به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 276
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,130
بازدید ماه: 41,100
بازدید کل: 23,702,921
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۳/۰۱/۲۷

هاآرتص: اسرائیل شکست خورد هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
 
روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتص در جمع‌بندی تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی تأکید کرد: اسرائیل، شکست کاملی خورده است.
روزنامه ‌هاآرتص نوشت: اهداف جنگ در غزه محقق نخواهد شد، گروگان‌ها با فشار نظامی بازگردانده نخواهند شد، امنیت برقرار نخواهد شد و طرد بین‌المللی اسرائیل پایان نخواهد یافت. ما باخته‌ایم. حقیقت را باید گفت... بامزه نیست که اعتراف کنیم باخته‌ایم، پس به خودمان دروغ می‌گوییم. بعد از شش ماه، می‌شد ما جایی متفاوت از امروز باشیم، اما در دست بدترین رهبری تاریخ اسرائیل - نامزد شایسته برای بدترین رهبر هر جا و هر زمان- گروگان مانده‌ایم. منطقاً باید هر اقدام نظامی‌، یک خروجی دیپلماتیک داشته باشد و به یک واقعیت دیپلماتیک بهتر منجر شود. اسرائیل خروجی دیپلماتیک ندارد. اسرائیل برای رهبری، یک رذل را دارد، که ظرفیت رهبری یا تصمیم‌گیری ندارد، کسی که حس درست قضاوت را به خاطر یک سیگار مفت از کف می‌دهد.
از جنبه‌ نظری، ما باید در وضع بهتری باشیم. ضربه‌ بروز جنگ می‌توانست نقطه‌ شروعی برای یک کارزار سریع، قدرتمند، تهاجمی و کاملاً موجه برای ریشه‌کن کردن سریع حماس باشد. بعد می‌شد با ائتلافی از کشورهای دارای پول برای بازسازی، با حمایت جهانی و عربی، همراه با تشکیلات خودگردان فلسطین، جایگزین شود. اما این آن کسی است که ما انتخاب 
کرده‌ایم.
نمی‌توانیم بگوییم، اما باخته‌ایم. مردم دلشان می‌خواهد که خوش‌بین باشند که در روندی هستیم که در نهایت موفق‌ خواهیم بود. این که گروگان‌ها بازگردانده می‌شوند، حماس تسلیم می‌شود و یحیی سنوار کشته می‌شود. این همان ذهنیتی است که منجر به این تصور می‌شود که رژیم ایران به زودی خواهد ترکید و تصورات دیگری که بیشتر به فیلم‌های ‌‌هالیوود مربوط می‌شود. این‌ها حقیقت نیستند و ماجرا به چیز ناراحت‌کننده‌ای مربوط می‌شود. به هر حال، گفتن حقیقت ناراحت‌کننده است.
