به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,224
بازدید ماه: 121,614
بازدید کل: 23,783,526
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
اسلام ستیزان    ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اسلام ستیزان
   ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اجرایی شدن فرایند کمک مالی 38 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیلاتحادیه اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می کند- اخبار اروپا - اخبار بین  الملل تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim
 
سفیر باکو در تل‌آویو:
بازگردانی دیپلمات‌ها از ایران به معنای قطع رابطه نیست 

سفیر باکو در تل‌آویو: بازگردانی دیپلمات‌ها از ایران به معنای قطع رابطه نیست  - پایگاه اطلاع رسانی احوال | اخبار ایران و جهان - مدیراقای علیرضا اقتصاد

سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو ضمن تکذیب گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی درباره همکاری‌های ضدایرانی باکو و تل‌آویو، تأکید کرد که بازگردانی دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان از ایران به معنای قطع ارتباط با تهران نیست.
«مختار محمداف» سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» که دیروز (جمعه)، منتشر شده است، گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره همکاری ضدایرانی باکو و تل‌آویو را تکذیب کرد.
 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا در گزارشی خبر داد که تل‌آویو «به‌ازای دریافت نفت و جای پا برای خود در مجاورت ایران» تجهیزات نظامی رزمی به ارزش میلیاردها دلار به جمهوری آذربایجان فروخته است.
این رسانه صهیونیستی گزارش داده بود که هواپیماهای ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده‌ که این امر انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات اسرائیلی به جمهوری آذربایجان را تأیید می‌کند.
سفیر جمهوری آذربایجان ضمن تکذیب این گزارش و دروغ خواندن آن، اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان از ابتدا اعلام کرده که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نخواهد کرد و اجازه استفاده از خاک خود علیه کشورهای دیگر را نخواهد داد... به این دلیل که ما خود از کشورهای دیگر نیز انتظار داریم که در امور داخلی ما مداخله نکنند.»
مختار محمداف در بخش دیگری از اظهاراتش به تصمیم باکو مبنی بر خارج کردن دیپلمات‌های خود از ایران اشاره و تأکید کرد: «تصمیم بازگردانی دیپلمات‌ها به کشور به معنای قطع ارتباط با ایران نیست!»
او همچنین درخصوص تسلیحات خریداری‌شده از تل‌آویو از سوی جمهوری آذربایجان و هواپیماهای ترابری که این تسلیحات را حمل کرده‌اند، درباره تعداد این هواپیماها اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما با این وجود تأیید کرد که رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان تسلیحاتی به جمهوری آذربایجان است. محمداف با بیان اینکه نمی‌فهمد چرا درباره خرید تسلیحات از اسرائیل نگرانی وجود دارد، افزود: «هر کشوری مسئول پاسداری و دفاع از تمامیت اراضی و شهروندان خود است و جمهوری آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

 

 

فرافکنی نتانیاهو علیه ایران در ایتالیا /موشک‌های ایران به اروپا هم می‌رسد 

نتانیاهو: موشک های ایران به بسیاری از کشورها، ازجمله اروپا می رسد - عصر خبر  | خبر فارسی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به‌دلیل امتناع خلبانان این رژیم برای رساندن او به ایتالیا با بالگرد به این کشور سفر کرده است، در مصاحبه‌ای با ریپالیکا ادعا کرد، این اعتراضات مقطعی بوده و خاتمه خواهد یافت و دموکراسی در اراضی اشغالی استوار باقی خواهد ماند.
نتانیاهو در پاسخ به سؤالاتی درخصوص ایران مدعی شد که رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و این رژیم همه تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق به‌کار خواهد گرفت.
او که با فرافکنی سعی داشت اروپا را از توان موشکی ایران بترساند در ادامه ادعا کرد: «ما با ایتالیا در جبهه استراتژیک، ایران را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما باید از هسته‌ای شدن آن جلوگیری کنیم، زیرا موشک‌های آن می‌تواند به بسیاری از کشور‌ها از جمله اروپا برسد.»

