به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,147
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,794
بازدید ماه: 40,764
بازدید کل: 23,702,585
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
ذوالنوری در صحن مجلس: عملیات «وعده صادق» بجا و مقتدرانه بود ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
ذوالنوری در صحن مجلس:
 عملیات «وعده صادق» بجا و مقتدرانه بود 
  ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

‫ذوالنوری: به هیأت رئیسه انتقاد جدی دارم؛ مجلس یازدهم رئیس محور است | سایت  انتخاب‬‎

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، در جلسه علنی دوشنبه ۲۷ فروردین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که اقدام به‌جا و مقتدرانه آنها باعث خوشحالی دل مردم عزیزمان و احساس غرور آنها و همچنین باعث تحقیر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنها شد، تبریک می‌گویم.
نایب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری تجمعات حمایت‌آمیز مردم در نقاط مختلف کشور در پی پاسخ سپاه پاسداران به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: از ابراز احساسات مردم عزیزمان که با تجمعات مختلف از فرزندان خود که دست قدرت الهی و اراده شکست ناپذیر مردم را از آستین آنها مشاهده کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها
عباس گودرزی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار کرد: سال‌ها است که تهران در روزهای پنجشنبه بر اساس قانون جاری کشور تعطیل است؛ یعنی در حال حاضر پنجشنبه و جمعه در تهران تعطیل است و این موضوع منجر به ناهماهنگی بین شهرستان‌ها و تهران شده است. این مصوبه برای آن است که وحدت رویه در این موضوع در کل کشور وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در افزایش تعطیلات نباید صرفاً بُعد اقتصادی موضوع مدنظر قرار گیرد، افزود: بُعد اجتماعی، فرهنگی و دیگر مسائل مهم باید در افزایش تعطیلات هفته مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس ما جنبه‌های مختلف موضوع را بررسی کرده و در نهایت با موافقت دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد؛ لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظر ما تعطیلی پنجشنبه و جمعه است چون معتقد هستیم مناسک دینی، سبک زندگی و فرهنگ اسلامی ایران اقتضا می‌کند با درک درستی از ارزش زمانی و نگاه فرهنگی و اصالت دادن به بحث فرهنگ شاهد تعطیلی پنجشنبه و جمعه باشیم.
گودرزی گفت: تعطیلی پنجشنبه از این حیث می‌تواند مؤثر باشد که ما نمی‌توانیم در طول هفته به برخی از وظایف‌مان چون صله‌رحم بپردازیم و با این تعطیلی می‌توان گامی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و انجام بهتر مناسک دینی و مناسبات از بعد آداب و رسوم فرهنگ‌مان برداشت.
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها در صورت تصویب در مجلس شامل بانک‌ها نیز می‌شود، گفت: خیر؛ بر اساس متنی که دولت در این لایحه ارائه داده و در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز درمانی، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و بانک‌ها هم جزو استثنائاتی هستند که در روزهای پنجشنبه تعطیل نخواهند شد.
گودرزی افزود: همچنین تعطیلی نهادهای نظامی در روز پنجشنبه منوط به نظر ستاد کل نیروهای مسلح است؛ تعیین مراکز خدمات‌رسان و امدادی هم به تشخیص سازمان اداری و استخدامی کشور است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره وضعیت بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس، گفت: این لایحه به‌زودی در صحن مجلس تعیین تکلیف می‌شود و تلاش می‌کنیم آن را در مجلس یازدهم نهائی کنیم.
گفتنی است؛ تعطیلی پنجشنبه‌ها در صورتی لازم‌الاجرا است که در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند.
گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»در مجلس رسیدگی شود
همچنین مالک شریعتی، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: حدود شش ماه است که ما گزارش نهائی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تهیه و جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه دادیم، اما هنوز بررسی این گزارش در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته است.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس خطاب به رئیس ‌مجلس، تاکید کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان مجلس یازدهم باقی نمانده است، به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تذکر دهید تا این گزارش را در دستورکار قرار داده تا زودتر گزارش این تحقیق و تفحص در صحن مجلس قرائت و تعیین تکلیف شود.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۸، ۰۹:۵۲:۰۰       بازدیدها: 50