به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,208
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,145
بازدید ماه: 121,651
بازدید کل: 23,783,447
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
سناتور جمهوری‌خواه: بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا 31 تریلیون دلار بدهی است نه ایران‌، چین و روسیه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
 سناتور جمهوری‌خواه:
 بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا 31 تریلیون دلار بدهی است
نه ایران‌، چین و روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی تهدید است نه ایران، روسیه و چین
 
رکود بزرگ و تاریخی در آمریکا رنگ‌وبویی سیاسی به خود گرفته و حالا یک سناتور جمهوری‌خواه تلاش کرده تا وضعیت جاری اقتصادی را تبدیل به اهرم فشار جدیدی علیه دولت بایدن کند. 
وضعیت نابسامان اقتصادی در آمریکا این روزها حسابی در این کشور خبرساز شده است. ورشکستگی دو بانک مهم در حوزه فناوری‌های اطلاعات و رمزارزها تنها طی دو شبانه روز و پس از آن سقوط شدید ارزش دلار در معاملات جهانی، همه و همه موجی از نگرانی و ترس را هم به جان مردم آمریکا و هم به جان بنگاه‌ها و موسسات بزرگ اقتصادی در این کشور انداخته است. وخیم‌تر آنکه به گفته اکثر کارشناسان و تحلیلگران، وضعیت اقتصادی این کشور همان بحران جاری با ابعاد گسترده و خسارت‌بار به این زودی‌ها قصد التیام ندارد و هرچه می‌گذرد به گستردگی و عمق آن افزود می‌شود. به همین علت است که شورای آتلانتیک در اظهار نظری تاکید کرده که وضعیت فعلی در فصل آغازین سال 2023 تازه شروع ماجرا است!
حالا رکود بزرگ و تاریخی در آمریکا رنگ‌وبوی سیاسی هم به خود گرفته و موضوع فشارهای جدید سیاسی از سوی رقیبان را هم فراهم کرده است. «راجر مارشال» سناتور جمهوریخواه آمریکایی به تازگی و در اظهارنظری هشدارآمیز به کمیته بودجه سنای آمریکا گفت: «اغلب از من سؤال می شود که بزرگترین تهدیدی که کشورما با آن روبه‌رو است چیست و من می گویم این تهدید از سوی ایران، روسیه، چین و کره شمالی نیست». وی تصریح کرد: «این تهدید همچنین نشات گرفته از تغییر آب و هوا نمی باشد. بزرگترین تهدید بلند مدت که آمریکا با آن روبرو است بدهی ملی ۳۱ تریلیون دلاری دولت ماست که همچنان در حال رشد است». 
سناتور آمریکایی در لحنی انتقادآمیز نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، تاکید کرد: «جو بایدن بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا در ۲۰ ماه اول ریاست جمهوری خود هزینه کرده است». وی در خصوص تورم کم‌سابقه در آمریکا هم انتقاد کرد و ادامه داد: «در مدیریت بایدن، قیمت انرژی بیش از ۳۷ درصد افزایش، انرژی گرمایشی مسکونی بیش از ۵۲ درصد ، برق بیش از ۲۳ درصد، بنزین بیش از ۴۵ درصد و مواد غذایی بیش از ۱۹ درصد افزایش یافته است. در عین حال، درآمدهای واقعی در امریکا با تورم همگام نیست». همزمان با ضربه‌های سهمگین به سازه‌های بزرگ اقتصادی در آمریکا، انتقادات از سیاست‌های نسنجیده دولت بایدن برای اصلاح شرایط فعلی بالا گرفته است. جو بایدن به تازگی در سخنانی بسیار کوتاه در مورد سیستم بانکی آمریکا گفت:«مالیات دهندگان آمریکایی مسئول زیان های بانک ورشکسته شده نخواهند بود،آمریکایی ها می توانند به امنیت سیستم بانکی آمریکا اعتماد کنند. سیستم بانکی آمریکا امن است و مشکلی ندارد».
اقدام دولت بایدن در حفاظت از حساب‌هایی که تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از کارشناسان اقتصادی در آمریکا تاکید دارند که این اقدام منجر به تشدید تورم در این کشور خواهد شد. رکود اقتصادی در آمریکا، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود رنگ‌وبوی سیاسی به خود گرفته و به داغ‌ترین سوژه برای ادامه دعواهای سیاسی مخصوصا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2024 تبدیل شده است. رسانه‌های متمایل به دموکرات‌های مدعی‌اند که ۶۷ سناتور از جمله۵۰ جمهوریخواه در سال ۲۰۱۸ با کاهش نظارت بر این دو بانک ورشکسته موافقت کردند و این قانون به تائید دونالد ترامپ هم رسید. بدین ترتیب دموکرات‌ها به ظاهر زیر بار پذیرش مسئولیت این موضوع نمی‌شوند. با این وجود ترامپ هم انگشت اتهام را به سوی بایدن نشانه رفته و در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، تاکید می‌کند که کشورش با یک رکود شدیدتر از سال ۱۹۲۹ روبه‌رو است و سقوط بانک‌ها از قبل آغاز شده است. از سوی دیگر بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک ایپسوس – رویترز، اکثریت قاطع آمریکایی‌ها با کمک مالی به بانک های بحران زده از جیب مالیات دهندگان مخالف هستند. بر اساس یافته های این نظرسنجی، ۸۴ درصد از مردم آمریکا از جمله اکثریت چشمگیری از هواداران هر دو حزب اصلی این کشور، متفق القول بر این باور هستند که مالیات دهندگان نباید بار جبران مشکلات ناشی از سوء مدیریت بانک ها را بر دوش کشند.به نوشته رویترز، نتایج این افکارسنجی نشان می‌دهد که در صورت تزلزل در صنعت بانکداری آمریکا و نیاز به مداخله بیشتر دولت دموکرات «جو بایدن»، احتمال دارد واشنگتن با مشکلات سیاسی روبه‌رو شود.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۲۷، ۱۷:۳۳:۳۶       بازدیدها: 66