به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,240
بازدید ماه: 121,593
بازدید کل: 23,783,542
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
49 - حملات بی‌امان جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی از آسمان و زمین ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
حملات بی‌امان جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی از آسمان و زمین
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

‫لحظه اصابت موشک حزب‌الله به پایگاه اسرائیلی «العباد»+ فیلم/افزایش شهدای غزه  به بیش از ۸ هزار تن - تابناک | TABNAK‬‎

حملات حساس مقاومت عراق

مقاومت عراق صبح روز یکشنبه اعلام کرد یک هدف حیاتی در منطقه اشغالی الجلیل را با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما یک هدف حیاتی را در منطقه «عیلبون» در الجلیل اشغالی با پهپاد مورد حمله قرار دادیم. این عملیات در راستای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و حمایت از ملت فلسطین در غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مردم غزه است. به نقل از المیادین، مقاومت عراق تأکید کرد به هدف قرار دادن مقرهای دشمنان ادامه می‌دهد. مقاومت عراق شنبه نیز از حمله به یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داده بود. مقاومت عراق اخیرا نیز پایگاه نظامی «سیبر» و «عوبدا» در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. مقاومت عراق تأکید کرده که به عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی تا زمان تحقق آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد.
رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد یک هدف هوائی از سمت اردن وارد فلسطین اشغالی شد و یک سازه را در بندر ایلات هدف قرار داد. رسانه عبری اسرائیل هیوم هم دیروز از برخورد پهپاد انتحاری به یک پایگاه نظامی دریایی در ایلات خبر داد. خبرنگار روسیا الیوم از وقوع چهار انفجار در آسمان ایلات خبر داده است. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد یک هدف مهم را در سرزمین‌های اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند این حمله تلفاتی نداشته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند پهپادهای شلیک‌شده از عراق تنها چند متر با هدف قرار دادن «ساعر ۶» گران‌ترین کشتی جنگی اسرائیل فاصله داشتند. لحظه اصابت پهپاد مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در بندر ‌ام‌الرشاش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی نیز در برخی از رسانه‌ها منتشر شد.
حملات بی‌امان حزب‌الله لبنان
بررسی آخرین حملات حزب‌الله را می‌توان از آغاز این هفته و روزهای پایانی هفته پیش شروع کرد. مقاومت لبنان در ادامه حملات خود علیه رژیم صهیونیستی پایگاه‌های «الراهب» و «خربه ماعر» را هدف قرار داد. مقاومت لبنان اعلام کرد روز شنبه تحرکات نیروهای رژیم صهیونیستی در داخل پایگاه «الراهب» و اطراف آن را با موشک و توپخانه هدف قرار داده است. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: نیروهای ما در حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه پایگاه «خربه ماعر» در منطقه جلیل غربی را با موشک هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان یک هدف نظامی اسرائیلی را در شهرک «ادمیت» با دو موشک ضد زره هدف قرار داد.
مقاومت لبنان روز یکشنبه اعلام کرد: مبارزان مقاومت حمله هوائی را با پهپاد به مقر فرماندهی تیپ غربی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «یعرا» انجام دادند. مقاومت لبنان همچنین پایگاه رویسات العلم در کفرشوبا را با موشک برکان هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان همچنین پایگاه الرادار در مزارع شبعا را مورد حملات موشکی قرار داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین پایگاه المالکیه در منطقه الجلیل الاعلی را با موشک برکان هدف قرار دادند. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد با پهپاد تجمع سربازان دشمن در مزارع شبعا و مقر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را هدف قرار داد.
