به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,804
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 21,658
بازدید ماه: 42,628
بازدید کل: 23,704,449
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۳۳ - سیدحسن نصرالله: دوستی با ایران شرافت است این کشور هرگز به مظلومان و دوستانش پشت نمی‌کند ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

سیدحسن نصرالله: دوستی با ایران شرافت است

این کشور هرگز به مظلومان و دوستانش پشت نمی‌کند 

  ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

‫Magiran | روزنامه کیهان (1403/01/18): سید حسن نصرالله: دوستی با ایران شرافت  است این کشور هرگز به مظلومان و دوستانش پشت نمی کند‬‎

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز قدس خود گفت که ایران هرگز به مظلومان و دوستانش پُشت نمی‌کند؛ ایران در راه قدس فداکاری‌های زیادی کرده و دوستی با این کشور شرافت است. او همچنین با اشاره به حمله رژیم آپارتاید اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق گفت: «پاسخ کوبنده ایران در راه است.»

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در ابتدای سخنرانی خود از همه کسانی که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده‌اند تشکر نموده و گفت که روز قدس روزی است که ما از طریق آن تعهد و موضع و مقاومت و آرمان‌های بزرگ خود را بیان می‌کنیم. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی تاکید کرد که امام خمینی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این موضع‌گیری تاثیر قابل توجهی در روابط بین‌الملل داشت. همه می‌دانیم که رژیم شاه روابط راهبردی با اسرائیل داشت و سفارت اسرائیل در تهران مهم‌ترین سفارتخانه‌های تهران بود، اما از زمان انقلاب اسلامی ایران سفارت آن به سفارت فلسطین تبدیل شد و همه گروه‌های ایرانی به مخالفت با رژیم صهیونیستی روی آوردند. به همین علت جنگ و محاصره گسترده ضد ایران اعلام شد که البته این یکی از دلایل است. دلیل دیگر تجاوزطلبی و قصد آمریکا برای چپاول منطقه بود.

