به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,135
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,072
بازدید ماه: 121,578
بازدید کل: 23,783,374
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اصفهان آغاز به کار کرد: فرصت طلایی آژانس برای بازسازی روابط با ایران و دوری از سیاسی‌کاری ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اصفهان آغاز به کار کرد:
 فرصت طلایی آژانس برای بازسازی روابط با ایران
و دوری از سیاسی‌کاری
   ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

افتتاح اولین مرکز آموزش بین‌المللی علوم هسته‌ای کشور؛ قطب تاثیرگذار تامین  نیروی انسانی :: نورنیوز

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی از مقامات داخلی و خارجی از جمله علی‌اکبر صالحی و فریدون عباسی رؤسای پیشین سازمان انرژی اتمی و سفیر عربستان سعودی و همچنین دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی برگزار شد.
در حاشیه این کنفرانس، مقامات بین‌المللی از جمله دبیرکل آژانس با مسئولین کشورمان همچون وزیر امورخارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرده و می‌کند. این رایزنی‌ها فرصتی طلایی برای احیای روابط خدشه‌دار شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به شمار می‌آید.
لازم به ذکر است در ماه‌های گذشته و پس از موضع‌گیری‌های سیاسی و غیرفنی دبیرکل آژانس در افتتاحیه اجلاس فصلی شورای حکام خدشه‌هایی جدی در مسیر همکاری‌های ایران و آژانس ایجاد کرده است.
اسلامی: آژانس به دور از فشارهای سیاسی عمل کند
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان که با حضور برخی مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، اظهارداشت: از انجمن هسته‌ای ایران، حامیان این کنفرانس، میزبان ما و شخص آقای استاندار اصفهان تشکر می‌کنم.
وی گفت: ایران نیز همانند سایر اعضای دیگر آژانس مصمم به این است که فناوری هسته‌ای را توسعه دهد، امروز اراده جمعی کشورها برای صفر کردن کربن تا سال ۲۰۵۰ به یک میثاق تبدیل شده و آنها سه برابر کردن نیروگاه‌های هسته‌ای را هدف گذاری کرده‌اند. ما نیز با سرعت بیشتری در راستای دستیابی به صنعت هسته‌ای برای انرژی اتمی تلاش می‌کنیم.
اسلامی تصریح کرد: ایران اراده رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق را تا سال ۱۴۲۰ در برنامه خود دارد و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی کشور در دست اجرا دارد. از همین‌ جا دعوت می‌کنم از کشورهایی که آمادگی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را دارند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای، توسعه منابع انسانی را هم داریم و تا دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته‌ای را در اصفهان افتتاح می‌کنیم و آن را به قطبی تاثیرگذار برای تامین منابع انسانی حال و آینده سازمان انرژی اتمی تبدیل می‌کنیم.
اسلامی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی در این سال‌ها دبیرستان‌هایی که سرآمد هستند در پرورش استعدادها را پشتیبانی کرد و ما این فرآیند جذب و آموزش نیرو را گسترش خواهیم داد.
وی ادامه داد: اولین نیروگاه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که دهمین سال کار خودش را پشت سرگذاشت بیش از ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده و این انرژی تولید شده معادل ۶۰ تن آلاینده حذف شده و این تولید انرژی موجب عدم استفاده از ۱۰۳ میلیون شبکه نفت شده است.
۲۲ درصد بازرسی‌های کل جهان از ایران
اسلامی افزود: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب ان‌پی‌تی در سرفصل راهبردهای سازمان انرژی اتمی قرار دارد و طبق گزارش‌های آژانس ۲۲‌درصد بازرسی‌های کل جهان را داریم. این حجم بازرسی از هیچ کشوری در طول تاریخ صورت نگرفته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امیدواریم آژانس بتواند نقش خود را به صورت مستقل و به دور از نفوذها و فشارهای سیاسی ایفا کند به گونه‌ای که همه کشورها از علوم و فنون هسته‌ای بهره‌مند شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این کنفرانس را دو سالانه ادامه دهیم و در پرتو این همکاری‌ها، علوم و فنون هسته‌ای بدون نفوذ قدرت‌ها در اختیار همه کشورها قرار گیرد.
معاون انستیتو کورچاتف روسیه:با وجود تحریم‌ها دانشمندان ایرانی به توفیقات گسترده‌ای دست یافتند
«واسلی رتیوا» معاون انستیتو کورچاتف روسیه در آیین افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای عنوان داشت: بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت بدترین تحریم‌ها بوده است.
وی افزود: با این‌حال دانشمندان ایرانی به توفیقات گسترده‌ای دست یافتند.