 

رئیس ‌سیا
سرنوشت جنگ اوکراین طی 4 تا 6 ماه آینده معلوم می‌شود 

ویلیام برنز رئیس ‌سازمان سیا پیش‌بینی کرده

برنز، دیپلماتی که رئیس سیا شد - ایرنا

4 تا 6 ماه دیگر برای جنگ اوکراین حیاتی خواهد بود. همزمان آکادمی علوم نظامی پکن نیز پیش‌بینی کرده جنگ
در تابستان آینده با دست برتر روسیه به پایان می‌رسد.
با ادامه جنگ اوکراین و ورود آن به دومین سال خود تردیدها در خود اوکراین نیز درباره ادامه این جنگ ویرانگر افزایش پیدا کرده است. دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در این باره گفته تعداد اوکراینی‌هایی که حامی گفت‌وگو برای صلح با روسیه هستند، افزایش پیدا کرده و این خطرناک است. اما پیش‌بینی‌ها در چین و آمریکا نشان می‌دهد که چند ماه آینده برای جنگ چین حیاتی خواهد بود.
آکادمی علوم نظامی پکن در این باره گفته این درگیری حدوداً تابستان ۲۰۲۳ با دست برتر روسیه پایان می‌یابد زیرا در بین دلایل مختلف، اقتصاد هر دو طرف روس و اوکراین بسیار تهی‌تر از آن خواهد بود که بعد از تابستان درگیری‌ها بتواند ادامه پیدا کند. رئیس‌سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز اعلام کرده  چهار تا شش ماه آینده برای جنگ در اوکراین حیاتی است. ویلیام برنز در کمیته اطلاعاتی منتخب دائمی مجلس نمایندگان آمریکا گفته: «در چارچوب یک ارزیابی اطلاعاتی، چند ماه آتی چهار تا پنج یا شش ماه آینده برای وضعیت میدان نبرد در اوکراین حیاتی خواهد بود.» رئیس ‌سیا همچنین گفته
«ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آماده مذاکرات صلح نیست و چشم‌انداز مذاکرات جدی میان مسکو و کیف به پیشرفت در میدان جنگ بستگی دارد.» این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد، روسیه برای مذاکره درباره جنگ اوکراین جدی باشد، گفته: «پوتین معتقد است فرسودگی سیاسی غرب را فرا‌خواهد گرفت.»
ادامه اعتراضات سراسری در فرانسه
همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین تکلیف سرنوشت جنگ اوکراین تا چند ماه دیگر گزارش‌ها از ادامه اعتراضات به بحران اقتصادی کنونی در کشورهای اروپایی حکایت دارد. در فرانسه روز پنجشنبه مردم این کشور برای سومین روز پیاپی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه طرح ریاضتی دولت ماکرون برای اصلاح سن بازنشستگی تظاهرات کردند. این اعتراضات با اعتصاب گسترده اتحادیه‌های کارگری نیز همراه بود.
به نوشته خبرگزاری فرانسه اعتصاب‌های‌ گسترده‌ در بخش‌های مختلف اعم از پالایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و پروژه‌های مربوط به المپیک 2024 پاریس به اجرا درآمد. «سباستین منپلیه»، دبیرکل کارگران بخش انرژی در اتحادیه تجاری بزرگ «سی.جی.تی» فرانسه گفت: «ما در مواجهه با دولتی که نمی‌خواهد از موضعش کوتاه بیاید، کوتاه نخواهیم آمد» این اتحادیه فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کرد، اعضای معترض آن برق چندین پروژه ساخت‌وساز مربوط به المپیک 2024 پاریس را قطع کردند.
اعتصاب‌کننده‌های بخش انرژی از روز سه‌شنبه در اقدامی خودجوش برق چندین مکان در سراسر فرانسه را قطع کرده و آنها را در تاریکی فرو بردند.
«اولیویه وران»، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه گفت در ضمن احترام به حق ابراز مخالفت در خیابان‌ها این قطع کردن برق را محکوم می‌کند.اعتصابات و اقدام معترضان در مسدود کردن پالایشگاه‌ها سبب شد صدها پمپ بنزین در سراسر فرانسه به کمبود سوخت
دچار شوند.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات شهر پاریس به خشونت کشیده شد و گروهی از جوانان معترض ایستگاه‌های اتوبوس را تخریب کرده و یک خودرو را به آتش کشیدند. همزمان با این اعتراضات و اعتصاب‌های سنای فرانسه بدون توجه به نارضایتی گسترده مردمی با 201 رای مثبت در برابر 115 رای منفی، به تصویب بند مهم افزایش سن بازنشستگی رای داد.
حمله گسترده روسیه به اوکراین
از تحولات میدانی جنگ نیز خبر می‌رسد در حالی که جنگ در شهر باخموت اوکراین به‌شدت بین دو طرف ادامه دارد و این شهر تقریباً به محاصره کامل نیروهای روسی درآمده است؛ روسیه حملات گسترده‌ای را نیز روز پنجشنبه به مناطق مختلف اوکراین انجام داد. به گزارش فارس مقام‌های اوکراینی اعلام کردند، حملات موشکی روسیه صبح روز پنجشنبه به کیف و حداقل هفت منطقه اوکراین باعث تلفات و خسارت شده است. «ویتالی کلیچکو» شهردار کیف پایتخت اوکراین نیز خبر داده که در نتیجه حملات روز پنجشنبه روسیه، برق حداقل ۱۵ درصد از پایتخت اوکراین قطع شده است. به گفته «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، روسیه از شب چهارشنبه تا پنجشنبه
۸۱ موشک از انواع مختلف به اوکراین شلیک کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حملات موشکی اخیر به اوکراین، پاسخ به حمله تروریستی در منطقه «بریانسک» بود و افزود همه اهداف منهدم شد.