 سید حسن نصرالله گفت که ایران از سال ۱۹۷۹ (پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷) همچنان در موضع خود در حمایت از هر کس در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند، ثابت قدم بوده و با حمایت خود بسیاری از معادلات را تغییر داده است. ایران اگر می‌خواست موضع خود را تغییر دهد، آن را ده‌ها سال پیش تغییر می‌داد. تمام نیروهای مقاومت که به حمایت ایران پشتشان گرم است، باید اطمینان داشته باشند که ایران هرگز مظلومان و دوستانش را رها نخواهد کرد. از نظر تمام رزمندگان شریف مقاومت، دوستی با ایران، عنوان کرامت انسانی و شرافت است، و آن کس که باید خجالت بکشد، کسی است که روابطش را با اشغالگران عادی می‌کند.
پاسخ کوبنده ایران در راه است
دبیرکل حزب‌الله گفت که من ده‌ها سال است رهبر انقلاب را شخصا می‌شناسم. بسیاری از فرماندهان را می‌شناسم، از نزدیک. مطمئن هستم پاسخ کوبنده در راه است. کوچک‌ترین شکی در این ندارم. امروز، فردا، چند روز یا یک ماه دیگر ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد. ایران عجله نمی‌کند اما مطمئن باشید که پاسخ قطعی است و حتما اتفاق خواهد افتاد. این حماقتی که نتانیاهو درباره کنسولگری ایران در دمشق کرد یک فرج و باب بزرگی برای پیروزی نهائی باز خواهد کرد. آمریکا به نقطه‌ای خواهد رسید که بگوید باید جنگ را تمام کنید.
تسلیت شهادت فرماندهان ایرانی
سید نصرالله در ادامه به جنایت وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر علیه بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه اشاره و تاکید کرد که واجب است در این روز یاد کنیم از شهدایی که طی روزهای اخیر در تجاوز دشمن صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند از جمله فرماندهان بزرگ شهیدی که برای ما و در مسیر مقاومت ارزش تاریخی دارند. دبیرکل حزب‌الله گفت شهادت این رزمندگان عزیز را خدمت امام خامنه‌ای و مسئولان شریف ایران به ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و خانواده‌های شریف شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ما روز دوشنبه آینده ساعت 4 مراسمی برای یادبود شهدایی که در تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند، برگزار خواهیم کرد.
شخصیت سردار شهید زاهدی
وی در ادامه تصریح کرد که شهادت این عزیزان به ویژه سردار شهید محمدرضا زاهدی به خاطر لطف بزرگی که طی سال‌های طولانی به مقاومت لبنان داشته است، برای ما موضوع بزرگی است. تجاوز دشمن اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق حادثه‌ای است که قبل و بعد آن بحث مفصلی دارد.
اهمیت نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به روز قدس و نامگذاری آن از سوی امام خمینی(رض) رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت که امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب و از زمان بر عهده گرفتن مرجعیت، موضع خود را در برابر آمریکا و اسرائیل روشن کرده بود. مجوزی که به مراجع عظام برای استفاده از حقوق شرعی خود در خدمت مقاومت فلسطین داده شده، تاکیدی بر عمق دینی و اخلاقی مواضع آنهاست.
ایران به دلیل حمایت از فلسطین در معرض توطئه‌هاست
سید حسن نصرالله گفت یکی از دلایل بزرگی که موجب آغاز جنگ‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران شد، موضع جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و حمایت ایران از قدس و مقاومت فلسطین بود. ایران در این راه فداکاری‌های زیادی کرده است و از زمانی که امام خمینی قاطعانه ایستادن در کنار آرمان فلسطین را اعلام کرد، ایران در معرض توطئه‌ها و جنگ‌های دشمنان علیه آن قرار گرفت.
 ایران با آمریکا بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره نمی‌کند
این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه به بحث پرونده هسته‌ای اشاره و تاکید کرد که ایران تاکنون هرگونه مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها را در موضوع پرونده هسته‌ای رد کرده است. آمریکایی‌ها دائما می‌گویند که آماده مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستند اما ایرانی‌ها هرگز فریب نمی‌خورند.
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: هرکسی که این‌گونه تحلیل می‌کند یا می‌گوید آنچه که در غزه و فلسطین و عراق و یمن رخ می‌دهد یا پرونده انتخاب رئیس‌جمهور لبنان، در انتظار مذاکرات آمریکا و ایران است، حرف اشتباهی می‌زند. ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای نمی‌کند. ما برخی صحبت‌های بسیار مسخره و مضحک از جانب برخی‌ها می‌شنویم که می‌گویند هرآنچه در منطقه می‌گذرد یک نمایش آمریکایی-ایرانی و توزیع نقش بین آنهاست!
اسرائیل در منطقه شکست خورده
سید نصرالله تاکید کرد که این افراد نمی‌توانند چیزی درباره پیروزی‌های مقاومت در منطقه باور کنند. آنها متوهم هستند و نمی‌توانند باور کنند که اسرائیل در منطقه شکست خورده است. اما واقعیت این است که عقب‌نشینی از جنوب لبنان و نوار غزه به معنای شکست اسرائیل است.
رهبر مقاومت افزود: موضع ایران قاطع و روشن بوده و به خون شهدا وفادار است. ایران در موضع و مواضع خود همواره مرجع حقیقی و اصلی برای همه کسانی است که در فلسطین و لبنان و کل منطقه با رژیم اشغالگر می‌جنگند و ایران با حمایت خود (از مقاومت) بسیاری از معادلات را تغییر داده و بسیاری از پروژه‌های سلطه‌جویانه را ساقط و نابود کرده است. 
طوفان‌الاقصی بقای اسرائیل را در خطر قرار داده
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که بدون شک طوفان‌الاقصی یک حادثه تاریخی در منطقه ما بود که دوره بعد از آن هرگز مانند قبلش نخواهد بود؛ چه برای دوستان و چه دشمنان. ما از بسیاری از مسئولان اسرائیلی شنیدیم که می‌گویند از سال 1948 تاکنون چنین حادثه‌ای را ندیده بودند. بنابراین ما در برابر یک اتفاق تاریخی قرار داریم که بقای اسرائیل را در دایره خطر قرار داده و شکنندگی و ضعف آن را آشکار کرد.
سید حسن نصرالله ادامه داد: برخی نمی‌توانند این مسئله را بپذیرند که اسرائیل در منطقه شکست خواهد خورد و توان درک این مسئله را ندارد. بی‌شک نبرد طوفان‌الاقصی یک نقطه عطف تاریخی در منطقه است و پس از آن برای دشمن و دوست و تمام منطقه همانند ما قبل آن نخواهد بود. ما در مقابل رویدادی قرار داریم که باعث شد اسرائیل در دایره خطر قرار بگیرد و سستی آن آشکار شود. دبیرکل مقاومت لبنان جنگ علیه غزه را «جنگ بی‌عقل‌ها و جنگ قصاب‌ها و جنایتکاران» توصیف کرد و گفت: با گذشت ۶ ماه از جنگ نتانیاهو، گالانت و فرماندهان دیگر رژیم صهیونیستی همچنان بر سر عقل نیامدند. نصرالله، دلیل قتل و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی را «ایجاد فشار و ترساندن» خواند و ادامه داد این جنایات به این دلیل است که «دیگر هیچ چشم اندازی نه در میدان و نه در مذاکرات ندارند. با گذشت ۶ ماه هنوز نتانیاهو نتوانسته است جنبش حماس را از بین ببرد و اسرای خود را آزاد کند. اسرائیلی‌ها هیچ چشم‌اندازی برای غزه پسا جنگ ندارند و سردرگم هستند».