به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 651
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,298
بازدید ماه: 35,268
بازدید کل: 23,697,090
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۷۸ - رئیسی در هفتمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر: ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
رئیسی در هفتمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر:
 ایران آمادگی تبدیل شدن به ‌هاب انرژی
بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را دارد 

۱۴۰۲/۱۲/۱۲

هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گازورود به اجلاس و عکس یادگاری هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز

دکتر سید ابراهیم رئیسی، صبح شنبه به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در نشست مجمع سران کشورهای صادر‌کننده گاز به الجزایر سفر کرد. رئیس‌جمهور کشورمان با استقبال نخست‌وزیر این کشور از طریق فرودگاه بین‌المللی «هواری بومدین» وارد الجزیره شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در هفتمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده در صنعت گاز ایران، زمینه مناسبی برای همکاری کشورهای عضو مجمع در حوزه بالادستی و پایین‌دستی گاز طبیعی و تجارت آن نیز ایجاد کرده است، اظهار داشت: از فرصت استفاده نموده، از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و سرمایه‌گذاران کشورهای عضو مجمع برای حضور در پروژه‌های بخش انرژی ایران از جمله پروژه‌های صنعت گاز طبیعی دعوت می‌نمایم.
وی همچنین در بخش ابتدائی سخنان خود با محکوم کردن تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه و حمایت‌های آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی از این نسل‌کشی، ضمن ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملیاتی در راستای متوقف نمودن ماشین کشتار صهیونیست‌ها تصریح کرد: جنگ کنونی، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است. در یک طرفِ جبهه، ارتشی است که منتظر تسلیحات و بمب‌های بیشتر و قوی‌تر از طرف آمریکاست و در طرفِ دیگرِ جبهه، کودکانی هستند که دلتنگ یک لقمه نان شده‌اند. کسانی که امروز سکوت می‌کنند، فردا سیلی سختی خواهند خورد. امروز فلسطین معیار انسانیت، اخلاق و وجدان جامعه بشری است.
بخشی از متن سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی جناب آقای عبدالمجید تبّون،
رئیس‌جمهور محترم جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر
با ابراز خرسندی از سفر به الجزایر و حضور در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ریاست جناب‌عالی را تبریک گفته و از میزبانی دولت دوست و ملت عزیز الجزایر بابت برگزاری شایسته این اجلاس، سپاسگزاری می‌کنم. همچنین از دولت محترم قطر در طول دوره گذشته تشکر می‌کنم و از دبیرکل محترم و همکاران‌شان که در دبیرخانه مجمع به جهت فراهم‌سازی مقدمات برگزاری اجلاس و پیگیری امور جاری همت کردند، قدردانی می‌نمایم.
جناب آقای رئیس، رؤسای محترم هیئت‌های شرکت‌کننده، در ابتدا مایلم در مورد فلسطین، موضوع مهم جهان بشریت سخن بگویم.
نظام سلطه غربی امروز از همیشه ضعیف‌تر و تهی از معنا شده است
نظام سلطه غربی که بر پایه استعمار ملت‌های جهان شکل‌ گرفت امروز از همیشه ضعیف‌تر و تهی از معنا شده و بقای خود را در تداوم رابطه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر می‌داند. ملت‌هایی همچون ملت غیور الجزایر توانستند با مقاومت و جانفشانی یک میلیون شهید، خود را از زیر این بار گران، رها سازند ولی سنگینی این بار، همچنان بر دوش برخی از ملت­‌ها از جمله ملت مظلوم فلسطین احساس می‌شود.
تردیدی نیست که تاسیس رژیم صهیونیستی یک پروژه استعماری بود تا سلطه و نفوذ غرب در منطقه ما حفظ شود و اینک که به برکت مقاومت ملت فلسطین، ستون‌های این پادگان شیشه‌ای فروریخته و ضربات ترمیم‌ناپذیری بر پیکره آن وارد شده، بر همه واجب است که از آن ملت مظلوم و مقتدر به هر شیوه‌ ممکن حمایت کنند.
جنگ کنونی، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است. در یک طرف جبهه، ارتشی است که منتظر تسلیحات و بمب‌های بیشتر و قوی‌تر از طرف آمریکایی‌هاست و طرف دیگر جبهه، کودکانی هستند که دلتنگ یک لقمه نان شده‌اند. کسانی که امروز سکوت می‌کنند، فردا بدون تردید سیلی سختی خواهند خورد. امروز فلسطین معیار انسانیت، اخلاق و وجدان جامعه بشری است.