 
 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در باکو!
 
دیدار علی‌اف با وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی – Qafqaz
منابع خبری نوشته‌اند، رئیس‌‌جمهوری آذربایجان و وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره «چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه» با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.
مدت‌ها بود که خبرهایی از حضور پیدا و پنهانِ بحران‌سازِ رژیم آپارتاید اسرائیل در مرزهای شمالی ایران یعنی در آذربایجان (از سرزمینی که روزگاری نه‌چندان دور بخشی از خاک ایران بود) مخابره می‌شد و شاید بتوان گفت که حضور این رژیم در تحرکات و موضع‌گیری‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آذربایجان نمودار شده بود؛ تا اینکه بر اساس تصویب پارلمان باکو در روز جمعه، ۲۷ آبان ماه، رژیم علی‌اف و رژیم صهیونیستی توافق کردند، همکاری‌های مختلف دولت جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کند و سفارتخانه این کشور در تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی افتتاح شود.
حالا باز خبر دیگری می‌رسد. رسانه‌های جمهوری آذربایجان، صبح روز جمعه (19 اسفند؛ 10 مارس) خبر داده‌اند که «الهام‌ علی‌اف» رئیس‌جمهور این کشور و «گیلا گملیئل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با یکدیگر در باکو دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. آن‌طور که فارس از خبرگزاری «آپا» نقل کرده، دو طرف در این دیدار ضمن اشاره به «توسعه موفقیت‌آمیز روابط دوجانبه» جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف، بر اهمیت افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو و در عین حال دیدار الهام علی‌اف و «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی در کنفرانس مونیخ تأکید کرده‌اند. براساس این گزارش، الهام‌ علی‌اف و گیلا گملیئل در این دیدار همچنین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل‌نظر کرده‌اند.
پیشتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داده بود که هواپیماهای ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده‌ که این امر تأییدکننده انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات صهیونیستی به جمهوری آذربایجان است. این رسانه صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه دو طرف از ۲۰ سال گذشته تاکنون با یکدیگر «ائتلاف استراتژیک» دارند، اضافه کرده که فرودگاه عوودا رژیم صهیونیستی، تنها فرودگاه دارای مجوز برای انتقال مواد منفجره است.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۲۰، ۲۰:۱۷:٤٤       بازدیدها: 65