به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,338
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 23,192
بازدید ماه: 44,162
بازدید کل: 23,705,983
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
از نگاه شهدا: بازدارندگی و تنبیه متجاوز عامل قـدرت و امنیـت ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
از نگاه شهدا:
 بازدارندگی و تنبیه متجاوز عامل قـدرت و امنیـت  
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
‫زندگینامه: احمد متوسلیان (۱۳۳۲ - ؟) - همشهری آنلاین‬‎‫زندگی نامه سردار حاج قاسم سلیمانی + عکس، فرزندان و شهادت - ایمنا‬‎‫شهید «حسن باقری»‬‎‫مهدی باکری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد‬‎
‫امیر بسیجی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی - شهر شهیدان خدا‬‎‫پوستر/ شهید طهرانی مقدم‬‎
اولین ساعات 26 فروردین 1403 به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ ایران ثبت شد. روزی که ایران قدرت و توان بالای دفاعی و بازدارندگی خودش را به رخ جهانیان کشید و دشمنانش را تحقیر و متحیر ساخت! اما این پیروزی، اول لطف خداوند و دوم مدیون خون شهیدانی است که هر یک به نوعی در این افتخارآفرینی نقش داشتند. شهدایی که در هر مقطعی، بر سلاح مقاومت و لزوم قدرت بازدارندگی تأکید داشتند. با هم بخشی از این سخنان را مرور می‌کنیم.
پیشگویی متوسلیان
حاج احمد متوسلیان، فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) یکی از پیشروان مأموریت مستشاری در مقابل رژیم صهیونیستی در فرامرزها و نبرد با این رژیم است. متوسلیان که در این راه به سفری ابدی رفت و حدود 40 سال توسط صهیونیست‌ها مفقود شده است، در یکی از صحبت‌هایش، گویی عملیات وعده صادق را پیش‌بینی کرده و گفته بود: «باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم همچون عقابان تیز پروازی که شب و روز برایشان معنا ندارد.»
وعده صادق از زبان حاج قاسم
در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که بهمن سال 1396 با حضور فرمانده وقت نیروی قدس سپاه و جمعی دیگر از بزرگان جبهه مقاومت برگزار شد، سپهبد شهید قاسم سلیمانی سخنرانی و تصریح کرد: «نکته‌ای که دشمن می‌داند و اما باید با جدیت بداند، آن چیزی که قصاص خون عماد است شلیک یک موشک نیست. آن که قصاص خون یک عماد است کشتن یک نفر نیست. قصاص خون عماد و همه عمادهایی که در فلسطین و لبنان به شهادت رسیده‌اند و در ایران و دیگر جاها با توطئه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، برچیدن و بنیان کندن این رژیم کودک‌کش صهیونیستی است... دشمن می‌داند این امر حتمی است و می‌داند در کنار همه شهادت‌هایی که اتفاق می‌افتد‌، روزانه ده‌ها کودک با همین مدرسه و با همین نشانی متولد می‌شوند و جای پای خالی آنها را پر می‌کنند. بنابراین این وعده الهی حتما تحقق پیدا خواهد کرد و ما به این وعده اطمینان داریم. ما وعده الهی را صادق می‌دانیم و صدق آن را در عرصه‌های گوناگون بارها دیده‌ایم و در قصاص خون این شهدای ارزشمند خواهیم دید...ما هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر این که به دشمنان فکر می‌کنیم و جلوی چشم ماست. این رژیم ماندنی نخواهد بود. اعمال این رژیم مزدور نشان می‌دهد که این رژیم پایدار نیست و هیچ عوامل و آثار پایداری در این رژیم دیده نمی‌شود...اعمالی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد بیانگر ناپایداری این رژیم صهیونیستی است و ما این آثار را دیده و حس می‌کنیم. ما این وحشت و دست و پا زدن‌ها و دیوانه‌وار عملیات‌های غیرانجام را می‌بینیم و این‌ها آثار تلاش‌های مذبوحانه آخرین است. به همین دلیل این نظام پایدار نخواهد بود... این راه شهیدان، عماد مغنیه، جهاد مغنیه و دیگر شهدای ارزشمند فلسطین و لبنان و عراق و دیگر جاهای مختلف استمرار پیدا خواهد کرد و امروز می‌بینید جبهه مقاومت از منطقه محدود وسعت بزرگی پیدا کرده و هر روز بر وسعت آن افزوده خواهد شد... از خداوند متعال و سبحان خواهانیم که ما و تمام مجاهدان عالم اسلامی را در این مسیر با تطبیق آرزوها و اراده خودشان و با نجات اسلام و مسلمین توفیق دهد. با بستن کمرهای همت و بالابردن نظرات و دیدگاه‌هایمان از خاک به عرش تلاش کنیم. امت اسلامی امروز حیات و موفقیت‌اش به تک‌تک ما نیازمند است. همت خودمان را برای دفاع از اسلام بالاتر برده و کمر همت را ببندیم و این مسیر ارزشمند که امروز در نزدیک قله‌های پیروزی آن قرار داریم طی کنیم.»
شهید حسن باقری: اگر شل بیاییم سفت می‌خوریم!
شهید حسن باقری، از فرماندهان تیزهوش و نابغه در دوران جنگ تحمیلی 9 مهر سال 1361 و در جریان عملیات رمضان، سخنانی گفت که در بخشی از آن می‌خوانیم: «این یک زمینه‌ کلی است که ما اگر ول بکنیم خارجی‌ها ول نمی‌کنند. پس اگر ما سریع‌تر اقدام نکنیم معروف است می‌گویند اگر شل بیاییم سفت می‌خوریم، اگر ما سفت نیاییم مسلماً با ما سفت رفتار می‌کنند.»