در حالی که آمارهای رسمی از شهادت بیش از 30 هزار زن و کودک به دست تروریست‌های صهیونیست حکایت دارد، هزاران نفر نیز چندین ماه است که زیر آوارها مانده‌اند و بمباران بی‌وقفه فرصتی برای بیرون کشیدن اجساد آنها فراهم نکرده است؛ بدتر آنکه صدها هزار نفر زن و کودک نیز به خاطر سوءتغذیه و بیماری با مرگ دست به‌گریبانند. سیاست‌های آمریکا غزه را در آستانه قحطی جدی قرار داده است.
شورای امنیت سازمان ملل که طبق منشور ملل متحد، ضامن صلح و امنیت معرفی شده است، به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، در برقراری آتش‌بس ناتوان مانده است. آمریکا در حمایت سیاسی و پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشته و بمب‌های آمریکایی و اروپایی از آرمان فلسطین انتقام می‌گیرند. آمریکا و اروپا اگر واقعاً به دنبال صلح و امنیت و عدم گسترش جنگ هستند باید دست از دروغگویی و ریاکاری بردارند و ارسال سلاح و بمب برای کشتار فلسطینی‌ها را متوقف کنند.
امروز فریادهای عدالت‌خواهی و صلح‌طلبانه به نفع مردم مظلوم غزه از سراسر جهان، بلند است
امروز فریادهای عدالت‌خواهی و صلح‌طلبانه به نفع مردم مظلوم غزه از سراسر جهان، از آمریکای لاتین تا آفریقا و اروپا بلند است و حتی افسران ارتش آمریکا نیز ترجیح می‌دهند، خود را به آتش بکشند ولی در جهنمی که جنایات غرب برای آنها مهیا کرده قدم نگذارند. آمریکا باید پاسخ دهد که آیا سازوکاری برای اعتراض چنین افسران معترضی به جنگ‌افروزی آمریکا وجود دارد، یا بقیه معترضین نیز باید خود را به آتش بکشند تا صدایشان شنیده شود. فاجعه قتل عام عامدانه ده‌­ها تن از مردم مظلوم و گرسنه‌ای که برای تهیه غذا تجمع کرده بودند ولی با حملات عامدانه ارتش تروریستی اسرائیل به خاک و خون کشیده شدند، غیرقابل تحمل و نیازمند اقدام فوری و برخوردی بازدارنده و بین‌المللی است.
اکنون نزدیک 5 ماه است که آزادی‌خواهان جهان بدون توقف در کشورهای مختلف در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از این رژیم، در خیابان‌ها پایداری و استقامت کرده و ناامید نشده‌اند. فریاد مستمر و خستگی‌ناپذیر آنان این است که کودک‌کشی را متوقف کنید، دست از محاصره مردم غزه بردارید، آب و غذا و دارو را به روی مردم مظلوم غزه نبندید، اقدام ضد حقوق ‌بشری بمباران بیمارستان‌ها را متوقف کنید، از حمله به مراکز امداد‌رسانی بین‌المللی و دفاتر سازمان ملل و صلیب سرخ خودداری کنید، خبرنگاران را نکشید؛ بدانید که صدای ملت مظلوم و مقتدر فلسطین خاموش نشدنی است.
این‌جانب به نمایندگی از ملت قهرمان ایران، از برادران عزیزم در سراسر جبهه مقاومت، به خصوص حماس و جهاد اسلامی و همچنین حزب‌الله سرافراز در لبنان و سلحشوران مبارز در یمن و هر انسان آزاده‌ای که شجاعانه مواضع شرافتمندانه‌ای در مقابل جنگ‌­طلبی صهیونیست‌ها و کشتار وحشیانه مردم غزه اتخاذ کرده، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
اسرائیل با وجود همه‌ جنایت‌هایی که مرتکب شده به هیچ یک از اهدافش دست نیافته است. مقاومت فلسطین همچنان به پایداری و استقامت خود ادامه می‌دهد. ملت فلسطین اثبات کرد که خون بر شمشیر پیروز است.
ما همچنان معتقدیم که آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط و رفع محاصره و ارسال اضطراری کمک‌های انسانی باید انجام شود و لذا از هر ابتکاری در این زمینه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
- باید جنایت‌های ارتکابی رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر حامیان این رژیم، در دادگاه صلاحیت‌دار بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و آنها به کیفر جنایاتی که انجام داده‌اند، برسند.
- باید این رژیم از سازمان ملل و همه مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی اخراج گردد و مورد تحریم جهانی ملت­‌ها و دولت­‌ها قرار گیرد.
