به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,483
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 15,266
بازدید ماه: 81,339
بازدید کل: 23,743,148
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
56 - عملکرد جبهه مقاومت طی چند روز اخیر؛ از نابودی لشکر الجلیل تا حمله به 4 کشتی آمریکا و اسرائیل ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

عملکرد جبهه مقاومت طی چند روز اخیر؛

از نابودی لشکر الجلیل تا حمله به 4 کشتی آمریکا و اسرائیل

۱۴۰۳/۰۱/۲۴

‫غزه گورستان صهیونیست‌ها - ایرنا‬‎‫آمریکا حمله به کشتی‌ خود را تائید کرد - ایرنا‬‎

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لشکر الجلیل رژیم اسرائیل در «بیرنیت» را نابود کرده است؛ از طرف دیگر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد چهار عملیات نظامی در خلیج عدن علیه دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و دو کشتی آمریکایی انجام داده‌اند.
چنان‌که در این چند ماه اخیر بارها نوشته شده و بارها نیز خوانده شده است، حزب‌الله لبنان از همان فردای عملیات طوفان‌الاقصی و مقاومت اسلامی عراق چند روز بعد در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت. این روزها که بحث حمله آمریکا و انگلیس به یمن در رسانه‌های جهان داغ شده است، کارشناسان و تحلیلگران نظامی از بی‌فایده بودن چنین اقداماتی سخن می‌گویند؛ اما ارتش یمن چه دارد که توان ۲ قدرت نظامی جهان در مقابل آن عاجز است.
نابودی لشکر صهیونیستی در الجلیل
رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن ارائه اطلاعاتی درباره عملیات‌های حزب‌الله لبنان در ۶ ماه گذشته اعلام کردند که نبرد در شمال سرزمین‌های اشغالی بخش جدایی‌ناپذیری از نبرد چند جبهه‌ای و همه‌جانبه است. این رسانه‌ها اذعان کردند: حزب‌الله لشکر الجلیل در «بیرنیت» را نابود کرد، مواضع راهبردی را هدف قرار داد و ۳۱۰۰ موشک و گلوله خمپاره و ۳۳ پهپاد انتحاری را پرتاب کرد. رسانه‌های عبری زبان بیان کردند که دیدن ویرانی‌های «کریات شمونه»، «المطله» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خشمگین‌کننده است. به گزارش مهر، این رسانه‌ها اعلام کردند: به نظر نمی‌رسد این تنگنای راهبردی در مسیر گشایش باشد. حزب‌الله صدها موشک ضدزره شلیک کرده است؛ موشک‌هایی که فقط به شهرک‌ها و مواضع خط مقدم ارتش اسرائیل برخورد نکرده‌اند، بلکه به پایگاه‌های راهبردی مانند یگان رصد تحرکات هوائی میرون نیز اصابت کرده‌اند.
نشریه صهیونیستی يديعوت آحارانوت نیز گزارش می‌دهد که 90 درصد از موشک‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شده، توسط حزب‌الله بوده‌اند. حزب‌الله از ابتدای جنگ تا کنون، 240 بمب سنگین به شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده که ویرانی‌های گسترده‌ای از جمله آسیب شدید به مقر فرماندهی لشگر الجلیل در «برانیت» به بار آورده است.
3 حمله موشکی متوالی حزب‌الله
همچنین مقاومت اسلامی لبنان روز پنج‌شنبه در ۳ حمله موشکی متوالی ۳ موضع نظامی ارتش اشغالگر را هدف قرار داد. حزب‌الله در بیانیه اول خود به این منظور اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از ملت مقاوم و استوار فلسطین در نوار غزه و نیز در چارچوب پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، موضع نظامی «السماقه» دشمن در تپه‌های کفرشوبای اشغالی را با سلاح موشکی مستقیماً هدف قرار دادند. در بیانیه دوم حزب‌الله هم آمده است که رزمندگان آن موضع نظامی «الرمثا» ارتش صهیونیستی را در تپه‌های کفرشوبای اشغالی با سلاح موشکی مستقیماً هدف قرار دادند. بر اساس بیانیه سوم حزب‌الله هم، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان موضع نظامی «بیاض بلیدا» ارتش اشغالگر را با سلاح موشکی مستقیماً هدف قرار دادند.
رعد: آرزوهای اسرائیل به باد رفت
خبر دیگر آن‌‎که رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه غرب و آمریکا در جنایات صهیونیست‌ها شریکند و ماهیت نژادپرستانه و ضد بشری خود را به همه جهان نشان دادند تاکید کرد صهیونیست‌ها به هیچ هدفی نرسیدند و همه آرزوهای اسرائیل در جنگ غزه به باد رفت. به گزارش تسنیم، «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، طی سخنانی درباره روند تقابل مقاومت با دشمن صهیونیستی در جبهه‌های مختلف اعلام کرد که اکنون به لحظه‌ای نزدیک شده‌ایم که نشان می‌دهد دشمن صهیونیستی قادر به ادامه جنگ علیه غزه نیست.
یمن: 4 کشتی اسرائیلی و آمریکایی را هدف قرار دادیم
اما خبر از مقاومت یمن آن‌که سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد چهار عملیات نظامی در خلیج عدن علیه دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و دو کشتی آمریکایی انجام داده‌اند. «یحیی سریع» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو کشتی اسرائیلی (MSC Darwin) و (MSC GINA) را مجددا در خلیج عدن هدف قرار دادند. براساس گزارش المسیره، یحیی سریع در ادامه افزود: کشتی آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) و یک ناو جنگی آمریکایی نیز در خلیج عدن هدف قرار گرفته شدند.
به گزارش روز چهارشنبه ایسنا، وی همچنین تصریح کرد: کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی را با تعدادی موشک دریایی مناسب و پهپاد هدف قرار دادیم. یحیی سریع همچنین گفت: ما به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم. او همچنین تاکید کرد: عملیات ما در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا پایان تجاوزات و لغو محاصره غزه ادامه خواهد داشت.
همچنین ارتش آمریکا صبح روز جمعه بار دیگر مدعی شد که یک موشک بالستیک ضد کشتی که از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن شلیک شده بود را منهدم کرد. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای در ادامه دروغ‌پردازی‌هایش مدعی شد که هیچ خبری مبنی بر خسارت جانی یا خسارت به کشتی‌های آمریکا، ائتلاف بین‌المللی یا کشتی‌های تجاری مخابره نشده است. سنتکام روز چهارشنبه نیز مدعی انهدام ۱۱ پهپاد متعلق به ارتش یمن شده بود. از طرف دیگر خبر می‌رسد که منابع خبری از سه حمله به فرودگاه بین‌المللی الحدیده خبر دادند. خبرنگار المسیره چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی سه حمله به فرودگاه بین‌المللی الحدیده انجام دادند.
فرار ناوچه فرانسوی از دریای سرخ
ناوچه فرانسوی آلزاس پس از اولین تقابل با حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، از آب‌های یمن به سمت کانال سوئز عقب‌نشینی کرد. فرمانده ناوچه آلزاس در مصاحبه با روزنامه فیگارو گفت: خروج ناوچه ما به دلیل سطح بالای تهدیدات حوثی‌هاست.