به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 926
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,573
بازدید ماه: 35,543
بازدید کل: 23,697,365
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۸۴ - سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان و بازدید میدانی از روستاهای درگیر سیلاب ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان

و بازدید میدانی از روستاهای  درگیر سیلاب 

   ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

ایرنا - بازدید میدانی رئیس جمهور از دشتیاری/ درخشش نور امید در چشمان  سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان - صاحب‌خبرایسنا - سفر رئیسی به سیستان‌وبلوچستان و بازدید از روستاهای درگیر سیلاب -  صاحب‌خبر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: بعد از جلسه‌ای که در هیئت دولت و خبرگان داشتم، بلافاصله به چابهار حرکت کردم با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدارهای هواشناسی و وقوع احتمالات از هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد مناسب در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کارهایی که باید انجام شود به‌ویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم‌گیری کنیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر درست به این مسئله توجه نشود سیل آتی نگران‌کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسئولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم.
ساخت سد در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیده است اما بهسازی جاده‌ها بسیار اهمیت دارد؛ از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان و تیم مدیریتی استان که به صورت شبانه‌روزی در این منطقه تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنم.
رئیس‌جمهور با اشاره پیگیری وزیر راه درخصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود، بالاخره گاهی چند ساعت یا چند روز باران می‌بارد آب این باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند که به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.
رئیسی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مسئله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم‌له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم، علاوه‌بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده حضور پیدا کند.
رئیس‌جمهور افزود: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کارهای اولیه برای امدادرسانی در آن منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کارهای آتی برنامه‌ریزی صورت بگیرد.
رئیسی با تاکید بر اینکه کارهای آینده نیاز به همکاری همه دارد، ادامه داد: کار کشاورزی در این منطقه بسیار مهم است، وزیر جهادکشاورزی که در این سفر همراه ما است، به این منطقه تعلق و به مسائل کشاورزی آشنایی دارد، باید پیگیری کند که از این آب رحمت الهی بتوان در جهت رشد کشاورزی منطقه استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه مردمی زحمتکش و پرتلاش هستند، بیان کرد: اینکه در این منطقه گفته شده به مواد غذایی احتیاج نداریم و آن را به کشور همسایه پاکستان که گرفتار سیل است ارسال کرده‌ایم این نشان می‌دهد مردم سیستان و بلوچستان با کرامت هستند و با رفع نیاز خود به کشور همسایه نیز کمک می‌کنند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این از آن جلوه‌های زیباست که مردم این منطقه با رفع نیاز از نظر مواد غذایی به جای انبار کردن این اقلام آنها را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند این از صفات ارزشمند مردم این منطقه است به خاطر روحیه ایثار و از خودگذشتگی مردم این منطقه شکرگزار خداوند هستیم.
وی افزود: امیدواریم نعمت بارش نزولات آسمانی در این منطقه و تمام نقاط کشور بیشتر شود و ما بتوانیم از آن به درستی بهره برده و با همین سیل بندهایی که وجود دارد و فراهم کردن امکانات زیرساختی مناسب آب بارانی که گاهی جاری می‌شود را برای کشاورزی و نیاز مردم منطقه استفاده کنیم.
برای پیشرفت کشور استفاده از صنعت هسته‌ای را
 کنار نمی‌گذاریم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به الجزایر و شرکت در هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در روزهای 12 و 13 اسفند، گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» تلویزیون ملی الجزایر داشت و به سؤالاتی درباره موضوع فلسطین، روابط ایران و الجزایر، آخرین وضعیت مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی وی از نتایج و دستاوردهای هفتمین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز پاسخ داد و از جمله درباره مسئله فلسطینیان غزه گفت: امروز نه تنها مردم منطقه بلکه مردم جهان از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند و فکر می‌کنم که اگر وضعیت این‌گونه پیش برود، خشم جوانان همه ملت‌ها، چه در آمریکا و انگلیس و چه در دیگر کشورها و قاره‌های مختلف در هر نقطه‌ای به شکل دیگری جلوه‌گر خواهد شد.