نتیجه‌گیری من [حییم لوینسون] به عنوان یک روزنامه‌نگار از ۷ اکتبر این است که آنچه «ناراحت‌کننده» است خطرناک‌ترین چیز برای ما و آینده‌ ما در این‌جا است، که اعتیاد به احساس خوب کردن خودش همان چیزی است که خطرناک است. ما نیاز داریم که حقیقت را بگوییم، حتی زمانی که ناراحت‌کننده است ما باید در مقابل دستگاه‌های تبلیغاتی نتانیاهو بایستیم، حتی اگر سگ‌های مهاجم دارند خشتک ما را بو می‌کشند. اگر در ۱ اکتبر، یکی گفته بود که رئیس اطلاعات نظامی بی‌کفایت است، یا گفته بود که شین بت در حال چرت زدن است، او را دیوانه، شکست‌خورده و غیر قابل درک تلقی می‌کردند. نشانه‌های زیادی در کار بود که نشان می‌داد ارتش در وضعیت بدی است، اما ما آن‌ها را نمی‌دیدیم، زیرا معتقد بودیم همه چیز روبه‌راه است.
گفتنش ناخوشایند است، اما شاید نتوانیم دیگر در امنیت به مرزهای شمالی و آنچه قبلاً بوده بازگردیم. حزب‌الله معادله را به نفع خودش تغییر داده است. ما مدام از یک ضرب‌الاجل خیالی می‌گوییم - آوریل، می، سپتامبر- و این که حزب‌الله را بمباران خواهیم کرد. ضرب‌الاجل مدام عقب می‌رود. فریب ادامه دارد. حالا به نظر می‌رسد به احتمال زیاد تا سال‌ها، هرکسی که در امتداد مرز رانندگی کند، هدف قرار می‌گیرد. و این در هر جبهه‌ای صادق است. هیچ یک از گروگان‌ها، چه زنده و چه مرده، بازنمی‌گردند.
هیچ وزیری از این کابینه احساس امنیت را به ما باز نخواهد گرداند. هر تهدیدی از ایران، ما را به لرزه در خواهد آورد. جایگاه بین‌المللی ما زیر مشت و لگد افتاده. ضعف رهبری ما در خارج آشکار شده. سال‌ها توانسته بودیم خارجی‌ها را فریب بدهیم که فکر کنند کشوری قوی و ارتشی قدرتمند هستیم. نمی‌شود در مورد ارتش حرف بدی زد. فقط وقتی کار به ۷ اکتبر می‌رسد، به طور خاص اجازه دارید در مورد یک ننگ صحبت کنید. قبلش، ما شیر بودیم. قطعاً خیلی از سربازان جنگ واقعاً شیر هستند. خانه و زندگی را ول کرده‌اند و رفته‌اند. جنگیده‌اند. شکست ما به این معنا نیست که آن‌ها سربازان خوبی نیستند، تلاشی نکرده‌اند. به این معنا است که ترکیب توانایی‌های نظامی و رفتار سیاستمداران نتیجه‌ نامطلوبی داشته است.
ماشین‌هایی هستند که دروغ و فریب به هم می‌بافند. ما با رهبر این اردوگاه سیاسی، با پینوکیوی انسانی، آشنا هستیم. ماه‌ها است که از «پیروزی کامل» و «یک قدمی پیروزی» صحبت می‌کند. اگر اوحَد بوزاغلو، سلبریتی تلویزیونی، به من بگوید من تنها عشق واقعیش هستم راحت‌تر باور می‌کنم تا یک کلمه از حرف‌های نتانیاهو را.
ارتش سخنگوها عربده می‌کشد. رفح جدیدترین بلوفی است که برای فریب ما به هم می‌بافند. هر چه بلندگوها بلندتر فریاد بزنند، آشکارتر می‌شود که ما داریم شکست می‌خوریم. دروغ گفتن هنر آن‌ها است. امنیت کم‌تر از قبل ۷ اکتبر است. جای کتکی که خورده‌ایم تا سال‌ها درد خواهد کرد. طرد بین‌المللی هم جبران نخواهد شد. و البته، مردگان برنخواهند گشت. بسیاری از گروگان‌ها هم همین‌طور.
 