در بیانیه‌های حزب‌الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی بعدازظهر روز یکشنبه پایگاه «زبدین» رژیم صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. مجاهدان حزب‌الله همچنین پایگاه «رویسات العلم» را در بلندی‌های کفرشوبا با سلاح مناسب به صورت مستقیم هدف قرار دادند. تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر در پایگاه «الجرداح» نیز با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و منهدم شد. بر اساس بیانیه‌های حزب‌الله، مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه «المناره» به صورت مستقیم هدف حمله موشکی مجاهدان حزب‌الله قرار گرفت. منابع اعلام کردند دو موشک از جنوب لبنان به سمت یک هدف نظامی اسرائیلی در منطقه «رامیم» در اراضی اشغالی شلیک شد. منابع نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های کریات شمونا و مرگلیوت در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی با پهپاد یک خودرو را در جنوب لبنان مورد حمله قرار داد. رسانه‌های لبنانی روز یکشنبه گزارش کردند ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو را در شهرک «کونین» واقع در جنوب لبنان هدف حملات پهپادی قرار داد. همچنین حزب‌الله شامگاه یکشنبه در این بیانیه اعلام کرد اسماعیل علی الزین ملقب به «راغب» از رزمندگان مقاومت لبنان در راه قدس به شهادت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های الخیام و مرکبا در جنوب لبنان را هدف قرار داد. همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه شهرک‌های الخیام و الطیبه انجام دادند. ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه حملاتی را به اطراف شهرک «راشیا الفخار» در جنوب لبنان انجام داد. توپخانه رژیم صهیونیستی شب یکشنبه نیز شهرک مرزی کفرکلا و تله الحمامص در اطراف شهرک الخیام را هدف قرار داده بود.
حمله صهیونیست‌ها به نیروهای سازمان ملل
منابع لبنانی از زخمی شدن چهار تن از نیروهای یونیفل در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی خبر دادند. منابع لبنانی اعلام کردند چهار تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویشان در اطراف شهرک «رمیش» در جنوب لبنان زخمی شدند. نخست‌وزیر لبنان حمله رژیم صهیونیستی به خودروی نیروهای یونیفل در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.
حزب‌الله دستاوردی استراتژیک را محقق کرده
خبر دیگر آن‌که رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند حزب‌الله لبنان از طریق تلاشی نه چندان زیاد و بهائی معقول یک دستاورد استراتژیک را در شمال اراضی اشغالی محقق کرده است. رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند: حزب‌الله لبنان توانسته شمال اسرائیل را تخلیه کند و از طریق تلاشی 
نه‌چندان زیاد و بهائی معقول یک دستاورد استراتژیک را محقق کند. 
«آلون بن دافید»، تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: نمی‌دانم چگونه می‌خواهیم امنیت را برای شهرک‌نشینان در شمال ایجاد کنیم. اسرائیل هیچ طرحی ندارد. اسرائیل تنها می‌تواند به بازی تبادل آتش با حزب‌الله ادامه بدهد اما هرگز نمی‌تواند حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی کند.
همچنین «نیر دفوری»، تحلیلگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نیز گفت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رهبری جنگ را برعهده‌ دارد و از بعد استراتژیک او جنگ را مدیریت می‌کند. شهرک‌نشینان هرگز نمی‌توانند به شهرک‌های شمال بازگردند. گفتنی است، پیش از این مرکز پژوهش‌های «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عملیات خارج کردن شهرک‌نشینان بزرگ‌ترین عملیات از زمان تشکیل اسرائیل بوده است. از یکم نوامبر حدود ۲۵۳ هزار اسرائیلی از شهرک‌های شمال و جنوب خارج شدند. از این تعداد ۸۸ هزار نفر در هتل‌ها اسکان داده شده‌اند.
حملات وحشیانه اسرائیل به سوریه
در ماه‌های قبل، ارتش اسرائیل در چند حمله هوائی جداگانه، بارها فرودگاه حلب را از کار انداخته بود اما در حمله وحشیانه روز دهم فروردین خود اسرائیل به اطراف شهر حلب سوریه حمله کرد. به گفته رویترز به نقل از منابع محلی، در این حمله 33 نفر نظامی و غیرنظامی کشته شدند.
 بی.بی.سی نیز گزارش داد بیش از ۴۰ نفر هم در حملات هوائی رژیم اسرائیل در نزدیکی شهر حلب سوریه کشته شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز مدعی شد، حداقل ۳۶ سرباز سوری و شش نیروی حزب‌الله لبنان در حملات روز جمعه اسرائیل در حلب در شمال سوریه کشته شدند. همچنین رژیم صهیونیستی بامداد روز یکشنبه منطقه «حوض الیرموک» در حومه غربی درعا در جنوب سوریه را هدف قرار داد.
خبر دیگر آن‌که منابع از کشته شدن هفت تن و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن دیگر در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در حلب سوریه خبر دادند. منابع سوری اعلام کردند در انفجاری در بازاری در شهر اعزاز واقع در حلب سوریه هفت تن کشته و بیش از ۳۰ تن زخمی شدند. براساس گزارش شبکه المیادین، دو فرد با یک خودروی بمب‌گذاری شده این انفجار را انجام دادند.
گفته می‌شود اولین مدافع ایرانی شهید در سال 1403 در این حمله به شهادت رسید.