به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 964
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,611
بازدید ماه: 35,581
بازدید کل: 23,697,403
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۸۵ - استقبال پرشور مردم خوزستان از رئیسی: روز پُرکارِ دولت با اجرای چندین اَبَر پروژه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
استقبال پرشور مردم خوزستان از رئیسی:
 روز پُرکارِ دولت با اجرای چندین اَبَر پروژه
  ۱۴۰۲/۱۲/۱۸

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، صبح جمعه برای هشتمین‌بار در دوران ریاست دولت سیزدهم، برای افتتاح چندین پروژه به استان خوزستان سفر کرد.

رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان ایذه در مصلی نماز جمعه این شهرستان،‌ با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان به‌ویژه ایل بختیاری در دوران دفاع مقدس، گفت: ایل بختیاری نشان دادند که مردمی علاقه‌مند به دین، ‌ارزش‌ها و استقلال کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت، در این مردم موج می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: لرها و بختیاری‌های عزیز حقیقتا در دفاع مقدس، سلحشوری، غیرتمندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند.
رئیسی با بیان اینکه لرها و بختیاری‌ها در عرصه‌های مختلف، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناکام گذاشتند،‌ تأکید کرد: در ایذه شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی، دشمن قصد توطئه، فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی داشت اما مردم هوشیار، با بصیرت،‌ ولایی و دوستدار انقلاب اسلامی، حقیقتاً دشمنان را ناکام گذاشتند.
رئیس‌جمهور با قدردانی از جان‌فشانی اقوام لر ایل بهمئی و چهارلنگ و رشادت‌های آنها در دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم بیان کرد: همه مردم به مرزبانی و وفاداری شما مدیون هستند. رئیسی در ادامه رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی شهرستان ایذه را از اولویت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال آب از سد کارون 3 به ایذه،‌ باغملک و رامهرمز، برنامه با اولویت بالای دولت سیزدهم است و حتماً انتقال آب از این سد تسریع  و موانع این طرح،‌ با حضور وزیر نیرو و سایر وزرا، در این سفر برطرف خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله مهم اشتغال جوانان شهرستان ایذه و نگرانی خانواده‌ها در این باره، گفت: علاوه‌بر موضوع فعال شدن دامداری در این خطه که سالیان دراز، جزو محورهای مهم اشتغالزایی در این منطقه بوده،‌ وضعیت کشاورزی نیز برای اشتغال، تقویت خواهد شد.
رئیس‌جمهور بیان کرد: همچنین طرح فولاد ورقه‌ای، با سرمایه‌گذاری ایمیدرو، فولاد اهواز و چند شرکت بزرگ در منطقه ‌ایذه راه‌اندازی خواهد شد و وزیر صمت،‌ سایر وزرا و استاندار خوزستان هم تلاش کنند تا صنایع مهم با سرمایه‌گذاری ایمیدرو سریعاً فعال شود.
رئیسی با اشاره به علاقه‌مندی جوانان و مردم ایذه و منطقه ‌ایل بختیاری به ورزش، به‌ویژه کشتی تصریح کرد: یک سالن مناسب کشتی برای جوانان و همچنین یک سالن چند منظوره برای بانوان که بتوانند در یک فضای مناسب ورزش کنند، احداث خواهد شد.
اعلام آمادگی 200 نفر از جوانان ایذه برای احداث گلخانه
وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی 200 نفر از جوانان ایذه برای احداث گلخانه، گفت: اعتبارات این بخش تخصیص داده خواهد شد تا با همت شما، کارهای بزرگ کشاورزی در استان خوزستان، رقم بخورد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه ‌ایذه، تصریح کرد: شهرستان ایذه، منطقه‌ای باستانی، تاریخی و گردشگری است و دولت به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعال شدن گردشگری در این منطقه، کمک خواهد کرد.
رئیسی گفت: طبیعت زیبای منطقه ‌ایذه می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد و لذا فعال شدن اقتصاد گردشگری منطقه، حتماً دنبال خواهد شد.