رئیسی در رابطه با موضوع فلسطین و حساسیت آن و در پاسخ به خبرنگار گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. بسیار خرسندم از اینکه این دو روز در سرزمین کشور دوست و برادر الجزایر هستم و باید از دولت الجزایر برای برگزاری موفق اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز تشکر کنم. بی‌تردید همگرایی، همفکری و هم‌اندیشی بین کشورهای صادرکننده گاز می‌تواند برای آینده اقتصادی منطقه مؤثر باشد.
وی افزود: بنده در ابتدای این نشست به دلیل اهمیت و حساسیت بسیار زیاد موضوع فلسطین و غزه،‌ سخنم را با پرداختن به این مسئله آغاز کردم، چرا که امروز مسئله فلسطین نه فقط مسئله جهان اسلام بلکه مسئله جهان بشریت است و همه انسان‌های آزاده در دنیا نسبت به این موضوع حساس شده‌اند‌.
رئیس‌جمهور ضمن اعلام اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی با هیچ قانونی همخوانی ندارد اظهار کرد: آنچه امروز در غزه تحت عنوان جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل‌کشی، محاصره غذایی و دارویی زنان و کودکان و ویران کردن خانه‌های مردم در حال وقوع است، با هیچ قانون و میثاق بین‌المللی همخوانی ندارد و یک رسوایی بزرگ برای غرب و باعث نمایان شدن چهره بدون رتوش و نقاب آمریکا برای مردم جهان است.
رئیسی در ادامه نیز افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حالی این جنایات هولناک را مرتکب شده که 75 سال است با اشغال سرزمین فلسطینیان،‌ ویران کردن خانه‌ها،‌ نابود کردن زمین‌های کشاورزی، کشتار زنان و کودکان و به بندکشیدن و شکنجه جوانان این سرزمین، فلسطینیان را از تمامی حقوقشان محروم کرده است.
وی در ادامه نیز عنوان کرد: امروز و با گذشت 75 سال در حالی توجه جهانیان به غزه جلب شده و‌ قلوب همه مردم جهان از این حجم از جنایت جریحه‌دار شده که متاسفانه آمریکا با همه توان از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی، مالی و رسانه‌ای انجام می‌دهد و تأسف‌بارتر از آن سکوت مجامع بین‌المللی، بی‌توجهی سازمان‌های حقوق بشری و از کارآیی افتادن سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن در قبال این جنایات است.
رئیس‌جمهور در رابطه با هم عقیده بودن ایران و الجزایر در قبال حمایت و احقاق حقوق مردم فلسطین ابراز کرد: بحمدالله در این مسئله کشور دوست و برادر الجزایر نیز با ما هم‌عقیده است و هر دو کشور نگاهی مشترک نسبت به احقاق حقوق حقه مردم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر داریم که این اشتراک مواضع نسبت به مسئله فلسطین بسیار اهمیت دارد. امروز همچنین همه کشورهای مستقل با ما درباره آزادی فلسطین، تشکیل حکومت مستقل فلسطینی با محوریت قدس شریف و مجازات و کیفر رژیم صهیونیستی هم نظر و هم عقیده شده‌اند. 
رئیسی در پاسخ به این سؤال که «ظرفیت‌های دو کشور و نگاه راهبردی و آینده‌نگر، چه پروژه‌های اقتصادی را برای همکاری متقابل در آینده در نظر دارید؟» مطرح کرد: فکر می‌کنم از جمله پروژه‌هایی که می‌توانیم با کشور الجزایر پیش برویم، هم در حوزه انرژی است و هم در حوزه تجارت، به ویژه نقل و انتقالات دریایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. همکاری در حوزه پولی و بانکی هم از مسایلی است که حتماً می‌تواند برنامه‌ریزی شود. همچنین زمینه‌ها و بسترهای بسیار خوبی به ویژه در حوزه علم و فناوری برای همکاری داریم. جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در حوزه علم و فناوری دارد و در این حوزه می‌توانیم همکاری‌های خوبی را با الجزایر داشته باشیم.
