به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 297
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,465
بازدید ماه: 121,619
بازدید کل: 23,783,767
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
از رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز خانوارهای کم‌درآمد تا مجوز به دولت برای احداث نیروگاه اتمی تولید برق    ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 به تصویب رسید
از رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز خانوارهای کم‌درآمد
تا مجوز به دولت برای احداث نیروگاه اتمی تولید برق 
  ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

آمادگی جمعی از نمایندگان مجلس برای اعلام لیست اموال و دارایی‌شان

نمایندگان مجلس روز گذشته در جریان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 1402 بند‌های مهمی از این لایحه را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز (دوشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 بند الحاقی (3) تبصره 15 ماده واحده این لایحه را تصویب کردند که بر اساس آن در سال 1402 وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را به گونه‌ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین تا سقف الگوی مصرف خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای، مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی(آی.بی.تی) تعیین شود. تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای مذکور براساس بُعد خانوار محاسبه می‌شود.
میزان افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به‌اندازه‌ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم‌مصرف را جبران نماید و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.
ارائه تسهیلات 200 میلیونی مسکن
به خانواده‌های فاقد مسکن با سه فرزند و بیشتر

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با جزء 3 بند (الف) تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس جزء 3 بند (الف) تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه 1402 برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (موضوع ماده(69) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت: برای خانواده‌‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال 1399 به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌ شوند به میزان دو میلیارد (2.000.000.000)ریال می‌باشد.
افراد سه دهک پایین درآمدی
تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند (ک) تبصره ۱۷ این لایحه را به این شرح تصویب کردند:سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است در فروردین ماه هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را درصورت تأیید بر اساس آزمون وسع (با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان) تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.
میزان تسهیلات فرزندآوری از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
تعیین شد

نمایندگان همچنین روز گذشته با جز 2 بند الف تبصره 16 ماده واحده این لایحه درخصوص تسهیلات فرزندآوری موافقت کردند.
بر این اساس، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به این شرح پرداخت می‌شود؛ به ازای فرزند اول 30 میلیون تومان‌، به ازای فرزند دوم 60 میلیون تومان، به ازای فرزند سوم 90 میلیون تومان‌، به ازای فرزند چهارم 120 میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد 150 میلیون تومان تعیین شد.
۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات
برای زوج‌های زیر ۲۵ سال

بر اساس تصویب جزء یک بند (الف) تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه توسط نمایندگان‌، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌ها قرض الحسنه) پس از کسرسپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:
همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/۱۳۹۸ بوده است 180 میلیون و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23سال مبلغ 220 میلیون تومان تصویب شد.
مجوز احداث نیروگاه اتمی تولید برق
به دولت داده شد

همچنین با تصویب بند ز تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه از سوی نمایندگان دولت مجاز شد که از طریق سازمان انرژی اتمی نسبت به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت داخلی و خارجی اقدام کند.
همچنین شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت‌های برق منطقه‌ای مکلفند منابع تعیین‌ شده در بودجه مصوب سالانه خود را پس از گردش خزانه به‌ ترتیب به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه‌گذاری (احداث) در توسعه نیروگاه حرارتی و توسعه شبکه دولتی برق کشور به‌منظور افزایش بازدهی پرداخت کنند.
در راستای کاهش ناترازی تولید و مصرف حامل‌های انرژی، الگوی مصرف بهینه گاز و برق برای اقلیم‌های مختلف کشور، دو ماه پس از ابلاغ این قانون، توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به‌ تصویب‌‌ ‌‌هیئت وزیران می‌رسد.
اختصاص 100 هزار میلیارد تومان
برای حمایت از اشتغال

با تصویب تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه 1402 از سوی نمایندگان و به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طریق افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقاء بهره‌وری، تکمیل طرحهای تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، باز‌سازی و نو‌سازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه ‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت ‌استان‌های کشور با اولویت طرحهای تولید دانش بنیان و پیشران 100 هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال اختصاص می‌یابد.
دولت مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبارات تقویت بنیه دفاعی شد
همچنین با تصویب بندهای الحاقی تبصره ۱۹ لایحه بودجه 1402 توسط نمایندگان دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبار حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد تخصیص در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع عمومی حداقل برابر باشد و تا پایان سال ۱۴۰۲ صددرصد (۱۰۰٪) منابع تقویت بنیه دفاعی پرداخت گردد.
حقوق نمایندگان مجلس
در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت می‌شود

نمایندگان دیروز همچنین در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۹ لایحه بودجه موافقت کردند.بر این اساس، کلیه اعتبارات مجلس شورای اسلامی طی مبادله موافقتنامه بین رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تخصیص می‌یابد و هزینه کرد آن، بر مبنای این موافقتنامه است.
در ادامه جلسه، نمایندگان با جز ۱-۳ بند (الف) تبصره ۲۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر این اساس، مجلس شورای اسلامی مکلف است حقوق نمایندگان و مدیران خود را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار دهد.
همچنین الزام مراکز پزشکی و پیراپزشکی ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های درمانی، مکلف‌شدن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن، موظف شدن بانک مرکزی به ایجاد شفافیت پرداخت تسهیلات کلان و شناسایی اموال مازاد، تعیین نحوه استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و مجاز شدن دولت به جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی برای مدارس دولتی از دیگر مصوبات لایحه بودجه از سوی نمایندگان بود.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۱۷، ۰۹:۰۲:۲۷       بازدیدها: 96