به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,748
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,808
بازدید ماه: 72,881
بازدید کل: 23,734,691
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۸۱ - سیدمحمدحسین راجی: نقشه استعمار برای زنان-(۹) - ارتش متجاوزان جنسی! ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
نقشه استعمار برای زنان - بخش نهم
ارتش متجاوزان جنسی!  
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

آخرین وضعیّت بیماری حجت الاسلام راجی + صوت - خبرگزاری حوزه

سیدمحمدحسین راجی

در یادداشت قبل به صنعت سکس و سوءاستفاده از زنان در زمینه نظامی پرداختیم و در این یادداشت، به ادامه همین موضوع خواهیم پرداخت.
استفاده ابزاری از فمینیسم و تامین نیازهای جنسی سربازان در داخل آمریکا و پایگاه‌های خارجی
حضور زنان در ارتش ایالات متحده هر چند در ظاهر برای آن‌ها امکانات رفاهی و مزایای بیشتر را برای زندگی فراهم نموده‌ است؛ اما در حقیقت زنان در ارتش این کشور از شرایط خفت‌باری رنج می‌برند. نرخ تعرض و حتی تجاوز جنسی در ارتش آمریکا علیه زنان آمریکایی سرباز، بسیار بالا است. بر اساس پژوهش «لیلانی دووِل»، ارتش ایالات متحده مکانی خصمانه برای زنان است که در آن آزار مکرر، سوء‌استفاده جنسی و حتی تجاوز جنسی توسط سربازان دیگر صورت می‌گیرد. تنها در ارتش ایالات متحده در سال 2004، 112 شکایت از تجاوز جنسی مردان آمریکایی به زنان نظامی در عراق، کویت و افغانستان وجود داشت.
تحقیقات بنیاد مایلز، که در حوزه خدمات‌رسانی به قربانیان خشونت‌های مرتبط با ارتش ایالات متحده فعالیت دارد، در گزارشی اعلام کرده است که 30 درصد از زنان سرباز گزارش تجاوز جنسی یا اقدام به تجاوز جنسی را در حین انجام وظیفه از جانب سربازان مرد آمریکایی داشته‌اند. در گزارشی از یک روزنامه‌نگار آمریکایی نیز، بیان شده است: «به زنانی که در کمپ یودارای در کویت تمایل به زندگی دارند گفته می‌شود که هیچ زنی نباید بدون محافظ و یا تنها بر سر پست باشد.»
زنان ژاپنی مورد ظلم در آمریکا
پس از جنگ جهانی دوم‌، بخشی از زنان ژاپنی ساکن در ایالات متحده آمریکا، به خاطر بی‌اعتمادی و خشونتی که علیه ژاپنی‌ها در آمریکا وجود داشت‌، به ارتش پیوستند تا وفاداری خود را به این کشور اثبات کنند و از همه مهم‌تر‌، به امکانات آموزشی ـ تحصیلی دست پیدا کنند. بسیاری از این زنان معتقد بودند که پیوستن به ارتش یک فرصت مناسب برای ارتقای طبقه اجتماعی آنان است.
پیش از اعلام جنگ آمریکا به ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم، حدود 5 هزار نفر از فرزندان ژاپنی‌های ‌مهاجر به خدمت ارتش آمریکا درآمدند و تحت آموزش نظامی قرار گرفتند. اما بعد از پایان جنگ آمریکا با ژاپن‌، ایالات متحده نه تنها به بسیاری از آنان حقوق و مزایایی اعطا نکرد‌، بلکه دیگر آمریکایی‌هایی را که از پدر و مادر ژاپنی بودند ـ حدود 80 هزار نفر ـ، به کمپ‌های مخصوصی برای نگهداری هدایت کرد. حتی آمریکایی‌ها از این سیاست به عنوان «دموکراسی» یاد کردند. 
ترویج آزادی جنسی در کشورهای میزبان پایگاه‌های آمریکا برای تامین نیاز جنسی سربازان آمریکایی
ماجرای زندان ابوغریب، رسوایی بزرگی برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شد. در این زندان، زنان عراقی نیز مورد شکنجه و تجاوز گروهی نظامیان آمریکایی بودند‌، ولی رسانه‌های آمریکایی به آن نمی‌پرداختند. عراقی‌ها اما از این موضوع با خبر بودند. 