 وی راجع به برنامه هسته‌ای ایران گفت: انرژی هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است. ما باید از این موهبت در جهت رفاه و بهتر شدن زندگی مردم‌مان استفاده کنیم. انرژی هسته‌ای در پزشکی، صنعت، معدن، انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی استفاده‌های بسیاری دارد.
رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: آنچه غربی‌ها و در رأس آنها آمریکایی‌ها از آن اعلام نگرانی می‌کنند، این است که ایران بخواهد از انرژی هسته‌ای در ساخت بمب اتم استفاده کند که بارها اعلام کرده‌ایم که ما از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد و تاکنون نیز هیچ‌گونه انحرافی در استفاده ایران از این انرژی و صنعت مشاهده نشده است. به هیچ‌عنوان هیچ‌گونه انحرافی نداشته‌ایم، چون آژانس انرژی اتمی بر صنعت هسته‌ای ما نظارت دارد و تا امروز 15 بار به شکل رسمی اعلام کرده که صنعت هسته‌ای در ایران صلح‌آمیز است و هیچ‌گونه انحرافی ندارد، اما غربی‌ها به این اعلام‌ها پایبند نیستند؛ خودشان اعلام می‌کنند و خودشان هم این اعلام‌های رسمی را نقض می‌کنند.
رئیسی با ذکر این مسئله که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است بیان داشت: امروز کشورهایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند که خودشان بمب اتم دارند و از فعالیت‌های کشوری ابراز نگرانی می‌کنند که تا امروز اثبات کرده که به دنبال بمب اتم نبوده و صرفا دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در این‌جا آن است که ما استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را حق مسلم جمهوری اسلامی می‌دانیم و در اقدامات‌مان انحرافی نداریم. این پایبندی به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای به خاطر منع کشورهایی نیست که خودشان همه بمب هسته‌ای دارند، بلکه برآمده از اعتقاد و باور ماست. این کشورها چرا نگران رژیم صهیونیستی نیستند که خودش کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟! چرا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نگران رژیم صهیونیستی که دارای کلاهک‌ هسته‌ای است و هیچ صلاحیتی هم در این زمینه ندارد، نیستند؟ در جریان همین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یکی از وزرای این رژیم رسما مردم فلسطین را به استفاده از بمب هسته‌ای تهدید کرد.
رئیس‌جمهور افزود: اینها چرا نگران چنین رژیمی با چنین رویکردی نیستند، اما نگران جمهوری اسلامی ایران هستند که نه تنها بمب هسته‌ای ندارد، بلکه اقدامات هسته‌ای او هم صلح‌آمیز است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بارها این مسئله را تایید کرده است.
رئیسی در ادامه بیان کرد: این خودش یک نکته قابل توجه برای مردم جهان است. معلوم است که مسئله آنها ایران است نه بمب هسته‌ای، آنها دنبال اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایرانی هستند که مقتدر است، روی پای خود ایستاده و صنعت هسته‌ای‌اش بومی‌سازی شده است. وقتی رژیم صهیونیستی اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کرد، فکر می‌کرد صنعت هسته‌ای در کشور ما زمینگیر می‌شود، اما دید نه! فعالیت صنعت هسته‌ای همچنان ادامه دارد، چون این صنعت در کشور ما بومی شده است.
وی با بیان اینکه ایران میز مذاکرات را ترک نکرد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عین حال در راستای حسن نیت هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرد. هر زمان که میز مذاکره بین ما بوده و در چارچوب مذاکرات «1+5»، «1+4» ما میز مذاکره را ترک نکردیم و سخن حق و منطقی‌مان را به اعضای جلسه و دنیا اعلام کرده‌ایم.
