به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,826
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 15,609
بازدید ماه: 81,682
بازدید کل: 23,743,491
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
55 - حملات دقیق محور مقاومت به اهداف صهیونیستی؛ از پالایشگاه نفت حیفا تا پایگاه رامیا هدف قرار گرفت ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

حملات دقیق محور مقاومت به اهداف صهیونیستی؛

 از پالایشگاه نفت حیفا تا پایگاه رامیا هدف قرار گرفت

۱۴۰۳/۰۱/۱۸

‫حمله موشکی شدید حزب الله به سامانه های گنبد آهنین اسرائیل/ حماس مذاکرات با  اسرائیل را تعلیق کرد - تابناک | TABNAK‬‎‫پالایشگاه نفت اسرائیل در حیفا مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفت | دیدبان ایران‬‎

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پالایشگاه‌های نفت رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا خبر داد؛ حزب‌الله لبنان نیز روز شنبه از هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیست در نقاط مرزی اراضی اشغالی خبر داد.
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه 1402 برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود.
مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد روز شنبه در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه، پالایشگاه‌های نفت رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا را با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود بر تداوم حمله به مواضع دشمنان در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات مقابله با اشغالگران تاکید کرده است. پیش‌تر نیز مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه خبر داده بود. چند روز پیش نیز رسانه جنگ این گروه مقاومت اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم و مقاومت غزه، پایگاه هوائی «رامات دیوید» ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه‌شان، تجمع نظامیان دشمن در اطراف پایگاه «رامیا» را هدف قرار دادند.» حزب‌الله اعلام کرد که این حمله با سلاح توپخانه انجام شد و نظامیان رژیم صهیونیستی را به صورت دقیق و مستقیم هدف قرار داد. شبکه الجزیره گزارش داد که یک موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی در منطقه «الجلیل علیا» پرتاب شد. در همین خصوص خبرنگار الجزیره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان به سمت یک موضع صهیونیستی در الجلیل غربی شلیک شدند، در حالی که رادیو ارتش اشغالگر افزود که آژیرهای خطر در شلومی در الجلیل غربی به صدا درآمد.
دشمن صهیونیستی کنترل اوضاع را از دست داده
«سید‌هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان، تاکید کرد که عملکرد مقاومت به گونه‌ای است که دستاوردها و تجربه‌ها و پیروزی‌های بسیار زیادی را محقق کرده، اما اشغالگران اسرائیلی در حال حاضر دچار سردرگمی و فروپاشی هستند. صفی الدین در این گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که عملیات مبارک طوفان‌الاقصی بزرگ و مهم است و این جنگ یک فعالیت جهادی موفق و بسیار پیروز خواهد بود. به گزارش مهر، وی ادامه داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نقص و ضعف موجود در سرزمین‌های اشغالی را اصلاح کند و دشمن در حال حاضر قدرت کنترل اوضاع جنگ را از دست داده است و ارتش اشغالگر اسرائیلی دچار تشتت و سردرگمی شده و هیچ طرح و برنامه منظمی برای جنگ ندارد.
صفی الدین سطح مقاومت را قدرتمند و منظم و یکپارچه خواند و تاکید کرد که هماهنگی و همکاری بین بخش‌های مختلف محور مقاومت بسیار بالا است. دشمن صهیونیستی محاسبات خاصی در مورد مقاومت لبنان دارد و حزب‌الله لبنان سلاح‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد که آن را به یک جبهه قوی تبدیل کرده است. این عضو ارشد حزب‌الله تاکید کرد که کثرت تهدیدات دشمن نشان‌دهنده میزان ناتوانی و ضعف آنها است و اسرائیل خسته است و نمی‌تواند هیچ دستاورد میدانی داشته باشد. صفی الدین ابراز داشت که حزب‌الله درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر عدم پشتیبانی از مقاومت در غزه را رد کرده، چرا که کشورهای غربی و آمریکا توجهی به واقعیت‌ها ندارند، بلکه منافع خود را دنبال می‌کنند. آنها بعد از چند ماه متوجه شده‌اند که نتانیاهو ضعیف است و باعث سردرگمی ارتش شده و هیچ هدف مشخصی برای آنها در جنگ ترسیم نکرده است.
شهادت ۳ رزمنده جنبش امل
جنبش امل به ریاست «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «موسی عبد الکریم الموسوی»، «محمد علی وهبی» و «محمد داوود شیت» سه رزمنده آن در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. در بیانیه جنبش امل آمده است: این رزمندگان درحال اقدام جهادی در شهرک «مرجعیون» بودند که توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شدند. نیروهای جنبش امل از ابتدای جنگ دوشادوش رزمندگان حزب‌الله در جبهه نبرد با رژیم صهیونیستی حضور دارند. خبر دیگر از جبهه مقاومت آن‌که «جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق تاکید کرد که توافقنامه همکاری‌های راهبردی میان این کشور و آمریکا باید ملغی اعلام شود. وی افزود: این توافقنامه که در سال ۲۰۱۱ میان آمریکا و عراق امضا شد سطح روابط اقتصادی، امنیتی و ابعاد نظامی این روابط را در آن زمان تعیین می‌کرد اما آمریکایی‌ها به مفاد این توافقنامه پایبند نبوده‌اند. عوده تصریح کرد: اقدامات آمریکا در عراق به ویژه تحرکات هوائی این کشور، توافقنامه مذکور را نقض کرده است. همچنین یک منبع در عراق از آماده‌باش نیروهای حشد شعبی در استان الانبار این کشور بعد از دریافت اطلاعات امنیتی خبر داد. یک منبع امنیتی در فرماندهی نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که این نیروها بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود تهدیدات تروریستی در استان الانبار به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این منبع اضافه کرد: 
هماهنگی‌های خوبی میان نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی برای حفظ امنیت استان الانبار وجود دارد. اطلاعات ما به تحرکات عناصر داعش در این استان اشاره دارد. رسانه‌ها روز شنبه از حملات موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در میدان گازی «کونیکو»
در سوریه خبر دادند. یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان گازی کونیکو در حومه استان دیرالزور واقع در شرق سوریه با دو موشک هدف قرار گرفت.