به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,966
بازدید ماه: 117,472
بازدید کل: 23,779,270
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۴ - نگاهی به روش‌های جدید دشمن در جنـگ علیه انقلاب اســـلامی( بخش اول و دوم ) ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
نگاهی به روش‌های جدید دشمن در جنـگ علیه انقلاب اســـلامی (بخش نخست)
نبرد ذهن‌ها بر پایه ابزار ارتباطی جدید  
  ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
اردبیل| چرا دشمن با جنگ نرم به مقابله با مردم ایران برخواسته است؟- اخبار  استانها تسنیم | Tasnim
رضا الماسی
امروز جنگ‌های‌دنیا جنگ‌های ترکیبی است.می‌دانید؛ جنگ سخت‌و جنگ نرم‌ وجنگ فکری و جنگ فرهنگی و جنگ با سلاح‌های گوناگون و جنگ شناختی و امثال اینها با همدیگر مایه‌ تهاجم به یک ملّت یا یک کشور است. بازی‌های جنگ بایستی بتواند همه‌ این لایه‌ها را با شیوه‌های نو، با شیوه‌های روزآمد، ان‌شاء‌الله تأمین کند. (رهبر معظم انقلاب – 11 مهر 1401)
پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان مردم ایران در طول 43 سال گذشته با روش‌های مختلف به مقابله با نظامِ برخاسته از اراده مردم پرداختند اما در همه این روش‌ها شکست خوردند.
در چالش‌های اخیر، دنیای استکبار همه توان خود را با ترکیبی از همه ظرفیت‌ها و روش‌هایش به کار گرفته تا بتواند حتی به صورت حداقلی از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرد.
خردادماه ۱۴۰۱ بعد از فروکش‌کردن بحران بیماری همه‌گیر کرونا، مردم در حرم مطهر امام خمینی(ره) جمع شده بودند تا با حضور رهبر انقلاب، دوباره پای درس و مکتب امام بنشینند. اما بین سطور و در میان سخنان رهبر انقلاب، اشارات روشنی از طرح‌های در دستورکار دشمن وجود داشت که گویا برای اجرایی‌کردن آن، چشم به یک زمان مناسب بسته بودند: «امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. 
امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّت‌های اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند.»
ایشان چهار ماه بعد و در بیاناتی که در جمع دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی داشتند، مجدداً به این موضوع اشاره کردند که دشمن از مدت‌ها قبل برای آشوب و اغتشاش و ناامنی در کشور، برنامه‌ریزی کرده بود: «این اغتشاش برنامه‌ریزی داشت؛‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی‌شده بود. اگر قضیّه این دختر جوان هم نبود، یک بهانه دیگری درست می‌کردند برای اینکه امسال در اوّل مهر... در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند.» 1401/7/11
براساس این هشدارها و نشانه‌هایی که جامعه اطلاعاتی کشور آنها را گوشزد کرده بود، دشمن برای ایجاد آشوب در پهنه کشور برنامه‌ریزی کرده و از مدت‌ها قبل آماده بود و آنچه او را به طمع ‌انداخت، حادثه‌ای بود که در شهریورماه رخ داد.
گوشه‌ای از یک تدارک بزرگ
بیانیه‌ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در هفته‌های اخیر، ترسیم بخشی کوچک از تدارک بزرگی بود که توسط سرویس‌های امنیتی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی، برای مختل‌کردن امنیت در ایران برنامه‌ریزی شده بود. اما دشمن برای دمیدن به شعله آشوب و اغتشاش، برخلاف موارد قبلی تنها به یک ابزار و مجرا تکیه نکرده و همه استعدادها و پتانسیل‌هایش را به میدان آورده بود.
اقداماتی برای راه‌اندازی یک غائله سراسری در ایران با هدف جنایت، علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و زمینه‌‌سازی برای تشدید فشارهای خارجی که بازی‌گردان و طراح اصلی آن، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس، سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، سرویس اطلاعات خارجی آل‌سعود و چند کشور دیگر هم، در این جریان مداخله کردند. 
اما این اقدامات چه بود و به چه شکل طراحی و پیاده‌‌سازی شد؟
مؤسسه اعانه ملی برای دموکراسی و نهادهای وابسته نظیر مؤسسه دموکراتیک ملی، مؤسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهی، مرکز آمریکایی برای همبستگی کارگران، بنیاد جامعه باز، خانه آزادی و... بخشی از مؤسسه‌ها و ‌اندیشکده‌هایی هستند که در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران مورد اشاره قرار گرفته‌اند. 
