به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,144
بازدید ماه: 117,650
بازدید کل: 23,779,447
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۰۰ - دکتر رئیسی در مراسم «منبر قدس»: جهان و منطقه به شرایط پیش از عملیات طوفان‌الاقصی باز نخواهد گشت ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
دکتر رئیسی در مراسم «منبر قدس»:
جهان و منطقه به شرایط پیش
از عملیات طوفان‌الاقصی باز نخواهد گشت
  ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

‫دکتر رئیسی در مراسم «منبر قدس»: جهان و منطقه به شرایط پیش از عملیات طوفان  الاقصی باز نخواهد گشت / اعتراض‌های متعدد در سطح جهان باعث رخنه در حصار امن  رسانه‌ای گرداگرد‬‎

دکتر سید ابراهیم رئیسی، در سخنانی در مراسم «منبر قدس» که با شعار «طوفان الاحرار» و با سخنرانی رهبران محور مقاومت به طور همزمان در تهران، دمشق، صنعا، بیروت و بغداد برگزار و از شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای پخش شد، در ابتدای سخنان خود به مردم مبارز و خستگی‌ناپذیر فلسطین، به‌ویژه مردم مظلوم نوار غزه که امروز از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، جملگی در خط مقدم جهاد و مقاومت هستند و به جوانان مسئولیت‌شناس و غیرتمند امت اسلامی که دل در گرو آرمان قدس دارند و عموم مردان و زنان روشن‌ضمیر در سراسر دنیا که با هر دین و مذهب و ملیت، به حکم فطرت انسانی و وظیفه وجدانی و اخلاقی، از جنایات رژیم کودک‌کش و دیوسیرت صهیونیستی آزرده‌خاطر و از سکوت شرم‌آور غرب نسبت به این جنایات به تنگ آمده‌اند، درود فرستاد.
انتخاب روز جهانی قدس حرکتی الهام‌بخش در دفاع از زنده نگه‌داشتن آرمان ملت فلسطین
رئیس‌جمهور تدبیر تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‏عنوان روز جهانی قدس را حرکتی الهام‏بخش و وحدت‏آفرین در دفاع از زنده نگه‏داشتن آرمان ملت فلسطین، تقویت جبهه مقاومت و اتحاد امت اسلامی دانست و آن را یادآور نزدیکیِ پیروزی نهائی مردم رنج کشیده و صبور فلسطین بر متجاوزان و نمادی از همبستگی، وحدت و همدلی امت اسلامی برای حل مسئله فلسطین و بیرون راندن متجاوزان از تمام اراضی اشغالی فلسطین دانست. دکتر رئیسی افزود: مادامی که اشغال قدس شریف ادامه دارد، چنان‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای فرمودند، «همه روزهای سال، روز قدس است؛ قدس شریف، قلب فلسطین و سراسر کشور غصب‌شده، ادامه‌ قدس است.» وی تصریح کرد: به برکت غیرت، ایمان و شجاعت فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی، امروز بر همگان روشن شده که کاخ پوشالی صهیونیسم، سست‌تر از خانه عنکبوت است و جهانیان نظاره‌گر تحقق این وعده صادق الهی‌ هستند. عملیات تاریخی فلسطینی‌ها، ارتش جنایتکار صهیونیستی را به استیصال انداخته و آنها برای بازسازی وجهه از دست رفته خود، با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به جان زنان و کودکان مظلوم افتاده‌اند و برای جبران ضربه استراتژیک ناشی از طوفان ‌الاقصی، به ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی روی آورده‌اند.
امروز مسئله‌ فلسطین و غزه به شاخص «پایبندی» يا «ضدیت» با اصول انسانی و به محک و ملاک شرافت تبدیل شده است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر در غزه بیش از پیش نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ‏یک اصول انسانی، اخلاقی، حقوقی و بین‌المللی پایبند نبوده و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‏های درونی خود، به هر اقدامی وحشیانه و غیرانسانی دست می‌زند، اظهار داشت: امروز مسئله‌ فلسطین و غزه به شاخص میان دو وضعیت «پایبندی» و يا «ضدیت» با اصول انسانی و به محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی تبدیل شده است.
