به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,086
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 14,869
بازدید ماه: 80,942
بازدید کل: 23,742,751
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
53 - رهبر انصارالله یمن: 90 کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌ایم ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
 رهبر انصارالله یمن:
 90 کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌ایم
   ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

 ‫رهبر انصارالله: موشک‌هایی داریم که فناوری‌های نوین آمریکا در مقابله با آن  ناموفق بوده‌اند | خبرگزاری فارس‬‎

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: «تعداد کل کشتی‌هایی که مورد هدف یمنی‌ها قرار گرفته‌اند به ۹۰ کشتی رسید، در حالی که آمریکا و انگلیس ناتوانی کامل خود را در توقف حملات پذیرفته‌اند.»
حملات انصارالله در دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب به کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی بود، شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد؛ بالاخره خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند که البته خلل از همان ابتدا در ارکان این به اصطلاح ائتلاف بود و بعد هم برخی اعلام کردند که از ائتلاف خارج می‌شوند. به هر حال آمریکا خودش را «پلیس آبی» منطقه کرد و عملاً وارد رویارویی با مقاومت یمن شده است. اما باز هم حملات یمن ادامه داشت و عملاً ائتلاف نافرجام ماند و تیر پلیس دریایی به هدف نخورد. بالاخره آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تصمیمی گرفتند که به قول یمنی‌ها حماقت بود؛ رسانه‌های بین‌المللی بامداد جمعه (22 دی) از آغاز حملات مشترکی آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن خبر دادند، حملاتی که هنوز هم ادامه دارد. اما گویا آمریکا و شرکا باز هم به کاهدان زده‌اند! چرا که خبری از بازدارندگی نیست.
«عبدالمالک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن، در تازه‌ترین سخنرانی خود گفت که یمنی‌ها تنها طی یک ماه، ۳۴ حمله با ۱۲۵ موشک بالستیک و پهپاد انجام داد. تعداد کل کشتی‌های مورد هدفِ انصارالله به ۹۰ کشتی رسید، در حالی که آمریکا و انگلیس ناتوانی کامل خود را در توقف حملات اعتراف کردند. با اعتراف آمریکا و انگلیس به ناتوانی خود در توقف حملات ما، آن‌ها تحسین خود را از توانایی‌های نظامی پیشرفته ابراز کردند.
عبدالملک الحوثی افزود که این حملات «در حمایت از نوار غزه» که از هفتم اکتبر سال گذشته شاهد مردم مظلوم فلسطین و رژیم صهیونیستی است، صورت می‌گیرد. الحوثی در یمن گفت که آمریکا و بریتانیا طی سه ماه گذشته، ۴۲۴ حمله و بمباران دریایی علیه یمن انجام دادند و افزود که در پی این حملات ۳۷ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.وی تصریح کرد: «تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان با حمایت از دشمن اسرائیلی و حفاظت از جنایات آن در نوار غزه ادامه یافت. ما خود را در راه خداوند متعال شهید می‌دانیم و در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در مقام عالی قرار داریم.» رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: «ما بر ناکامی دشمنان و عدم موفقیت آنها در جلوگیری یا محدود کردن عملیات تاکید می‌کنیم و نتایج به‌دست آمده توسط نیرو‌های ما بسیار مهم است. علی‌رغم تلاش دشمنان برای استتار و هدف‌گیری، آنها ناکام ماندند.»
خبر دیگر از یمن آن‌که مردم سلحشور این کشور راهپیمایی میلیونی برای گرامیداشت روز جهانی قدس ترتیب دادند. مردم یمن اجتماعی میلیونی در میدان السبعين در شهر صنعا، پایتخت یمن، ترتیب دادند که عکس‌های آن در فضای مجازی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.
عملیات دریایی دیگر
فرماندهی مرکزی نظامیان تروریست آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس ادعا کرد که روز ۴‌آوریل (16 فروردین) حدود ساعت ۲:۲۰ بعدازظهر (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) با موفقیت یک موشک ضد کشتی (ASM) را در منطقه تحت کنترل یمنی‌ها منهدم کردند و هیچ تلفات یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.
حملات بی‌پایان حزب‌الله
منابع خبری از حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی گردان «لیمان» ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. مقاومت اسلامی لبنان روز پنج‌شنبه اعلام کرد: مجاهدان ما مقر فرماندهی گردان «لیمان» ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل غربی را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: با موشک محل استقرار سربازان دشمن صهیونیستی را در پایگاه «جل العلام» هدف قرار دادیم. خبرنگار المیادین اعلام کرد که منطقه الجلیل غربی توسط موشک هدف قرار گرفته شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که صدای انفجار در شهرک‌های «بتسیت» و «شلومی» به گوش رسیده و آژیرهای خطر در بتسیت به صدا درآمدند.
