به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,979
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 19,365
بازدید ماه: 34,617
بازدید کل: 23,696,439
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۸۶ - رئیسی: فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید از بنگاهداری به سهامداری هدایت شود ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
رئیسی:
فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید
از بنگاهداری به سهامداری هدایت شود
   ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید به سمت سهامداری هدایت شود - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در نوزدهمین مقصد از جلسات نظارت ستادی، به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت و بعد از بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان، با توضیحات دست‌اندرکاران از کیفیت عملکرد سامانه «رصد و پایش برنامه عملیاتی» و سامانه «میز خدمات الکترونیک» این بنیاد مطلع شد و در ادامه با حضور در جلسه نظارت ستادی، ضمن استماع گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این سازمان و تقویت خدمت‌رسانی به ایثارگران پرداخت.
وی با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان و تقدیر از همه کسانی که در دوره فعلی و دوره‌های پیشین در این بنیاد برای ارائه خدمت به ایثارگران تلاش کرده‌اند، خدمت و تکریم به خانواده معظم شهیدان و جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: اگرچه پیش از دولت مردمی نیز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف این بنیاد ارائه شده بود، اما عطف به نگاه و رویکرد تحولی دولت مردمی، ضروری بود در این دولت بنیاد با نگاهی تحولی، ارتقای خدمات و عملکرد خود از وضعیت فعلی را به وضعیت مطلوب دنبال کند.
رئیس‌جمهور اولین گام در رویکرد تحولی در حوزه عملکرد را ارزیابی میزان تحقق اهدافی که قانونگذار و در رأس آنها سیاست‌های کلی نظام، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی برای این بنیاد در نظر گرفته‌اند دانست و افزود: در اهداف و مسئولیت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از آنکه مسائل خدماتی مورد توجه قرار گرفته باشد، مسائل و موضوعات فرهنگی مورد تاکید قرار دارد.
رئیسی خدمات و مسئولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال ایثارگران را مهم دانست و تصریح کرد: ارائه این خدمات مقدمه تحقق هدف اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی، رویکردها و ماموریت‌های لازم برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه ملی و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و همین طور ارتباط گرفتن با فعالان حوزه سینما، تئاتر و دیگر عرصه‌های هنری تهیه کند.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های مناسب ارائه خدمات به جامعه هدف ایثارگران افزود: کیفیت ارائه این خدمات به شکلی باشد که هم باعث احساس بی‌عدالتی نزد خانواده‌های شهدا و جانبازان نشود و هم بازتاب منفی در جامعه نداشته باشد و دیگران هم باور داشته باشند که ارائه این خدمات نه مصداق بی‌عدالتی و تبعیض، بلکه عین اجرای عدالت در قبال از خودگذشتگی و ایثارگری است.
رئیس‌جمهور در ادامه تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران با محوریت کار فرهنگی و ارائه خدمات به آنان با رویکرد عدالت توزیعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از دیگر مسائل بسیار مهم در ارتباط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و به‌ویژه فرزندان شهدا، مسئله مسکن و اشتغال است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، لذا در ایجاد زمینه کسب و کار 
برای فرزندان شاهد باید اهتمام بیشتری داشت.
رئیسی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در هر کوی و برزنی هستند که همواره باید برافراشته بماند، تأکید کرد: حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در ساحت‌های مختلف جامعه از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد، از این‌رو باید به آنها به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتوانه‌های استوار نظام نگریست و اجازه نداد که به هیچ عنوان به لحاظ حقوقی،‌ فکری و سلوک فردی و اجتماعی دچار آسیب شوند.
وی همچنین بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید تأکید کرد و گفت: تلاش کنید تا حد امکان فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید را از بنگاهداری به سمت سهامداری هدایت کنید.
رئیس‌جمهور در ادامه همه مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل در مواجهه با گلایه‌های احتمالی خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین مدارا کردن با آنان توصیه کرد.
 رونمایی از «سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» 
و معرفی «میز خدمات الکترونیک» 
بنیاد شهید و امور ایثارگران
همچنین در حضور آیت‌الله رئیسی، سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد. این برنامه عملیاتی درواقع ایجاد یک زنجیره قابل از پیوند اسناد بالادستی، اهداف و سیاست‌های کلان، سند تحول دولت مردمی و نظایر آن و تبدیل آنها به برنامه عملیاتی به صورت عینی برای تمام رده‌های سازمانی است.
بر اساس توضیحات ارائه شده پایش این برنامه مهم‌تر و حساس‌تر از تدوین آن و در سه مرحله خوداظهاری، ارزیابی انطباقی و پایش میدانی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین موضوع پایش، وصل کردن و متصل نمودن تخصیص اعتبارات به میزان تحقق برنامه در زمان تعیین شده خود است.
موضوع بعدی استفاده از نتایج اجرا و پایش برنامه در ارزشیابی مدیران بنیاد است به نحوی که 40 درصد نمره ارزیابی ایشان از برنامه عملیاتی استخراج می‌شود. این برنامه از مهم‌ترین نظامات تشویق و تنبیه و وصل کردن پرداخت‌های غیرمستمر مدیران به نتایج پایش و میزان تحقق آن است.
در این جلسه همچنین سامانه میز خدمات الکترونیک بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی تحت عنوان سامانه «ایثار من» معرفی و شکل فعالیت آن تشریح شد.
این سامانه که بر بستر فضای مجازی راه‌اندازی شده حدود 150 خدمت ارائه می‌کند و ایثارگران خواهان خدمات می‌توانند کاملا به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
تمام ایثارگران کشور بر روی این سامانه دارای پرونده الکترونیک هستند و می‌توانند اطلاعات و آخرین وضعیت ایثارگری خود را بر روی آن مشاهده کنند.