رئیس‌جمهور همچنین اعلام کرد: در حال حاضر نیز میز مذاکره را ترک نکردیم چرا که ما منطق داریم و کسی که منطق دارد نگران مذاکره نیست. ما یک قرار و توافقی داشتیم که بزرگ‌ترین ناقض این قرار آمریکایی‌ها بودند. آمریکایی‌ها رسما آمدند قرارداد را جلوی چشم همه مردم جهان نقض کردند و زیر پا گذاشتند. نه اینکه ترامپ این کار را کرده باشد، اصلا ماهیت آمریکا، ماهیت نقض پیمان و قرارداد است. قرآن کریم در مورد این‌گونه قدرت‌های سلطه‌گر می‌فرماید اینها پیمان‌شکن هستند. آمریکایی‌ها رسما از این پیمان خارج شدند و اروپایی‌ها هم به قرار خودشان پشت پا زدند و به تعهدات خود عمل نکردند. آن کس که به این قرارداد هسته‌ای عمل کرد فقط جمهوری اسلامی ایران بود. پس اولا ایران میز مذاکره را ترک نکرده، ثانیا نقض‌کننده پیمان آمریکایی‌ها بودند و اروپایی‌ها هم تاکنون به تعهدات خودشان پایبند نبودند.
رئیسی ضمن بیان اینکه اما اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ‌گونه انحرافی ندارد بیان کرد: ما می‌خواهیم چه کار کنیم، باید بگویم که فعالیت‌های هسته‌ای ما هیچ‌گونه انحرافی ندارد و معتقدیم استفاده از این صنعت برای پیشرفت کشور ما مؤثر است و لذا نمی‌توان آن را کنار گذاشت.
 وی درخصوص هفتمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: معتقدم مباحثی که در هفتمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز مطرح شد، نکات قابل توجهی بود و حتما دبیرخانه باید آنها را جمع‌بندی کند تا بتوانیم یک گام در جهت همکاری بیشتر بین کشورهای صادرکننده گاز برداریم.
رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: بنده در این نشست اعلام کردم که جمهوری اسلامی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال تجربیات خود در حوزه انرژی و گاز به دیگر کشورها آمادگی دارد. سخنان جناب آقای عبدالمجید تبون هم گرایش به همین نگاه داشت.
رئیسی در پایان تصریح کرد: با عنایت به سخنان رئیس محترم جمهوری الجزایر در این جلسه و نیز نگاهی که در این نشست بین اعضا وجود داشت، همه باور دارند که با توجه به نیازی که امروز منطقه و جهان به گاز دارد، کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز باید با هم همکاری بسیار نزدیکی داشته باشند. همچنین تعامل کشورهای مصرف‌کننده با تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز نیز بسیار حائز اهمیت است. امیدوارم این مجمع بتواند با ریاست آقای عبدالمجید تبون گامی بلند در جهت ارتقای همکاری، همگرایی و پیشرفت کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در منطقه و جهان بردارد.
  شکرانه مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات
خدمت خالصانه و صادقانه به آنان است
علاوه‌بر اینها، آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت با تقدیر و تجلیل از حضور پرشور و با شکوه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز صمیمانه سپاسگزاری کرد.
وی با اشاره به 4 محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کیفیت برگزاری انتخابات افزود: با همت دولت و وزارت کشور و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری، انتخابات در سلامت و امنیت کامل و به شکل رقابتی برگزار شد و مشارکت پرشور مردم در انتخابات نیز مسئولیت مسئولان در خدمت‌گزاری به آنان را مضاعف کرده است.
رئیس‌جمهور شکرانه این مشارکت آگاهانه را خدمت خالصانه و صادقانه به مردم دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه پیگیری تامین نیازهای کشور و رفع مسائل و مشکلات تا حصول نتیجه از ویژگی‌های اصلی دولت انقلابی و مردمی است، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرائی و همه همکاران دولت توجه داشته باشند که هرگز نباید اجازه دهند کاری که امروز می‌شود انجام داد به فردا موکول شود.
