیری درباره تداوم حضور آمریکا برگزار کند اما این جلسه به حد نصاب نرسید. اما اکنون ممکن است بغداد در نهایت تصمیم بگیرد که در شرایط فعلی، زمان خروج آمریکا و نیروهای ائتلاف از عراق فرا رسیده است.