- قطع کامل روابط پیدا و پنهان با این رژیم کمترین انتظار ملت‌های مسلمان از دولتمردان آنها است که سریعاً باید انجام پذیرد.
ما معتقدیم در برابر رژیمی که صدها قطعنامه بین‌المللی را زیر پا گذاشته و حتی به توافقات سازش­کارانه پشت پا زده است و اکنون به دنبال اشغال نظامی غزه و آواره کردن دوباره ملت فلسطین است پیروزی، فقط و فقط در مسیر مقاومت قرار دارد.
سرنوشت فلسطین باید به خود این ملت فلسطین  واگذار شود
جمهوری اسلامی ایران با ارائه یک راه‌حل سیاسی پایدار بر این باور است که با رجوع به آرای مردم فلسطین در هر کجای جهان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی، سرنوشت این سرزمین تاریخی به خود این ملت فلسطین واگذار شود.
اما بخش دوم، معطوف به موضوع مهم اجلاس است. در حالی که جهان با چالش‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون از جمله امنیتِ انرژی، تغییرات آب و هوائی و تنش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همگرایی بیشتر جوامع و همفکری و چاره‌اندیشی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی برای عبور از این چالش‌ها و حرکت در مسیر توسعه‌یافتگی، کمک به حفظ طبیعت و ایجاد آینده‌ای بهتر برای جهان پیرامون خود هستیم. مطمئناً استفاده صحيح و فراگیر از منابع طبیعی مانند گازِ طبیعی به عنوان سوختی پاک، ایمن و کارا نقش مهمی را در این عرصه ایفا خواهد کرد.
نظر به اهمیت افزایشِ حجم و تعریف مسیرهای جدید تجارتِ گاز طبیعی، ضروری است، سیاست‌های نوینی در دستورِ کار اعضای این مجمع قرار گیرد، تا در راستای افزایش صرفه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، شرایط لازم برای بهره‌مندی فراگیر از این موهبتِ الهی و انحصار‌زدایی در فناوری‌های مرتبط با تجارت گاز تسهیل گردد. مجمع می‌تواند با ابتکاراتِ مختلف، بازارهای منطقه‌ای خود را با تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و‌ هاب‌های گازی گسترش داده و مکانیزم‌های جذبِ سرمایه را طراحی نماید.
جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ذخایر عظیم گاز طبیعی، موقعیت ترانزیتی و فناوری بالای خود، قصد دارد با توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه با همه کشورها در بازار جهانی گاز، به‌خصوص کشورهای همسایه از آسیای مرکزی تا خلیج‌فارس و همسایگان خود در شرق و غرب، نقشی متناسب با این ظرفیت‌ها پیدا کند. راهبردِ منطقه‌ای ما مبتنی بر افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی و دسترسی هر چه بیشتر ملت‌های منطقه به این انرژی پاک و ارزش‌آفرین است. جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند آمادگی تبدیل شدن به‌ هاب انرژی و همچنین مسیری امن برای توزیع و ترانزیتِ گاز بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را دارد.
روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی به منزله حمایت مالی از این رژیم است
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله رئیسی در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادر‌کننده گاز در دیدار شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر با خوب توصیف کردن سطح روابط فیمابین، بر اجرائی شدن هر چه سریع‌تر توافقات صورت گرفته بین دو‌ کشور تاکید و آن را لازمه توسعه بیش از پیش روابط تهران - دوحه دانست.
وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی مؤثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نگرفته و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
رئیس‌جمهور ضمن ابراز تأسف عمیق از دچار شدن دولت‌های منطقه به بی‌عملی و محافظه‌کاری مفرط در قبال مسئله فلسطین، تصریح کرد: در حالی‌که امروز ملت مسلمان فلسطین چشم انتظار اقدام عملی و مؤثر دولت‌های اسلامی هستند، باید دید برخی دولت‌های عربی و اسلامی در برابر بی‌تفاوتی نسبت به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین چه پاسخی برای ملت‌های خود دارند.
رئیسی روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را به منزله حمایت مالی از این رژیم دانست و با بیان اینکه سیلی اقدامات این دولت‌ها به صورت خودشان خواهد خورد، افزود: این اتفاقات در جهان اسلام در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن تداوم جنایت و نسل‌کشی در غزه به دنبال وقت‌کشی و خرید زمان برای ادامه جنایات خود هستند.
امیر قطر: روابط دو کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد و این سطح روابط موجب افتخار دولت قطر است
شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد، این سطح روابط را موجب افتخار دولت قطر دانست.