مؤسساتی که به‌مثابه مغز متفکر جریان تحریف، وارد عمل شده‌اند. نظریه‌‌پردازی و انگاره‌‌سازی پیرامون نقش زنان در حوادث پیش روی ایران و تئوری‌پردازی برای اعمال خشونت علیه مردم و مقدسات آنان و هجمه به نیروهای امنیتی، ساخته و پرداخته این به‌اصطلاح اتاق فکرهایی است که نسخه جنگ خیابانی و اغتشاش می‌پیچند.
ابعاد جنگ ترکیبی
«جنگ ترکیبی در سه بعد اساسی پلتفرم، روایت و باور با هدف تغییر رفتار مردم ایران با اثر بر ذهن و قلب طراحی شده است.»
این را آقای علی افشاری مهر، کارشناس ارشد علوم شناختی در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان بیان می‌کند.
او در توضیح این مطلب ادامه می‌دهد: «بعد اول روایت و محتوای خبری است که از واقعیت، قاب گیری واقعیت و نا واقعیت‌ها تولید می‌شود و درگیری در میدان و هرگونه امر واقعی در خدمت تغییر ادراک با استفاده از روایت هست.»
افشاری مهر می‌افزاید: «در سطح پلتفرمی، ما با طراحی و قوانین خاص پلتفرم‌های اجتماعی مجازی و واقعی مواجهیم که به طور غیر مستقیم به رفتار جهت می‌دهند. مثلا طراحی شبکه‌های اجتماعی به دلیل محدودیت در تعداد کاراکتر به طور طبیعی سبب قطبیده شدن کاربران و رادیکال شدن فضا می‌شود. پلتفرم‌های واقعی هم سازندگان سبک زندگی مدرن مانند سبک طراحی کافه‌ها و محیط‌های با فرهنگ وارداتی خاص هستند.»
این کارشناس ارشد علوم شناختی می‌گوید: «بعد سوم اما باورهایی است که در طول زمان و به مرور شکل می‌گیرند.  برای مثال روایت‌هایی از ناکارآمدی حاکمان به خودی خود می‌تواند انگیزه‌ساز اصلاح و تغییر باشد اما وقتی در کنار باور به ناکارآمدی دین و سکولاریسم قرار می‌گیرد قدرت تخریبی می‌یابد و حتی باورهای غلط را تأیید هم می‌کند. در کنار همین باورها، پلتفرم‌ها نیز با القای اکثریت و ایزوله ‌سازی ورودی توجهی و ادراکی بر باور تاثیرگذارند. در این سطح نیز فرد نسبت به تجدیدنظر در باورهای غلط خود واکسینه شده و اساساً راه‌های ورود تردید و تبیین ناقض به رویش بسته شده است. امروزه پلتفرم‌ها با عقبه تولید روایت دروغ، نوعی انقطاع از واقعیت را رقم می‌زنند که به صورت ترکیبی، عملکردی شبیه گروه‌های مسلح پیش از انقلاب را تولید می‌کنند. افرادی سطحی به جهت باور، دارای شبکه ارتباطی خود تأییدگر و روایت‌هایی کانالیزه شده یک اقلیت متعصب و آسیب‌رسان را بازتولید می‌کند.»
نقش دولت و نخبگان در جنگ شناختی
جنگ شناختی اساساً یک جنگ صرفاً معرفتی نیست. اگر عقبه جنگ شناختی را علوم شناختی بدانیم اساساً جنگ شناختی حاصل ابتکارات بشر در به خدمت در آوردن ماشین برای اثرگذاری بر محتوا و انگاره‌های ذهنی است. با این تعریف، به نوعی جنگ ترکیبی که تعریف شد همان جنگ شناختی است.
افشاری مهر با بیان این مطلب در توضیح نقش نخبگان در جنگ شناختی اظهار می‌دارد: «نقش نخبگان می‌تواند مانند نقش امام و یاران او پیش از انقلاب باشد. 
اگر بپذیریم حکومت و قوانین آن نوعی پلتفرم هستند، می‌توان گفت قیام و مبارزه علیه پلتفرم‌های مجازی و واقعی سازنده سبک زندگی و جهان معنایی جامعه نیز با همان ادله قیام علیه حکومت طاغوت قابل پیگیری است. اما باید اولا از سهل‌اندیشی در رابطه با پلتفرم داخلی پرهیز شود. طراحی و سبک نظارتی بر پلتفرم داخلی باید به همان هوشمندی و پشتوانه علمی پلتفرم بیگانه باشد. 