وی مسئله راه‌های ارتباطی استان خوزستان به ویژه شهرستان ایذه را یکی از موارد با اولویت بالا و مورد توجه دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در این دور از سفرهای استانی، حتماً درباره طرح‌های با اولویت بالای استان خوزستان، اقدام خواهد شد.
ازدواج،‌ اشتغال و مسکن سه اولویت محوری دولت سیزدهم
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، ازدواج،‌ اشتغال و مسکن را سه اولویت محوری دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: مسئله وام ازدواج و اعتبارات دولتی، اشتغال و همچنین مسکن در شهرهایی که اراضی آماده برای احداث مسکن وجود دارد، حتماً در دستور کار استاندار، فرماندار و مدیران استان خوزستان خواهد بود.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ادارات دولتی باید نماد و نمود گره‌گشایی از مردم باشند تصریح کرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداری، جلوی خدمت‌رسانی به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم که رشوه، فساد و رابطه ناسالم در یک اداره رخنه کرده است و مردم باید احساس کنند که ادارات و سازمان‌ها در تمام کشور و منطقه، گره‌گشای آنها هستند.
تعهد دولت سیزدهم در تحقق وعده‌ها، پیشرفت
و حل مشکلات کشور
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای هشتمین‌بار در دوران ریاست دولت سیزدهم، برای افتتاح و بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، طرح غدیر به منظور آبرسانی به 26 شهر و هزار روستای استان خوزستان و تصفیه‌خانه شهر‌های شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین و همچنین طرح آبرسانی به شهر‌های دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک به استان خوزستان سفر کرد.
در این سفر، عملیات اجرائی طرح آب فدک با هدف آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهر‌های ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و 690 روستای منطقه نیز آغاز می‌شود و طرح‌های آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از 1700 روستای دیگر به بهره‌برداری رسید. همچنین رئیس‌جمهور، افتتاح رسمی کارخانه فولاد زمزم 3 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید فولاد در غرب آسیا را نیز به بهره‌برداری رساند. از طرف دیگر با افتتاح فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، 8 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
علاوه‌بر اینها، افتتاح طرح آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که دولت سیزدهم آن را به بهره‌برداری رساند.
این‌گونه از سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها نه نمادین، بلکه در جهت پیشرفت کار و نظارت مستقیم رئیس‌جمهور بر پروژه‌ها بوده است و این سفر نیز همچون دیگر سفرها، با بهره‌برداری حداکثری از پروژه‌‌ها و استقبال پرشور مردم مواجه شد. استقبالی که نشان‌دهنده امید مردم به پیشرفت روزافزون کشور، ایستادگی در برابر مشکلات و رسیدن به قله است.
حال باید دید که مدعیان اصلاحات و افراد به اصطلاح دلسوز کشور، با کج‌سلیقگی خود و بی‌انصافی همچنان به از دست رفتن امید مردم، بیهوده بودن سفرهای رئیس‌جمهور و به نام زدن طرح‌های افتتاحی دولت سیزدهم به نام دولت قبل و بی‌عملی دولت فعلی ادامه خواهند داد یا خیر!
تاکید رئیس‌جمهور بر حل مسائل و مشکلات از قبیل ساخت مسکن، ایجاد اشتغال، ازدواج جوانان، ایجاد زیرساخت در کشور و به‌خصوص روستاها و همچنین مبارزه با فساد حکایت از تعهد دولت سیزدهم بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم کشور داشته و صرفا وعده و وعیدهای توخالی و شعار نبوده است. همچنان که این امور را یادآوری و نسبت به حل آنها اقدام می‌کند.
افتتاح کارخانه فولاد زمزم 3
به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی کشور
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن افتتاح رسمی کارخانه فولاد زمزم 3 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید فولاد در غرب آسیا، از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران مجموعه از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات آن مطلع شد.
آهن اسفنجی در زنجیره ارزش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز واحدهای فولاد‌سازی، ذوب و ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد و درواقع یکی از محصولات میانی در زنجیره ارزش فولاد است که نقش مؤثری در افزایش کیفیت محصول نهائی دارد و کارخانه زمزم 3 به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی، جمهوری اسلامی ایران را از این حیث بی‌‌نیاز خواهد کرد.