امیر قطر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با آیت‌الله رئیسی ضمن بیان و تشریح آخرین تحولات منطقه تصریح کرد: قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مردم جهان فراموش نخواهد شد.
کشورهای اسلامی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها باید روابط اقتصادی‌شان را با این رژیم قطع کنند
آیت‌الله رئیسی در حاشیه اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر، همچنین در دیدار آقای «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس، توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.
وی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و تونس به میزان عمق پیوندهای قلبی و روابط سیاسی فیمابین توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه در شمال آفریقاست.
قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس نیز در این دیدار با بیان اینکه تونس خواستار توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دولت تونس در قبال مسئله فلسطین نیز هیچ اختلاف موضعی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.
تقویت روابط ایران و الجزایر به ارتقای سطح روابط ما با کشورهای آفریقایی کمک می‌کند
آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به الجزیره، با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور کشور دوست و برادر الجزایر برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه در 14 سال گذشته در سطح رئیس‌جمهور سفر به الجزایر انجام نشده است، افزود: الجزایر در نگاه مردم ما کشوری است که با استعمار مبارزه کرده و ملت ایران خاطرات بسیار خوبی از ایستادگی و مقاومت ملت الجزایر در مقابل استعمارگران دارند.
رئیس‌جمهور به جایگاه الجزایر در شمال آفریقا و نیز جایگاه ویژه این کشور در حوزه تمدنی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: الجزایر در قاره آفریقا جایگاه ممتازی دارد و تقویت ارتباطات ما می‌تواند کمک مؤثری به ارتقای سطح روابط ما با کشورهای آفریقایی به‌خصوص کشورهای شمال قاره آفریقا کند.
رئیسی همچنین به نقش مهم دو کشور در سازمان همکاری اسلامی، اوپک و مجمع کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد و گفت: نقش فعالانه ایران و الجزایر در سازمان‌های منطقه‌ای و نیز جهان اسلام ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است. همچنین ضرورت مبارزه با یک‌جانبه‌گرایی که مورد تاکید ایران و الجزایر و نیز بسیاری دیگر از کشورهای مستقل جهان است و نیز نگاه و موضع مشترک دو کشور در حمایت از حقوق فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه از دیگر عوامل نزدیکی تهران و الجزیره به یکدیگر است.
وی با بیان اینکه موضوع حمایت از حقوق فلسطینیان غزه که امروز نه فقط مسئله جهان اسلام بلکه مسئله جهان بشریت است نیز در دیدار دوجانبه رؤسای جمهوری ایران و الجزایر مطرح خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این دیدار توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
رئیس‌جمهور بازار الجزایر را فرصت خوبی برای فعالیت بازرگانان ایرانی و بازار ایران را نیز با توجه به ارتباطات کشورمان با کشورهای منطقه، زمینه خوبی برای فعالیت بازرگانان الجزایری معرفی کرد و گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور کشور دوست و برادر الجزایر موضوع مهم تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی که هر دو کشور ظرفیت‌های خوبی در آن دارند نیز مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
رئیسی همچنین هفتمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز را فرصت مناسبی برای پیگیری مباحث و پیشنهادات مطرح شده از سوی کشورمان در نشست قبلی این سازمان در دوحه دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز و نیز به دلیل ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه خلیج‌فارس و آسیای میانه می‌تواند به‌هاب منطقه‌ای تولید و صادرات گاز تبدیل شود.
وی تاکید کرد که این ظرفیت باید به دنیا معرفی شود تا بتواند زمینه تقویت تعاملات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای تولید و صادرکننده گاز را فراهم کند.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در حاشیه این نشست با سران کشورهای حاضر نیز دیدارهایی خواهیم داشت، اظهار داشت: قاره آفریقا به شکل عام و کشورهای اسلامی این قاره به شکل خاص جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند و امیدوارم این سفر بتواند در تقویت روابط منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نقش بسزایی داشته باشد.
رئیسی در ابتدای سخنان خود با شکرگزاری به درگاه خداوند برای زمان‌َشناسی، مسئولیت‌شناسی و حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: از همه مجریان و ناظران و دیگر دست‌اندرکارانی که با محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کرده و در حال حاضر نیز مشغول شمارش آرا هستند تا با امانتداری کامل نتایج را به مردم اعلام کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
«نه بزرگ» مردم ایران به جبهه ضد بشری استکبار
علاوه‌بر اینها، آیت‌الله رئیسی در پیامی با قدردانی از حضور آگاهانه و زمان‌شناسانه ملت بصیر و شریف ایران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: از خدای بزرگ می‌خواهم توفیق دهد همه خادمان مردم به‌ویژه منتخبان خانه ملت، بتوانند گام‌های مؤثری در جهت حل مسائل و مشکلات کشور بردارند و پاسخگوی این همه لطف و محبت مردم عزیز ایران اسلامی باشند.