تکرار اینستاگرام و تلگرام با نظارت انسانی، معنای بومی ‌سازی نیست و مانند انقلاب علیه شاه، برای جمهوری دموکراتیک است.
او معتقد است: «احیای زنجیره تواصی مومنان با کارهای ساده‌ای مانند صله ارحام و تقویت فعالیت‌های جمعی مومنانه مانند فعالیت‌های مساجد و... که در کرونا آسیب دید، جامعه را به واقع بینی بیشتر سوق می‌دهد. ادراک اکثر جوانان در اثر دوری از جامعه در کرونا غیرواقعی شده است و نیازمند ترمیم می‌باشد. احیای سرمایه شناختی جامعه به ویژه در باورهای مثبت و واقع بینانه به آینده کشور و همچنین باورهای اعتقادی و سیاسی با کلید واژه جهاد تبیین واقعاً فوریت دارد.»
این کارشناس علوم شناختی تصریح می‌کند: «اتاق‌های فکر دشمن علی رغم اقلیت، با تولید عمل صالح اثر بخش، موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند. نخبگان ما نیز باید به تولید عمل صالح متناسب با صحنه جنگ ترکیبی فکر کنند. 
دولت‌ها اولاً شنونده بودن را در خود تقویت کنند. شنونده بودن را به عنوان مقدمه واجب جهاد تبیین بپذیرند. زمینه ابراز هویت انقلابی مردم و مدیران سالم را فراهم کنند. 
ظرفیت مردم برای القاء اکثریت، بسیار بیشتر از صرف راهپیمایی است. مسئله طراحی پلتفرم و تقویت زیر ساخت قانونی و نرم‌افزاری حکمرانی بر فضای مجازی را جدی بگیرند و...»
اهمیت کار فکری فرهنگی در جنگ هویتی
نویدرضا عرفانیان، فعال فرهنگی اجتماعی نیز در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان اظهار می‌دارد: «رهبر انقلاب وضع موجود کشور و وضعیت دشمنان نظام و انقلاب را به روشنی تبیین فرمودند. 
دشمن در حال جنگ ترکیبی با ما، جوانان و خانواده‌هایمان است و یکی از شئون و ابعاد این مسئله، بُعد فکری و فرهنگی آن می‌باشد که لزوم توجه بیش از پیش مردم را می‌طلبد.»
او ادامه می‌دهد: «بدون تعارف در عصر آخرالزمان و مقطعی بسیار مهم و به تعبیر رهبری، پیچ تاریخی هستیم که از سویی نیازمند خود‌سازی، تزکیه نفس و بهبود وضعیت عقاید، و از سویی دیگر بصیرت افزایی، دشمن شناسی و شناخت راهکارهای مرزبندی و آلوده نشدن به ترفندهای شیطانی اهل باطل هستیم و غیر از این، احتمال ریزش و جا ماندن از جبهه حق برایمان متصور است.»
عرفانیان در پایان نقش جوانان و نخبگان را کلیدی و غیر قابل انکار دانسته و تصریح می‌کند: «تمرکز دشمنان نیز بر روی همین دو گروه گذاشته شده و این موضوع، اهمیت وقت گذاری و سرمایه‌گذاری حاکمیت را دوچندان می‌نماید. با همه این تفاسیر و نیز با همه اضطرارها و نگرانی‌های دلسوزان و متدینین، همان طور که علما و بزرگان بارها فرمودند، آینده از آن و متعلق به جبهه حق خواهد بود و شکست حتمی و رسوایی نیز عاید جریان باطل.»
آنچه به وضوح قابل مشاهده است اینکه دشمنان مردم ایران به شدت به دنبال هویت‌زدایی از اقشار مختلف به انحاء مختلف هستند که در ابعاد گوناگون یک جنگ هویتی تمام‌عیار را بر باورهای جامعه تحمیل کرده است. در این جنگ هویتی که از جنس جنگ شناختی است، صحنه نبرد کاملاً تغییر کرده و تنها با شناخت درست صحنه و به وسیله ابزارهای روز می‌توان با نیرنگ‌های آنان به مقابله برخاست.