سکوت خجالت‌آور مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه متاسفانه، مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب، سکوت خجالت‌آوری را پیشه کرده‌اند و نه‌تنها تلاشی برای توقف ماشین کشتار نمی‌کنند، بلکه با محوریت آمریکا، آشکار و پنهان در آن مشارکت دارند، تاکید کرد: بدون هرگونه تردید، آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.
وی عملیات طوفان الاقصی را واکنشی به یک دوره طولانی از ویرانگری، ستم و توحش و پیامی به بی‏تفاوتی و سکوت مجامع و محافل حقوق بشری در برابر جنایات پی‌در‌پی رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی دانست و گفت: طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با اشغالگری است و روند نبرد فلسطین به پیش و پس از آن تقسیم شده؛ جهان و منطقه به شرایط پیش از این عملیات باز نخواهد گشت و ارتکاب دیوانه‌وار جنایات جنگی و قتل‌عام زنان و کودکان از سوی صهیونیست‌ها، نخواهد توانست بر شکست‌های غیرقابل ترمیم آنان سرپوش بگذارد.
غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی امروزه در هر دو میدان سیاسی و نظامی، با انبوهی از مشکلات مواجه است، افزود: در میدان نظامی، غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی صهیونیست‏ها، توهم شکست‏ناپذیری این رژیم را بی‌اساس‏تر کرد و سطح بالای آسیب‌پذیری این رژیم برای جهانیان عیان شد. این رژیم پوشالی در میدان سیاسی نیز، بیش از هر زمانی در مرز فروپاشی داخلی قرار گرفته است.
 استمرار پروژه‌های ننگین سازشکاری به قمار روی اسب بازنده تبدیل شده است جهان دیگر مغلوب مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی نمی‌شود
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه استمرار پروژه‌های ننگین سازشکاری مثل «عادی‌سازی»، به برکت خون مبارزان فلسطینی، به قمار روی اسب بازنده تبدیل شده است، نکته قابل توجه این رخداد طوفانی در جهان را این نکته برشمرد که بیداری وجدان‌ها و افکار عمومی در جهان، مغلوب «تصویرسازی و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی» نشده و حرکت این رژیم حتی از سوی مردم کشورهای حامی این رژیم محکوم شد و این محکومیت‌ها همچنان ادامه دارد.
ملت‌های جهان، بیش از همیشه به ضرورت ایستادگی در برابر دیو زشت‌خوی صهیونیستی پی برده‌اند
رئیس‌جمهور راه‌پیمایی‌ها و اعتراض‌های متعدد چه در کشورهای منطقه و چه در سطح جهان را سبب رخنه در حصار امن رسانه‌ای در گرداگرد رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و اظهار داشت: ملت‌های جهان، بیش از همیشه به اهمیت و ضرورت ایستادگی در برابر این دیو زشت‌خو پی برده‌اند. حملات سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی برخلاف آنچه سران جنایتکار این رژیم تصور می‌کنند، مردم فلسطین را چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری، بر ادامه مقاومت و نبرد با متجاوزان مصمم‌تر کرده است.
هیچ طرح و ایده‌ای برای آینده فلسطین بدون نظر صاحبان اصلی این سرزمین اجرا شدنی نیست
دکتر رئیسی با بیان اینکه طرح‌های سازشکارانه پیشین و برنامه‌های ذلت‌بار جدیدتر، همگی به بایگانی تاریخ رفته‌اند و هیچ طرح و ایده‌ای برای آینده فلسطین، بدون نظر صاحبان اصلی این سرزمین، اجرا شدنی نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده است، حامی مقاومت بوده و بر حقانیت مردم فلسطین در نبرد با دشمن غاصب تاکید می‌کند.
جنایت تروریستی علیه کنسولگری ایران اوج سرخوردگی و درماندگی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد
رئیس‌جمهور تاکید کرد: زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی و مقررات بین‌المللی از جمله حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گرچه بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما اوج سرخوردگی و درماندگی این رژیم را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود، در جنایت علیه بشریت از هیچ اقدامی فروگذار نیست.