کارخانه زمزم 3 در زمینی به مساحت حدودی 21 هکتار ایجاد شده و در احداث آن تا بیش از 60 درصد از توانمندی‌های تامین و تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بهره گرفته شده است.
برای احداث این کارخانه در مجموع 151 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که ارزش روز این سرمایه‌گذاری معادل
6 هزار و 500 میلیارد تومان است.
ظرفیت تولید سالیانه کارخانه زمزم 3، یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی است که قابل افزایش تا 2 میلیون تن می‌باشد. این کارخانه با جایگزینی تکنولوژی به‌روز «میدرکس»، ظرفیت تولید 220 تن آهن اسفنجی در ساعت با درجه فلزی 93 درصد و کربن 2.2 را دارا است که با کاهش قابل توجه میزان مصرف انرژی و نیز آلاینده‌های محیط زیستی همراه خواهد بود.
با بهره‌برداری رسمی از این واحد 200 فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.
همچنین علاوه‌بر افتتاح کارخانه زمزم 3، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه نیز از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.
طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز، با ظرفیت تولید 600 هزار تن اجرا شده و محصول تولیدی آن، ورق‌های فولادی گرم است. ارزش سرمایه‌گذاری در این طرح 50 هزار میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن حداقل یک هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.
احداث کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه در فاز اول برای تولید 360 هزار تن نورد ورق عریض از سال 1399 آغاز شد و در فاز دوم که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به 600 هزار تن در سال خواهد رسید.
همکاری با 115 شرکت دانش‌بنیان در احداث کارخانه زمزم 3
باعث افتخار و شایسته قدردانی است
آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح همزمان 2 پروژه عظیم فولادی زمزم 3 و آدینه و نیز آغاز بهره‌برداری از فاز نخست 2 میدان نفتی سپهر و جفیر، امروز را روزی خوب برای خود در سرزمین شهادت، رشادت، شجاعت و ایثار توصیف و تصریح کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهمی در عرصه اقتصاد و تولید به دست با برکت و با کفایت مهندسان، مشاوران و کارگران شریف بودیم که جا دارد از همه آنها صمیمانه قدردانی کنم.
وی افزود: شما در شرایط اقلیمی دشوار خوزستان و نیز با وجود تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشور توانستید اراده خود را به دشمن تحمیل کنید؛ دشمن اراده کرد تولید و اشتغال در کشور ما رونق نداشته باشد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا نشود، اما شما در میدان تقابل و جنگ اراده‌ها، اراده خود را بر او تحمیل کردید.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رسیدن تولید کارخانه فولاد زمزم 3 به ظرفیت نهائی 2 میلیون تن در سال، ایران را به رتبه‌های برتر منطقه و دنیا در تولید آهن اسفنجی ارتقا می‌دهد، اظهار داشت: در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه شعارهایی را مشاهده کردم که گواه تحقق اراده شما بود؛ اینکه نوشته شده بود این پروژه بدون دخالت کارشناسان خارجی انجام شده یا اینکه نوشته بودید «ما توانستیم» و فعل توانستن را صرف کرده بودید، مایه خرسندی، خوشحالی و قدردانی است.
رئیسی همکاری با 115 شرکت دانش‌بنیان و نیز بهره‌گیری از توان 50 شرکت تخصصی در اجرای پروژه کارخانه فولاد زمزم 3 را نیز باعث افتخار و شایسته قدردانی عنوان کرد و گفت: آنچه اینجا انجام شده از یک‌سو مایه خرسندی است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که شما می‌توانید گام‌های بلندتری برداشته و کارهای بسیار بزرگ‌تری انجام دهید.
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب
آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور در شهرستان شوش، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کرد. فاز اول این مجتمع در مدت 2 سال و با سرمایه معادل 200 میلیون یورو اجرا شده و از ظرفیت تولید سالانه 400 هزار مترمکعب برخوردار است.
رئیس‌جمهور در جریان این مراسم از بخش‌های مختلف کارخانه و مزرعه کشت چوب این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های آن مطلع شد.
