به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 9,320
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 44,928
بازدید ماه: 65,899
بازدید کل: 23,727,709
افراد آنلاین: 31
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۷۰ - گفتگو با برادر و فرزند و دوستان سردار شهید زاهدی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
 گفتگو با برادر و فرزند و دوستان سردار شهید زاهدی:
شهید زاهدی موقع رفتن با لبخند گفت
به شما نوید می‌دهم که پیروزی نزدیک است 
  ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

‫ببینید | اولین واکنش فرزند سردار زاهدی به شهادت پدرش - خبرآنلاین‬‎‫واکنش فرزند شهید زاهدی به شهادت پدرش - جهان نيوز‬‎

برادر سردار شهید زاهدی، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال دست و پا زدن است و جنایات این رژیم با حمایت آمریکا و اروپا انجام می‌شود، گفت: سردار شهید زاهدی موقع رفتن گفت؛ به شما نوید می‌دهم که پیروزی نزدیک است.
عصر دوشنبه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق محل بروز دیگر باره وحشت اسرائیل از روند پرشتاب فروپاشی خود شد. رژیم جعلی صهیونیستی در حالی با جنایتی دیگر، 7 تن از مستشاران پاکباخته سپاه در سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد که از قدرت روزافزون نظام اسلامی و جبهه مقاومت به خود می‌لرزید. اکنون هم باید منتظر و در هراس تنگ‌تر شدن حلقه محاصره و ضربه‌ای کوبنده و زائل کننده به موجودیت خود باشد.
درماندگی اسرائیل در برابر نفوذ و اقتدار جبهه مقاومت اسلامی، امروز مورد اعتراف محافل صهیونیستی است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد؛ «برخلاف اسرائیل که طرحی برای مرحله بعدی جنگ در غزه ندارد، ایران خود را آماده فاز جدید برخورد نظامی در چند جبهه مختلف با اسرائیل می کند. ایران نفوذ خود را در صحنه فلسطین حفظ کرده و این برآورد را دارد که اسرائیل قادر به نابودی توانایی‌های نظامی و کادر رهبری حماس نیست و به تدریج مانند لبنان در باتلاق غزه فرو خواهد رفت... اسرائیل نشانه‌هایی از «باتلاقی» شدن جنگ در غزه را احساس می‌کند.»
منوشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل نیز گفته بود؛ «ایران، نیروهای مقاومت را در عمق خاورمیانه به گونه‌ای چیده که اسرائیل را به محاصره دربیاورد. اسرائیل نمی‌تواند در جبهه‌های مختلف و برای زمان طولانی بجنگد.»
زوی‌هاوسر، رئیس سابق کمیته نظامی کنست هم تصریح کرده بود؛ «ضربات اسرائیل، تاکتیکی است؛ اما ایران به شکل راهبردی ضربه می‌زند. اسرائیل در حلقه محاصره ایران افتاده و این حلقه، هر سال تنگ‌تر شده است.»
بر اثر حمله هواپیماهای این رژیم خونخوار به ساختمان کنسولی ایران در دمشق سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه در لبنان و سوریه» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی معاون سردار زاهدی» و پنج نفر از همراهان به نام‌های حسین امان اللهی، سید مهدی جلادتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و علی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.
در ادامه این گزارش، برخی مطالبی را که تا روز سه شنبه از حیات و مبارزات این شهیدان جلیل القدر انتشار یافته، مرور می‌کنیم.