رئیس‌جمهور در پیام خود برای قدردانی از حضور آگاهانه و زمان‌شناسانه ملت بصیر ایران خاطرنشان کرد: 
بسم ‏الله الرحمن الرحیم. درود و سلام خدا بر شما ملت بصیر و شریف ایران که با ‌حضور آگاهانه و زمان‌شناسانه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، موجب عزت و سربلندی بیش از پیش میهن اسلامی و یأس و سرخوردگی دشمنان این مرز و بوم  شدید.
وی افزود: بدخواهان ایران عزیز، همه توان خود را بسیج کرده بودند، تا انتخابات 11 اسفند بی‌رونق برگزار شود. حضور پر از ایمان و امید شما مردم فهیم و موقع‌شناس، «نه بزرگ» به جبهه ضدبشری استکبار و پنبه کردن رشته میلیاردها دلار هزینه‌کرد آنها برای طراحی و اجرای این سناریوی مزورانه بود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: این حضور سراسر شور و شعور، ضرب‌شست غیرتمندانه دیگر شما به ایران‌ستیزان عنود، پس از ضرب‌شست تاریخی‌تان در فتنه اغتشاشات سال قبل بود.
رئیسی همچنین عنوان کرد: این‌جانب با شکر به درگاه الهی و ارج نهادن بر عظمت و بزرگی ملت ایران، به طور ویژه از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاسگزاری کرده و همچنین از آحاد مردم، گروه‌ها و احزاب مختلف سیاسی، مراجع بزرگوار دینی، اصحاب رسانه بالاخص رسانه ملی و همه کسانی که مسئولانه برای آگاه‌سازی مردم تلاش کردند، صمیمانه قدردانی و از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مجریان و ناظران برگزاری انتخابات و نیروهای انتظامی و امنیتی در تأمین سلامت و امنیت شعب اخذ رأی نیز قدردانی می‌‌کنم.
وی در پایان بیان کرد: از خدای بزرگ می‌خواهم توفیق دهد همه خادمان مردم به‌ویژه منتخبان خانه ملت، بتوانند گام‌های مؤثری در جهت حل مسائل و مشکلات کشور بردارند و پاسخگوی این همه لطف و محبت مردم عزیز ایران اسلامی باشند.
حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار ولایت‌مدار افزود
آیت‌الله رئیسی همچنین در پیامی با قدردانی از حضور ارزشمند مردم خراسان جنوبی در رویداد بزرگ ملی انتخابات، از حسن اعتماد آنان به خود صمیمانه سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: از خداوند بزرگ توفیق پاسداری از این اعتماد را دارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تلاش مضاعف همه مسئولان کشور، شاهد اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی به‌ویژه در این استان زرخیز و مستعد باشیم.
رئیسی در پیامی به مردم خراسان جنوبی برای قدردانی از مردم این استان عنوان کرد: بسم‌الله الرحمن الرحیم. مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان خراسان جنوبی؛ حضور حماسی و مشارکت پرشور شما مردم نجیب و همیشه در صحنه این سرزمین، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه و سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های معاند و دشمنان انقلاب، بار دیگر تعهد دینی و انقلابی و عزم ملی شما را به نمایش گذاشت و برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار ولایتمدار افزود.
وی افزود: این‌جانب با قدردانی از حضور ارزشمند شما در این رویداد بزرگ ملی، از حسن اعتمادتان به این خادم ملت، صمیمانه سپاسگزارم و از خداوند بزرگ توفیق پاسداری از این اعتماد را دارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تلاش مضاعف همه مسئولان کشور، شاهد اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی به‌ویژه در این استان زرخیز و مستعد باشیم.
رئیس‌جمهور همچنین با ادای احترام به شهدای انقلاب عنوان کرد: ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی که با نثار خون خود استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند، از مراجع گرانقدر، به‌ویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ائمه محترم جمعه و علمای بزرگوار و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن روحبخش دامت توفیقاته که با تکیه بر اخلاق اسلامی و سعه صدر با روشنگری و حضور گرم خود موجبات مشارکت گسترده مردم استان در انتخابات را فراهم کردند و به صورت خاص از همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان تقدیر و تشکر می‌نمایم.
رئیسی در پایان گفت: از پیشگاه خداوند رحمان سربلندی، سعادت و عزت روزافزون ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی را خواستارم.