 
اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
 
مشاور ارشد نتانیاهو و مشاور امنیت ملی موساد، با ادبیاتی تحقیر‌آمیز، از عمق نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمهوری مسلمان‌نشین آذربایجان خبر داد.
یوزی آراد در گفت‌و‌گو با رویترز گفته است: باید بگویم که برقراری روابط دیپلماتیک عمیق آن هم با یک کشور مسلمان چندان ساده نیست. نه‌تنها مردم آذربایجان اکثراً مسلمان هستند بلکه این کشور همسایه ایران است. اما جنبه خوب ماجرا این است که مقامات ارشد دولتی آذربایجان به ویژه حیدر و الهام علی‌اف هیچ دلسوزی و تعصبی نسبت به اسلام ندارند و از همان ابتدا ۱۹۹۲ از روابط دوجانبه با اسرائیل قدردانی می‌کردند من در یک مأموریت ویژه شش‌ماهه در سفارت اسرائیل در باکو بودم. دختر الهام علی‌اف، لیلا که من شخصاً می‌شناسم دوست‌پسر یهودی داشت، امین آگالاروف که بعداً با او ازدواج کرد، به مادر دوست‌پسرش گفته شد که بهتر است پسرش علناً اعلام کند که یهودی است. او روابط بسیار خوبی با جرد کوشنر داشته است. صادقانه بگویم اگر خاخام‌های ما اجازه می‌دادند لیلا به یهودیت روی آورد، او این کار را با افتخار انجام می‌داد. اما برگردیم به سؤال شما، من فکر می‌کنم ما دقیقاً همان جایی هستیم که می‌خواهیم باشیم و به اکثر اهداف خود رسیده‌ایم و بقیه به زودی محقق می‌شوند.
وی در پاسخ این سؤال که ما از آذربایجان چه می‌خواستیم؟، اظهار کرد: در طول ۲۴ سال گذشته بیش از ۵٠ فرمانده ارشد اسرائیلی تحت نظارت ناتو و با همکاری نزدیک با ترکیه توانسته‌اند ساختار نظامی و امنیتی آذربایجان را بازسازی و سازماندهی کنند. فروش تسلیحات نظامی، ساخت کارخانه‌های تولید پهپادهای پیشرفته، برگزاری بیش ۱۴۶ دوره آموزشی برای فرماندهان ارشد نظامی آذربایجان و برگزاری ده‌ها رزمایش مخفیانه مشترک سالانه در دریای خزر، جنوب آذربایجان و در امتداد مرزهای این کشور با ارمنستان و ایران گوشه‌ای از زمینه‌های اصلی همکاری تل‌آویو و باکو است. آیا می‌توانید کشوری را نام ببرید که ما با آن چنین روابطی داشته‌ایم؟
یوزی آراد افزود: استقرار افسران موساد در کنار ماموران سیا و اف‌بی‌آی در یک طبقه از ساختمان سازمان امنیت آذربایجان در هیچ کشور دیگری بی‌سابقه است. به خاطر داشته باشید که هیچ‌یک از این مواردی که ذکر کردم دیگر راز نیست. البته مواردی وجود دارد که نمی‌توانیم در مورد آنها بحث کنیم (خبرنگار: می‌شود بیشتر توضیح بدهید؟) خب، بگذارید همه فرض کنند که فقط ۳٠٠٠٠ یهودی در آذربایجان زندگی می‌کنند.
مشاور نتانیاهو در پاسخ این پرسش که «پس چگونه است اسرائیل تا این حد همکاری گسترده‌ای با دولت آذربایجان دارد، اما جمعیت مسلمان که اکثریت هستند از آن عصبانی نیستند؟»، با وقاحت گفت: مردم آذربایجان مسلمان هستند اما از تحولات خاورمیانه بی‌خبرند. بنابراین به جز چند نفری که تحت تأثیر ایران قرار گرفته‌اند، اکثر مردم آذربایجان هویت مذهبی ندارند و مانند مسلمانان خاورمیانه روحیه تروریستی ندارند. اما در عین حال بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه‌های نظامی و امنیتی است، بنابراین مردم عادی معمولاً نمی‌دانند چه خبر است. برخلاف این انگارسازی، مردم مسلمان جمهوری آذربایجان غیرت دینی بسیار بالایی دارند اما معمولاً اعتراضات ضد صهیونیستی سرکوب می‌شود.
آراد در ادامه درباره این سؤال خبرنگار که «ما چقدر در تصمیمات سیاسی داخلی آنها تأثیر داریم؟»، اظهار کرد: سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل در باکو ائتلافی هستند که در ۲٠ سال گذشته اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند. تسلط ائتلاف بر آذربایجان و تصمیمات سیاسی مقامات باکو، مشابه تسلط اسرائیل بر کرانه باختری است. با این تفاوت که به جای محمود عباس فردی متمدن به نام الهام علی‌اف مدیریت آذربایجان را برعهده دارد.
خبرنگار: از تجربه خودت بگو وقتی به باکو رفتید چطور بود؟ آیا خاطره‌ای دارید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟
آراد: اولین سفر من به آذربایجان در سال ۱۹۹۴ انجام شد. من آن موقع در موساد بودم. و بعداً با یک هیئت امنیتی و نظامی به عنوان مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسرائیل به آذربایجان سفر کردم تا مقدمات سفر شیمون پرز را فراهم کنم. سفر تاریخی شیمون پرز به باکو در نزدیکی تهران، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخی در سیاست خارجی اسرائیل بود. هیجان‌انگیزترین لحظه با رئیس‌جمهور آذربایجان، الهام علی‌اف در ژوئیه ۲٠٠۹ بود. ما در باکو، جایی که برخی از قدیمی‌ترین قبایل یهودی در آنجا زندگی می‌کردند، صحبت کردیم. از او پرسیدم که آیا می‌توانم دعای یهودی بخوانم؟ پرسید یعنی چه، من توضیح دادم و او پاسخ داد: البته. من خواندم، و آمین گفتند آمین. چه لحظه تاریخی است. هیچ کلمه‌ای برای توصیف این احساس ندارم.
 