فرزند شهید زاهدی: پدرم به آرزوی خود رسید و از خداوند جایزه گرفت
محمد مهدی زاهدی، فرزند شهید زاهدی در خصوص خصوصیات پدر این‌‌گونه می‌گوید: ایشان به حسن خلق معروف بودند.
به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: پدر سعی می‌کردند کارها را مخلصانه و برای رضای خدا انجام بدهند و دیده نشوند و از مطرح شدن دوری می‌کردند و البته در پشت صحنه هم شبانه روز در تلاش بودند و شاید در شبانه روز 4 الی 5 ساعت بیشتر خواب نداشتند و دائما در حال فعالیت بودند.
فرزند شهید زاهدی گفت: وی در نهایت به آرزوی خود رسید و از خداوند جایزه گرفت. ان‌شاءالله که ما هم لیاقت خانواده شهدا بودن را داشته باشیم و امیدوارم مهمان امام حسین(ع) و در کنار دوستان خود شهید خرازی و شهید کاظمی باشند.
وی خاطرنشان کرد: ایشان به ما وصیت می کردند و حس کردم روز شهادتشان نزدیک است.
برادر شهید زاهدی نیز بیان داشت: رژیم صهیونیستی در حال دست و پا زدن است و جنایات این رژیم با حمایت آمریکا و اروپا انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: سردار شهید زاهدی موقع رفتن با لبخند گفت؛ به شما نوید می‌دهم که پیروزی نزدیک است.
شهید سردار زاهدی‌ از سال 1365 تا 1370 به عنوان فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) خدمت کرد و همچنین در طول سال‌های 1384 تا 1387  فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران بر عهده داشت. این شهید بزرگوار در فاصله سال‌های 1384 تا 1385 با حفظ سمت فرماندهی قرارگاه ثارالله را نیز بر عهده داشت و همچنین در طول سال‌های 1395 تا 1398  به عنوان معاونت عملیات سپاه خدمت کرد. شهید سردار زاهدی علاوه بر این، از سال 1387 تا 1395 در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و از جمله فرماندهان سپاه سوریه و لبنان بود.
حاج محمود کریمی: شهید زاهدی شب قبل از شهادت حرم امام رضا(ع) بود و شهادتش را از امام رضا(ع) گرفت
حاج محمود کریمی نیز در مراسم مناجات خوانی حرم مطهر امام رضا شهید زاهدی درباره سردار شهید زاهدی اظهار داشت: شهید زاهدی یکشنبه شب (شب قبل از شهادت) حرم امام رضا(ع) بود و شهادتش را از امام رضا(ع) گرفت.
پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی بنا بر وصیت خودش در گلستان شهدای اصفهان تدفین می‌شود
خبر دیگر اینکه، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، در خصوص محل تدفین شهید زاهدی گفت: پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی بنا بر وصیت خودش در گلستان شهدای اصفهان و در جوار همرزمان شهیدش تدفین خواهد شد.
به گزارش فارس، وی با اشاره به شخصیت بین‌المللی شهید زاهدی تصریح کرد: پیکر شهید در کربلا و نجف تشییع می‌شود و سپس مراسم استقبال در تهران خواهد بود.
فریاد انتقام سخت در تجمعات مردمی
جمعی از مردم تهران، شامگاه دوشنبه ۱۳ فروردین در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و ترور سردار محمدرضا زاهدی و همرزمانش در میدان فلسطین تجمع کردند.
مردم در شهرهای دیگر کشور نیز با برگزاری تجمع، انزجار خود از رژیم صهیونیستی را فریاد زدند و بر لزوم انتقام سخت تأکید کردند.
آرزوی شهادت از سوی شهید سید مهدی جلادتی در سال 1403
شهید سید مهدی جلادتی از دیگر شهدای حمله تروریستی اسرائیل است. ویدئویی از ایشان در حیاط حرم حضرت زینب(س) منتشر شده است که شهید جلادتی در آن، آرزوی شهادت در سال 1403 می کند. تصاویر اقدامات جهادی وی در سیل پلدختر در سال 98 نیز منتشر شده است.
پاسدار شهید سیدمهدی جلادتی اهل قم و عضو دبیرخانه دفتر هماهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اسلامی بود.
شهید محسن صداقت حامی معنوی ۱۵ فرزند یتیم از استان فارس بود
شهید محسن صداقت، شهید دیگر حمله موشکی رژیم گرگ صفت صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است. ایشان از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.
به گزارش مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره)، این شهید بزرگوار حامی معنوی ۱۵ فرزند یتیم از استان فارس بود.
به گزارش تسنیم، فرمانده سپاه استان قم، جمعی از مسئولان و مردم در منزل شهید مدافع حرم محسن صداقت حضور یافتند و ضمن عرض تبریک و تهنیت، از خداوند متعال برای خانواده شهید این صبر و اجر جزیل مسئلت کردند.
شهید آقابابایی از کودکی عاشق شهادت بود
«علی آقابابایی» شهید دیگر حمله تروریستی اسرائیل، از اهالی روستای «شنستق سفلی» بخش «خرمدشت» شهرستان تاکستان در استان قزوین است.
بنا به تحقیقات ایسنا، این شهید سه فرزند (۲ پسر و  یک دختر) دارد و پدر وی به رحمت خدا رفته است، ضمن اینکه شهید آقابابایی وصیت کرده است که در روستای اجدادی خود به خاک سپرده شود.