سلاح مقاومت از نگاه شهید باکری
شهید مهدی باکری روز سیزدهم اسفند سال 1362 طی عملیات بدر برای رزمندگان سخنرانی کرد. این ستاره درخشان دفاع مقدس در این سخنرانی گفته بود: «سلاح ما در مقابل دشمن سلاح مقاومت است، ایستادگی در مقابل دشمن است. باید با نهایت توان از این سلاح استفاده کنیم. تمام این صحبت‌هایی که می‌کنم آخر آن برمی‌گردد به اینکه خداوند به ما رحم کند، خداوند که استواری و مقاومت رزمنده‌ها را در مقابل کفار ببیند قطعاً یاری خواهد کرد و نصرتش را به ما خواهد داد. آیاتی که حاج‌آقا در اول خواند، خداوند فرموده «گمان نکنید شما کفار را می‌کُشید، خدا آنها را می‌کُشد، گمان نکنید آن تیرهایی که شما می‌اندازید به دشمن می‌خورد شما می‌زنید، خدا آنها را می‌زند. لذا صحنه را باید جوری مزیّن کنیم با قدم‌های خودمان، قلب‌های خودمان که همه تیرها با هدایت الهی به دشمن بخورد و قبضه‌هایی که بر سینه‌های دشمن زده شده با دست الهی زده شود تا اینکه تیر به خطا نرود، تا اینکه کفار از بین برود لذا مقاومت! مقاومت!»
شهید صیاد: ریشه‌کن کردن متجاوز به داخل محدود نیست!
همچنین اخیرا مرکز اسناد دفاع مقدس یک صوت شنیده نشده را از شهید صیاد شیرازی منتشر کرد. در این صوت شهید صیاد شیرازی به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع رزمندگان لشکر 5 نصر و تیپ ‌58 تکاور ذوالفقار، همزمان با اجرای عملیات والفجر 1 در مقر تیپ امام صادق‌(ع) در هجدهم فروردین ماه سال 1360 سخنرانی کرده و بر ادامه مبارزه تا سرنگونی مستکبرین عالم تأکید کرده است.
در این صوت از زبان شهید صیاد شیرازی می‌شنویم: «ما در دورنمای هدفی که داریم برای این جنگ دیدمان محدود نمی‌شود به ریشه‌کن کردن متجاوزین از خاکمان و محدود نمی‌شود به اینکه فقط صدام را سرنگون بکنیم، به یاری خداوند روزی خواهد رسید که به شکرانه پیروزی و فتحی که خداوند ما را شایسته خواهد دانست و به ما می‌دهد و در کربلا ان‌شاءالله این جماعت را داریم، در آنجا تعهدمان قوی‌تر می‌شود برای ادامه مبارزات بر علیه مستکبرین منتها با سدی آهنی‌تر، سدی آهنی‌تر که مایه این سد آهنی‌تر از همین سدی که این‌جا است به اندازه کافی آن آسودگی و استحکام خودش را به دست آورده و به جهانیان نشان می‌دهد، الگوی کارشان می‌شود که اگر بخواهند می‌توانند زیر پرچم لااله‌الاالله با اطاعت از خدا و رهبریت خداگونه، آن‌ها هم در سرنگونی رژیم‌های فاسد و پوشالی مثل ما اقدام بکنند و موفق بشوند ان‌شاءالله.»
شهید طهرانی‌مقدم:هر روز قوی‌تر از دیروز شویم
شهید حسن طهرانی مقدم، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب که قدرت موشکی و بازدارندگی امروز ما مدیون اوست، افق نگاه بلندی داشت که باید از آن تبعیت کرد. نگاهی که بر گسترش روز افزون قدرت دفاعی و بازدارندگی تأکید دارد. شهید طهرانی مقدم در یکی از سخنرانی‌هایش در دوران دفاع مقدس درباره فعالیت توپخانه ایران در جنگ گفته بود: «ما می‌بایستی همیشه استفاده صحیح از این سلاح را مدنظر داشته باشیم و به این دانشی که داریم اکتفا نکنیم. باید هر روز در جهت پیشرفت و بهبود کار توپخانه قدمی به جلو برداریم.»
اسرائیلی‌ها عرضه جنگیدن ندارند!
پایان بخش این گزارش، روایتی از شهید همت درباره ضعف و سستی رژیم صهیونیستی در جنگ است.
کتاب «ماه تمام» سرگذشت‌نامه مستند از زندگی شهید شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) نوشته «گلعلی‌بابایی» است. در این کتاب آمده که شهید همت در یکی از جلسات قبل از عملیات سال ۱۳۶۲ گفته بود:«وقتی با حاج احمد متوسلیان به سوریه رفتیم، قرار شد ضمن هماهنگی با فرماندهان ارتش سوریه، در منطقه کوهستانی بقاع، از جبل الشیخ تا جبل باروک عملیاتی علیه واحدهای زرهی ارتش اسرائیل انجام بدهیم. میزان امیدواری برای زدن یک ضربه جانانه به اسرائیل در آنجا، خیلی زیاد بود. چرا؟ چون به خلاف عراقی‌ها که در به کار گرفتن زرهی بسیار قوی و حساب‌شده عمل می‌کنند، این اسرائیلی‌های پدرسوخته خیلی ناشی در بقاع ‌تانک‌هایشان را گسترش داده بودند. ما در کل مدت حضورمان در جنگ، یک چنین آرایش زرهی ولنگ‌ووازی ندیده بودیم. این بود که می‌دانستیم اگر در آنجا به این تانک‌ها بزنیم، پدرشان را درمی‌آوریم. اسرائیلی‌ها گیج و خنگ‌اند، هیچ هم عرضه جنگیدن ندارند.»

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۹، ۰۷:۵۲:۱۶       بازدیدها: 37