 
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
 
برخی رسانه‌های غربی و عبری از طی دو روز گذشته، احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را زمزمه و تأیید و تکذیب می‌کنند. البته باید عملیات روانی از خبر واقعی را باز شناخت. در عین حال، باید برخی نکات را برای دشمن روشن کرد.
اسرائیل، سگ زنجیری آمریکاست. آمریکایی‌ها تا همین جا هم خود را زیادی خرج تحرکات پر هزینه و کم فایده اسرائیل کرده‌اند. آمریکا طی شش ماهه گذشته، متحمل خسارت‌های راهبردی بی‌سابقه شده، که کمتر از سوء محاسبه در موضوع افغانستان و عراق نیست.
مقامات آمریکایی، در شش ماهه گذشته دست صهیونیست‌ها را برای ارتکاب هر نوع جنایت در غزه باز گذاشتند. اما در موضوع ایران- از ترس دادن هزینه‌های سنگین- سعی کردند برخی جاها حساب خود را از رفتار‌های اسرائیل جدا نشان بدهد و بگویند در جریان نبوده، یا موافق نبوده‌اند.
در موضوع اقدام متقابل ایران، آمریکا خود را سپر بلای اسرائیل نمود و تلاش زیادی کرد تا ایران، جنایت تروریستی اسرائیل در دمشق را تلافی نکند. بعدش هم، به اسرائیل برای مهار حمله موشکی و پهپادی ایران کمک کرد؛ هر چند که با همه این تقلا‌ها، حدود ۵۰ درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرد.
حالا بحث بر سر این است که آمریکا در صورت ارتکاب خبط بزرگ‌تری از جانب اسرائیل، نمی‌تواند حساب خود را جدا کند؛ چنان که طی یکی دو روز گذشته در رسانه‌ها وانمود می‌کند. نمی‌شود هنگامی که ایران قرار است اسرائیل جنایتکار را مجازات کند، آمریکا این اقدام مشروع را موجب افزایش تنش و درگیری در منطقه بخواند و خواستار توقف آن شود؛ اما در صورت بازی دوباره اسرائیل با آتش، قلاده و زنجیر سگ زنجیری‌اش را نکشد. این رفتار حتماً هزینه دارد.
از نگاه طرف ایرانی، در صورت خبط جدید طرف صهیونیستی، معادله این شکلی خواهد بود:
- هر پایگاهی در هر جای منطقه که سکوی اقدام صهیونیست‌ها شود، هدف حمله متقابل قرار می‌گیرد.
- نیروهای ایرانی و متحدان آنها در منطقه دست به ماشه هستند و این مکانیسم ماشه، بلافاصله و به صورت خودکار - بی‌تعلل- عمل خواهد کرد.
- این بار به جای شلیک ۳۰۰ تا ۴۰۰ موشک و پهپاد متوسط و رده‌پایین، پهپاد و موشک‌های قدرتمند‌تر در مقیاس چهار پنج برابری شلیک خواهند شد.
- این بار قرار نیست فقط پایگاه‌های نظامی اسرائیل هدف قرار بگیرد، بلکه دایره به مراتب گسترده خواهد بود و اهداف نظامی و اقتصادی و زیرساختی در تل‌آویو و حیفا و دیمونا و... درهم کوبیده می‌شود.
- این بار متحدان ایران هم از چند جبهه، مراکز صهیونیستی را با شدتی بی‌سابقه مورد هدف می‌گیرند و موشک‌های ایران، فقط از دور شلیک نخواهند شد. این اصابت پهپاد‌ها و موشک‌ها چند ساعت طول نمی‌کشد.
- یکی دو ماهی است که جبهه مقاومت به مراکز و نیروهای آمریکا در برخی کشور‌های منطقه استراحت داده‌اند و متعرض‌شان نمی‌شوند. اما اگر سگ زنجیری آمریکا اجازه پاچه گیری پیدا کند، صاحب سگ هم دیگر در امان نخواهد بود.
- مظنّه تردد در تنگه هرمز و باب‌المندب و اقیانوس هند به ویژه برای کشتی‌های صهیونیستی و حامیان آنها تغییر خواهد کرد. در صورت هرگونه خبط جدید اسرائیل، واکنش جبهه مقاومت در منطقه از توقیف محض کشتی‌ها فراتر خواهد رفت. خسارت در مقابل خسارت و تلفات در مقابل تلفات.
 
