به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 19,866
بازدید ماه: 40,836
بازدید کل: 23,702,657
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
پیام تشکر و قدردانی امیرعبداللهیان به فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
در پی اجرای موفق عملیات غرورآمیز «وعده صادق» صورت گرفت
پیام تشکر و قدردانی امیرعبداللهیان
به فرماندهان ارشد نیروهای مسلح
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

‫هشدار تند امیرعبداللهیان به اسرائیل : حمله جدید تل آویو پاسخ قوی تری خواهد  داشت‬‎

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، فرمانده  کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای عملیات وعده صادق تشکر کردند.
در این پیام آمده است: بدین وسیله مراتب قدردانی خود و دستگاه سیاست خارجی را از برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای دقیق و تاثیرگذار عملیات ظفرمند «وعده صادق» که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدامات شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان رشید سپاه در ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق انجام پذیرفت، اعلام می دارد. 
بی گمان اجرای این اقدام ارزشمند و پیچیده نظامی که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» و منطبق بر قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی صورت گرفت، تعریفی نو از موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا ارائه و بار دیگر توان بازدارندگی نیروهای مسلح جان برکف کشورمان را به رخ دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران عزیز کشید. 
عملیات ظفرمند وعده صادق ضمن ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای دستگاه دیپلماسی کشور در میدان مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای، افزایش حس وطن دوستی و غرور ملی بین آحاد مردم ایران اسلامی را در پی داشته و ضمن تقویت بازدارندگی راهبردی در برابر دشمنان قسم خورده نظام، بر سرعت زوال و فروپاشی ساختار جعلی صهیونیستی خواهد افزود. 
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی: 
اگر رژیم صهیونیستی اقدام جدیدی علیه ایران صورت دهد
با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
 وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی گفت: عملیات ایران محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد. 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف‌ همتای روسی خود، به تببین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین های اشغالی فلسطین پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.
امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.
سرگئی لاوروف‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتنداری صورت گرفته است.
وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویا دفاع و حمایت خواهد کرد.
رایزنی امیر عبداللهیان با همتایان خود پیرامون عملیات وعده صادق
حسین امیرعبداللهیان در حساب خود در فضای مجازی نوشت: در پاسخ به تماس تلفنی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سوبرامانیان جایشنکار وزیر امور خارجه هند، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و آقایان سامح شکری و فیصل مقداد همتایانم از مصر و سوریه، اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد دانستم.
وی افزود: همچنین در گفت‌وگو با آنالنا بربوک و دیوید کامرون و یان بورگ وزرای امورخارجه آلمان، انگلیس و مالت (به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت) ضمن بیان اهمیت امنیت پایدار منطقه، روشن ساختم که ایران در مقابل هرگونه شرارت مجدد از سوی رژیم اسراییل و برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود قاطعانه عمل خواهد کرد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: آخرین تحولات منطقه را نیز با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت قطر و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی به اشتراک گذاشتیم.
 امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با کامرون وزیر امور خارجه انگلیس: به راستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه از اسرائیل چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟
در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس، آخرین وضعیت تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم اسرائیل، اظهار داشت: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، نسبت به این حجم از حمایت انگلیس از جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ابراز شگفتی کرده و افزود: براستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟
دکتر امیرعبداللهیان افزود: جای تعجب است در حالی که طی شش ماهه گذشته چندین هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته شده است، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است. 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل به‌دنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.
دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه متعاقب پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی، درخصوص تحولات غزه اظهار داشت: ما در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت شبانه‌روزی تلاش کردیم تا آتش‌بس ایجاد شود و به دنبال این هستیم که زندانیان دو طرف نیز مبادله شوند. 
کامرون گفت: عملیات نظامی ایران بر روی اسرائیل بسیار نگران‌کننده بود و در راستای افزایش دامنه تنش در منطقه ارزیابی می‌شود. در عین حال ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده‌تر انجام شود.
در این گفت‌وگو بر اهمیت رایزنی ‌های لندن و تهران تاکید شد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۸، ۰۹:۵۲:۱٤       بازدیدها: 52