 

 

ناکامی دشمن در جنگ ترکیبی در سایه هوشیاری مردم (بخش دوم)

جنگ رسانه ای و راه های مقابله با آن / نقش اینترنت در جنگ رسانه ای

امروزه تروریست‌پروری سازمان‌های تروریستی با روش‌های نوین صورت می‌گیرد و ساده‌اندیشانه است اگر بگوییم شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های وابسته به قدرت‌های فاسد دنیا صرفاً برای خدمت به مردم و یا بالاتر برای کسب سود و منافع اقتصادی صلح‌آمیز خدمات خود را ارائه می‌دهند. 
در دنیای امروز، رسانه هم مانند یک سلاح جنگی فوق پیشرفته در خدمت اهداف پلید نظام سرمایه‌داری قرار گرفته و برای تحقق اهداف خود در هر سطحی از ابزار رسانه سوءاستفاده می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت ضد استکباری، موقعیت خاص ژئوپلیتیک در منطقه، حمایت از مستضعفین جهان، حفظ سیاست استقلال‌خواهی و همچنین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود، به طور طبیعی در معرض تهدیدات زمانی و مکانی گوناگونی قرار دارد.
به گفته کارشناسان؛ ماهیت صحنه جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌هایی همچون تهاجم نظامی (هوا- دریا)، نیابتی دولت محور و غیردولتی، براندازی نرم، تحریم همه‌جانبه، بی‌ثبات‌سازی داخلی، تنش مقطعی و نافرمانی، نفوذ و استحاله قابل دسته‌بندی است؛ که در آن مهم‌ترین ویژگی‌ها شامل استفاده از سلاح‌های نوین و فضای مجازی، نوع و ابزار تهدیدات از نوع هوشمند (ترکیبی) و عرصه آن متمرکز بر جنگ اطلاعاتی– امنیتی، فرهنگی و قومی و مذهبی است.
شبکه‌‌سازی اغتشاش
«کاری که ۲۵ سال قبل سازمان سیا به‌صورت پنهانی و با جاسوسی انجام می‌داد، امروز ما از طریق مؤسسات و در بستر آموزش انجام می‌دهیم!» این اظهارات صریح مدیر مؤسسه اعانه‌ ملی برای دموکراسی است که بیانگر کارکرد اصلی و پشت‌پرده کار آنها است.
هفته‌نامه خط حزب‌الله در مطلبی پیرامون این موضوع می‌نویسد: سرویس‌های جاسوسی، برای اجرایی‌کردن نقشه عملیاتی خود، سال‌هاست که به برگزاری دوره‌های آموزشی، با عناوین جذاب و غالباً جعلی اقدام می‌کنند؛ کلاس‌هایی که تمامی هزینه‌هایش توسط آنها پرداخت می‌شود و در آن، چگونگی جنگ‌های ترکیبی و براندازی نرم آموزش داده می‌شود. 
شناسایی عناصر مستعد در پوشش فعالیت‌های حقوق بشری و ترویج دموکراسی، اختصاص میلیاردها دلار بودجه به آن عناصر شناسایی‌شده به‌عنوان پیاده‌نظام تغییرات اجتماعی و تحریک عمومی برای ایجاد نارضایتی، از اقداماتی است که در قالب سازمان‌‌هایی موسوم به همدستان، از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، علیه ملت ایران سازمان‌دهی شده است.
حتی برای این منظور، با روش‌های مالی مختلف همچون تهاتر، سوءاستفاده از رمزارزها، بهره‌‌گیری از صرافی‌های غیرمجاز و... برخی افراد حمایت مالی  شده‌اند که تاکنون، بسیاری از سرشبکه‌های آنها شناسایی و بازداشت شده‌اند. 
همچنین دشمن دست‌وپای زیادی زد تا دانشگاه را به تعطیلی یا بازار را به اعتصاب بکشاند و یا برخی مطالبات صنفی کارگران و معلمان و... را به اغتشاش پیوند بزند که با درنظرگرفتن حجم برنامه‌ریزی و پول‌پاشی انجام شده، باید گفت این نقشه هم شکست خورد.