رتیوا خاطرنشان کرد: مردم روسیه احترام عمیقی برای دانشمندان ایرانی قائل هستند.
معاون رئیس سازمان انرژی اتمی: کنفرانس اصفهان در چهارچوب سیاست درهای باز سازمان انرژی اتمی است
جواد کریمی ثابت معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس انجمن هسته‌ای ایران بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان که با حضور برخی مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، اظهارداشت: دنیای امروز با چالش‌های بسیار بزرگی روبه رو است و شاید هیچ زمانی مثل امروز دچار چالش خودساخته نبوده است.
وی گفت: چالش‌هایی مثل محیط زیست، تغییرات اقلیمی و بحث اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها و دیگر ابرچالش‌ها و موضوعاتی مثل امنیت انرژی و امنیت تامین غذا، آب و موضوعاتی که مستقیما به حیات بشری ربط دارد، چالش‌هایی است که الان در سطح جهان روبه رو هستند.
کریمی ثابت افزود: اندیشمندان معتقدند پاسخ به چالش‌ها یک پاسخ جهانی است. چالش‌های جهانی پاسخ‌های جهانی نیاز دارد و کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی بستری مناسب برای طرح چنین موضوعات و یافتن راه‌حل‌هایی برای این موضوعات است. بدون شک فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده است که می‌تواند خیلی خوب و دقیق به برخی از این چالش‌ها پاسخ بدهد.
معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: بیانیه نشست اکسپو ۲۸ می‌گوید که تولید برق هسته‌ای ۳ برابر می‌شود و نویدبخش این است که دنیا از شرایط بهتری می‌تواند برخوردار شود؛ یعنی در بیست و پنج سال آینده و این موضوع نویدبخش است که دنیا از مزایا و شرایط بهتری می‌تواند با استفاده از این فناوری مواجه شود.
کریمی ثابت گفت: انجمن هسته‌ای ایران در چارچوب دکترین جمهوری اسلامی ایران که می‌گوید فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس و با شعار فناوری هسته‌ای برای توسعه پایدار، این همایش و کنفرانس را برنامه‌ریزی و در حال اجرائی کردن آن است.
وی افزود: همه اذعان دارند که رشد و توسعه نیازمند نگاه به نیازهای نسل آینده است. می‌دانیم که بیش از نیمی از اهداف ۱۷گانه توسعه پایدار فناوری هسته‌ای می‌تواند آنها را تسهیل کند و دسترسی را امکان‌پذیر کند.
معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در همین راستا کشور ما تولید ۲۰ هزار مگاوات برق را در دستور کار دارد و برگزاری این برنامه‌ها و کنفرانس‌ها در همین راستا است. نگاه مسئولان ایران به مسائل محیط زیست و رشد اقتصادی کشور همه باعث شده که تمرکز روی فناوری هسته‌ای و ۲۰ هزار مگاوات جدی باشد.
کریمی ثابت بیان کرد: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور کارش را آغاز کرده و واقعیت این است که با ارائه مقالات و مطالبی که عرضه می‌شود می‌توانیم این نکته را اذعان کنیم که فناوری هسته‌ای در کشور ما به یک بلوغ رسیده است.
وی افزود: برگزاری این کنفرانس بدون حمایت ریاست محترم سازمان و همکاران سازمان مقدور نبود و ایده این کنفرانس توسط آقای اسلامی و در چارچوب سیاست‌های سازمان با عنوان درهای باز و نوآوری باز عنوان شد و به خوبی هم محقق شد.
معاون رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه همکارانم که در این کنفرانس شرکت کردند بتوانند فضای مناسبی را داشته باشند که تبادل نظر کنند. از آخرین دستاوردهایی که در صنعت هسته‌ای در حال انجام است آگاه و اقشار مختلف در صنعت و دانشگاه‌ها از آن بهره‌مند شوند.
آغاز به کار رسمی کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
بعدازظهر دوشنبه مراسم رسمی افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در شهر اصفهان با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی از مقامات داخلی و خارجی از جمله علی اکبر صالحی و فریدون عباسی رؤسای پیشین سازمان انرژی اتمی و سفیر عربستان سعودی در تهران برگزار شد.
میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح دوشنبه و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.
گفتنی است، سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به کشور ارائه دهد.
چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها،‌ رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت وکشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.
گروسی وارد تهران شد
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر دوشنبه به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران و البته دیدار با برخی از مقامات کشورمان وارد تهران شد.
وی در بدو ورود مورد استقبال بهروزکمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران با برخی مقامات کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۸، ۰۶:۲۵:۳۶       بازدیدها: 33