دکتر رئیسی تصریح کرد: به حول و قوه‌ الهی، رژیم غاصب صهیونیستی به دست دلاورمردان جبهه مقاومت مجازات خواهد شد و آنها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد.
آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت:اقدامات امیدبخش و نشاط‌آفرین دولت در خدمت‌رسانی به مردم برای افکار عمومی تبیین شود
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت آمار ارائه شده از سفرهای نوروزی و حضور گردشگران در اقصی نقاط کشور را امیدبخش و از نشانه‌های نشاط اجتماعی دانست و با تاکید بر تقویت زیر‌ساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و اهتمام دولت به خدمات‌دهی بهینه به مردم، تبیین اقدامات انجام شده برای افکار عمومی را خواستار شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با اشاره به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره جا به جایی و تردد بیش از 8 میلیون مسافر نوروزی از طریق بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی، آمار ارائه شده از سفرهای نوروزی و حضور گردشگران در اقصی نقاط کشور را امیدبخش و از نشانه‌های نشاط اجتماعی دانست و با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و اهتمام دولت به خدمات‌دهی بهینه به مردم، تبیین اقدامات انجام شده برای افکار عمومی را خواستار شد.
رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت نقش نخبگان علمی در پیشرفت کشور و لزوم رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها تاکید کرد و افزود: با رفع دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی نخبگان علمی، می‌توان زمینه مشارکت بیشتر آنها  در پیشرفت کشور را فراهم کرد. 
پیش از سخنان رئیس‌جمهور وزیر راه و شهرسازی در گزارشی از خدمت‌رسانی این وزارتخانه به مسافران در طرح نوروزی 24 اسفند تا 14 فروردین گفت‌: طی این مدت 20 روزه حدود 200 هزار نفر در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوائی و دریایی مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز بودند که به موجب آن بیش از 5 میلیون و 800 هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ حدود 1.5 میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از 2 میلیون و 960 هزار نفر از شبکه حمل‌ونقل هوائی و فرودگاهی با  3 میلیون سفر هوائی داخلی و خارجی در 25 هزار پرواز استفاده کرده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین انجام حدود  500 هزار سفر در دریاهای شمال و جنوب کشور را اتفاقی بزرگ در خدمت‌رسانی شبکه حمل‌ونقل دریایی کشور توصیف کرد.
در ادامه این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی به وضعیت میزان بدهی خارجی و داخلی دولت مردمی در مقایسه با دیگر کشورها پرداخت و تصریح کرد: در شاخص تعیین‌کننده نسبت بدهی به جی‌تی‌پی هر کشور، در برخی از کشورها این عدد خیلی بالاست به عنوان مثال در ایتالیا 145 درصد، ‌آمریکا نزدیک به 129 درصد و ژاپن 264 درصد است و در مورد کشورهای همسایه ما نیز مصر و اردن بالای 80 درصد،‌ قطر 47 درصد، عراق 43 درصد، امارات 38 درصد، ترکیه 32 درصد، عربستان 30 درصد است که این آمار در جمهوری اسلامی ایران عدد 29 درصد است که نشانده وضع به نسبت مطلوب کشور در مقایسه با دیگر کشورهاست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین به نرخ پایه پولی کشور در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: پایه پولی یا از محل دارایی‌های خارجی بانک‌ مرکزی است یا از محل بدهی دولت است و یا از محل بدهی بانک‌هاست که سهم بدهی دولت از پایه پولی در آمریکا 69 درصد، در کانادا 91 درصد، در فرانسه 65 درصد،‌ در ایتالیا بالای 100 درصد،  در اسپانیا 91 درصد، در ژاپن 76 درصد و در برزیل70 درصد پایه پولی‌شان را بدهی دولت به بانک مرکزی تشکیل می‌دهد، اما این عدد در جمهوری اسلامی ایران  کمی بیشتر از 3 درصد است. به این معنا که تنها 3 درصد از پایه پولی کشور ما بدهی دولت به بانک مرکزی است و بالعکس سهم بزرگ آن که 65 درصد است بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است، به عبارت دیگر برخلاف همه دنیا که بزرگ‌ترین جزء پایه پولی آن کشور را مطالبات بانک مرکزی از دولت تشکیل می‌دهد در کشور ما عمده طلب بانک مرکزی از بانک‌هاست  و دولت درصد بسیار اندکی به بانک مرکزی بدهی دارد.
