به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 818
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,986
بازدید ماه: 120,713
بازدید کل: 23,784,286
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۲۸۴ - امیر واحدی: نیروی هوائی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
امیر واحدی:
 نیروی هوائی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است 
۱۴۰۳/۰۲/۱۹

‫عملیات پیچیده حمله به H۳ هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود -  همشهری آنلاین‬‎

امیر حمید واحدی، فرمانده نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین دوره رزم مقدماتی نخبگان مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نیروی زمینی با اشاره به نام‌گذاری نیروی هوائی ارتش به نام «نیروی الهی» از سوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نام‌گذاری معمار کبیر انقلاب اسلامی وظیفه همه ما را در این نیرو صد چندان کرده است.
امیر سرتیپ واحدی، در ادامه به اقدامات منافقین در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: یکی از خیانت‌های منافقین، مطرح کردن موضوع انحلال ارتش بود که با درایت حضرت امام خمینی(ره) این توطئه دشمنان خنثی شد.
به گزارش مهر، فرمانده نیروی هوائی ارتش نقش این نیرو را در ابتدای جنگ تحمیلی بی‌بدیل و کلیدی توصیف کرد و افزود: نیروی هوائی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس یا نوک پیکان عملیات‌ها بود و یا پشتیبانی‌کننده آنها. این نیرو عملیات‌های بسیار زیادی در طول جنگ انجام داد و به لطف خدا و با غیرت کارکنان از تمام اینها سربلند بیرون آمد.
وی سپس به تشریح عملیات پیچیده «حمله به اچ ۳» پرداخت و گفت: عملیات حمله به اچ ۳ هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا به عنوان یک عملیات هوائی بسیار پیچیده و منحصر به فرد تدریس می‌شود. طی کردن مسافت بسیار زیاد با جنگنده اف ۴، انجام سه مرحله سوخت‌گیری هوائی و انهدام بیش از ۵۰ فروند هواپیمای عراقی روی باند در دورترین نقطه خاک عراق از مرزهای کشورمان، این عملیات را منحصر به فرد کرده است.
امیر واحدی تأکید کرد: نیروی هوائی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است و ما آمادگی داریم که به صورت شبانه‌روزی از این مرز و بوم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.
فرمانده نیروی هوائی ارتش به عملیات «وعده صادق» نیز اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه مرتکب خطای بدی شد و باید جواب دندان‌شکنی دریافت می‌کرد. وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوائی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم؛ چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند.
وی همچنین خطاب به کارکنان وظیفه نخبه گفت: شما نخبگان این کشور هستید و ما در نیروی هوائی به تخصص شما نیاز داریم. بدانید که آینده‌ساز این کشور شما هستید و یک لحظه ایستادن و کند حرکت کردن در مسیر پیشرفت ایران ممکن است سال‌ها باعث عقب‌افتادگی شود.
امیر واحدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فرار مغزها و نخبگان از کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان عزیز، باید بدانید که چرخ اقتصاد، صنعت و فرهنگ این کشور به دستان شما حرکت می‌کند؛ لذا مواظب تبلیغات دروغین دشمنان باشید و تا می‌توانید در خدمت این کشور و مردم باشید.