 
همزمان با هلاکت نیروهای ویژه تیپ گولانی

 وزیر صهیونیست: حزب‌الله ما را شکست داد، ایران هم شکستمان می‌دهد

 همزمان با اینکه حزب‌الله لبنان اعلام کرد بمب‌هایی را در مسیر نیروهایی از تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی کار گذاشت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شده است، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی گفته: اسرائیل در برابر حماس شکست خورد، در برابر حزب‌الله شکست خورد و در برابر ایران نیز شکست خواهد خورد!
حزب‌الله لبنان مسئولیت عملیات موفق علیه نظامیان تیپ گولانی رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مبارز ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و بعد از رصد دقیق تحرکات دشمن تعدادی بمب را در منطقه تل اسماعیل در خاک لبنان در مجاورت با مرزهای فلسطین اشغالی و حین عبور نیروی وابسته به تیپ گولانی کار گذاشت. بعد از رسیدن این نیروها به محل بمب‌ها، نیروهای صهیونیست در انفجار آن کشته و زخمی شدند.» به گفته منابع، ارتش رژیم اشغالگر به زخمی شدن چهار تن از نیروهای تیپ گولانی اذعان کرد. رادیو ارتش دشمن صهیونیستی گزارش داده است که این انفجار یکی از نیروهای نخبه گولانی و واحد مهندسی «یهلوم» را در حالی که در حال کار روی حصار در منطقه غربی در مرز با لبنان بودند، هدف قرار داد.
پیش از این خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در شهرک‌های عرب العرامشه، جورین، ایلون، حانیتا و ادمیت در الجلیل غربی بعد از نفوذ یک پهپاد به صدا درآمدند. کانال عبری زبان نیز گزارش داد پهپادی وارد حریم هوائی الجلیل غربی شد و باز به لبنان بازگشت. آن‌طور که ایسنا نوشته است، به گفته منابع حملاتی از جنوب لبنان علیه یک هدف نظامی صهیونیستی در اطراف پایگاه «الضهیره» انجام شد.
از سوی دیگر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف قرار داد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شب گذشته زیرساخت وابسته به حزب‌الله لبنان را در شهرک‌های صدیقین، المطموره، عیتا الشعب و اللبونه در جنوب لبنان هدف قرار دادند.
اعتراف وزیر صهیونیست به شکست
«میکی زوهار»، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی که روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، با ادعای اینکه «به حمله ایران باید پاسخ قوی داد»، گفت: «پاسخ ضعیف به این حمله بی‌سابقه، ادامه مفهوم منسوخ، منطق عقلانیت و عقل است.» وی گفت: «اسرائیل هفت اکتبر در مقابل حماس شکست خورد، در مقابل حزب‌الله که مدام به ما حمله می‌کند و توانست ساکنان شمال را از آنجا تخلیه کند، شکست خورد و در برابر ایران که در حمله مستقیم به اسرائیل تردیدی نداشت، شکست خواهد خورد.» گفتنی است، پیشتر نیز «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم اشغالگر، حمله ایران به اراضی اشغالی را «اعلان جنگ» توصیف کرده بود.
حمله پهپادی به ایلات اشغالی
منابع عبری زبان از حمله پهپادی به شهر اشغالی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، یکشنبه شب، تعدادی پهپاد که به سمت شهر ایلات در حرکت بودند، در آسمان عقبه در اردن مشاهده شده است. در پی این حمله، صدای انفجارهایی در ایلات شنیده شده است. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند سامانه‌های پدافندی هم برای مقابله با این پهپادها فعال شده است.
آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می‌گیرند
خبر دیگر آنکه، «حسین الکرعاوی»، رئیس کمیته اجرائی یک جنبش مردمی در عراق، تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تصمیم عراقی‌ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند. به گزارش مهر، وی افزود: «در صورت مخالفت بایدن با این مسئله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور از سر می‌گیرد.» الکرعاوی تاکید کرد: «سفر محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می‌رود و می‌تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.» وی بیان کرد: «ما از نخست‌وزیر عراق می‌خواهیم شجاع بوده و مسئله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهائی کند. السودانی باید به آمریکایی‌ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی‌تفاوت نخواهند بود.» گفتنی است، روز شنبه السودانی در رأس یک هیئت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد. این سفر بنا به دعوت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، صورت می‌گیرد.
آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور نمی‌فهمند
گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که عملیات وعده صادق مصداق بارزی برای ضرورت ادامه یافتن معادله بازدارندگی در برابر تجاوزات دشمن به شمار می‌رود. در این بیانیه آمده است: ما عملیات نیروهای مسلح ایران را علیه دشمن صهیونیستی تبریک می‌گوییم. دشمن صهیونیستی آمریکایی، جز زبان سلاح و زور زبان دیگری را نمی‌فهمد. تنها با این زبان می‌توان به تجاوزات آنها علیه ملت‌ها پایان داد. گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کردند: اگر سلاح نبود سرزمین ما در جریان مرحله نخست اشغالگری آزاد نمی‌شد و داعش که ساخته دست این دشمن است شکست نمی‌خورد. در ادامه این بیانیه آمده است: بدون سلاح حاکمیت از دست رفته کشورها بار دیگر به دست نمی‌آید. حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از وظایف اصلی پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه است. 
خبر دیگر از شاخه یمن مقاومت است، آمریکا و انگلیس صبح روز دوشنبه حملاتی را علیه استان تعز در جنوب غرب یمن انجام دادند. به گزارش ایسنا، شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا و انگلیس صبح روز دوشنبه استان تعز در جنوب غرب یمن را هدف قرار دادند. این شبکه به تلفات مادی یا جانی در این حمله اشاره‌ای نکرد و بیانیه رسمی نیز از سوی انصارالله یمن در این باره صادر نشده است. طبق تصاویر و ویدیوهایی که ساکنان این استان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند این حملات مناطق نزدیک به دریای سرخ را هدف قرار داد. گفتنی است،همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. به دنبال این حملات آمریکا و انگلیس نیز حملاتی را علیه ارتش یمن انجام داده‌اند. انصارالله یمن ژانویه اعلام کرد کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی جزو اهداف نظامی این جنبش هستند.

