به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,115
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,762
بازدید ماه: 40,732
بازدید کل: 23,702,553
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
امیرعبداللهیان: هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
امیرعبداللهیان:
هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم
  ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

‫فرارو | امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدار لازم داده شده است‬‎

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری درخصوص عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در این عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محاسبات دقیق و با استفاده از پهپاد و موشک‌های هدایت‌شونده و دقیق پایگاه نظامی که هواپیماهای اف ۳۵ در اختیار رژیم صهیونیستی در آنجا نگهداری می‌شوند و عملیات بر روی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و با استفاده از امکانات این پایگاه نظامی و اف ۳۵ انجام شد را مورد هدف قرار دادند.
وی گفت: عملیاتی انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمامی عملیات‌های شش‌ماهه گذشته و از جمله عملیات اخیر بر روی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام می‌شد. محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معنا است که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم. نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند، حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار داشت دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.
هدف ما در دفاع مشروع صرفاً تنبیه رژیم اسرائیل است
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به برادران و دوستانمان در منطقه که آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم. 
امیرعبداللهیان بیان کرد: ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم ولی هشدار دادیم که چنانچه از فضا و یا سرزمین کشورهای مورد نظر، ایالات متحده برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند ناچاراً پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.
امنیت همسایگان را امنیت خود می‌دانیم
وی گفت: ما از همسایگان و برادران خود در منطقه که این پیام را به سرعت دریافت کردند و به آمریکا و دیگر تاکید کردند که فوراً هرگونه جنگ را از سرزمین آنها دور کند قدردانی می‌کنیم. ما نیز همواره نسبت به امنیت برادرانمان در کشورهای همسایه و در منطقه پایبند هستیم. 
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: سیاست همسایگی دولت آقای رئیسی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ما امنیت همسایگان خود را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.
چگونه است که به رژیم صهیونیستی توصیه به خویشتنداری نمی‌کنید؟
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: نیروهای مسلح ما حدود ۱۰ روز منتظر اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک ما و همکارانم در عرصه بین‌المللی بودند. در ۷۲ ساعت گذشته تماس‌های مختلف برخی وزرای امور خارجه با اینجانب ناظر بر توصیه به ایران برای خویشتنداری و عدم دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما به همکاران و وزرای امور خارجه کشورهای تماس گیرنده یادآوری کردیم که ‌ای کاش در شش ماه گذشته چنین توصیه خویشتندارانه‌ای را به حاکمان جنگ‌طلب و رژیم اسرائیل که مرتکب جنایات جنگی ترکیبی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری شده است و یک نسل‌کشی تاریخ معاصر را رقم زده است ارائه می‌دادید. 
وی بیان داشت: چگونه است که به رژیم صهیونیستی توسعه به خویشتنداری نمی‌کنید، اما به جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب حقوق بین‌الملل برای دفاع از ماموریت‌های شناخته شده دیپلماتیک و مصونیت اماکن دیپلماتیک قصد دفاع مشروع از خود را دارد توصیه به خویشتنداری می‌کنید؟
گویا رژیم اسرائیل آدرس و سیگنال غلطی از خویشتنداری ایران دریافت کرد
رئیس  دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران محدود بود و ما به کاخ سفید طی پیامی در بامداد امروز اعلام کردیم که عملیات ما محدود و حداقلی و با هدف دفاع مشروع و تنبیه رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد.
امیرعبداللهیان بیان کرد: در شش ماه گذشته که همه شاهد جنایات ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری بوده‌ایم، بارها رژیم اسرائیل در عملیات نظامی تروریستی اماکن و مستشاران رسمی نظامی ضدتروریسم ایران در خاک سوریه را هدف قرار داد و تعدادی از مستشاران نظامی ما در این حملات به شهادت رسیدند.
وی افزود: ما شش ماه و با در نظر گرفتن شرایط منطقه و با نگاه به اینکه به دنبال توسعه دامنه تنش در منطقه حساس غرب آسیا نیستیم خویشتنداری نشان دادیم، اما گویا رژیم اسرائیل آدرس و سیگنال غلطی از خویشتنداری ایران دریافت کرد تا جایی که در روزهای گذشته در یک عملیات و حمله تروریستی دیگر از بلندی‌های جولان اشغالی با استفاده از جنگنده‌های ۳۵ F و موشک‌های ساخت ایالات متحده آمریکا حمله گستاخانه و ناقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های شناخته‌شده وین علیه سفارت کشورمان در دمشق انجام شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بخش کنسولی و رزیدانس (محل اقامت سفیر) سفیر کشورمان در دمشق در این حمله تروریستی رژیم اسرائیل هدف قرار گرفت و در نتیجه آن علاوه‌ بر ویرانی کامل این ساختمان، هفت مستشار نظامی رسمی ایران که دارای گذرنامه دیپلماتیک و ماموریت رسمی در مبارزه با تروریسم بودند به همراه ۶ شهروند سوریه از جمله یک زن و فرزند به شهادت رسیدند.
 
آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع صدور بیانیه حداقلی در شورای امنیت شدند
وی ادامه داد: ما باز هم با نگاه به حساسیت‌های منطقه و اعتقاد به خویشتنداری و عدم گسترش دامنه تنش و جنگ در منطقه بر مسیر حقوقی سیاسی و بین‌المللی تمرکز کردیم. بیانیه‌ای به ابتکار روسیه در شورای امنیت ارائه شد و به رویه سکوت گذاشته شد.
امیرعبداللهیان افزود: متاسفانه در اقدامی این ناقض مقررات و قوانین بین‌المللی کنوانسیون‌های وین دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه مخالفت خود را با صدور بیانیه‌ای در محکومیت حمله به سفارت کشورمان در سوریه اعلام کردند و مانع از آن شدند که حتی یک بیانیه حداقلی در شورای امنیت و در محکوم کردن اقدام علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک از سوی شورای امنیت سازمان ملل 
صادر شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه این رفتار آمریکا و دو کشور اروپایی ذکر شده طبعا تشویق بیشتر نتانیاهو در عبور از خطوط قرمز و نادیده گرفتن منشور ملل متحد و قوانین و مقررات بین‌المللی است.
 

 سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه احضار شدند

در پی مواضع غیرمسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سایمون شرکلیف، نیکلا رش و ‌هانس اودو موتسل سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد دیروز به صورت جداگانه از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.
در این جلسات احضار‌، مدیرکل غرب اروپا ضمن اشاره به سلسله اقدامات ضد بشری و مغایر حقوق و موازین بین‌المللی رژیم صهیونیستی، منتهی به حمله ناجوانمردانه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی کشورمان و غیرنظامیان سوریه گردید، اظهار داشت: اقدام شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی 
رژیم صهیونیستی، در چارچوب اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به سلسله جنایات رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است. این مقام وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و نیز حقوق بین‌الملل، برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور مصمم است.
مدیرکل غرب اروپا ضمن تقبیح رویکرد دوگانه سه کشور مورد نظر اروپایی درخصوص حمله هوائی رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک کشورمان و همزمان محکومیت اعمال حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع علیه متجاوز وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقدامات سازنده و مؤثر خود نشان داده که همواره به دنبال جلوگیری از تشدید تنش از طریق به‌کارگیری ظرفیت‌های ممکن بوده است. 
با این وجود، در صورت ادامه ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی، در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده از زور، مقتدرانه از حاکمیت و امنیت و آرامش مردم خود دفاع خواهد کرد. سفرای سه کشور اروپایی اظهار داشتند که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۷، ۰۹:۱۶:٤۷       بازدیدها: 47