با بهره‌برداری از این مجتمع حداقل هزار فرصت شغلی مستقیم و 8 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و ضمن تامین مواد اولیه تولید انواع محصولات فشرده چوبی بدون آسیب و لطمه به محیط زیست، از منابع طبیعی نیز صیانت شده و باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های‌ هایگلاس، صفحات لب‌گرد و کاغذ آغشته ملامینه است.
این مجموعه در راستای تولید و ایجاد اشتغال و به منظور حفاظت از جنگل‌ها و محیط زیست، صیانت از منابع ملی و فراهم کردن بستری مطمئن برای جوانان جویای کار، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در خصوص تأمین مواد اولیه، طرح زراعت درختان جنگلی با سرعت رشد بالا را در قالب شرکت کشت و صنعت پاک چوب در دستور کار قرار داده است.
مراحل اجرائی پروژه کشت و صنعت پاک چوب پس از تحویل زمینی به مساحت 584.6 هکتار از اراضی بایر در سال 94 آغاز و در فاز اول 125 هزار اصله نهال اکالیپتوس در زمینی به وسعت 70 هکتار از اراضی شرکت، در اسفند 94 کشت شد.
در بهار سال 96 پس از تکمیل ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری مجموعه، طی مدت سه ماه کل اراضی باقیمانده شرکت با وسعت حدود 500 هکتار و تعداد 900 هزار اصله نهال کشت شد و تا به حال بالغ بر یک میلیون و 200 هزار اصله درخت در این مجموعه کشت شده است.
شرکت پاک چوب همچنین در راستای اشتغال‌آفرینی غیرمستقیم، تاکنون اقدام به توزیع حداقل 2 میلیون 500 هزار نهال میان مردم به منظور خرید چوب آن کرده است.
در مجتمع کشت و صنعت پاک چوب در راستای صیانت از منابع ملی و درختان، از تنه درختان اکالیپتوس کشت شده برای تولید الوار، از شاخه‌های آن برای تولید محصولات فشرده و از برگ‌های درخت نیز برای تولید عصاره اکالیپتوس استفاده می‌شود.
بهره‌برداری رسمی از فاز اول میادین نفتی سپهر و جفیر
آیت‌الله رئیسی که برای بهره‌برداری از چندین پروژه تولیدی و زیربنایی به خوزستان سفر کرد، از طریق ویدئوکنفرانس فاز اول میادین نفتی جفیر و سپهر را با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه نفت خام افتتاح کرد.
این میادین اولین پروژه‌های نفتی هستند که به شکل کامل با سرمایه‌گذار و پیمانکار ایرانی اجرا می‌شوند. برای این منظور قراردادی 20 ساله منعقد شده که بر اساس آن قرار است در مدت 20 سال (از سال 1398 تا 1418) در مجموع
2.8 میلیارد دلار برای این میادین سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا تولید آنها به 110 هزار بشکه در روز برسد. در فاز اول این پروژه نیز تاکنون 414 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.
افتتاح اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»
علاوه‌بر اینها، آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان، با حضور در شهرستان شوشتر از پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» شرکت کشت و صنعت کارون که برای اولین‌بار در کشور اجرا شده است، بازدید و دستور آغاز رسمی بهره‌برداری از آن را صادر کرد.
این پروژه با مشارکت شرکت کشت و صنعت کارون و نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه برای اولین‌بار در صنعت نیشکر، در زمینی به وسعت 118 هکتار با استفاده از جدیدترین روش آبیاری در دنیا انجام و آماده بهره‌برداری شده که علاوه‌بر کاهش مصرف آب، باعث افزایش بهره‌وری در نهاده‌های کشاورزی و افزایش تولید محصول نیز خواهد شد.
این پروژه در فاز اول در سطح 1400 هکتار و در فاز دوم در سطح 3500 هکتار اجرا خواهد شد.