طی 20 سال گذشته تعداد بسیار کمی از سال‌ها نرخ رشد نقدینگی زیر 25 درصد بوده است
در ادامه این جلسه رئیس کل بانک مرکزی هم گزارشی از کنترل بسیار مطلوب رشد نقدینگی در دولت مردمی ارائه کرد و گفت: در سال 1402  نرخ رشد نقدینگی ما به 24.3 درصد کاهش یافت که این عدد پایین‌ترین میزان رشد نقدینگی در چند سال اخیر است و از سوی دیگر طی 20 سال گذشته تعداد بسیار کمی از سال‌ها، نرخ رشد نقدینگی زیر 25 درصد بوده و از این جهت اتفاق بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه افزود: همچنین در سال 1401 نرخ رشد پول 65.2 درصد بود که خوشبختانه در سال 1402 این رقم به  17.8 درصد رسید که کاهش شدید رشد پول در کشور ناشی از کنترل انتظارات تورمی را نشان می‌دهد.
فضای سبز ایجاد شده در 31 ماه گذشته در تهران به میزان کل فضای سبز تا قبل از این زمان بوده است
در جلسه هیئت دولت همچنین شهردار تهران گزارشی از میزان فضای سبز ایجاد شده در دو سال و نیم گذشته و همچنین میزان فضای سبز ایجاد شده در تهران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کرد و گفت‌: تا قبل از پیروزی انقلاب پایتخت کشور تنها 79 پارک و 3 هزار و 900 هکتار فضای سبز پیرامونی داشت که این آمار امروز به 3 هزار و 400 پارک با مساحتی بالغ بر 49 هزار هکتار فضای سبز پیرامونی رسیده که به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
‌شهردار تهران ادامه داد‌: همچنین در طی 31 ماه گذشته در شهرداری تهران به میزان کل فضای سبز ایجاد شده تا قبل از این زمان،‌ یعنی 4 هزار و 750 هکتار فضای سبز پیرامونی در تهران ایجاد کرده است.
اقدامات جنون‌آمیز اخیر دست و پا زدن‌های آخر رژیم در حال احتضار صهیونیستی است
خبر دیگر اینکه، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شامگاه سه‌شنبه در مکالمه تلفنی با آیت‌الله رئیسی، شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمانش در حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه را به دولت و ملت ایران و خانواده‌های این شهدای گرانقدر تسلیت و در محکومیت این جنایت گفت‌: جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران نه تنها نقض قوانین بین‌المللی، بلکه نشان‌دهنده اوج وقاحت و انحطاط اخلاقی این رژیم و در ادامه مجموعه تجاوزگری و جنایتکاری در فلسطین، لبنان و سوریه است.
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با این جنایت به دنبال فرار از تنگنای گرفتار شده در آن از سوی مقاومت اسلامی فلسطین در غزه است، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مجازات این رژیم جنایتکار تاکید کرد.
بشار اسد در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی سرلشکر شهید زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گفت: این شهید والامقام دارای شخصیتی ممتاز و قهرمانی متواضع بود که همچون شهدای سوریه برای ملت ما ارزشمند و دارای جایگاهی والا خواهد بود.
رئیسی نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی و تسلیت رئیس‌جمهور سوریه، این اقدام تروریستی و جنایتکارانه را نشانه عمق استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: ‌بی‌تردید این رژیم و حامیان آن بابت این جنایت تروریستی و جنایتگری وحشیانه در غزه به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید و مجازات عاملین و این جنایت قطعی و تغییر ناپذیر است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و سوریه همواره در موضعی ثابت این رژیم را غده سرطانی و مخل امنیت، صلح و ثبات در منطقه و جهان قلمداد کرده‌اند، بر ضرورت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور برای مقابله با جنایتگری این رژیم تاکید کرد و گفت: متاسفانه انفعال و موضع ضعیف ناشی از ترس برخی کشورهای عربی مانع از اتخاذ موضع واحد جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و موجب گستاخ‌تر شدن این رژیم در ارتکاب جنایت شده است.
