به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,391
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,391
بازدید ماه: 27,361
بازدید کل: 23,689,183
افراد آنلاین: 39
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۲۱۹ - حضور ناوهای جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش مرکب کمربند امنیتی ۲۰۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

حضور ناوهای جدید نیروی دریایی سپاه

در رزمایش مرکب کمربند امنیتی  ۲۰۲۴ 

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

اجرای تمرین «Photo Ex» در رزمایش دریایی۲۰۲۴ | تیراندازی ناوهای ایران، چین و  روسیه به سمت اهداف دریایی - همشهری آنلاین

رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با حضور کشورهای چین، روسیه و ایران با تیراندازی به سمت اهداف تعیین‌شده سطحی انجام شد.
در  این  رزمایش ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابومهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه در کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.
ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.
از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در مأموریت‌های طولانی در اقیانوس‌ها، دریا مانی طولانی و حمل و استفاده از جدیدترین سلاح‌های پیشرفته تولید داخل است.
فرمانده پایگاه امام علی (علیه‌السلام) نیروی دریایی سپاه گفت: ما با استعداد ۳ ناو و ۲ ناوچه در این رزمایش شرکت کردیم و این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷هزار کیلومتر مربع، در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد.
منطقه‌ای که مهم‌ترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیا است. دریادار دوم نوذری اظهار داشت، هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است که ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای این مهم پیش قدم هستیم.
فرمانده پایگاه امام علی (علیه السلام) افزود: در این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوائی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.
اجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوائی شبانه و روزانه
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند،  عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوائی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت‌کننده با موفقیت انجام شد همچنین عملیات تیراندازی روزانه نیز اجرا شد.
وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوائی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.
امیر دریادار ایرانی: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ کشورهای دوست را خوشحال کرد
امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه جهان امروز درباره برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه اظهار کرد: تفاوت این دوره و ادوار گذشته تفاوت در تعداد و کلاس شناورهای کشورهای حاضر در رزمایش است.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، امسال برای نخستین بار رزم ناوها نیز وارد صحنه رزمایش شدند و ناوشکن‌های کشورهای حاضر نیز با توانمندی‌های جدیدی در این دوره از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ حضور دارند. 
امیر دریادار ایرانی با اشاره به حضور پنج کشور ناظر (عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان) گفت: هدف از حضور این کشورها در این دوره، رصد کیفیت رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه است تا با کسب آگاهی‌های لازم بدانند در دور بعدی با چه ترکیبی از شناورها در این رزمایش حضور داشته باشند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره پیام حضور همزمان شناورهای ایران، چین و روسیه در کنار هم در این رزمایش گفت: این حضور مشترک یعنی تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران، چین و روسیه به دست قوای دریایی خودشان انجام می‌شود.
به گفته امیر دریادار ایرانی، هم‌اکنون جهان از حالت تک قطبی خارج شده و هندسه جهانی به سمت جهان چند قطبی در حال حرکت است و در این شرایط کشورهایی مثل ایران، چین و روسیه و با توانمندی‌های خود در دریاها حضور پیدا می‌کنند تا از اقتصاد ملی و توسعه کشورشان دفاع کنند.
به گزارش مهر، فرمانده نیروی دریایی ارتش در تکمیل توضیحات خود افزود: کشورهای دوست از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ خوشحال هستند، اما کشورهای دشمن و نیروهای غیرموجه منطقه از انجام این رزمایش ناراحتند، چون می‌دانند در آینده جایی برای آنها در شمال اقیانوس هند وجود نخواهد داشت.