میدان دادن به بیگانگان امنیت‌آور نیست
و آرامش فقط با همکاری کشورهای منطقه تضمین خواهد شد
آیت‌الله رئیسی در دیدار آقای سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان و هیئت همراه، با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه قفقاز، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر موضع ثابت خود مبنی بر نپذیرفتن هیچ‌گونه تغییری در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه، قاعده حاکم بر روابط میان کشورهای منطقه را احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم مداخله بیگانگان در امور منطقه می‌داند. وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت منطقه صرفا توسط کشورهای همین منطقه قابل تحقق است، افزود: میدان دادن به بیگانگان امنیت‌آور نخواهد بود و امنیت و آرامش فقط با همکاری کشورهای منطقه تضمین خواهد شد. سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حفظ حاکمیت کشورها و دفاع مقتدرانه از صلح در منطقه، استقرار صلح در قفقاز را مهم‌ترین مسئله در دستور کار ارمنستان عنوان کرد و گفت: ما متعهد به حفظ صلح در قفقاز با احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها هستیم.
مأموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران
«مأموریت تحول» است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، همچنین در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در 5 کشور جهان، ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را «ماموریت تحول» عنوان کرد و ضمن تاکید بر پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات دوجانبه،‌ تصریح کرد: در نظام ناعادلانه فعلی جهان امروز که قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال عقب نگه‌ داشتن کشورها و ملت‌های مستقل هستند تامین منافع ملی را با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه دنبال کنید.
وی برای سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو در مسئولیت جدید در جهت تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد.
سید جمال پایه‏‌گذار و منادی نظریه و گفتمان وحدت اسلامی
در دنیای معاصر است
علاوه‌بر اینها، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در پیامی به همایش بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی،‌ این شخصیت بزرگ جهان اسلام را یکی از بانیان و پیش‏‌قراولان جهاد تبیین عنوان کرد و افزود:‌ او باب جهاد را در عرصۀ تبیین گشود، در مقابل طوفان برباد دهندۀ امپراطوری دروغ، تفرقه و توطئه استکبار و استعمار جهانی ایستاد، تار و پود پرده‌های عنکبوت فریب، فتنه و شقاوت را افشا ساخت و افسانه‌ها و افسون‌های سلطه سیاسی مغرب‌‏زمین را باطل نمود.
متن پیام رئیس‌جمهور که توسط استاندار همدان در این همایش قرائت شد به شرح زیر است:‌
 ایشان در زمره چهره‏‌های سرشناس تـاریخ دو قرن اخیر ایران و جهان اسلام است که با اندیشه‌‏های خود پایه‌‏گذار و منادی نظریه و گفتمان وحدت اسلامی در دنیـای معاصر گردید. اندیشه‏‌های او در پیوند با عمل سیاسی در شرایط حساس تاریخیِ عصر خودش در عرصه تحولات سیاسی ایران و جهان اسلام بسیار اثرگذار بود. به همین دلیل، می‏‌توان او را «اندیشمندی عمل‏گرا» دانست. بر این مبنا و به‏‌درستی شهید مطهری از او به‌‏ عنوان پایه‏‌گذار نهضت‏‌های اصـلاحی در جهان اسلام نام می‌‏برد.
آن اسلام‌خواهِ شجاعِ، مبارزِ دین‏‌مدار و دین‏‌باور، یکی از بانیان و پیش‌‏قراولان جهاد تبیین است. او باب جهاد را در عرصه تبیین گشود، در مقابل طوفان برباد دهندۀ امپراطوری دروغ، تفرقه و توطئه استکبار و استعمار جهانی ایستاد، تار و پود پرده‌های عنکبوت فریب، فتنه و شقاوت را افشا ساخت و افسانه‌ها و افسون‌های سلطه سیاسی مغرب‏‌زمین را باطل نمود. رویکرد سیدجمال در جهاد تبیین، حق‌طلبانه، مقتدرانه و درس‌آموز است. چه آنکه مقام معظم رهبری به‏ زیبایی فرموده‌اند: «سید جمال‏‌الدین اسدآبادی درصدد آن نبود که از اسلام دفاع کند بلکه او سنگرهای فکر، فرهنگ و تمدن غرب را از موضع اسلامی خود بمباران می‌کرد تا آنها از خودشان دفاع کنند. او به آنها هجوم می‌برد».