تعداد کل زنان بازداشت شده توسط آمریکایی‌ها در عراق مشخص نیست. در سال 2005، ایمان خامس از «مرکز بین‌المللی دیده‌بان اشغال»، حضور 625 زن را در زندان الرصافه و 750 زن را تنها در الکاظمیه گزارش کرد که از 12 تا 60 سال سن داشتند. این زنان در معرض شکنجه و تحقیر قرار داشتند. سربازان آمریکایی آنها را از موهایشان می‌کشیدند، با برق می‌سوزاندند، و مجبورشان می‌کردند از توالت‌های کثیف غذا بخورند و حتی روی آنان ادرار می‌کردند. به گفته محمد الداینی، نماینده پارلمان عراق، 65 مورد مستند از تجاوز جنسی به زنان توسط آمریکایی‌ها در مراکز بازداشت اشغالی‌، تنها در طول سال 2006 وجود داشت. 
یکی از گزارش‌های صلیب سرخ در سال 2004 نشان داد که 70 تا 90درصد از 43 هزار زنان بازداشت شده در عراق، اشتباهاً دستگیر شده بودند و جرمی نداشتند. حتی برخی گزارش‌ها در سال 2007 نشان می‌داد که نیروهای ایالات متحده به طور معمول به زندانی کردن نوامیس مظنون‌های مرد، برای استفاده به عنوان گروگان و چانه زنی، می‌پردازند. 
واردات روسپی از فیلیپین برای سربازان آمریکایی
پایگاه‌های ایالات متحده دختران و زنان روستایی فقیر فیلیپینی را برای رفع نیاز جنسی سربازان خود به کشور عراق می‌آورند. رهبران نظامی نیز به صورت غیررسمی به تهییج سربازان در این زمینه می‌پردازند.
در سال 2007 گزارش‌هایی در همین رابطه منتشر گردید و در آن تصریح شد که سربازان بازنشسته آمریکایی که در شرکت‌های خصوصی نظامی برای عملیات در کشورهای مختلف از جمله عراق مشغول به کار بودند، دختران فیلیپینی را از فیلیپین برای فاحشگی و با دستمزد 200 دلار در ماه به عراق آورده و با آن‌ها رابطه جنسی برقرار می‌کردند. در نهایت نیز این زنان حامله، بدون اینکه بتوانند پدر بچه را پیدا کنند، به فیلیپین برمی‌گشتند! 
تجاوز در جنگ ویتنام
درباره جنگ ویتنام نیز، «گابریلا» یک مؤسسه فعال در حوزه زنان در فیلیپین، اعلام کرد که این کشور بیشترین تعداد فاحشه را در کشورهای شرق آسیا دارد که میراث آمریکا در جنگ ویتنام است. شعار سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام این بود: «1 و 2 و 3 و 4، هر شب ما برای جنگ دعا می‌کنیم؛ 5 و 6 و 7 و 8، تجاوز بکن، بکش، مثله کُن!»
عبیر قاسم
در مارس 2006، دختر 14 ساله عراقی به نام «عبیر قاسِم» توسط سربازان آمریکایی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفت و به طرز وحشیانه‌ای کشته شد! سربازان آمریکایی خانواده و خواهر هفت‌ساله‌اش که در اتاق کناری بودند نیز همان جا اعدام کردند.
مدتی بعد و به واسطه این اتفاق‌، بسیاری از زنان عراقی جرأت پیدا کردند تا تجاوز نظامیان آمریکایی به خود را‌، به پلیس این کشور گزارش کنند.
تجاوز ریشه در فرهنگ آمریکایی و غربی دارد
این افسانه که «جنگ از آن‌جا که طبیعی است و از آن‌جا که غیر قابل اجتناب است، پس جنگجو در حالت تجاوز قرار می‌گیرد و تجاوز وضعیتِ طبیعیِ جنگجو است» توسط ارتش آمریکا و برای تبرئه کردن سربازان متجاوز خود در جنگ جهانی دوم و زمانی که سربازان آمریکایی به زنان فرانسوی تجاوز کردند شکل گرفت.
فعالین ضدجنگ؛ نماد تنفر!
استفاده از فمینیسم تا جایی برای آمریکایی‌ها ارزشمند است که در جهت اهداف آنان در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل نظامی باشد. هرگاه فعالان فمینیست بر روی مسائلی متمرکز شوند که مورد پذیرش حاکمیت این کشور نباشد، نه تنها حق آزادی بیان و ارائه نظرات خود را ندارند، بلکه توسط حاکمیت و جریان‌های همسو، به شدت تحقیر خواهند شد. به عنوان نمونه، جین فاندا یک بازیگر زن و فعال ضدجنگ آمریکایی بود و بسیاری از آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند تا در ادبیات روزمره خود فاندا را تحقیر کنند که هنوز هم در میان حامیان جنگ، مورد تنفر شدید است و به طرق مختلف از اسم او برای بیان تنفر استفاده می‌شود. وی بارها به خاطر فعالیت‌های ضدجنگی خود عذرخواهی کرده است‌، اما همچنان مورد تنفر است.