حزب‌الله لبنان همچنین روز جمعه از هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در پایگاه «زرعیت» خبر داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم و مقاومت در غزه پایگاه صهیونیستی «زرعیت» را هدف قرار داده است. پیش از این خبرنگار الجزیره از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در پایگاه‌هایی در منطقه الجلیل الاعلی بعد از نفوذ یک پهپاد خبر داد. رسانه‌های عبری گزارش دادند آژیرهای هشدار در کریات شمونا و اطراف آن در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمد.
مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که بامداد روز جمعه نظامیان و ماشین آلات نظامی ارتش صهیونیستی را در نقطه مرزی «المالکیه» در نزدیکی مرز لبنان و در شمال فلسطین اشغالی با توپخانه و موشک هدف قرار داده است. به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است که این حمله با تلفات حتمی از ارتش صهیونیستی همراه بود. مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه دوم خود نیز اعلام کرد که بامداد امروز با یک فروند موشک هدایت شونده، یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را در نقطه مرزی «المطله» هدف قرار داده است که تمامی سرنشینان آن کشته و یا زخمی شده‌اند. در این میان رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که در مناطق «دیشون» در نزدیکی مرز لبنان و شمال فلسطین اشغالی آژیرهای هشدار به صدا در آمده است.
ادامه حملات روزانه مقاومت اسلامی لبنان به مواضع صهونیست‌ها در حالی است که بخش عمده شمال فلسطین اشغالی خالی از سکنه شده است و صهیونیست‌های باقی مانده نیز مدام از سران اشغالگر به دلیل ادامه حملات حزب‌الله انتقاد می‌کنند.
از طرف دیگر، خبرنگار المیادین همچنین از هدف قرار دادن شهرک «یارون» توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند. خبرنگار المیادین اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «عیناثا» و «مارون الراس» را هدف قرار دادند. به گزارش شفقنا، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر موقت لبنان گفته است که حملات هوائی اسرائیل، جنوب لبنان را به «منطقه کشاورزی ویران شده» تبدیل کرده است. 
هشدار نعیم قاسم به صهیونیست‌ها
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره گسترش دامنه تجاوزات به لبنان هشدار داد. شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به آخرین تحولات مربوط به جنگ با دشمن اشغالگر اشاره و اعلام کرد که ما جنگ را به لبنان نمی‌کشانیم، بلکه برعکس، این اسرائیل و آمریکا هستند که منطقه را وارد جنگ‌ها می‌کنند. شیخ نعیم قاسم در ادامه اظهار داشت که ما در موضع دفاع و مقابله قرار داریم تا اجازه ندهیم که آمریکای مستکبر و رژیم اشغالگر صهیونیستی اهداف خود را محقق سازند. همه ما شنیدیم که ۴ روز بعد از عملیات طوفان الاقصی‌، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او تصمیمی برای حمله به لبنان داشتند و روایات علنی شده‌ای وجود دارد که طبق آن «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از نتانیاهو خواسته بود تا در بازه زمانی کنونی وارد جنگ با لبنان نشود. صهیونیست‌ها می‌خواستند این جنگ را آغاز کنند اما می‌دانستند که بهائی که باید در این جنگ بپردازند بسیار زیاد است و به همین خاطر عقب‌نشینی کردند.
سانسور خسارت‌ها توسط صهیونیست‌ها
معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه تاکید کرد که ما اسامی شهدای خود را که در راه قدس شهید شدند با افتخار اعلام می‌کنیم. شهدای ما مقام بالایی نزد خداوند بزرگ و متعال دارند و پیروزی‌هایی که حاصل شده به برکت خون و فداکاری‌های آنهاست و هرگونه پیروزی در آینده هم به برکت خون همین شهدا خواهد بود. وی افزود: درست است که ما فداکاری‌های زیادی در جنگ مقابل دشمن صهیونیستی انجام داده‌ایم اما باید به این نکته توجه کنیم که دشمن هم متحمل خسارات بزرگی شده و رزمندگان مقاومت همواره خسارت‌هایی که به دشمن وارد می‌سازند را مستند می‌کنند و تصاویر و فیلم‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. اما دشمن حجم خسارت‌های خود را در همه سطوح پنهان می‌کند که البته اصلا برای ما مهم نیست. کمترین چیزی که صهیونیست‌ها نمی‌توانند پنهان کنند آوارگی بیش از ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین در شمال به ویژه فروپاشی شدید اقتصاد این رژیم به ویژه در منطقه شمال فلسطین اشغالی است.