مزدورپروری در فضای مجازی
«چرا یک قضیّه خلاف واقع را، یک حادثه دروغین را، در سکّوهای اطّلاعاتی‌شان در اینترنت، هزاران بار تکرار می‌کنند امّا اسم آرشام را در اینترنت ممنوع می‌کنند که نیاید در سکّوی اینترنتی؟ چرا؟ اینها طرف‌دار حقوق بشرند؟» 
(رهبر انقلاب - ۱۴۰۱/۸/۱۱)
اختصاص بودجه‌ ویژه فضای سایبر در زمان آشوب، از سوی سازمان سیا و پرداخت بودجه کمکی معادل حدود ۵۳ میلیون دلاری، چه معنایی به‌جز سرمایه‌گذاری گزاف و پول‌پاشی ایالات متحده علیه افکار عمومی ایرانیان دارد؟
ایجاد ده‌ها هزار حساب کاربری قلابی فارسی‌زبان، مصادره سوژه‌های کوچک و پراکنده به‌‌نفع اهداف تردیدافکن، ساخت یا جعل سوژه‌های مورد نیاز برای باورپذیرکردن روایت‌های دروغ، ارائه روایت‌های تخیلی برای تحریک هیجانات، مشارکت تحریک‌آمیز برخی ناظران برای ارسال فیلم و عکس، به‌کار‌گیری سخنگویانی از سلبریتی‌ها، انتشار خبرهای جعلی و سانسور تکذیبیه‌ها، تحریک دو‌قطبی‌ها و دامن زدن به شکاف‌ها، از مواردی بود که به‌شکلی وسیع از سوی پیاده نظام دشمن، در فضای مجازی در اغتشاشات اخیر رقم خورد.
جنگ ترکیبی؛ آخرین حربه دشمن
به گفته کارشناسان‌، با پیشرفت همه‌جانبه جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه نظامی، احتمال جنگ نظامی دشمن علیه انقلاب اسلامی بسیار ضعیف است و از این رو آنها به جنگ ترکیبی به عنوان آخرین حربه روی آورده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن محسنی‌فرد، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران‌، به ادله فراوان از جمله ماهیت دینی و الهی، ماهیت ضد استکباری، سیاست استقلال‌طلبی و...؛ همواره مورد تهاجم‌، تهدید و دشمنیِ نظام‌های مستکبر، سفاک و جهانخوار بوده است. 
در هر عصر و در هر دوره تاریخی، صحنه‌های نبرد و تهاجم، ماهیت، روش و ویژگی‌های منحصر و خاص به خود را داشته است؛ امروزه در سایه پیشرفت‌های فراوان نظامی جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر، دشمنان آن از حمله نظامی مستقیم مایوس شده و با توجه به تحولات سریع و بنیادین و پیچیده در صحنه‌های نبرد، جنگ ترکیبی یا به تعبیر دیگر «جنگ هیبریدی» را در دستور کار ‌اندیشکده‌های خود و رسانه‌های معاند قرار داده‌اند.»
او در ادامه می‌افزاید: «این جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلفی چون «براندازی نرم»‌، «تحریم همه‌جانبه»‌، «بی ثبات ‌سازی داخلی»‌، «نفوذ امنیتی»‌،«ایجاد تنش مقطعی» و «جنگ نیابتی» ظهور و بروز کرده و تمرکز خویش را معطوف به عرصه جنگ «اطلاعاتی‌، امنیتی‌، فرهنگی و قومی» کرده است؛ جنگ هیبریدی مفروض، ابعاد مختلف و متعددی دارد که اهم آن عبارتند از؛ بعد اطلاعاتی، بعد اجتماعی- فرهنگی، بعد سیاسی و
بعد اقتصادی.»
مهم‌ترین بُعد جنگ ترکیبی
یکی از اصلی‌ترین ابعاد جنگ ترکیبی دشمن، بعد فکری فرهنگی است. حجت‌الاسلام محسنی‌فرد در توضیح خصوصیات نبرد فرهنگی با دشمن اظهار می‌دارد: «دشمن با شناسایی و سوءاستفاده از مخاصمات ایدئولوژیکی مانند آداب، رسوم، ارزش‌های دینی، سنت‌های مطلوب و... سعی بر دامن زدن به اختلافات و تفرقه‌افکنی و برهم زدن انسجام ملی و ایمانی مردم دارد.»
این پژوهشگر حوزه علمیه تهران تاکید می‌کند: «دشمن در حمله فرهنگی، تمام تلاش خود را برای تقبیح و تذلیل ارزش‌های والای الهی مانند عفت، حجاب، حیاء، محبت و عطوفت ایمانی، اخوت اسلامی و رجاء به کار می‌بندد و سعی می‌کند تلقی‌های ایمانی و الهی و پارادایم مذهبی حاکم بر اذهان جامعه را تغییر داده و با فریب جوانان، ضد ارزش‌ها را در لباس ارزش‌ها تزیین کند و کشور را در آتیه نزدیک مبتلا به ناکامی‌ها و عدم موفقیت در عرصه‌های خرد و کلان بین‌المللی کند.
