به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,229
بازدید ماه: 121,605
بازدید کل: 23,783,531
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
معافیت مالیاتی کسب ‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌های داخلی و اختصاص ۲ میلیون تومان سهام به ازای تولد هر فرزند ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور تصویب کردند
معافیت مالیاتی کسب ‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌های داخلی
و اختصاص ۲ میلیون تومان سهام به ازای تولد هر فرزند 
   ۱۴۰۱/۱۲/۱۳

آمادگی جمعی از نمایندگان مجلس برای اعلام لیست اموال و دارایی‌شان

شانزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور صبح دیروز به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد. جلسه هفدهم بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور نیز ظهر شنبه به ریاست عبدالرضا مصری برگزار شد.

جانبازان بالای ۵۰ درصد 
مجوز ورود یک دستگاه خودرو را دریافت می‌کنند
نمایندگان مجلس در جریان بررسی این لایحه، با بند (و) تبصره (7) ماده واحده آن با 135 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و به این ترتیب وزارت صمت مکلف شد به برخی از جانبازان بالای ۵۰ درصد مجوز واردات یک دستگاه خودرو بدهد. 
به گزارش فارس، براساس بند (و) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان 50 درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (45) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌در‌ خصوص سایر مشمولین ماده (45) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌‌ تبصره (16) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.
کسب‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌های داخلی معاف از مالیات شد
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، نرخ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود و مالیات کسب‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌های داخلی نیز صفر شد.
متولدین 1402 سهام‌دار می‌شوند اختصاص ۲ میلیون تومان سهام به ازای تولد هر فرزند
نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.
جاماندگان سهام عدالت سال آینده مشمول دریافت سهام می‌شوند
به گزارش ایرنا، براساس بند الحاقی (۶) تبصره (۲) نیز دولت موظف است از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام نموده و گزارش اجرای این بند هر سه ماه یک‌بار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.
دولت مکلف به ارائه 20 درصد از خدمات به‌صورت الکترونیکی شد
نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند در راستای افزایش بهره‌وری و تحقق دولت الکترونیک نسبت به ارائه حداقل ۲۰ درصد خدمات تا پایان دی ۱۴۰۲ به‌صورت الکترونیکی اقدام کند.
مالکین واحدهای مسکونی و باغ ویلاها باید تا پایان بهمن هر سال مالیات دهند
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه هر سال پرداخت کنند.
اخذ مالیات از خودروها در سال آینده براساس مشخصات سند مالک خودرو تعیین شد
اخذ مالیات از خودروها در سال ۱۴۰۲ براساس قیمت روز خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفاً براساس مشخصات سند مالک خودرو است.
پزشکان و وکلا مکلف به استفاده از کارتخوان شدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در روند بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند ر تبصره ۶ را به تصویب رساندند. با تصویب نمایندگان مجلس، تمامی صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دارو‌سازی، داروخانه‌ها و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی و اشخاص شاغل در کسب‌وکارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند.
در بند ر تبصره ۶ آمده است: ‌وکلای عضو مراکز وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند تمامی قراردادهای مالی با موکلان خود را در سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی قوه قضائیه ثبت و تنظیم نمایند.
شناسه(کد) یکتای صادرشده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی مشاوران، وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری در سامانه خدمات قضائی به‌منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود.
قوه قضائیه مکلف است دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را به سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی فراهم نماید. سازمان امور مالیاتی مکلف است مالیات موضوع این قراردادها را ‌به‌صورت الکترونیکی دریافت و مفاصا حساب مالیاتی آن را ‌به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور صادر نماید. عدم اجرای این حکم از سوی هر شخص حقیقی یا حقوقی استنکاف از اجراء محسوب می‌شود.
در ادامه وکلای ملت با بند (ص) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. براساس بند (ص) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دارو‌سازی، داروخانه‌ها و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی که پروانه کار آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب‌وکارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند. با مستنکفین از اجرای این حکم مطابق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برخورد می‌شود.
موافقت با اختصاص منابعی برای توسعه سواد رسانه‌ای
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با اختصاص منابعی برای توسعه سواد رسانه‌ای توسط صدا و سیما موافقت کردند.
موافقت با اختصاص منابعی برای آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز شنبه همچنین با اختصاص منابعی برای آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی موافقت کردند.
مجلس به شرکت‌های دولتی اجازه داد
تا سقف صد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کنند
نمایندگان مجلس به شرکت‌های دولتی اجازه دادند تا سقف صد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای طرح‌های مصوب شورای اقتصاد منتشر کنند.
تعیین شرایط مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی
نمایندگان مجلس سازوکار مشارکت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها با بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های تملک‌دارایی و سرمایه‌ای را مشخص کردند.
سقف دریافت کمک‌های بلاعوض در بلایای طبیعی از نهادهای بین‌المللی 2 میلیارد یورو تعیین شد
دولت در سال آینده مجاز است تا سقف ۲ میلیارد یورو از نهادهای بین‌المللی برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی کمک‌های بلاعوض دریافت کند.
دولت مکلف به ساماندهی وضعیت شرکت‌های دولتی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند طی پنج ماه نسبت به واگذاری شرکت‌هایی که دولت به‌صورت مستقیم یا با یک واسطه یا بیشتر کمتر از 20 درصد سهام آن را در اختیار دارد، اقدام کند.
موافقت مجلس با اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید داخل
نمایندگان مجلس همچنین به شرکت‌ها و سازمان‌های دولت مجوز دادند تا هزار میلیارد تومان برای حمایت از سرمایه‌گذاری در برنامه‌های تحقق رشد و تولید و حمایت از ساخت داخل اختصاص دهند.
منابع حاصل از حقوق ورودی تلفن ‌همراه خارجی صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک می‌شود 
مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد را مکلف کرد منابع حاصل از حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن‌ همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار را صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک کند.
حقوق گمرکی تجهیزات و مواد اولیه در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد
نمایندگان مجلس مصوب کردند در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۲ حقوق گمرکی ماشین آلات، تجهیزات و مواد اولیه جهت اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گیرد.
دستگاه‌های اجرایی  ملزم به اختصاص 2 درصد از اعتبارات عمرانی برای ارتقای امنیت سایبری سامانه‌های خود شدند
برخی از دستگاه‌ها مکلف شدند حداقل یک درصد و حداکثر ۲ درصد از اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای خود را صرف ارتقای سطح امنیت شبکه و سامانه‌های خود کنند.
مرکز پژوهش‌های مجلس: اعتبارات سازمان غذا و دارو  در لایحه بودجه 105 درصد افزایش داشته است
دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در حوزه دارو پرداخته است که در آن تصریح شده که اعتبارات سازمان غذا و دارو 105 درصد افزایش داشته است.
زیرساخت‌های مازاد نهادهای عمومی غیردولتی در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار می‌گیرد
نمایندگان مجلس تصویب کردند به منظور بهره‌گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات نهادهای عمومی غیردولتی زیرساخت‌های مازاد خود را در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دهند.
سامانه نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور ایجاد می‌شود
با تصویب مجلس، وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور و بازدید دوره‌ای از معادن شد.
حساب توسعه فیبرنوری در ردیف اعتبارات وزارت ارتباطات ایجاد می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با ایجاد حساب توسعه‌ای فیبرنوری در ردیف اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موافقت
کردند.
۱۸ هزار میلیارد تومان جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافت
با موافقت نمایندگان مجلس، به‌ منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به شهرداری‌های کشور اجازه داده شد تا سقف ۱۸ همت اوراق مالی اسلامی منتشر کنند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۱۳، ۱۷:۰٤:۵۷       بازدیدها: 58