به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 293
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 7,961
بازدید ماه: 28,931
بازدید کل: 23,690,753
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۲ - آیت‌الله نوری همدانی: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را آزار می‌دهد ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
آیت‌الله نوری همدانی:
مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را آزار می‌دهد  
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

آیت‌الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد سال ۱۴۰۰ فرصتی مغتنم برای انجام  فعالیت‌های ریشه‌ای مهدوی است | حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت

آیت‌الله نوری ‌همدانی از مراجع تقلید در آستانه ماه مبارک رمضان در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه و مبلغان با تأکید بر بهره‌مندی از ایام شعبان‌المعظم و آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان وظیفه روحانیت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: افتخار کنیم طلبه هستیم، افتخار کنیم روضه‌خوانی می‌کنیم، افتخار کنیم مسئله گو هستیم؛ خدمت به مردم و کنار مردم بودن را برای خود کم نشمارید و به آن افتخار کنید.
به گزارش مهر، وی گفت: امروز مردم علاوه‌بر مطالب ما به عمل ما کار دارند، اگر حرف و عمل یکی نباشد دین مردم ضربه خواهد دید. امروز شبهات سنگینی در فضای مجازی مطرح است، طلاب محترم سعی کنند نیازها را شناسایی کنند و طبق آن نیازها مطالب خود را ارائه کنند و از بیان مطالب ضعیف حقیقتاً خودداری نمایند.
آیت اللّه نوری همدانی عنوان کرد: امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را آزار می‌دهد اما مشکلات فرهنگی نیز وجود دارد. ما باید در این مشکلات کنار این مردم باشیم. این وضع حجاب ماست و متدینین به ما مراجعه می‌کنند و نگران هستند، اما چگونه باید با مردم سخن بگوییم در حالی که بعضی از برنامه‌های صدا و سیما خودش مروج بی‌حجابی و ضد‌فرهنگی است یا بارها گفتیم ادارات از خودشان آغاز کنند. نمی‌شود مردم را وادار به کاری کرد درحالی که مراکز زیرمجموعه ما خلاف آن را انجام می‌دهند، بله ما هم همانند متدینین نگران هستیم اما باید از مسیر درست وارد شد، مردم بسیار خوب هستند و دیندار هستند؛ این ماییم که باید به وظیفه خود عمل کنیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باور داشته باشیم پای این انقلاب زحمت‌ها کشیده شده و در راه به ثمر رسیدن و استحکام آن خون‌ها ریخته شده، باید قدر آن را بدانیم و آن را حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: از مسئولان مطالبه کنیم که مشکلات مردم را حل کنند و این مردم را پای این نظام و انقلاب نگه دارند. امروز رهبری معظم با دلسوزی فریاد می‌زنند که مسئولان خدمت کنند، مشکلات مردم را حل کنند ولی متأسفانه بعضی‌ها گویا نمی‌شنوند البته زحمات انجام شده را منکر نیستیم.
آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: مسئولان پای درد مردم بنشینند و درد آنها را بدانند، درب اتاقشان به روی مردم باز باشد، ببینند چرا بعضی‌ها گله‌مند هستند مگر همین مردم نبودند که هشت سال جنگ را تحمل کردند و تمام مشکلات را پشت سر گذاشتند چرا الان گاهی گله می‌کنند. مسئولان و مدیران وحدت داشته باشند، اختلاف نکنند اگر تفاوت نظر دارند، به جامعه نکشانند، اختلاف مردم را آزار می‌دهد. جامعه‌ای که در رأس آن ولی فقیه است اختلاف معنی ندارد. همه حول ایشان وحدت داشته باشند و نگذارند زحمت امام راحل و خدمات این مردم از بین برود.
استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: من به مبلغان محترم توصیه می‌کنم در دفاع از نظام و انقلاب و رهبری کوتاهی نکنید؛ این کشور دشمنان قوی دارد و هیچ وقت هم مثل این زمان متحد نشده بودند؛ دشمن یکسره مشغول بیان مشکلات است و نقاط ضعف را برجسته می‌کند، ما باید مشکلات را برطرف کنیم و خدمات انجام شده را بیان کنیم، جهاد تبیین که رهبری فرمودند یعنی همین خدمات انجام شده گفته شود.
وی عنوان کرد: از خداوند متعال بخواهیم ما را در مسیر حق و ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) مستحکم بدارد و بخواهیم زمان شناس باشیم و بدانیم که حفظ این انقلاب و نظام با توکل به خدا و عنایت اهل بیت (علیهم‌السلام) در خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها است.