محمدعلی سواری، برادر همسر و پسرعمه شهید علی آقابابایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت و منش این شهید والامقام اظهار داشت: علی متولد سال ۱۳۶۶ بود و در رشته مهندسی IT تا مقطع کارشناسی تحصیل کرد، اوایل دهه ۹۰ ازدواج کرد و حاصل ازدواج او ۲ فرزند پسر و یک فرزند دختر است؛ پدر علی ۲ سال پیش به رحمت خدا رفته اما مادرش در قید حیات است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: علی آقا از نیروهای سردار حاجی‌زاده در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و حدود یک ماه بود که برای مأموریت به سوریه رفته بود و این مأموریت سومین مأموریت شهید آقابابایی در هشت سال گذشته محسوب می‌شد.
سواری که خود دبیر آموزش و پرورش است، گفت: علی از کودکی همیشه عاشق شهادت بود به همین جهت وارد بسیج شد و سپس به سپاه پاسداران پیوست، برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا کار می‌کرد، در این راستا سال گذشته یادواره‌ای برای شهدای روستای «شنستق سفلی» برگزار کردیم که بیشتر کارهای آن مراسم را علی خودش انجام داد و محور برنامه‌ها بود.
وی تصریح کرد: حمله‌ تروریستی رژیم کودک‌کش صهیونیستی به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن سرداران و مستشاران ایرانی؛ نمونه دیگری از وحشیگری این رژیم است، این جنایت ملت ایران اسلامی را داغدار کرد هرچند دشمن بداند ملت داغدار می‌شود اما از پای نمی‌نشیند و تا آخرین نفس برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ است.
برادر همسر و پسرعمه شهید «علی آقابابایی» در پاسخ به چگونگی برگزاری مراسم تدفین شهید، بیان داشت: با توجه به اینکه شهید وصیت کرده است در روستای اجدادی خود یعنی «شنستق سفلی» بخش «خرمدشت» تدفین شود، پس از تشییع در تهران به روستا انتقال داده خواهد شد، البته ظاهراً درخواست‌هایی برای تشییع در قزوین نیز صورت گرفته که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود.
مادر شهید روزبهانی: «عباس»عاشق شهادت برای سربلندی ایران اسلامی بود
شهید سید عباس صالحی روزبهانی از دیگر شهدای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ۲۴ سال سن داشت و متولد شهرستان بروجرد و متأهل بود.
مادر این شهید والامقام می‌گوید: عباس عاشق شهادت برای سربلندی وطن و ایران اسلامی بود و من هم افتخار می‌کنم که پسرم جانش را در راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نثار کرد. پسرم همیشه می گفت که عاشق شهادت است و در آخرین تماس تلفنی (۲ روز قبل از شهادت) نیز تاکید داشت برای عاقبت به خیری اش دعا کنم.
به گزارش ایرنا، مادر شهید عباس صالحی روزبهانی با اشاره به اینکه عباس را آخرین بار بهمن پارسال دیدم، ادامه داد: پسرم خیلی عشق شهادت داشت و می گفت این دنیا برای من تنگ و تاریک است و می خواهم به آرزویم برسم.
امام‌جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان بروجرد در منزل شهید مدافع حرم سید عباس صالحی روزبهانی حضور یافتند و ضمن عرض تبریک و تهنیت، از خداوند متعال برای خانوادۀ شهید این صبر و اجر جزیل مسئلت کردند.
شهید صالحی روزبهانی می‌گفت دوست دارم در جنگ با صهیونیست‌ها شهید شوم
علی خادم مولا یکی از دوستان نزدیک و صمیمی شهید عباس صالحی روزبهانی نیز در حالی که بغض راه گلویش را بسته و صدایش لرزان شده است، می گوید: در اوایل سال ۱۳۹۵ در محل حوزه بسیج دانش آموزی با هم آشنا شدیم، آن زمان من ۱۸ ساله بودم و عباس ۱۷ سال داشت، ولی همیشه مانند یک برادر در کنارم بود و پشتیبانم.
وی با اشاره به اینکه عباس را داداش صدا می زدم، افزود: من برادر نداشتم اما عباس برای من مانند همچون برادر بود.
خادم مولا با اشاره به صداقت و روحیه نوعدوستی شهید عباس صالحی، اظهار داشت: از همان سال های آغازین رفاقت، من و عباس در گروه جهادی خادم الشهدا به نیازمندان کمک می کردیم.
وی افزود: برای تولد یکی از شهدا به نام «ابراهیم هادی» کیکی تهیه کرده و بر مزار آن شهید رفتیم که عباس آن روز با صراحت گفت که برایم دعا کنید تا من هم شهید شوم.
خادم مولا بیان داشت: وقتی دلتنگ می‌شد با هم سر بر مزار شهدا می رفتیم، یک‌بار که بر مزار شهید گمنام بودیم نیز گفت: کاش من هم شهید شوم، دوست دارم در بلندی‌های جولان و در جنگ با صهیونیست ها به این آرزویم برسم.
به گفته وی، شهادت آرزوی عباس بود و در هر موقعیتی این را یادآوری می‌کرد که برایم دعا کنید تا من هم شهید شوم.
خادم مولا ادامه داد: سال ۱۳۹۸ با هم به مشهد رفتیم و آن اولین سفر عباس به مشهد بود و در آن سفر و در حرم امام رضا(ع) هم بارها دعا کرد به آرزویش که همان شهادت است، برسد.
پیکر مطهر شهید صالحی روزبهانی
۱۸ فروردین در بروجرد به خاک سپرده می‌شود
 
پیکر شهید سیدعلی (عباس) صالحی روزبهانی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، روز شنبه ۱۸ فروردین ماه در شهرستان بروجرد تشییع و به خاک سپرده می شود.
به گزارش ایرنا، پیکر شهید صالحی روزبهانی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین همراه دیگر شهیدان حادثه تروریستی کنسولگری ایران در سوریه به تهران انتقال می‌یابد و روز جمعه مصادف با روز قدس، تمامی شهدا با حضور مردم در پایتخت تشییع می‌شوند.
شرح حال دیگر شهدای این حمله تروریستی نیز در شماره های بعدی منتشر می شود، ان‌شاءالله.

Image result for ‫گل لاله‬‎