رئیس‌جمهور اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی اخیر و استمرار جنایتگری در غزه را دست و پا زدن‌های آخر این رژیم در حال احتضار توصیف کرد و افزود:‌ امروز بر همگان اثبات شده که رژیم جنایتکار صهیونیستی با زیر پا گذاشتن همه معاهدات و مقررات بین‌المللی، به هیچ یک از اصول انسانی و بین‌المللی پایبند نیست و تاسف‌بارتر اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی همچنان به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از این رژیم ادامه می‌دهند.
رئیسی همچنین با بیان اینکه سرلشکر شهید زاهدی در طول سالیان متمادی منشاء خدمات ارزشمند و افتخارآمیزی در حراست از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در منطقه بوده و خون پاک و مطهر او و همرزمانش موجب تعمیق پیوندهای ناگسستنی دو ملت ایران و سوریه خواهد شد، بر ضرورت توسعه و ارتقای همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حوزه‌های مختلف برخلاف خواست دشمنان دو کشور و دو ملت تاکید کرد.
ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع برای جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاه‌های اجرائی
جلسه فوق‌العاده هیئت دولت به منظور بررسی جداول بودجه 1403 بعد از ظهر سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و آیین‌نامه‌های اجرائی مربوط توسط اعضای هیئت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه به رهبری معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده این شهدای گرانقدر، از اثبات بی‌تعهدی رژیم جنایتکار صهیونیستی به موازین، مقررات، معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی برای همه مردم دنیا گفت و تاکید کرد: عاملین و حامیان این جنایت بزرگ به دست مجاهدان اسلام مجازات شده و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرائی خواست نسبت به ارائه گزارش کامل عملکرد مجموعه‌های ذی‌ربط خود در سال 1402 اقدام و فعالیت‌های مهم صورت گرفته در حوزه کاری خود را برای عموم مردم تبیین کنند.
رئیسی همچنین ضمن توصیه مسئولان به بهره‌گیری از نقدهای منصفانه و مصلحانه فرهیختگان و متخصصین، بر ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع برای جهش تولید با رعایت الزامات مالی و حقوقی آن، با محوریت به میدان آوردن مردم از سوی همه دستگاه‌های اجرائی تاکید کرد.
وی در ادامه بر توجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی و همچنین تامین مالی پروژه‌های آب و برق کشور در سال جدید تاکید کرد و از سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به این مسائل توجه ویژه داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جلسه هیئت دولت از بازدید بیش از پنج و نیم میلیون نفر از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سراسر کشور بر اساس برآوردهای اولیه خبر داد و با اشاره به مشارکت 6 میلیون نفر در طرح آیه‌های زندگی اظهار داشت: در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، طرحی در این زمینه اجرا شده که تاکنون 2 میلیون نفر مراحل مقدماتی ثبت‌نام در آن را طی کرده‌اند.
دکتر اسماعیلی با اشاره به استقبال چشمگیر به عمل آمده از نمایشگاه عرضه کالاهای مربوط به عفاف و حجاب و درخواست‌های مردم برای در دسترس قرار گرفتن بیشتر این کالاها، از مسئولان دستگاه‌های دولتی و عمومی خواست ظرفیت‌های خود را برای عرضه پوشاک و کالاهای مربوط به حجاب و عفاف در اختیار تولیدکنندگان این کالاها قرار دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از افزایش چشمگیر استقبال مخاطبان عرصه فرهنگ و هنر و افزایش 10 برابری حضور مردم در سینماها و مجموعه‌های هنری در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.
رئیسی در ابتدای جلسه هیئت دولت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین‌(ع)، توجه به اهمیت شب قدر و تلاش برای بهره‌مندی از خیرات و برکات این شب با فضیلت را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولین به واسطه ماموریت و مسئولیت سنگینی که به عهده ‌دارند، بیش از دیگران نیازمند توجهات خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.