به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 12,559
بازدید دیروز: 11,199
بازدید هفته: 28,490
بازدید ماه: 37,276
بازدید کل: 26,398,553
افراد آنلاین: 83
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۰۹ تیر ۱٤۰٤
Monday , 30 June 2025
الاثنين ، ۵ محرّم ۱٤٤۷
تیر 1404
جپچسدیش
654321
13121110987
20191817161514
27262524232221
31302928
آخرین اخبار
۳۳۵ - رئیس قوه قضائیه در گردهمایی استانداران سراسر کشور: ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
رئیس قوه قضائیه در گردهمایی استانداران سراسر کشور:
همدلی و همفکری میان کارگزاران نظام باید به میدان عمل هم کشیده شود
۱۴۰۴/۰۳/۰۷

رئیس قوه قضائیه در گردهمایی ماهانه استانداران کشور گفت: امروز همدلی و همفکری خوبی میان کارگزاران در بخش‌های مختلف نظام حکمفرما است، اما ضرورت دارد این همدلی و همفکری به میدان عمل کشیده شود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در گردهمایی ماهانه استانداران سراسر کشور، اظهارداشت: امروز ما کارگزاران موظف و مکلف هستیم که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به رخ بکشیم. اثبات کارآمدی نظام از بالاترین واجبات است. 
محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز همدلی و همفکری خوبی میان کارگزاران در بخش‌های مختلف نظام حکمفرما است، اما ضرورت دارد این همدلی و همفکری به میدان عمل کشیده شود و در میدان عمل به منصه‌ظهور برسد. متاسفانه ظهور و بروز این همدلی و همفکری، در میدان عمل مشاهده نمی‌شود. وجود اختلافات، امری طبیعی است، نباید از اختلافات و تفاوت در سلایق هراسید، بلکه باید با وجود این اختلافات به هماهنگی و انسجام در پیشبرد امور رسید.
وی با تبیین و تشریح سه ویژگی ضروری برای مدیران و کارگزاران نظام گفت: همه مدیران و کارگزاران نظام باید تعقل‌گرا، تخصص‌گرا و دارای سعه‌صدر باشند؛ مدیران نباید به واسطه وجود مشکلات و موانع، مأیوس و زمین‌گیر شوند.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اعتقاد من آن است که مشروط به وجود همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان مدیران و کارگزاران، با همین قوانین و شرایط فعلی، بسیاری از مشکلات کشور قابل حل است؛ البته با عنایت به تحولات فناورانه و آثار اجتماعی که به تبع این تحولات ایجاد می‌شود، قطعاً نیاز به اصلاح برخی از قوانین است؛ اکنون برخی از قوانین ما مربوط به ۷۰ الی ۸۰ سال پیش است.
محسنی اژه‌ای افزود: ما کارگزاران و مسئولان باید در راستای خدمت به مردم، مأموریت‌های خطیر یکدیگر را درک کنیم و اگر خدای‌ناکرده منیّتی وجود دارد، آن را کنار بگذاریم؛ نباید این‌گونه باشد که با هر حرف و نظری که مخالف حرف و نظر ماست، سریعاً و بِالمره مخالفت ورزیم، بلکه باید حرف و نظر مخالف را بشنویم و آنها را ارزیابی کنیم تا چنانچه واجد نفع عمومی هستند، به اتخاذ آنها بپردازیم. 
وی در ادامه ضمن آسیب‌شناسی مقوله‌ جذب سرمایه‌گذاری تولیدی و اقتصادی، گفت: ما کارگزاران و مسئولان نظام باید شرایط را برای مشارکت گسترده بخش خصوصی و مردم در امر تولید و اقتصاد فراهم ‌آوریم؛ برای تحقق این مهم، باید آسیب‌های این حوزه را برطرف سازیم؛ یکی از آسیب‌های این حوزه، آن است که سرمایه‌گذاری وارد میدان می‌شود و با صرف هزینه‌های بعضاً هنگفت و ایجاد تعهداتی، یک کار تولیدی و اقتصادی را آغاز می‌کند، اما در میانه‌های راه، ما در حاکمیت به صورت بلاوجه، رأی به توقف فعالیت او می‌دهیم! خُب، چنانچه این اتفاق برای دو سرمایه‌گذار رخ دهد، آیا سرمایه‌گذارِ سومی راغب خواهد بود که به میدان بیاید؟! بار‌ها تاکید کرده‌ایم که قرارداد‌های حاکمیتی باید از متقن‌ترین و مستحکم‌ترین قرارداد‌ها باشد؛ نباید این‌گونه باشد که با تغییر و جابه‌جایی دولت‌ها و مسئولان، قرارداد‌هایی که از جانب حاکمیت با بخش خصوصی منعقد می‌شود، 
مخدوش شود.
 انتقاد به یک رویه غلط
رئیس عدلیه بیان داشت: بعضاً یک پروژه ملی با صرف هزینه‌های قابل توجهی آغاز به کار می‌کند، سپس در میانه‌های راه، نهاد متولی محیط زیست به موضوع ورود می‌کند و خواستار توقف پروژه به سبب مشکلات زیست‌محیطی می‌شود؛ قطعاً توجه به مسائل زیست‌محیطی از آن جهت که به سلامت مردم مربوط می‌شود در اولویت است و اشکال هم وارد است در حوزه محیط زیست نباید اغماض داشت، اما سؤال ما این است آنگاه که برای کلید زدن این پروژه تصمیم‌گیری می‌شد، چرا به جنبه‌های زیست‌محیطی آن توجه نشد؟ چرا وقتی پروژه آغاز به کار کرد و فلان مقدار در آن هزینه شد، تازه نهاد متولی محیط زیست به موضوع ورود می‌کند؟ گاهی دادستان ما در یک نقطه از کشور نیز از حیث احیای حقوق عامه و به واسطه شکایت نهاد متولی محیط زیست، مبادرت به متوقف کردن یک پروژه بعضاً ملی می‌کند؟ ما به آن دادستان می‌گوییم، آیا بررسی به عمل آورده که آن جنبه‌ مرتبط با محیط زیست پروژه‌ مزبور قابل رفع است یا خیر؟ خُب، وقتی می‌شود مشکلات زیست محیطی ناشی از یک پروژه را با اتخاذ تدابیر و تمهیداتی حل کرد، چرا باید دستور به توقف و تعطیلی آن پروژه داد؟!
 از تشریفات و تجملات شخصی دوری کنیم
رئیس قوه قضائیه بیان داشت: کارگزاران و مدیران نظام باید عادت کنند که پیوسته و مستمر به میان مردم بروند و با متن مردم در ارتباط باشند؛ صرفاً با پشت میزنشینی و گزارش‌خوانی نمی‌توان مسائل و مشکلات مردم را به صورت کامل و ملموس درک کرد؛ با به میان مردم رفتن است که می‌فهمیم مردم از تبعیض بیزارند؛ با به میان مردم رفتن است که می‌فهمیم مردم از تشریفات و تجملات خوششان نمی‌آید؛ مردم از اینکه پیشبرد کار‌هایشان در ادارات و بخش‌های حاکمیتی تسریع نشود و آنها مجبور شوند به دلالان متوسل شوند، آزرده می‌شوند؛ باید پیشبرد امورات مردم را تسهیل کنیم تا آنها به دلال و عناصر بعضاً کلاهبردار 
متوسل نشوند.
در این جلسه تعدادی از استانداران به بیان نظرات خود پرداختند.