رئیسی همچنین با اشاره به گزارش بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان، ضمن تاکید بر به میدان آمدن همه دستگاه‌ها برای تسریع در امدادرسانی به سیل‌زدگان، به احتمال وقوع بارش‌های جدید نیز اشاره کرد و پیش‌بینی تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات و حوادث احتمالی را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش وزیر نفت از هفتمین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به دلیل اقدامات موفق و پیش‌روانه انجام شده در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل و نیز افزایش تولید 5 درصدی در دوره 2 ساله گذشته، در قیاس با متوسط رشد 2.5 درصدی تولید دیگر اعضا مورد تقدیر قرار گرفت که جای خوشنودی و قدردانی دارد و امیدوارم با پیگیری‌های مجدانه وزارت نفت طرح جمع‌آوری گازهای مشعل هر چه سریع‌تر تکمیل گردد تا هم از سوزاندن ثروت ملی جلوگیری و هم آلایندگی‌های زیست محیطی آن متوقف شود.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت، وزیر نفت ضمن تقدیر از حضور مؤثر آیت‌الله رئیسی در اجلاس سران مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز در الجزایر، به ارائه گزارشی از روند برگزاری و دستاورد هیئت ایرانی در این اجلاس پرداخت و گفت: طبق گزارشی که دبیرخانه مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز در پایان این اجلاس منتشر کرد، جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌ها، به رکورد افزایش 5 درصدی تولید گاز دست یافته و این در حالی است که میانگین تولید دیگر کشورهای صادرکننده گاز 2.5 درصد بوده است.
وزارت آموزش و پرورش در مورد عناصر هویت‌بخش
و فضای تنفس تربیتی کودکان و نوجوانان
وظیفه‌ای خطیر دارد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به جشنواره ملی کتاب رشد‌، ایجاد روش‌های کارآمدتر در تعامل با دیگر متولیان و دست‌اندرکاران امر نشر، جهت تسهیل در دسترسی به آثار ممتاز و تجهیز چند برابری کتابخانه‌های مدارس با کتاب‌های متناسب و البته افزایش شوق و فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را از ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط عنوان کرد و افزود:‌ امید است که بتوانید با ریل‌گذاری و حرکت در مسیر تعالی، برای نسل فردای این کشور به لسان قرآن حکیم،‌هادی به سبیل رشد و رشاد در محیط تعلیم و تربیت باشیم.
بخشی از متن پیام رئیس‌جمهور که توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد، به شرح زیر است‌:‌
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انتخاب کتاب خوب و مفید برای مطالعه و التفات در به‌گزینی کتاب‌ها به‌خصوص در مورد کودکان و نوجوانان به سبب شخصیت شکل‌پذیر و هویت در حال تکامل این گروه مخاطب، صدچندان دارای اهمیت است.
دستگاه‌های متولی امر تربیت و تعلیم این نسل آینده‌ساز کشور بالاخص وزارت آموزش و پرورش، نه تنها در مورد کتب درسی و فضای آموزشی مدرسه که بنابر سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، در مورد جمیع عناصر هویت‌بخش و فضای تنفس تربیتی کودک و نوجوان ما، وظیفه‌ای خطیر دارند که ارزیابی‌صلاحیت و تضمین استاندارد کیفیت آثار مکتوب و چندرسانه‌ای حوزه کودک و نوجوان با ابزار «نشان رشد» یک نشانه از احساس مسئولیت در  انجام این مأموریت است.
دستیابی به این جایگاه نیازمند تعمیق کیفیت بررسی و شفافیت در ارزیابی، مقدمه افزایش شناخت و اعتماد عمومی به نشان رشد وزارت آموزش و پرورش است.