 به طور مثال اگر دشمن با تبلیغات رسانه‌ای بتواند یک ارزش مهم الهی و دینی مانند «عفّت» را در متن جامعه کم‌رنگ کند و از اهمیت و ضرورت آن در اذهان مردم خصوصاً جوانان بکاهد، سنگر بزرگی را فتح کرده و مسیر را برای پیشروی خود هموار می‌کند؛ مبتنی بر روایات شریفه حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام‌، «عفّت» برترین عبادت‌، برترین خصلت و در راس همه خوبی‌ها و حسنات است؛ امام علی علیه‌السلام در حکمت‌های نهج‌البلاغه می‌فرماید؛ اجر و مزد مجاهد شهيد در راه خدا، بالاتر از اجر و مزد كسى نيست كه بر انجام گناه توانایی دارد، ولى پاكدامنى مى ورزد. انسان پاکدامن نزديك است كه در زمره ملائکه و فرشتگان خدا قرار گیرد.»
محسنی‌فرد ابراز امیدواری می‌کند؛ با همت جوانان پاک و ملت شریف ایران، کید دشمنان در کم‌رنگ کردن ارزش‌ها به جایی نخواهد رسید و خللی به فرهنگ این جامعه پیروز وارد نخواهد کرد.
قیام مردم علیه جنگ شناختی دشمن
بازی‌کردن رسانه‌های معاند در جورچین سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس و سعودی در ایام اغتشاشات در ایران، بار دیگر ثابت کرد که ادعای بی‌طرفی رسانه‌های غربی تا چه‌اندازه کذب است. 
ده‌ها هزار حساب کاربری که توسط ارتش سایبری سرویس‌های امنیتی آمریکایی و اسرائیلی و وابستگان منطقه‌ای آنها ایجاد شده است، با فعالیت ۲۴ساعت خود در حال پمپاژ دروغ و محتوای غلط هستند تا تصویر دیگری را از واقعیت، به افکار عمومی ارائه کنند.
هدف یک چیز است: دامن‌زدن به ناامنی در ذهن و روان مخاطب و جوان ایرانی. حتی اگر در خیابان هم خبری نباشد، اما باید در ذهن مخاطب ایرانی این تصویر ساخته شود که اوضاع «عادی» نیست. 
حتی وقتی که به‌مدد تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی، آشوب‌های خیابانی مهار می‌شود، باز باید به هر قیمتی، رویداد جدید خلق کنند تا بتوانند در رسانه به این پروژه بدمند. 
این‌جاست که سرشاخه‌های میدانی سرویس‌‌های امنیتی اجنبی وارد میدان شده و حوادثی را مانند حادثه اخیر بزرگراه کرج، حادثه تروریستی شاهچراغ در شیراز یا اصرار بر تعطیلی و ناآرامی دانشگاه‌ها، کشته‌‌سازی‌های دروغین، تخریب اموال عمومی و حتی تهییج نوجوانان و دانش‌آموزان برای حضور در خیابان را  رقم می‌زند. 
هدف ماشین رسانه‌ای دروغگوی دشمن ادامه پروژه ناامنی و آشوب در ذهن مخاطب، به هر قیمتی است.
مقابل پروژه تمام‌عیار ویرانی‌طلبان اما نشانه‌های روشن و دلگرم‌کننده‌ای هم وجود دارد. 
حضور معنادار مردم در راهپیمایی‌های ۱۳آبان، محکومیت اغتشاشگران و تشییع پیکر شهدای حوادث اخیر در شهرهای مختلف کشور نشان از آن دارد که ویرانی‌طلبان در همراه‌کردن بدنه مردم ناکام مانده‌اند؛ اما توده عظیم ملت ایران حتی با وجود برخی گلایه‌ها، همچنان زیر پرچم سه‌رنگ ایران به پروژه‌های ضدایرانی نه گفته‌اند و دست دشمن غدار ایران را خوب خوانده‌اند.
حالا شاید بهتر بتوان بیانات رهبر انقلاب را در تشکر از ملت ایران فهم کرد: «این محاسبه غلط است که خیال کنند می‌توانند ملّت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۳/۱۴ 
«برنامه هم این است که بلکه بتوانند ملّت ایران را با خودشان همراه کنند، کاری کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد ‌زد.» ۱۴۰۱/۸/۱۱