 

فرانسه، انگلیس و آلمان سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  وزارت خارجه فرانسه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفیر ایران را در پی حمله به اسرائیل احضار کرده است. علاوه‌ بر این اعلام شد وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد کاردار ایران را در لندن احضار کرده است. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به‌سمت  اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.
آلمان سفیر ایران را احضار کرد
سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد که در پی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، کشورش سفیر ایران در برلین را احضار کرده است. پیش از این نیز وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد. وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوائی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند.» لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه ‌این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است. «استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند. سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند». این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند.»

 با پادوهای سایبری صهیونیست‌ها آشنا شوید

 پادوهای شبکه‌ رسانه‌ای صهیونیست‌ها اعم از علی کریمی، شاهین زحمتکش، ملقب به شاهینلو، خبرنگاران شبکه تروریستی اینترنشنال، مشغول ایجاد شبهه و دروغ‌پردازی درباره عملیات وعده صادق سپاه شدند.
 
پس از عملیات پهپادی- موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، پیاده‌نظام سایبری صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی در حال تضعیف رسانه‌ای این عملیات هستند. این افراد که در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز وظیفه انتشار فراخوان‌ها و به خیابان کشاندن مردم ایران را برعهده داشتند، بار دیگر پس از عملیات ۲۵ فروردین، در فضای مجازی فعال شده‌اند.
چهره‌های برجسته این شبکه‌ رسانه‌ای اعم از علی کریمی، شاهین زحمتکش، ملقب به شاهینلو، خبرنگاران شبکه تروریستی اینترنشنال، اکانت «اسرائیل به فارسی» و اپوزیسیون، در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده، مشغول ایجاد شبهه و دروغ‌پردازی درباره عملیات سپاه شدند. این پروژه با همکاری و هماهنگی صهیونیست‌ها و پایگاه‌های خبری رژیم خبیث صورت گرفته است.
از شب گذشته گفته شد موشک‌های ایرانی بدون هدف شلیک شده و به بیابان‌های «نقب»، منطقه‌ای در سرزمین‌های اشغالی، اصابت کرده است. فارغ از اینکه این افراد، سرانجام پس از دو روز پذیرفته‌اند که موشک‌ها از پیشرفته‌ترین پدافندهای آمریکایی و صهیونیست عبور کرده و با موفقیت از رادارها گذشته و به خاک اسرائیل رسیده است، اصول اطلاع‌رسانی برای مردم ایران را هم رعایت نکردند.
اینکه پایگاه‌های هوائی و باندهای فرودگاه معمولاً باید با فاصله از مناطق مسکونی و شهری احداث شوند از واضحات است؛ اما این شبکه‌ رسانه‌ای که به نظر می‌رسد از استانداردهای طراحی و ساخت فرودگاه‌ها مطلع باشد، به دلیل حمایت بی‌چون‌وچرا از صهیونیست‌ها، این حقیقت را از مخاطبان خود در ایران دریغ می‌کنند و مدعی شدند ویدیویی که انفجار موشک‌ها در پایگاه هوائی نقب رژیم صهیونیستی منتشر شده، مربوط به بیابان‌های نقب بوده است.
یکی دیگر از پایگاه‌های هوائی مورد هدف قرار گرفته عملیات سپاه، پایگاه هوائی نواتیم بوده است. روز پس از عملیات، صهیونیست‌ها تصاویری از پایگاه هوائی نواتیم منتشر کرده و مدعی شدند موشک‌های ایران آسیب جزئی به باند فرودگاه وارد کرده است. در تصاویر منتشر شده این ادعا، گویا صهیونیست‌ها عامدانه در این منطقه چاله‌ای ایجاد کرده و خاک آن را کنار گودال تخلیه کرده‌اند. در ثانی؛ در تصویر منتشرشده هیچ اثری از تخریب موشکی و سوختگی زمین نیز مشاهده نمی‌شود و حتی علف‌ها نیز بدون آسیب و سوختگی باقی‌ مانده‌اند!
یکی از اکانت‌های فعال در تضعیف عملیات وعده صادق نیز، اکانت‌های مجازی علی کریمی بود. کریمی از زمان حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، از این جنایت حمایت کرده و نسبت به عدم واکنش نظامی ایران، کری‌خوانی می‌کرد. او لحظه‌به‌لحظه پس از انتشار خبر عملیات وعده صادق، علیه این عملیات در فضای مجازی فعالیت می‌کرد. ابتدا موشک‌ها و پهپادها را مورد تمسخر قرار داد، سپس مدعی شد آنها پیش از رسیدن به سرزمین‌های اشغالی ساقط شده است؛ اندکی بعد که ویدیو انفجارها در سرزمین‌های اشغالی منتشر شد، گفت تلفات جانی نداشته و در پایان که وسعت این عملیات بزرگ در رسانه‌ها منعکس شد، با شهرک‌نشینان صهیونیست ابراز همدردی کرد.
مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در حالی ادعا کردند 99 درصد موشک‌های ایرانی دفع شده که تصاویری از چهره مغموم مقامات رژیم در ساعات اولیه حمله منتشر شده بود. همچنین بلافاصله پس از پایان عملیات، جلساتی بین مقامات رژیم برای انتقام و پاسخ به جمهوری اسلامی برگزار شد.
مسئولان رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می‌کنند تا ابعاد عملیات سپاه پاسداران را تضعیف کرده و ادعا می‌کنند خسارتی را متحمل نشدند. این سناریو البته پس از عملیات طوفان‌الاقصی حماس نیز در دستور کار رژیم خبیث قرار گرفته بود.
به گزارش مشرق، اما آنچه که در حقیقت اتفاق افتاده است، بحران مالی رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق سپاه پاسداران است. از ۷ اکتبر ۲۰۲۲ و عملیات طوفان‌الاقصی حماس، آمار توریست‌ها و گردشگری در رژیم صهیونیستی با سقوط ۸۰‌درصدی مواجهه شده است. روز دوشنبه نیز پس از عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی افت ارزش واحد پولی(شِکِل) و افت شاخص بورس تل‌آویو را تجربه کرده است.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۸، ۰۹:۵۰:۱٤       بازدیدها: 42