به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 491
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,551
بازدید ماه: 70,624
بازدید کل: 23,732,435
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در حاشیه حیاط دولت: از پرداخت بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا احیای کنوانسیون دریای خزر پس از 6 سال در دولت سیزدهم ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
در حاشیه حیاط دولت:
از پرداخت بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
تا احیای کنوانسیون دریای خزر پس از 6 سال در دولت سیزدهم 
  ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
‫وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد  توجیه شده‌اند - قدس آنلاین‬‎‫هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency‬‎
مشروح گفت‌وگوهای سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست،‌ محمد حسینی  معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌احمد وحیدی وزیر کشور  را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.
وزیر کشور: در طرح نور اساس کار اصلاح با تذکر است
احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت‌شمار هستند. وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختارشکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است
همچنین عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: برخی دستگاه‌ها از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس متاسفانه برمبنای آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کرده که سفر از سبد خانوار حذف شده اما این گزاره حتماً نادرست است. این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. آمار امسال را که بررسی می‌کنیم هم نسبت حضور گردشگران خارجی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. 
وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر آموزش و پرورش: ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود. وی با اعلام اینکه پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین‌نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد گفت: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش‌آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس: برای تعامل سازنده با مجلس آینده آماده‌ایم
محمد حسینی نیز اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهائی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود. وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه‌سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضائیه ارسال نشود.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است. حسینی گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهائی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.
رئیس سازمان محیط زیست: دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست نیز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند؛ دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد. وی  درباره میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است. دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره برداری ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.
رئیس سازمان محیط زیست همچنین درخصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.
سخنگوی دولت: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت با تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی بیان کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، قانون تعزیرات حکومتی روی لایحه اصلاحیه‌ای وزارت دادگستری ارائه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و هیئت وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد که برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا هم بتواند فرآیندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را سرعت بخشی کند و هم بتواند ضمانت اجراهای محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و نظارت بسیار موثرتری بر مواردی که احیانا گران فروشی و احتکار و موارد تخلفات و جرایم تعزیراتی است را داشته باشد.
تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۶، ۰۸:٤۹:٤۹       بازدیدها: 52